• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Benzín vs. Nafta vs. Volt - to je oč tu běží

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Nevěděl jsem, že se tu probírají i taková vážná témata. Já jsem si nedávno četl tyto články:
https://www.idnes.cz/auto/motorky/f...-akumulator-diesel.A190625_114907_motorky_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodaj...ijeni-fritz-indra.A180102_233240_automoto_fdv
Myslím si, že hezky popisují nesmyslnost elektro aut.
Navíc si nedovedu představit, že všichni jezdí na elektřinu a stát přichází o nemalé příjmy z vysokých daní na naftě a benzínu. Protože elektřina takovou daňovou zátěž zatím nemá, tak by to znamenalo skokové zdražení elektřiny tak, aby se ekonomika nepoložila :-)
Ale to jsou jen mé domněnky...

@Míra a to je teda spatne, nebo ne? Ja jsem necetl nejake analyzy toho, zda dava tramvaj/trolejbus smysl. Nebo proste chces jen rict, ze princip zustava stejny? Zase precejen hromadna doprava je trochu v jine pozici, nez ta osobni, kde po mestech casto jezdi auto jen s ridicem.
U nás v Ostravě se na ekologickou dopravu docela sází, takže hodně autobusů je na CNG, kupují se nové tramvaje s klimatizací atd.
Podle mě je to určitě dobře. Zvláště chválím náhradu starých smradlavých autobusů za CNG verze. Ale u moderních osobních aut jsou ty emise hodně nízké, oproti stavu před třeba 10-ti lety. Je podle mě jen otázka času, než řidiči vymění stará auta za nová s EURO 6 a emise výrazně klesnou.
 
Poslední úprava moderátorem:
Je podle mě jen otázka času, než řidiči vymění stará auta za nová s EURO 6 a emise výrazně klesnou.
Ovsem, ze to je otazka casu ... ale zalezi, jak dlouheho casu. Precejen prumerne stari vozoveho parku v CR je kolik, nekde pres 15 (a stale stoupa)? Takze to precejen jeste nejaky cas potrva, nez uvidis vsude vetsinu EURO 6 vozu, ktere jsou od kdy? 2015?

Jasne, je to potreba brat trochu s rezervou, protoze ten prumer urcite umele zvysuji ruzne nepojizdne vraky, veterany nebo kdo vi co. Zaroven ve vetsich mestech, kde se zaroven predpoklada vyssi financni prijem, ten prumerny vek bude velmi pravdepodobne o dost mladsi.

Ale jeste to par let (dost) zabere.

Jinak ja take na plosnou elektromobilitu neverim. Ale myslim si, ze pro ni misto na trhu je.
 
Tenhle argument stale ale povazuju za bonusovy bod pro elektromobil, nikoliv proti nemu. Auta se kumuluji tam, kde jsou lide. O elektrarnach to vsak neplati. Tudiz pro lidi obecne jako takove je lepsi, kdyz to "to smrdi" jinde, nez tam, kde je aut = lidi hodne.

Tim nutne nerikam, ze je to ekologicke. Jen je to stale z jisteho pohledu vyhoda.

Jenže globálně je to úplně jedno, kde elektrárnu postavíš. Ten "jistý pohled" je hodně krátkozraký.
 
No zalezi, co tim "pohledem" resis. Emise elektrarny samozrejme globalne znecistuji stejne tak (mozna i vic), ale bezprostredne treba ty mikrocastecky vdechuje mene lidi (a o to vice zvirat), protoze spadnou do lesa a poli. To je teda jen priklad. Proto jsem mluvil o pohledu lidi obecne.

A jinak jsem mel teda vzdycky pocit, ze by melo byt v souctu levnejsi a efektivnejsi resit emise u kominu elektrarny (PF, katalyzatory nebo kdo vi co), nez na kazdem jednotlivem spalovacim motoru.

Ale jinak se nechci poustet do nejake hluboke diskuze a obhajoby (ani jedne strany). Na to nemam znalosti (konec koncu jen velmi malo lidi ma). Jsem jen ubohy konzumer, co si stejnak necha nabulikovat lecos, ze jo :D.
 
