- 3 744
Ahoj, pokusil jsem se dnes udělat pár fotek jako inspiraci pro ty co by si rádi vyměnily olej v zadním diferenciálu a přední rozvodovce (transféru). Fotky jsou z CX5 KF (děkuji @romin ), ale naprosto stejně se to dělá i u KE a velice podobně i u jiných a starších Mazd.
Jako vždy i zde Mazda začala uvádět výměnný interval "doživotní". Pouze pokud dojde k ponoření diferenciálu nebo rozvodovky do vody se má provést výměna ihned. Tady se dá trochu pomoct tím, že u starších Mazd byl ten interval psaný na nějakých 45000km. Já za sebe bych doporučoval ho měnit do 60000km, případně jestli je někdo Drift King a ta čtyřkolka se mu zapojuje víc do práce, tak klině i dřív. Je to potom znát na pilinách co jsou na magnetech vypouštěcích šroubů.
Co budete potřebovat:
- ráčničku s desítkou oříškem (na povolení šroubků spodního krytu motoru)
- plochý šroubovák nebo plastové nářadí (na vydloubnutí plastových zácvaků spodního krytu motoru)
- klíč nebo oříšek na ráčnu velikost 24 (na povolení/utažení vypouštěcích šroubů)
- klíč nebo oříšek na ráčnu velikost 23 (na povolení/utažení dolejvacích šroubů)
- momentový klíč co umí 40-53Nm
- 4x měděná podložka 24x18x1,5mm
- plnička na olej (mě se na to osvědčila velká injekční stříkačka 100ml z lékárny za 50Kč + cca 20cm hadička)
- 1 litr oleje Mazda Long Life Hypoid Gear Oil SG1 (OEM kód K020-01-SG1) - starší mazdy mají předepsaný klasicky 80W-90 API GL5 a nebudeme si nalhávat ten SG1 je to samý
- čistič brzd nebo podobný čistič na zašpiněný díly
- hadry na čitění/sušení (to se hodí vždycky)
- nádoba do který se vypustí starý olej (alespoň 1,5litru aby měla)
Zde foto "originálního" oleje co vyrábí firma Idemitsu

Zadní diferenciál:
1) Povolíme napouštěcí/dolejvací šroub.

2) Připravíme si nádobu na starý olej a povolíme vypouštěcí šroub.

3) Očistíme si šrouby (obzvlášť výpustný protože má na sobě magnet) a dáme na ně novou podložku.

4) Po úplném vykapání (můžeme ještě přizvednout předek auta a ze zadního difu toho vyteče o malinkato víc) zašroubujeme a dotáhneme výpustný šroub na 40-53Nm. Bude vám tam překážet výfuk, ale s trochou šikovnosti nebo nástavců tam ten momenťák nacpete.
5) Plničkou nalejeme olej dolejvacím otvorem dokud nezačne olej tímto otvorem jít ven (cca 0,4 litru).
6) Přebytečný olej necháme vykapat a potom utáhneme dolejvací šroub na 40-53Nm. Opět zde překáží zadní nápravnice, ale je to o nářadí.

7) Čističem a hadrem očistíme výfuk a diferenciál od oleje co tekl při vypuštění.
Toť vše ohledně zadního diferenciálu.
Jako vždy i zde Mazda začala uvádět výměnný interval "doživotní". Pouze pokud dojde k ponoření diferenciálu nebo rozvodovky do vody se má provést výměna ihned. Tady se dá trochu pomoct tím, že u starších Mazd byl ten interval psaný na nějakých 45000km. Já za sebe bych doporučoval ho měnit do 60000km, případně jestli je někdo Drift King a ta čtyřkolka se mu zapojuje víc do práce, tak klině i dřív. Je to potom znát na pilinách co jsou na magnetech vypouštěcích šroubů.
Co budete potřebovat:
- ráčničku s desítkou oříškem (na povolení šroubků spodního krytu motoru)
- plochý šroubovák nebo plastové nářadí (na vydloubnutí plastových zácvaků spodního krytu motoru)
- klíč nebo oříšek na ráčnu velikost 24 (na povolení/utažení vypouštěcích šroubů)
- klíč nebo oříšek na ráčnu velikost 23 (na povolení/utažení dolejvacích šroubů)
- momentový klíč co umí 40-53Nm
- 4x měděná podložka 24x18x1,5mm
- plnička na olej (mě se na to osvědčila velká injekční stříkačka 100ml z lékárny za 50Kč + cca 20cm hadička)
- 1 litr oleje Mazda Long Life Hypoid Gear Oil SG1 (OEM kód K020-01-SG1) - starší mazdy mají předepsaný klasicky 80W-90 API GL5 a nebudeme si nalhávat ten SG1 je to samý
- čistič brzd nebo podobný čistič na zašpiněný díly
- hadry na čitění/sušení (to se hodí vždycky)
- nádoba do který se vypustí starý olej (alespoň 1,5litru aby měla)
Zde foto "originálního" oleje co vyrábí firma Idemitsu

Zadní diferenciál:
1) Povolíme napouštěcí/dolejvací šroub.

2) Připravíme si nádobu na starý olej a povolíme vypouštěcí šroub.

3) Očistíme si šrouby (obzvlášť výpustný protože má na sobě magnet) a dáme na ně novou podložku.

4) Po úplném vykapání (můžeme ještě přizvednout předek auta a ze zadního difu toho vyteče o malinkato víc) zašroubujeme a dotáhneme výpustný šroub na 40-53Nm. Bude vám tam překážet výfuk, ale s trochou šikovnosti nebo nástavců tam ten momenťák nacpete.
5) Plničkou nalejeme olej dolejvacím otvorem dokud nezačne olej tímto otvorem jít ven (cca 0,4 litru).
6) Přebytečný olej necháme vykapat a potom utáhneme dolejvací šroub na 40-53Nm. Opět zde překáží zadní nápravnice, ale je to o nářadí.

7) Čističem a hadrem očistíme výfuk a diferenciál od oleje co tekl při vypuštění.
Toť vše ohledně zadního diferenciálu.
Poslední úprava: