- 64
Ahojte!
Má CX-5 už má 260tis. km, takže takovej stařeček, nicméně pořád slouží. Necelé 2 roky zpět jsem musel nechat vyměnit přední ramena (popraskané silentbloky se jim na STK nelíbily) a čepy řízení - byla vůle, bouchalo to při přejezdu nerovností, klasika.
Nedávno mi z ničeho nic od LP strany začlo strašně vrzat při zatočení volantem (i na místě), nicméně pak jsem na asfaltu dal několikrát plný rejd tam a zpět a vrzání přestalo (v ten stejný den). Do toho se přidalo bouchnutí pře přejetí větší nerovnosti, tak jsem si říkal, že snad není možné, že už by čep řízení či spodní čep ramene šel do kytek.
O víkendu jsem byl opět u svého dvorního mechanika měnit po 10tis. km olej, no a samozřejmě vůle ve spodním čepu ramene, na čepu řízení prasklá ta manžetka, či guma, nebo jak se tomu nadává (to mechoš říkal, že tím jak jsem to na místě protočil plnej rejd několikrát, tak jsem ho asi namazal nachvilku a přestal vrzat, nevím
), takže děkuji rozbitým silnicím v ČR + samo ta ramena a čepy nebyly origo. Bohužel si nepamatuji, co to přesně bylo za značku, protože jsem kupoval po telefonickém objednání a papír (faktura) skončil kdo ví kde (jak to nemám v mejlu, tak je to špatně). Nebyl to ale vyloženě shit typu Starline, atp.
Teď ten dotaz, máte nějaký tip na e-shop/značku (origo/neorigo) čepů řízení a předních ramen, které víte, že nebudu muset měnit hned po roce?
Má smysl měnit jen levou stranu, když je pravá ok (zatím)? Samozřejmě pokud bude čep řízení né uplně stejný, geoška mě nemine.
Jen doufám, že to vrzání nemůže být třeba horní uložení tlumiče, nebo pružiny (jak se tam dávaly ty návleky), .. no uvidíme.
Děkuji za tipy!
D.

Má CX-5 už má 260tis. km, takže takovej stařeček, nicméně pořád slouží. Necelé 2 roky zpět jsem musel nechat vyměnit přední ramena (popraskané silentbloky se jim na STK nelíbily) a čepy řízení - byla vůle, bouchalo to při přejezdu nerovností, klasika.
Nedávno mi z ničeho nic od LP strany začlo strašně vrzat při zatočení volantem (i na místě), nicméně pak jsem na asfaltu dal několikrát plný rejd tam a zpět a vrzání přestalo (v ten stejný den). Do toho se přidalo bouchnutí pře přejetí větší nerovnosti, tak jsem si říkal, že snad není možné, že už by čep řízení či spodní čep ramene šel do kytek.
O víkendu jsem byl opět u svého dvorního mechanika měnit po 10tis. km olej, no a samozřejmě vůle ve spodním čepu ramene, na čepu řízení prasklá ta manžetka, či guma, nebo jak se tomu nadává (to mechoš říkal, že tím jak jsem to na místě protočil plnej rejd několikrát, tak jsem ho asi namazal nachvilku a přestal vrzat, nevím
Teď ten dotaz, máte nějaký tip na e-shop/značku (origo/neorigo) čepů řízení a předních ramen, které víte, že nebudu muset měnit hned po roce?
Má smysl měnit jen levou stranu, když je pravá ok (zatím)? Samozřejmě pokud bude čep řízení né uplně stejný, geoška mě nemine.
Jen doufám, že to vrzání nemůže být třeba horní uložení tlumiče, nebo pružiny (jak se tam dávaly ty návleky), .. no uvidíme.
Děkuji za tipy!
D.