Tam jde hlavně o ten střešní kondenzátor na rekuperaci, který v té Ženevě testujou.
 
Pánové, to zdražení nemá nic společného s trhem, ale s dementní EU, která prostě de facto udělala EMISNÍ POVOLENKY na auta a platit to budou občané EU ! Vydali nové emisní limity, které splní snad jen elektro automobil a nevím zda Hybrid (nestudoval jsem ještě) a kdo to nesplní tak zaplatí za rozdíl emisí cenu, která je definovaná za každý asi gram. Taky tomu můžeme říkat ekologická daň. Mě to osobně vadí a neměl bych problém, kdyby se to týkalo vše, ne jenom aut, tedy i lodí (největší znečisťovatel), agregátu na výrobu elektřiny a tím pádem i sekaček a motorek !
 
Ne ty EMISE jsou od roku 2020 !!! A proto zdražují všichni (dokonce někteří prodejci si kupují teď auta a přihlašují je nějak prapodivně, aby se vyhnuli zdražení) a pokud budou ještě nějaké v roce 2021, tak si jedu koupit nové auto na UKRAJINU :-)
 
Těch 95g/km je platných od 1.1. 2021. v plné výši. Samozřejmě už po příští rok určité procento prodaných aut to musí plnit - protože je tam dané 95% nově vyrobených aut, už by takové emise mělo plnit. Zároveň každé auto, pod 50g/km se bude počítat za 2. Takže to bude taky důvod proč Mazda s MX-30 přijde nejspíše opravdu brzy.

Jinak jen pro zajímavost, Mazda v této chvíli nemá ani nic pod 120g/km - https://nl.mazda.be/wltp/vebruik-co2/
 
Mazda musí nasadit více nafty

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Je mi osobně jedno kolik má gramů MAZDA nebo jiná automobilka, když jedna LOĎ na Vltavě znečistí vzduch v ten den jako všechny auta v Praze za ten den !
A taky ten kdo si myslí že budou potom všechny auta jen elektrická, ten taky nemá moc mozku využito ... kde asi se na to vezmou všechny ty suroviny (Lithium třeba) na výrobu baterií a kde vezmou tolik elektřiny na dobíjení všech těch aut .... jo už vím, budou NAFTOVÉ a BENZÍNOVÉ elektrárny nebo lépe, každému z dotací pořídíme agregát naftový, protože uhlí je špatné :-)
 
Když už jste nakousli téma elektrických aut, přidám svůj názor. Spatřuji rizika ve dvou oblastech, o kterých se zatím moc nemluví.

1. Elektrická auta jsou jednodušší, potřebují méně dílů a méně častou údržbu. To je samozřejmě fajn pro spotřebitele, ale Evropa je na výrobě aut bytostně závislá. Pokud masivně přejdeme na výrobu elektrických aut, spousta lidí přijde o práci. Ti zůstanou na podpoře, nebudou vydělávat, spotřeba poklesne a celá ekonomika se zadrhne. Kdo pak bude živit ty sta tisíce úředníků je mi záhadou. Už teď pracuje ve výrobní sféře nejméně lidí v poválečné historii. Lidé se z výroby přesouvají ke službám, které ale nevytváří přidanou hodnotu. Kam tohle povede je dnes nejasné. Myslím si, že se s tím nakonec nějak popereme, jako vždycky, ale může to být trochu bolestivé.

2. Druhou věcí, které se fakt bojím, je známé riziko požárů. Představte si, co se stane, když se na D1 stane hromadná nehoda, ve které bude několik elektrických aut? Jistě, je předpoklad, že nová auta budou přicházet s poloautonomními nebo zcela autonomními systémy řízení. Jenže to není samo spásné řešení a nehody se budou pořád stávat. Když čtu podobné články, a že jich už několik bylo, pokaždé si tohle riziko uvědomím. Podle mě se o tom záměrně mlčí, řešení nemáme, pouze přísliby, že někdo někde pracuje na bezpečné baterii, která už nebude hořet. Zajímal by mě názor lidí, kteří elektrickou budoucnost prosazují, co říkají na podobné zprávy:

https://www.idnes.cz/zpravy/zahrani...ci-elektromobil.A191107_104746_zahranicni_knn
 
Když už jste nakousli téma elektrických aut, přidám svůj názor. Spatřuji rizika ve dvou oblastech, o kterých se zatím moc nemluví.

