Také přidám pár informací k olejům zkoušeným na GH - 2008 2.5l předfacelift - převodovka asi G66M-R
Ravenol MTF-2: (v původní variantě cst @40°C - 35,1mm/s / @100°C - 7,4mm/s)
Potvrzuji že nejhladší řazení za každých okolností. Vadilo mě ale, že to po velmi krátké době černá. I v mém autě po 20tis km velmi tmavě šedé, asi né úplně černé. Čeho jsem si také všiml jako vysoce citlivý jedinec, že byl na dojíždění ke křižovatce při brždění motorem hlučnější diferenciál (připadal jsem si jak ve staré Škodě 120)
Toto mi ale vadí a tak hledám dál.
Zkusil jsem
Shell Spirax S4 G 75W90: (cst @40°C - 64mm/s / @100°C -14mm/s) - potvrzený předpoklad.
Při klidném řazení a v létě v pohodě, jak šly ale teploty venku dolů začalo se o mnoho pomaleji řadit aby si synchrony neškrtly zejména 1-2 a 2-3 zbytek byl OK.
Dále jsem zkusil
Millers oil EE Performance MTF 75W80: (cst @40°C - 45mm/s / @100°C - 8mm/s) - Řazení velmi podobné Ravenolu co se alespoň klidné jízdy týče i v teplotách kolem -5st. Při svižnější/sportovní jízdě si to ale přeci jen občas ťuklo do synchronu a díky tomuto zkouším dál. Po 5 tis km při vypouštění byl olej průzračný a stejný jako jsem jej tam nalil. Jo a nepozoruji zvýšenou hlučnost diferenciálu jako u MTF-2.
Přeci musí existovat varianta, která se bude při řazení chovat jako Ravenol MTF-2 ale nečernat
Včera jsem měnil na
Castrol Transmax V 75W80: - (cst @40°C - 40mm/s / @100°C - 8.1mm/s) - dám vědět