• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Zdravím, plánujem vymenit olej a uvažujem nad zmenou. Momentálne používam valvoline syn-power 5W 30 (tak ako používal predošlí majiteľ). Uvažujem ale či by nebolo lepšie niečo iné.. napríklad Ravenol HSL 5w-30 alebo Ravenom VollSynth Turbo VST 5W-40. Jazdím väčšinou po meste, niekedy chodím ale aj dlhšie trasy 300-600 km naraz. Olej mením vždy po 10 tkm (olej mením tak 2 x do roka alebo 1,5x). Jazdím väčinou v otáčkach okolo 2-3 tisíc ale sem tam aj ostrejšie do 5,5-6 t otáčok. Spotreba oleja je cca 2-3 dcl na 5000 km. Vedeli by ste mi poradiť?

Mazda 6 GH 2.5 wagon GTA, nájazd 205 tkm
 
Pokud skakas krátký trasy po městě tak ten úbytek by mohl vyřešit proplach pokud jsou připečený kruhy. Pokud to mizí spíš po zahřátí můžeš zvednout viskozitu na 5W-40 ale něco s lepší čerpatelností za studena, což může být třeba ten VST, Používal jsem ho ve 2.5 GH taky a byl jsem spokojen, motor s ním byl zároveň dost tichý.
 
Zdravím. Omlouvám se že vkládám dotaz když zde je plno odpovědí. Ano až moc a jsem z toho už pitomej.
Má otázka zní: mám Mazdu CX-5 2.0l 121kW manuál r. v. 2015 v autorizovaném servisu v Německu do ní dávaly asi Mazdí olej 5w-30.
Nyní se chystám na výměnu ale jsem zmaten jaký olej použít. Tímto vás prosím o radu a nasměrování. Mě by se líbil ten Castrol, ale jaký. S autem jezdí žena denně do práce a po městě občas jedu já delší trasu.
Děkuji
 
Pokud trváš na Castrolu mam pro tebe špatnou zprávu. Castrol 5W-30 ve třídě A3/B4 už nedělá, můžeš zvolit třídu C3, která je určena pro auta s DPF, je to ale určitej kompromis. Osobně nevidím jedinej důvod proč trvat zrovna na této značce.
 
Zdravím Vás všechny, jsem tu nový a s mou první Mazdou 6 řeším první dilema...a to olej... Jedná se o M6GJ 2.0 skyG 165k s nájezdem 158 tisíc a doposud se tam lil zřejmě jen mazdi 0w20 který jsem se po přečtení snad všech vláken rozhodl změnit na 5w30 od Ravenolu konkrétně DXG, jezdím převážně krátké trasy a couračky kolem komína ale občas při nějaké delší cestě jí rád pěkně protáhnu.. roční nájezd mam tak 15-20 tisíc takže na podzim budu měnit nejspíš znovu... A teď k dotazům.. zvolil jsem vhodný olej pro mé využití? A hlavně jaký postup zvolit při změně? Mám v plánu ještě do současné náplně nalít BG 109 EPR, vypustit a změnit na 5w30 Shell Helix na zkrácený interval třeba+- 1000km a pak dát konečný Ravenol DXG... Bude můj postup v pořádku nebo máte místní mistři nějaká doporučení či výhrady co udělat jinak a jak? Filtry dám od Mann 6018 a výpustný šroub s magnetem ale nad olejem stále váhám, další věc je zda na zimu taky nechat DXG nebo něco jiného? Moc díky za všechny podněty a připomínky a mazdám zdar
 
Ahoj, než nad typem olej se zamysly kdy ho budeš měnit. Mazda má všeobecně u benzínových motorů hodně nízký požadavky na kvalitu oleje, takže ať tam naleješ co tam naleješ, tak důležitější je spíš kdy ho vyměníš. Já ti řeknu jediný: Ať tam naleješ Ravenol, Motul, Mobil1, Castrol, Valvoline, Shell, tak 1.motoru tím určitě neuškodíš a 2.tvůj motor ti sám řekne jestli mu to sedí. Například bude po chvíli ježdění na ten olej hlučnější než dřív (pozor, ihned po výměně je každý motor o něco tišší než na starou náplň, tak se nenech zmást). Nebo ho to bude "žrát" víc než dřív (i když použiješ stejnou specifikaci oleje).