1. Elektrická auta jsou jednodušší, potřebují méně dílů a méně častou údržbu. To je samozřejmě fajn pro spotřebitele, ale Evropa je na výrobě aut bytostně závislá. Pokud masivně přejdeme na výrobu elektrických aut, spousta lidí přijde o práci. Ti zůstanou na podpoře, nebudou vydělávat, spotřeba poklesne a celá ekonomika se zadrhne. Kdo pak bude živit ty sta tisíce úředníků je mi záhadou. Už teď pracuje ve výrobní sféře nejméně lidí v poválečné historii. Lidé se z výroby přesouvají ke službám, které ale nevytváří přidanou hodnotu. Kam tohle povede je dnes nejasné. Myslím si, že se s tím nakonec nějak popereme, jako vždycky, ale může to být trochu bolestivé.

2. Druhou věcí, které se fakt bojím, je známé riziko požárů. Představte si, co se stane, když se na D1 stane hromadná nehoda, ve které bude několik elektrických aut? Jistě, je předpoklad, že nová auta budou přicházet s poloautonomními nebo zcela autonomními systémy řízení. Jenže to není samo spásné řešení a nehody se budou pořád stávat. Když čtu podobné články, a že jich už několik bylo, pokaždé si tohle riziko uvědomím. Podle mě se o tom záměrně mlčí, řešení nemáme, pouze přísliby, že někdo někde pracuje na bezpečné baterii, která už nebude hořet. Zajímal by mě názor lidí, kteří elektrickou budoucnost prosazují, co říkají na podobné zprávy:

https://www.idnes.cz/zpravy/zahrani...ci-elektromobil.A191107_104746_zahranicni_knn
Ja si myslim, že tak tragické s pracovnými miestami to nebude. Dlho tu ešte budú aj benzínové , naftové a iné modely s motormi s vnutorným spaľovaním.
Budúcnosť nízko emisných áut ja osobne vidím v hybrid autách, ktoré sú ešte viac náročné na diely ako benzín, nafta autá. Na vlastnej skúsenosti vidím, za ako málo vedia jazdiť.
O požiaroch si myslím, že určite budú aj ďalej , veď horia aj benzínové aj naftové atď. autá.
To len požiarnici a ich technika nie je ešte pripravená na elektro autá.
Za chvíľu sa istotne nájde dobrá duša medzi skorumpovanými štátnymi úradníkmi, ktorá spraví výhodné verejné obstaranie na novú techniku pre požiarnikov aby zvládli aj horiace batérie áut.
a samozrejme to zaplatíme my všetci do ich vrecka.
 
