Ahoj,
mám Mazdu 6 GY 1.8 benzín, rok výroby 2003. Asi před rokem mi začalo auto v některých chvílích pocukávat a žrát víc oleje. Poté mi vyskočila ikonka chyby motoru a přes OBD jsem zjistil, že uložená chyba je P0301 (Cylinder 1 One Misfire Detected). Chyba po určité době zmizela sama. Později se ale začala objevovat častěji a chování motoru se taky zhoršilo. Hlavně je to poznat při jízdě do kopce. Motor přestane táhnout a začne se cukat. Čím víc plynu, tím míň jede. Je potřeba podřadit a zkusit znovu. Někdy to i vypadá, že kopec snad nevyjede. Je to čím dál tím horší. Teď už je jemné pocukávání slyšet i při volnoběhu. Děje se tak za tepla i za studena přibližně stejně.
Olej měněný pravidelně, pokaždé vč. filtr. vložky, v intervalech 10-15 tis. km.
Jako první jsem vyměnil svíčky. Staré svíčky vypadaly ok a i nové po ujetí několika tis. km nevypadají nijak špatně. Výměna svíček měla na problém nulový vliv.
Poté jsem čistil škrtící klapku, dělám to sice každou zimu, ale pro jistotu jsem to udělal. Žádná změna.
Čistil jsem i váhu vzduchu podle nějakého návodu, ale opět žádná změna.
Nechal jsem si změřit kompresi na válcích. Výsledkem bylo, že válce mají kompresi 16,12,14,8. Netuším ale v jakém pořadí. Závěrem bylo, že je potřeba vyměnit kroužky a to vyřeší problém. Vypočítaná cena ale byla něco kolem 30 tis.
Nejsem si úplně jistý jestli problém můžou být kroužky. Nemohlo by nízkou kompresi způsobovat i něco jiného? Pokud je tam tak špatná komprese, může být problém způsoben opravdu tou kompresí? Chystám se ještě na radu mechanika vyzkoušet nové kabely ke svíčkám a vyměnit díl č. L813-18-100 ten jsem ale nějak levně nenašel.
Pokud má někdo z vás nějakou dobrou radu co zkusit, nebo na co se zaměřit. Případně pokud má někdo k zapůjčení kabely ke svíčkám nebo díl L813-18-100, rád bych kdybych mohl vyzkoušet výměnu bez nutnosti utratit za to obrovské peníze aniž bych měl jistotu, že to pomůže.
Je mi jasné, že komprese a vyšší spotřeba oleje se musí vyřešit, nejsem si ale jistý cenovkou 30 tis. Kč proto taky prosím o názory na tuto částku.
mám Mazdu 6 GY 1.8 benzín, rok výroby 2003. Asi před rokem mi začalo auto v některých chvílích pocukávat a žrát víc oleje. Poté mi vyskočila ikonka chyby motoru a přes OBD jsem zjistil, že uložená chyba je P0301 (Cylinder 1 One Misfire Detected). Chyba po určité době zmizela sama. Později se ale začala objevovat častěji a chování motoru se taky zhoršilo. Hlavně je to poznat při jízdě do kopce. Motor přestane táhnout a začne se cukat. Čím víc plynu, tím míň jede. Je potřeba podřadit a zkusit znovu. Někdy to i vypadá, že kopec snad nevyjede. Je to čím dál tím horší. Teď už je jemné pocukávání slyšet i při volnoběhu. Děje se tak za tepla i za studena přibližně stejně.
Olej měněný pravidelně, pokaždé vč. filtr. vložky, v intervalech 10-15 tis. km.
Jako první jsem vyměnil svíčky. Staré svíčky vypadaly ok a i nové po ujetí několika tis. km nevypadají nijak špatně. Výměna svíček měla na problém nulový vliv.
Poté jsem čistil škrtící klapku, dělám to sice každou zimu, ale pro jistotu jsem to udělal. Žádná změna.
Čistil jsem i váhu vzduchu podle nějakého návodu, ale opět žádná změna.
Nechal jsem si změřit kompresi na válcích. Výsledkem bylo, že válce mají kompresi 16,12,14,8. Netuším ale v jakém pořadí. Závěrem bylo, že je potřeba vyměnit kroužky a to vyřeší problém. Vypočítaná cena ale byla něco kolem 30 tis.
Nejsem si úplně jistý jestli problém můžou být kroužky. Nemohlo by nízkou kompresi způsobovat i něco jiného? Pokud je tam tak špatná komprese, může být problém způsoben opravdu tou kompresí? Chystám se ještě na radu mechanika vyzkoušet nové kabely ke svíčkám a vyměnit díl č. L813-18-100 ten jsem ale nějak levně nenašel.
Pokud má někdo z vás nějakou dobrou radu co zkusit, nebo na co se zaměřit. Případně pokud má někdo k zapůjčení kabely ke svíčkám nebo díl L813-18-100, rád bych kdybych mohl vyzkoušet výměnu bez nutnosti utratit za to obrovské peníze aniž bych měl jistotu, že to pomůže.
Je mi jasné, že komprese a vyšší spotřeba oleje se musí vyřešit, nejsem si ale jistý cenovkou 30 tis. Kč proto taky prosím o názory na tuto částku.