• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Převodový olej (manuální převodovka)

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Teoreticky se jedná o "originální olej" co by ti nalili v Mazdě pokud mají sudové balení. Prakticky to může být něco jiného. Teď jsou i ideální teplotní podmínky na to to vyzkoušet. Můžeš nalejt a poreferovat jak to řadí. Vylít se to dá vždycky.
 
Poslední úprava:
Total Traxium Gear 8 75w-80 má vyšší viskozitu než je potřeba, hlavně čerpatelnou viskozitu má skoro 10x vyšší než Ravenol. Na takovou hodnotu jsem snad ještě nenarazil a viskozní index 137 je taky zvláštně nízkej.

Vzhledem k "citlivosti" prevodovky by s ním za studena, hlavně teď v zimě nešlo bez pravýho meziplynu řadit, pokud vůbec.... Takže asi tak. Samozřejmě za ty prachy to klidně zkus, pak můžeš zkusit novej MTF-2 jak se moc změnil
 
Poslední úprava:
@Viktor1981 Omlouvám se, ten "originální" olej by měl být spíš TotalEnergies TRAXIUM GEAR 6 75W-80.
Důležitý je to slovo TotalEnergies, protože jinak klasický Total Traxium Gear 6 je totiž 75W-85.
 
Nové složení Ravenolu bude v pohodě. Sice je parametry blíže k originál oleji,ale nemyslím si,že by dělal až tak velikou neplechu v zimě nebo za studena.
Mě mrzí ukončení Elf NFP. Ten byl z mého pohledu a testování nejlepší olej do skyactiv převodovek.
Mám doma koupený ještě olej Valvoline. Na jaře udělám výměnu a jsem zvědav,jak se bude chovat.
 
@Viktor1981 nalej tam 75W-80 API GL-4 nebo si přečti toto vlákno a zjištíš co kdo nalil. Pokud budeš zkoumat jiný Mazda kluby (zahraniční), tak tam si třeba hodně chválí Red Line MTL 75W80 GL-4, který je ale u nás docela drahý.
 
Jak píše max, v prvním příspěvku máš různý oleje. Zkus MTF-2, pravděpodobně narazíš ještě na starší balení vyrobeny před rokem 2025 a bude to OK

@king dave máš někde datasheet od originálního oleje? Mě by se ty udaje pro porovnání dost hodily
 
@no_hits,přesný data nemám. Ale vím,že jak jsme tenkrát s kolegou testovaly převodové oleje,našli jsme někde,že viskozita origo oleje byla okolo 10.

Já bych z toho nového složení Ravenolu neměl obavy. Určitě ho časem vyzkouším,ale napřed testnu Valvoline.
 
Tak to by odpovidalo, proč se mě za studena dost blbě řadilo, 1 a 2 kladly velkej odpor a abi po zahřátí nešlo moc rychle řadit jak jsem zvyklej. S MTF-2 to pak řadilo daleko líp. Proto mam obavy. Jak budu znova měnit, zkusím tu MTF-3
 
Přesně,to samé i u mého auta. Za studena s origo olejem dost blbě dvojka a pětka se zasekávala , tudíž se musela dávat na 2x. Ke všemu jako bonus problém s drhnutím. S Ravenolem mtf 2 se problém s těžším řazením za studena omnoho zlepšil,kdy pětka se zcela vyléčila a dvojka sice sem tam malinko těžce šla,ale dalo se s tím už žít. Nicméně drhnutí bylo více znatelné než s origo olejem. Až nakonec Elf NFP se ukázal jako nejlepší pro mou převodovku. Za studena se chová jako Ravenol, drhnutí sice stále přetrvává,ale je takové sametově tlumené oproti Ravenolu.
Proto bych nové složení Mtf2 rád vyzkoušel časem.
 
Total Traxium jsem vyzkoušel = v chladu nešlo skoro vůbec řadit. Po 500 Km jsem ho vypustil. Nejhorší co jsem jsem zažil

Dal jsem na vyzkoušení Red Line MTL 75W80 GL-4 a chová se to normálně. V druhé mazdě mám ještě originální olej a řekl bych, že to je nejlepší.
 
@autoskola který traxium to bylo? Ať ho můžu přidat na seznam do prvního příspěvku
 
Také přidám pár informací k olejům zkoušeným na GH - 2008 2.5l předfacelift - převodovka asi G66M-R

Ravenol MTF-2: (v původní variantě cst @40°C - 35,1mm/s / @100°C - 7,4mm/s)
Potvrzuji že nejhladší řazení za každých okolností. Vadilo mě ale, že to po velmi krátké době černá. I v mém autě po 20tis km velmi tmavě šedé, asi né úplně černé. Čeho jsem si také všiml jako vysoce citlivý jedinec, že byl na dojíždění ke křižovatce při brždění motorem hlučnější diferenciál (připadal jsem si jak ve staré Škodě 120)
Toto mi ale vadí a tak hledám dál.

Zkusil jsem Shell Spirax S4 G 75W90: (cst @40°C - 64mm/s / @100°C -14mm/s) - potvrzený předpoklad.
Při klidném řazení a v létě v pohodě, jak šly ale teploty venku dolů začalo se o mnoho pomaleji řadit aby si synchrony neškrtly zejména 1-2 a 2-3 zbytek byl OK.

Dále jsem zkusil Millers oil EE Performance MTF 75W80: (cst @40°C - 45mm/s / @100°C - 8mm/s) - Řazení velmi podobné Ravenolu co se alespoň klidné jízdy týče i v teplotách kolem -5st. Při svižnější/sportovní jízdě si to ale přeci jen občas ťuklo do synchronu a díky tomuto zkouším dál. Po 5 tis km při vypouštění byl olej průzračný a stejný jako jsem jej tam nalil. Jo a nepozoruji zvýšenou hlučnost diferenciálu jako u MTF-2.

Přeci musí existovat varianta, která se bude při řazení chovat jako Ravenol MTF-2 ale nečernat :)

Včera jsem měnil na Castrol Transmax V 75W80: - (cst @40°C - 40mm/s / @100°C - 8.1mm/s) - dám vědět
 
můžeš pak zkusit ten MTF-3, je sice 75W, ale parametry má jak původní MTF-2 jen s tím rozdílem, že z norem má jen GL-4, tak třeba nebude černat.
 
Přitom podle parametrů to vypadalo dobře. Je to věda. Zajímalo by mě co to způsobuje že to funguje nebo nefunguje a jenom kinematická viskozita to asi nebude :)
 
Když se podíváš tak většina těch olejů ma viskozitu větší jak rav včetně té cerpatelné. Kromě toho BG a to má jen velikou hodnotu čerpatelnosti a nízkej VI.

Japonci jsou na Převodovej olej hodne citliví. U nissanu to bylo to samý co Mazda a fungoval jen jeden olej navíc s nižší viskozitou než byla předepsaná. Hondaři maji originální MTF-3 od hondy, ten co dodávají sem funguje kupodivu dobře a nejlíp u hondy
 
Poslední úprava:
Sám jsem Accorda měl a lil jsem tam právě olej Honda MTF3. A nikdy jsem s řazením neměl problém.

Kdo se hlásí na pokus to nalít Honda MTF3 do Mazdy? :)
 
Problém trochu je že stojí 600-800Kč / Litr, ravenol stojí polovinu. Nevím jestli se někomu bude chtít teoreticky vyhodit 1200-1600 Kč jen tak. Doby kdy jsem mohl takto experimentovat (viz oleje a hlavně stěrače) jsou teď s rodinkou dávno pryč. Proto by bylo zajímavější zkusit tu MTF-3 od Ravenolu
 
Poslední úprava:
Také přidám pár informací k olejům zkoušeným na GH - 2008 2.5l předfacelift - převodovka asi G66M-R

Ravenol MTF-2: (v původní variantě cst @40°C - 35,1mm/s / @100°C - 7,4mm/s)
Potvrzuji že nejhladší řazení za každých okolností. Vadilo mě ale, že to po velmi krátké době černá. I v mém autě po 20tis km velmi tmavě šedé, asi né úplně černé. Čeho jsem si také všiml jako vysoce citlivý jedinec, že byl na dojíždění ke křižovatce při brždění motorem hlučnější diferenciál (připadal jsem si jak ve staré Škodě 120)
Toto mi ale vadí a tak hledám dál.

Zkusil jsem Shell Spirax S4 G 75W90: (cst @40°C - 64mm/s / @100°C -14mm/s) - potvrzený předpoklad.
Při klidném řazení a v létě v pohodě, jak šly ale teploty venku dolů začalo se o mnoho pomaleji řadit aby si synchrony neškrtly zejména 1-2 a 2-3 zbytek byl OK.

Dále jsem zkusil Millers oil EE Performance MTF 75W80: (cst @40°C - 45mm/s / @100°C - 8mm/s) - Řazení velmi podobné Ravenolu co se alespoň klidné jízdy týče i v teplotách kolem -5st. Při svižnější/sportovní jízdě si to ale přeci jen občas ťuklo do synchronu a díky tomuto zkouším dál. Po 5 tis km při vypouštění byl olej průzračný a stejný jako jsem jej tam nalil. Jo a nepozoruji zvýšenou hlučnost diferenciálu jako u MTF-2.

Přeci musí existovat varianta, která se bude při řazení chovat jako Ravenol MTF-2 ale nečernat :)

Včera jsem měnil na Castrol Transmax V 75W80: - (cst @40°C - 40mm/s / @100°C - 8.1mm/s) - dám vědět
Čistě dle informací z netu. Není černání spíše dobrá věc? Jelikož to není přímo motorový olej, tak to spíš poukazuje na to, že to má silné čistící vlastnosti. to by mě spíše štval hlučný diff.
 
Back
Top