• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdové destičky

  • Vlákno založil Vlákno založil ZT79
  • Datum založení Datum založení
Zdravím. Po roce používání Mazdy v hatchbacku bych rád vyřešil brzdný účinek. Auto ma najeto pouhých 45tis. Všechno chodí ve vodítkách (vpredu i vzadu) hladce (rukou) tak jak má, ale auto mi přijde že prostě nebrzdí. To že jako každý japonec má pomalejší nástup na začátku chodu pedálu chápu. Dobrá dávkovatelnost tam je což je super, ale ten maximální brzdný účinek je prostě bída. Když srovnám s Hondou Accord co jsem měl tak tady musím fakt rvát pedál na podlahu vší silou. Co je zvláštní, tak z vyšších rychlostí (nad 130km) když na to dupnu, tak brzdí uspokojivě. Nejhorší je ale dobržďování z 50km/h nastup je strašně pomalý. Co nechápu, tak proč v Hirošimě nepoužili vyšší desky, a nevyužijí celou brzdnou plochu :)

- nyní tam jsou origo desky i kotouče
- brzdovka vyměněná

Myslíte si, že by pomohla výměna brzdových destiček?

DB2328AD-1CEE-4917-B49A-BB822A2156A2.jpeg
 
Netušíte prosím někdo jak jsou na tom dnes brzdy ZIMMERMANN? Čtu tady ve vlaknu, že moc dobrá zkušenost v minulosti s nimi nebyla.
Ptám, se protože mi jsou aktuálně doporučovány.
 
Zdravím. Po roce používání Mazdy v hatchbacku bych rád vyřešil brzdný účinek. Auto ma najeto pouhých 45tis. Všechno chodí ve vodítkách (vpredu i vzadu) hladce (rukou) tak jak má, ale auto mi přijde že prostě nebrzdí. To že jako každý japonec má pomalejší nástup na začátku chodu pedálu chápu. Dobrá dávkovatelnost tam je což je super, ale ten maximální brzdný účinek je prostě bída. Když srovnám s Hondou Accord co jsem měl tak tady musím fakt rvát pedál na podlahu vší silou. Co je zvláštní, tak z vyšších rychlostí (nad 130km) když na to dupnu, tak brzdí uspokojivě. Nejhorší je ale dobržďování z 50km/h nastup je strašně pomalý. Co nechápu, tak proč v Hirošimě nepoužili vyšší desky, a nevyužijí celou brzdnou plochu :)

- nyní tam jsou origo desky i kotouče
- brzdovka vyměněná

Myslíte si, že by pomohla výměna brzdových destiček?

Zobrazit přílohu 42116
Cela plocha se imho nepouziva, protoze by to nemelo az tak velky vyznam vzhledem k rozdilu obvodu a mozna, ze by to bylo spise problematicke v jinych aspektech.
 
Zdravím,
nechtělo se mi zakládat nové vlákno kvůli drobnosti, tak hodím udičku semhle: čeká mne výměna brzdicí kapaliny. Postup znám a nevidím v něm problém až na to, že si nejsem jistý, že poznám, že mi od brzdového válečku, na kterém zrovna pracuji, už vytéká odvzdušňovákem ven nová kapalina. V návodu stojí, že se to pozná podle barvy. Barvu nové uvidím, když si ji přeliju do skleněné flašky, ale bude ta stará kapalina (po dvou letech a 50 000 km) opravdu výrazně tmavší nebo jiného barevného odstínu, abych ten předěl stará/nová v průhledné hadičce, kterou bude kapalina vytékat, poznal?
 
