• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Jaký motorový olej do 2.0 SKYACTIV-G M-Hybrid?

Občas se stane, že sem nastoupí někdo nový se sebevědomým prohlášením, které se ale později ukáže mylné... 😉
Příště dávám přednost seběvědomí podloženému dlouholetými zkušenostmi ;)

Dej to SSO, taky ho budu teď dávat
Už ho objednávám, nemůžu to řešit donekonečna. Jen nevím, jestli to můžu vyměnit bez proplachu. Na "starém" oleji mám najeto cca 10 tisíc a pohledově vypadá celkem čistě...
 
Já budu dělat proplach určitě abych z motoru dostal co nejvíc toho Mazda oleje a případných neplech co po něm zůstávají
 
Já po dlouhém čtení zmíněného vlákna dávám už 3 roky tento:
 
Poslední úprava moderátorem:
Odpovídá ACEA C2 - nevidím důvod ho používat v benzínu bez DPF, netuším na základě čeho jsi vybral, napadá mě jen jeden uživatel, kterej se nejdřív ptal jestli ho použít a když jsem vysvětlil že ne tak si ho začal vynucovat a přesvědčovat mě, řešilo se to poměrně dlouho

Důležitý je ten první příspěvek, kde je shrnutí a je průběžně aktualizovan
 
Já po dlouhém čtení zmíněného vlákna dávám už 3 roky tento:
Supr olej do Subaru s boxer benzínovým motorem. Ale Sky-G zkousne od oleje do autobusu po olej do sériových hybridů, když se mění předčasně.
 
Poslední úprava moderátorem:
DXG, pokud ten olej funguje v přeplňovaných přímovstřikových motorech při daleko větší tepelné i výkonové zátěži, není důvod, proč by neměl fungovat v nepřeplňovaných. Má jen aditivaci molybdenem a wolframem místo vápníku.
 
Na margo vašej debaty aký olej do Mazdy BP ktorá sa za chvílu bude týkať aj mňa som z tou istou otázkou oslovil firemnú predajňu Ravenol a tu je odporúčanie podla mazacieho plánu na môj model podla špecifikácie výrobcu.
Čo na to hovoríte olejničky :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Protože to vyžadují smernice EU....
 
Čo na to hovoríte olejničky :)
Že budeš mít spotřebu nižší o 0,02548 l/100 km.
 
Odvolával sa na normu Acea C5 keď so mu oponoval že to bude nejaká malinovka a chcem radšej 5W30
Písal : ale VMP nema Acea C5, ma len C3 cize nesplna tu normu
viskozitu 5W-30 s normou ACEA C5 ravenol nema
 
Chtěl jsem hlavně něco s normálními hodnotami čerpatelnosti a viskozity (5W30), těm řídkým olejům prostě nevěřím. Zřejmě tedy to dxg má nějaké příměsi, které G nepotřebuje, ale na škodu nejsou. Ale pokud tu z někoho vypadne lepší doporučení rád se nechám poučit...
 
Tak ještě jednou DXG odpovida přiškrcené C2. Osobně bych doporučil SSO 0W-30 nebo HCL 5W-30. Oba mají podobné hodnoty viskozity, sso ma lepší čerpatelnost za nízkých teplot což se v zimě hodí a je více aditivovaný, je však na kanystru asi o 300 Kč dražší než HCL. SSO i když je 0W-30, je viskoznější než mazdařská 5W-30, protože je acea A3
 
Tak ještě jednou DXG odpovida přiškrcené C2. Osobně bych doporučil SSO 0W-30 nebo HCL 5W-30. Oba mají podobné hodnoty viskozity, sso ma lepší čerpatelnost za nízkých teplot což se v zimě hodí a je více aditivovaný, je však na kanystru asi o 300 Kč dražší než HCL. SSO i když je 0W-30, je viskoznější než mazdařská 5W-30, protože je acea A3

Díky, vidím že sa vyznáš, ja som odchovaný na oleji Mogul 😀 Tak sa opýtam po včerajšej informácii teba. Čo s tou normou ACEA C5 ktorú doporučujú pre motory E- Skyactiv G vo verzii Mi-Hybrid ktorú má olej Ravenol ECS 0W20.




IMG_0065.jpeg
 
Poslední úprava:
Tak sa opýtam po včerajšej informácii teba. Čo s tou normou ACEA C5 ktorú doporučujú pre motory E- Skyactiv G vo verzii Mi-Hybrid ktorú má olej Ravenol ECS 0W20.
Když všechno selže, přečti si návod.
-Murphy
1726730578673.png
 
Tedy netušil jsem, že se ten můj dotaz takhle rozroste. Je vidět, že tohle téma je stále zajímavé, výběr oleje je jen pro silné povahy :grinning:
 
Tedy netušil jsem, že se ten můj dotaz takhle rozroste. Je vidět, že tohle téma je stále zajímavé, výběr oleje je jen pro silné povahy :grinning:
Tak tak, proto my ostatní jezdíme na mazda oleje a motory si taky jen předou. A dobrý pocit, že se o motor dobře staráme máme taky. Víc tím asi člověk nezíská.
 
Když srovnám zvuk GL za studena kde je mazda original a GH kde je ravenol, tak GH je za studena dost tišší a klidnější i přes to že má najeto o 100tkm víc. A to nemluvím o tom že nemám odvahu GL na mazda oleji točit k omezovači, zatímco u GH s tím nemam problém a to je tam omezovač posunutej
 
No jo, ale hrubší zvuk může mít víc příčin. Mně připadá motor s mazda olejem tichý. A vytočit k omezovači ho taky můžu (i když to nemám rád), nic zlého mu to neudělá.
Prostě ty jemné rozdíly mezi oleji při běžném provozu asi nikdo nepozná, a co bude lepší dlouhodobě, ukáže až čas. Ale myslím že to bude taky zhruba nastejno.
 
Back
Top