• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Chladící kapalina

Skoré otvorenie vicka mozem určite vylúčiť. Skúsim ho teda vymeniť.
Este pre upresnenie: voda je v chladiči na dne tej príruby v tvare L, ktorou sa nalieva. To znamená, ze nie v takej výške ako som ju nalial, ale poklesne a je dole akokeby na dne.
 
Dodám jen otevírací tlak víčka chladiče (Sky-G 2.0, 2.5):
Cooling system cap valve opening pressure
93.2—122.6 kPa {0.951—1.250 kgf/cm2, 13.6—17.7 psi}

Zde postup odvzdušnění přímo ze servisního manuálu pro Sky-G klasický termostat, aby jsme se vyhnuly případným obviněním (body 1.-7. jsou o vypouštění staré kapaliny):

WARNING:

- Never remove the cooling system cap or loosen the radiator drain plug while the engine is running, or when the engine and radiator are hot. Scalding engine coolant and steam may shoot out and cause serious injury. It may also damage the engine and cooling system.

- Turn off the engine and wait until it is cool. Even then, be very careful when removing the cap. Wrap a thick cloth around it and slowly turn it counterclockwise to the first stop. Step back while the pressure escapes.

- When you are sure all the pressure is gone, press down on the cap using the cloth, turn it, and remove it.

8. Refill the engine coolant from the radiator filler neck until it is close to the top of the radiator filler neck. - tím je odpovězeno @golfiik
9. Refill the engine coolant into the coolant reserve tank up to the F mark on the tank. - tím je odpovězeno @golfiik
10. Install the cooling system cap.
CAUTION:

If the high engine coolant temperature warning light flashes, stop the engine to lower the engine coolant temperature and prevent overheating. Then, verify the malfunctioning part and repair or replace it.

11. Start the engine and warm up the engine by idling.
12. After the engine warms up, perform the following steps. At this time, be careful of the engine coolant temperature to prevent overheating.
NOTE:

If the accelerator pedal is depressed continuously for a specified time, the engine speed may decrease to the idle speed. This is due to the fuel cut control operation, which prevents overheating, and it does not indicate a malfunction.

a. Run the engine at 2,500 rpm for 5 min.
b. Maintain the engine speed at 3,000 rpm for 5 s, and then idle.
c. Repeat Steps (1), (2) several times.
13. Stop the engine, and inspect the engine coolant level after the engine coolant temperature decreases. If it is low, repeat Steps 8—12
14. Inspect for engine coolant leakage. (See ENGINE COOLANT LEAKAGE INSPECTION [SKYACTIV-G 2.5].)
15. Install the service hole cover.
 
Poslední úprava:
Dolial som do chladiča, ten je plný, hladina vo vyrovnávacej nádržke je jemne pod max. a potom po dôkladnom zohriatí a vychladnutí cez noc skontrolujem. Ak by to nebolo ok, tak potom skúsim vymeniť víčko.
Ďakujem.
 
Back
Top