• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Jaký převodový olej?

  • Vlákno založil Vlákno založil Frozz
  • Datum založení Datum založení
Olej dělá problém s řazením za studena :
- špatná viskozita = moc tuhý
- starý olej s unavenými aditivy
Oba případy se po zahřátí zlepší.

Tady to ale vypadá spíš na mechanickou část... Ještě mě napadá - kdy byla měněna brzdovka (i ve spojkovym okeuhu)?

Třeba je tam trocha vlhkosti, ta se změní po několika sešlápnutích na páru a spojka hůř spojkuje (úplně nevypíná)
 
Děkuji za typ...no nechal jsem stát auto pres noc venku. Rano, za priznivych podminek...bylo relativne chladno...jsem ho nastartoval a i behem kratke jizdy pod strechu bylo vse OK. Řadička tichá, řazení přesné. Určitě to udělalo to velké hic. Po vymene motor. oleje a filtrů stalo auto hodiny na rozpalenem parkovisti a následně razeni zlobilo. Samozrejme v minulosti, kdyz jsem s nim jezdil, tak mu tyto situace nevadily. Nechapu to. Rok stalo bez pohybu. Vse v nem funguje, ale jen to razeni za tepleho pocasi zlobí. Tehle casti auta technicky nerozumim, nechapu, co se muze teplem roztahnout, prestat fungovat...zpusobit pazvuky pri hybani s radici pakou, jeji zlenivění a spatne hledani 3ky. Taky pri klidne jizde to bylo horsi, kdyz jsem ji vytáčel, radila vcelku dobre... Zadna pricina mne nenapada. Zažil jste nekdo? Mate typ? Mne nenapada nic krom oleje, jestli degradoval, ma vliv na nejaka táhla, pruziny...? Proč vadí horko? Nebo je nejaky mechanismus pod samotnou pákou...jakoby se nevracela na stred a clovek ji musi cestu k 3 najit sam. 1,2 dobry, z 2 na 3 narazi nekde mechanicky jako do prekazky mezi 2 a 3. Člověk si musi tu 3 sam najit. Pak uz z 3 na 4 ok a 5,6 ok. Myslim, ze zpatky ze 4 na 3 taky trochu nepresne řazení..... Lamu si hlavu, co s tim?
 
Děkuji za typ...no nechal jsem stát auto pres noc venku. Rano, za priznivych podminek...bylo relativne chladno...jsem ho nastartoval a i behem kratke jizdy pod strechu bylo vse OK. Řadička tichá, řazení přesné. Určitě to udělalo to velké hic. Po vymene motor. oleje a filtrů stalo auto hodiny na rozpalenem parkovisti a následně razeni zlobilo. Samozrejme v minulosti, kdyz jsem s nim jezdil, tak mu tyto situace nevadily. Nechapu to. Rok stalo bez pohybu. Vse v nem funguje, ale jen to razeni za tepleho pocasi zlobí. Tehle casti auta technicky nerozumim, nechapu, co se muze teplem roztahnout, prestat fungovat...zpusobit pazvuky pri hybani s radici pakou, jeji zlenivění a spatne hledani 3ky. Taky pri klidne jizde to bylo horsi, kdyz jsem ji vytáčel, radila vcelku dobre... Zadna pricina mne nenapada. Zažil jste nekdo? Mate typ? Mne nenapada nic krom oleje, jestli degradoval, ma vliv na nejaka táhla, pruziny...? Proč vadí horko? Nebo je nejaky mechanismus pod samotnou pákou...jakoby se nevracela na stred a clovek ji musi cestu k 3 najit sam. 1,2 dobry, z 2 na 3 narazi nekde mechanicky jako do prekazky mezi 2 a 3. Člověk si musi tu 3 sam najit. Pak uz z 3 na 4 ok a 5,6 ok. Myslim, ze zpatky ze 4 na 3 taky trochu nepresne řazení..... Lamu si hlavu, co s tim?
Pred chvili jsem prisel od auta, letni vecery a noci jsou fajn. Mel jsem strach odervat plasty a dostat se k páce. Zhledl jsem 2 videa a obe pomohly. V jednom jde nejprve vyvyklat drzak napoju, ten vynda a pak vynda plast kolem drzaku a rucky, nasledne plast kolem radicky...samozrejme odsroubuje hlavici. To mi neslo, vyndat nejprve drzak napoju, tu hranatou kapsu s vikem a tak dle jineho videa jsme vytrhl boky plastu kolem toho drzaku a rucky a cele to vyrval ven. Opravdu to slo ztuha a nechtelo se to pustit uprostred smerem dozadu. Ale je teplo a nic jsem neulomil. Nemam tyhle silové akce rád. Potom jsem musel opet vytrhnout levou a pravou ozdobnou listu jdouci k volantu a nad prihradku spolujezdce. Nakonec vytrhnout plast kolem radicky, ktery mi pak blokovala uz jen elektrika do vyhrevu sedadel a zásuvky. Tu uz jsem nedemontoval, protoze pod paku se slo dostat. Byl zde zbytek bile vazeliny od vyroby. Vzal jsem grafitovou a vecpal ji kolem paky, k dvema tahlum a do pruzin. Snad se zbavim pazvuku a nepresne kulisy k 3ti rychlosti. Packy plastů jsem maznul obyc.bilou vazelinou, abych priste nemusel za vse tak silene tahat a rvat se s tim a poskladal je nazpet. Doufam, ze jsem timto vec vyresil. Pak uz mne napada jen vymena prevod.oleje...ale ten by prece nezpusoboval pazvuky pri pohybu radicky a jeji, rekneme, lenost. Apropos, kdyz bych menil manzetu řadici paky, musi se po odstraneni plastu dole odsroubovat 2 sroubky, nebo jde sroubovakem vysadit jen ramecek kolem ni? Neumim si to predstavit bez poskozeni plastu ci prasknuti ramecku...mne to vse drzi jak prilepene. Snad jsem nekomu pomoh, dekuji za prip.reakce a dam vedet, byl li problem timto vyresen.l
 
