• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Cvakání po zahřátí motoru

Pokud je sundaný řemen, tak nemůže jít klepání z alternátoru (protože se netočí). Ve videu s nandaným řemenem mi akorát přijde, že altíku začínají hučet ložiska.
Celkově z obou videí mi přijde akorát větší hluk od rozvodů.
 
No právě to klepání se neozývá ve videu bez řemene, je tam nějaký klepot, ale frekvenčně neodpovídá tomu z videa s řemenem. Hučení ložiska je vodní pumpa, co jsem zkoušel všechny kladky, tak AC byla v pohodě, šla bez vůle lehce, pumpa měla znatelnou vůli a tu právě budu měnit příští víkend, dám SKF, tak jako obě volnoběžky a napínák, řemen je vizuálně v pohodě, ale je o něco málo delší 2253mm a podle VIN má být 2240mm. Zkoušel jsme vzít šroubovák a položit jej na altík při zapnutým motoru s řemenem a klepání bylo citelně znát na tom šroubováku a právě bez řemene vůbec. Jen mě zaráží co může v altíku dělat takové zvuky, které nejsou slyšet při studeném startu (až po nějakých 5-10min jízdy) a hlavně jen na volnoběh, cca. 2k rpm o tom vůbec nevím (s otevřenou kapotou a okny to neneslyším). Každopádně další krok je ta pumpa, která je na odpis, třeba to dělá ona a přenáší se to na altík.
 
No ještě uvidím jestli nepomůže ta pumpa, minimálně delší řemen by měl být v pohodě, jen se zeptám, ty loziska v altiku se daji menit, nebo je lepsi vymenit ho celej? Popripade jakou znacku tam mam kdyztak hodit? Co jsem se dival, tak je k dispozici Hella, Lucas to jsou ty nejdrazsi kolem 5-6k, pak tam jsou Messmer a AS-PL. Taky jsem se koukal ze se prodava kladka jako predstihova spojka na altik, ale ja tam mam kladku napevno.
 
Update: vyměnil jsem pumpu, už ze zvukového projevu motoru zmizelo hučení ložiska té pumpy, ale to klepání je stále přítomné, kladka klimy je OK, alternátor také, tak mi to nedalo a sundal jsem víko hlavy a zkontroloval rozvody a řetěz je volný. Takže nejspíš to klepání je vlivem toho, přidal jsem i video.
 
Update: vyměnil jsem pumpu, už ze zvukového projevu motoru zmizelo hučení ložiska té pumpy, ale to klepání je stále přítomné, kladka klimy je OK, alternátor také, tak mi to nedalo a sundal jsem víko hlavy a zkontroloval rozvody a řetěz je volný. Takže nejspíš to klepání je vlivem toho, přidal jsem i video.
Vyzerá byť dosť voľný, ale napinak je ovládaný až tlakom oleja po štarte motora. Z mojej vedomosti všetky MZR benzíny cvakajú lebo nemajú hydrostely a málokto dá nastaviť ventilove vôle
 
Ventily cvakají, ale zas tolik ne, na tom se shodli dva mechanici ke kterým jezdím, spíš mě vadí ten hlasitý klepavý zvuk po zahřátí motoru, ono je to i dobře slyšet na tomto videu
a to mě právě nedá spát, proto jsem i sundal víku a zkontroloval řetěz, který aspoň podle mého laického názoru je dost volný, vím že je napínaný hydraulicky, ale napínák řetěz napíná i bez spuštěného motoru, a co jsem si procházel videa na YT po výměně, tak je vždy napnutý. Každopádně to budu teď řešit s mechanikem jestli ten zvuk je z rozvodů, které budu měnit určitě, poslední měsíc se mi už dvakrát stalo při rozjezdu, že jsem slyšel jakoby se řetěz tahal po kovu, ale je to slyšet jen v nízkých otáčkách (víku hlavy je z plastu, takže možná přímo o kryt rozvodů) a také když je motor zahřátý a po chvilce ho nastartuju, tak s sebou motor dost škubne. Uvidím, každopádně teď sháním rozvodovou sadu, co jsem se díval tak za celkem slušný prachy je sada od Jakoparts.
 
Ahoj, nebudem zakladať nové téma. Vyriešilo sa to nejak? Dnes sa mi objavil skoro totožný zvuk na 2.5 ke... príde mi že keď sa auto zohreje, tak ten zvuk skoro zmizne, kladky, remeň, pumpa boli menené 50 k kilometrov dozadu. Ďakujem
 
Čau, úplně stejný zvuk mám na 2.5 také. Klapky to nejsou. Jak jste to pořešili?
 
Čau, úplně stejný zvuk mám na 2.5 také. Klapky to nejsou. Jak jste to pořešili?
Ja už čakám na objednávku, komplet kladky, pumpa, nový remeň, na týchto už mám skoro 60 tisíc. Uvidíme, rovno vymením aj termostat, keď už, tak už.
 
Já měl spíš takový kovový tikání a dělal to ventil od podtlaku co je navrchu u kabeláže, olepil jsem ho pěnovkou a je klid
 
Back
Top