Ohledně výplachu BG109 EPR je ten mezi proplachový olej jen takový "malý bezvýznamný plus" jak říkal náš profesor. Vem si, že do Sky-G 2.0 má suchou náplň 4,9l a servisní s filtrem cca 4,5-4,6l (to aspoň vyleju já). Ty do těch 4,9l naleješ 325ml čističe BG109 EPR. Potom to necháš vytéct a vykapat a v různých prohlubních třeba u ventilů ti zbyde 0,4-0,5l oleje. Když v 4,9l oleje je 325ml čističe, kolik ml čističe ti zbyde v 0,5l oleje ? Necelých 33ml ? To pak zaleješ 4,5-4,6l novýho oleje a ten zbytek se ti v nový náplni vypaří dřív než řekneš švec. Samozřejmě čistý proplach je čistý proplach, ale tam zas můžeme polemizovat o vlivu oleje A na olej B 😂
Prostě a jednoduše, jestli máš peníze na dva filtry a dvě náplně, tak si to tak udělej. Jediný čemu tím uškodíš bude tvá peněženka a příroda. Jestli ti to přijde zbytečný, tak to prostě neřeš.
Alfa a omega je doba výměny oleje. Na to většina Mazd zakukala a bylo jedno co se tam lilo za olej.
 
Zas to DXG, lehkoběžnej olej pro DPF systém., při častých krátkých trasách bude ten olej dost zatěžován a díky sníženýmu množství ochranných a stabilizačních látek skrz DPF (který ty nemáš) bude po pár tis km klesat jeho kvalita.

Ber ACEA A3/B4 variantu oleje viz první příspěvek, a ve tvým případě klidně 0W-30 s výměnou 2x za rok
 
Pokud trváš na Castrolu mam pro tebe špatnou zprávu. Castrol 5W-30 ve třídě A3/B4 už nedělá, můžeš zvolit třídu C3, která je určena pro auta s DPF, je to ale určitej kompromis. Osobně nevidím jedinej důvod proč trvat zrovna na této značce.
Tak já úplně na Castrolu netrvám, spíš bych něco kvalitního pro můj vůz.
 
Ještě jsem to jednou prošel a 0W-30 A3/B4 s API SN nebo novější jsou jen ty dva uvedený v prvním příspěvku, pak je ještě Motul X8100 ale ten má starou API SL ten požadavky mazdy sice splňuje, ale za tu cenu jsou oleje lepší no...
 
Zas to DXG, lehkoběžnej olej pro DPF systém., při častých krátkých trasách bude ten olej dost zatěžován a díky sníženýmu množství ochranných a stabilizačních látek skrz DPF (který ty nemáš) bude po pár tis km klesat jeho kvalita.

Ber ACEA A3/B4 variantu oleje viz první příspěvek, a ve tvým případě klidně 0W-30 s výměnou 2x za rok
Diky za názor, teď už ale stejně dám to DXG když ho mam a udělám ten proplach s BG109...a další výměnu přejdu na SSO 🙂 jen se ještě zeptám pokud takle střídám SAE a i normy je dobrý udělat zas proplach nebo zkrátit ještě víc interval další výměny nebo je to zbytečný a mam měnit normálně zas po 7-8 tisících?
A abych odpověděl částečně i Maxovi častá výměna je to hlavní o tom žádná ale bohužel to auto dost trápím krátkou cestou do práce a dom kdy se olej ani neohřeje tak jsem se ponořil do nekonečného čtení co by bylo nejlepší v zimním období ale zároveň co poskytne dobrou ochranu i pri delší cestě třeba na dovolenou v letních dnech když tomu i rád naložím ale převažují ty krátké trasy se studeným motorem a kor takle v zimě v podhůří.. takže prostě příště to SSO a dál asi neřešit..??? 🙂 Jinak Vám moc děkuji 🙂
 
Pokud změníš SAE tak u nové náplně zkrať interval, jak moc ti nikdo neřekne. Ale pokud by se začal zvyšovat hluk motoru, nebo by olej začal hodně tmavnout tak je to znamení že je čas na výměnu.
Samozřejmě proplach udělat můžeš. Ten bych udělal už bez BG jen levnějším olejem jako je třeba ten uvedenej Total. Každá náplň samozřejmě novej filtr. Záleží kolik jsi ochotnej tomu pustit peněz
A dávat na zimu jinou SAE nez na léto je dnes už zbytečný když je aditivace na vysoké úrovni a používá se i v létě nízká SAE.
 
