Ahoj, než nad typem olej se zamysly kdy ho budeš měnit. Mazda má všeobecně u benzínových motorů hodně nízký požadavky na kvalitu oleje, takže ať tam naleješ co tam naleješ, tak důležitější je spíš kdy ho vyměníš. Já ti řeknu jediný: Ať tam naleješ Ravenol, Motul, Mobil1, Castrol, Valvoline, Shell, tak 1.motoru tím určitě neuškodíš a 2.tvůj motor ti sám řekne jestli mu to sedí. Například bude po chvíli ježdění na ten olej hlučnější než dřív (pozor, ihned po výměně je každý motor o něco tišší než na starou náplň, tak se nenech zmást). Nebo ho to bude "žrát" víc než dřív (i když použiješ stejnou specifikaci oleje).
Ohledně výplachu BG109 EPR je ten mezi proplachový olej jen takový "malý bezvýznamný plus" jak říkal náš profesor. Vem si, že do Sky-G 2.0 má suchou náplň 4,9l a servisní s filtrem cca 4,5-4,6l (to aspoň vyleju já). Ty do těch 4,9l naleješ 325ml čističe BG109 EPR. Potom to necháš vytéct a vykapat a v různých prohlubních třeba u ventilů ti zbyde 0,4-0,5l oleje. Když v 4,9l oleje je 325ml čističe, kolik ml čističe ti zbyde v 0,5l oleje ? Necelých 33ml ? To pak zaleješ 4,5-4,6l novýho oleje a ten zbytek se ti v nový náplni vypaří dřív než řekneš švec. Samozřejmě čistý proplach je čistý proplach, ale tam zas můžeme polemizovat o vlivu oleje A na olej B 😂
Prostě a jednoduše, jestli máš peníze na dva filtry a dvě náplně, tak si to tak udělej. Jediný čemu tím uškodíš bude tvá peněženka a příroda. Jestli ti to přijde zbytečný, tak to prostě neřeš.
Alfa a omega je doba výměny oleje. Na to většina Mazd zakukala a bylo jedno co se tam lilo za olej.