Jednak je světlejší, nebude zakalená a je znatelně řidší než ta stará - rozdíl poznáš hlavně u zadních kol. U zadních jsem odčerpal cca 0,2L z každýho kola. U předních cca 0,1L. Horší je spojka (časově). V červnu jsem dělal spojkovej okruh na GH a první hodinu šel z ventilu furt černej bordel. Až pak to začalo světlat. Trvalo to snad 2 hodiny. Na GL mě to včera trvalo cca půl hodiny než se kalná kapalina změnila na čirou - ostatně auto je o 10 let mladší, u obou aut jsem byl asi první kdo to dělal
 
Díky za bryskní odpověď. Při jejím čtení jsem si uvědomil, že na spojkový okruh bych jaksi zapomněl. Předpokládám, že je tam stejný postup jako u kol, akorát se šlape na pedál spojky? A budu muset hledat příslušný odvzdušňovací ventil.
 
no po odpuštění kapaliny a uzavření ventilu se 2x-3x musí pedál ručně zvednout, pak jde našlapat, aspoň tak 5x než jde znovu upustit - pedál chodí rovnoměrně. Hlavně šlapat s rozumem ať to neodnese jeden ze spojkových válců.

Máš Sky-G s manuálem , takže tam budeš mít asi to co já - pozor, ten ventil se musí otočit asi o 330° proti směru ručiček a uvolní se až při cca 300° . Já poprvé otočil o polovinu a když se nic nedělo , trochu mě to rozhodilo a taky to bylo zatuhlý, pomáhal jsem si 13kou očkoplochým klíčem.
 
Zdravím. Po roce používání Mazdy v hatchbacku bych rád vyřešil brzdný účinek. Auto ma najeto pouhých 45tis. Všechno chodí ve vodítkách (vpredu i vzadu) hladce (rukou) tak jak má, ale auto mi přijde že prostě nebrzdí. To že jako každý japonec má pomalejší nástup na začátku chodu pedálu chápu. Dobrá dávkovatelnost tam je což je super, ale ten maximální brzdný účinek je prostě bída. Když srovnám s Hondou Accord co jsem měl tak tady musím fakt rvát pedál na podlahu vší silou. Co je zvláštní, tak z vyšších rychlostí (nad 130km) když na to dupnu, tak brzdí uspokojivě. Nejhorší je ale dobržďování z 50km/h nastup je strašně pomalý. Co nechápu, tak proč v Hirošimě nepoužili vyšší desky, a nevyužijí celou brzdnou plochu :)

- nyní tam jsou origo desky i kotouče
- brzdovka vyměněná

Myslíte si, že by pomohla výměna brzdových destiček?

Zobrazit přílohu 42116
Tak mě už to nebavilo a ikdyž nebyly sjeté ani kotouče ani desky tak jsem dal vše nové ATE a brzdný účinek tam konečně je. Sice si ty ATE při prvních brzdění hvízdnou. Ale to mi za ten výsledek stojí.
 
Ahojte , bolo tu spomenute protihlukove pliesky (GJYA2649ZA)?
Myslel som ze to su ako podlozky… pasuju tie pliesky aj k inym znackam napr Bosch? Vacsina aftermarket robi len tych 8 drziakov bez tych plieskov, ma zmysel ich tam dat? robim objednavku a idem si po radu. Dakujem

Pokud to bude stejná destička na stejný auto, tak je jedno jestli je to Bosch, TRW, ATE.... a ty plíšky budou pasovat. Prostě se jen přecvaknou.

Nevím ale co znamená "Vacsina aftermarket robi len tych 8 drziakov bez tych plieskov" ?
 
Pokud to bude stejná destička na stejný auto, tak je jedno jestli je to Bosch, TRW, ATE.... a ty plíšky budou pasovat. Prostě se jen přecvaknou.

Nevím ale co znamená "Vacsina aftermarket robi len tych 8 drziakov bez tych plieskov" ?
Takto som to myslel, Bosch to nazyva “sada prislusenstva oblozenia kotucovej brzdy” a v baleni je iba to zvyraznene cervenou a tak to robia vsetky znacky.
Mazda tam ma aj tie pliesky, preto uvazujem ci to kupit k tym bosch platnickam a ci to ma vobec zmysel, aka je funkcia toho? Dakujem



IMG_6940.jpeg
 
Back
Top