Ve volné chvíli jsem do prvního příspěvku doplnil pár slušných olejů, aby to nevypadalo dle slov jednoho místního člena jak od "Obchoďáka Ravenolu"
A co takový Mobil Super 3000 X1 5W-40 do 2.0MZR 108kW?
Do GH leju Ravenol, tak se olej mírně ztrácí, ale v GG tento problém nemám.
 
Ahojte.
Po delší době se přidám do této dikuze s dotazem. Než jsem dostal služební auto, jezdil jsem s Mazdou docela dost (cca 20 - 25 tis km za rok) nyní najedu tak kolem 7-8 tis. Když ale jedu, tak je to alespoň 40 km za den (není to jen pojíždění kolem komína)
Doposud jsem používal olej Petro Canada Supreme Syntetic 5W-30, který už je teda A5/B5....Můžu u něj zůstat nebo už je vhodnější používat jiný olej? Díky
 
Ahoj nalej tam akýkoľvek olej dôveryhodnej značky 5w30 A3/B4 a pokiaľ ho budeš meniť raz za rok po 15 000km nemáš ďalej čo riešiť s olejom ale ako tu už viacerí písali Mazda nie je citlivá na typ a normu oleja čo potvrdzuje aj manuál. Ja som tam mal Mazda olej 0w-20, Shell Helix ultra 5w30 a teraz tam lejem EUROL Super Lite 5W-30 A3/B4 a nikdy som nemal so žiadnym problém ale ani keď budeš pokračovať s olejom čo tam máš sa ti auto nerozpadne.
 
Přihodím i svojí volbu oleje, používám zatím YACCO 5W30 lube GDI - spokojen, ale narazil jsem na novinky od YACCO a tam se objevil olej
YACCO Galaxie 5W30 API SL (prý splňuje SN) a má ACEA A3/B4 a je na PAO / ESTER základu. Samo je k dispozici docela dost specifikací těch olejů Galaxie např. i 0W/40 .
Co říkáte na tu 5W/30 spolkla by ji má CX3 (cca 100000km) a neprskala by ? Ta řada Galaxie je určena pro silně zatížené motory např. při závodech, neříkám že závodím, ale olej by mohl mít slušnou rezervu a navíc je jako jedna z mála 5W30 s A3/B4.... Co vy na to ?
 
Poslední úprava:
ahojte,

Pouzivam v mojej Mazde 5 2013 2.0 A/T neDISI motor olej Mobil 5w-50. Zacal ho tam davat predchadzajuci majitel.
Jazdim s nim vacsinou po meste a kratke trasy. priblizne 10tis za rok.
Rozmyslam ci neprejst na Mobil 5w-30.
ma to vyznam z hladiska spotreby a zivotnosti?
 
@zed
a máš momentálně s olejem nějaký problém? Mizí nebo brzo černá, hlučný motor? Pokud ne tak zůstaň u P-C.

@Richard1
Yacco Galaxie 5W-30 je jeden z mála olejů v této viskozitě, co má A3/B4, proto jsem ho uvedl i v prvním příspěvku, Yacco obecně nejsou špatný oleje můžeš klidně použít.

@jordibravo
To je docela vysoká viskozita, navíc 10tkm je na něj moc. Mám vyzkoušeno v nissanech i v mazdě že po 5-6tkm začíná být motor hlučnější a olej mění rychleji barvu. Navíc to není vhodná viskozita na krátký skákačky po městě.
Pokud na něj motor už nějakou dobu jezdí, je otázka jak zareaguje na nižší viskozitu. Můžeš zkusit nejdřív 5W-40 buď Ravenol VST nebo Elf viz první příspěvek, a uvidíš jestli bude mizet.
 
Ahoj všem. Mám nově Mazdu 6 skyactivD 135Kw r.v 2019 nejeto 93 000. Podle Total Lubadvisor bych tam měl dát

TotalEnergies QUARTZ INEO LONG LIFE 0W-30​


Poradíte mi prosím zda do toho můžu jít, nebo zvolit jiný olej?

Moc děkuji
 
Pokud nemáš zvláštní nároky tak klidně a výměna max po 15tkm/1rok
 
Back
Top