Poslední úprava:
Když už jsme se dostali k tomuto: Kamarád prodává strojírenskou bižuterii (šrouby, podložky, matice, nýty...) i do automotive a říkal mi, že dochází k masivnímu ukončování/neprodlužování kontraktů na dodávky. Obou to setrvačnosti ještě chvíli půjde, ale od roku 2021 už to bude drsné. Když si vezmete, že VW s velkou slávou uvádí elektrického nástupce Golfa s cenovkou přes 700000Kč, tak kdo to bude kupovat? Firmy asi ano, ale soukromé osoby se přesunou k ojetinám. Výsledkem bude zhoršení ovzduší a ne zlepšení. Nastane ještě větší tlak na elektrizaci dopravy a penalizaci fosilnich paliv a dost lidí prostě přestane mít na to vlastnit auto. Mimo to si ekologové začali brát do parády i nákladní dopravu a to bude moment, kdy se "plebs" začne divit, protože dnes se vozí vše všude - obnova vozoveho parku dopravních firem se přenese do koncovych cen a tady čekám, že bude v Evropě dost živo. Určitě ve Francii, Holandsku a pak i jinde.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Lidi se nemohou presunout k ojetinam, aniz by je jini lide prestali pouzivat. Pokud se auta budou vyrabet min (protoze se jich min proda, protoze budou drazsi), nebudou se moct lidi uchylit k ojetinam, protoze tech ojetin bude porad stejny pocet a pribyvat budou taky pomaleji... Spis se stane to, co popisujes dal, ze proste cast lidi uz nebude mit penize na to, aby meli auto. Je to tak jednoduche, ze pokud by nova auta dramaticky zdrazila, zdrazi dramaticky i ojetiny, coz znemozni jejich nakup lidem, kteri maji nizky cenovy limit, nebo pro ktere to neni takova priorita. Coz se samozrejme obratem muze podepsat na vykonu ekonomiky, protoze presun materialu i prace (lidi, kteri ji vykonavaji) nebude - dilem zdrazenim, dilem nedostupnosti pro cast lidi - tak efektivni... ony ty auta nebyly hybatelem pokroku jen tak pro nic za nic. A virtualne jeste porad nezijeme... i programatori povetsinou jeste jezdi do prace, kde pouzivaji a konzumuji veci, ktere take vyzaduji prepravu :).

Ale takhle slozite bruselsky urednik uvazovat nedokaze... ten jezdi do prace na kole, pije vyberovou kavicku (ktera se do jeho kavarny asi dostala teleportem) a prece sam nejlip vi, co je pro vsechny ostatni lidi nejlepsi.
 
Bruselský úředník jezdí do práce autem, proto je taky Brusel daleko zacpanější než jakékoliv české město.:D

Ono jde o to, že západních zemí se to zdražení z pohledu zákazníků nedotkne tak moc. Vemte si za kolik měsíčních platů si tu 6ku (když už jsme v jejím vlákně) koupí Čech a za kolik Němec nebo Belgičan.
Prostě kupní síla. Navíc lidé jsou tady "motivovaní" kupovat ekologická auta, protože čím víc výkonu, čím víc emisí, tím dražší registrační i následná každoroční daň z provozu. Takže výsledek už nyní je takový, že tady jezdí hromada hybridnich Toyot, poměrně dost elektromobilů. A veškerá premie tady má ty nejzákladnější benzínové motorizace.

V ČR si nikdo nemusí uvědomovat, jak na tom jeho auto je. Včera tady @Sikyl postoval obrázek s nabídkou nové 508, kde byla i indikace "ekologické třídy " . Je to teď u každého auta, ale proč by to někoho mělo zajímat, když finančně na to není pohlíženo? Bohužel mne to vlastně ani nepřekvapuje, když přes STK pořád vesele procházejí auta s vykuchanými filtry - což je ostatně pro mnohé první věc, co je potřeba udělat po koupi své ojeté dieselové Octavie.

Skoro to vypadá, že jsem taky nějaký ekolog:D. No nejsem, ale alespoň si to uvědomuji. Nejsem příznivcem toho zpřísnění, co teď přichází, stačilo ponechat stávající EURO 6d normu, ale i v ČR by se už konečně měly začít zavádět emisní zóny ve městech, aby se konečně eliminovaly ty vraky, co do technologické způsobilosti mají hodně daleko.
 
Skoro to vypadá, že jsem taky nějaký ekolog:D. No nejsem, ale alespoň si to uvědomuji. Nejsem příznivcem toho zpřísnění, co teď přichází, stačilo ponechat stávající EURO 6d normu, ale i v ČR by se už konečně měly začít zavádět emisní zóny ve městech, aby se konečně eliminovaly ty vraky, co do technologické způsobilosti mají hodně daleko.
Myslíš že nějaká zóna eliminuje vraky ? Co bys řekl že bude lepší. Seřízená a udržovaná Euro 3 nebo neudržovanej vrak kterej má v papírech Euro 5 ?
 
Back
Top