Dnes vylet, sice mne auto pozlobilo s alarmem, popisuji v jinem vlakne, ale promazani "střev" pod pákou pomohlo. Pazvuky zmizely a řazeni ok. Auto jsem koupil a melo neco kolem 114 tis.km, rezeni v nem slo vzdy trochu ztuha, ale krátce a presne, takze ok. Ted po roce nejezdeni, nastal vyse mnou popsany problem. Ted se to srovnalo. Na druhou stranu napr. ze 4 na 3 řadi auto tak, ze paku zlehka posunu, ona se na zlomek vteriny zastavi na stredu a pak ji dorazim na 3. Je to vse samozrejme velmi rychle. Nevim, jestli by vymena prevod.oleje, popr. brzdovky stav zlepsila... Jen pokud porovnam razeni treba s Fabii ci Fordem, tak ze 4 na 3 jdu bez toho mikrosekundoveho zavahani... uvidime... fakt mi prijde, ze muj problem je nekde hned pod pakou...a snad jsem ho uz i vyresil. Po dnesku se to tak jevi. Za kazdou pripominku ci vlastni stejny zazitek a reseni predem diky.
 
Ahoj vespolek, po roce jsem vyjel s 6kou, 114 kW, r.v. 2010...kvuli vymene motor.oleje a filtru. Rano byla teplota kolem 17 st.C., tak se auto chovalo standardne. Kdyz jsem jel odpo domu, bylo vse rozpalene a poprve za 5 let mi Mazda zazlobila pri razeni. Mam ji zminovanych 5 let a bez chyby, posledni rok vsak spí ve stodole. Radici paka za horka jaksi hekala a nejvetsi problem byl s 3.rychlosti. Nekdy ani nesla najit, radicka jakoby ji nenasla. Nakonec jsem ji zaradil. To se opakovalo. Zdalo se mi, ze se paka nevraci na stred, zustava pri razeni mezi 1 a 2kou a trojku at si najdu sam, na 4, 5, 6 OK. Zpatky opet problem hlavne s 3kou. Nedalo mi to a ted vecer, kdyz se ochladilo, jsem jel auto projet, paka uz nehekala a radilo se lip, i kdyz ta 3ka o sobe dala vedet. Nemate podobnou zkusenost? Degradoval mi olej v prevodovce? Vetsinou ctu, ze prevod. zlobi za studena, u mne naopak. Zvazuji vymenu oleje. Prosim, byla by nejaka zkusenost? Dekuji.
Rovnaky problem som riesil s nastupom tepla pred par tyzdnami aj ja, ocividne ani tu ani na FB skupinach nemal nikto rovnaky problem. Cely problem je vyrieseny rozobranim plastu okolo radicky a nastriekanim teflonoveho spreja do klbu radicky a vsetkeho pohybliveho. Pomoze aj vybrat drziak baterky a do klbu na prevodovke zopakovat proces s teflonovym sprejom.
Na lahsie podradenie skus medziplyn, na fabii tie synchra a spojka zrychlovali mensi motor a lahsi zotrvacnik

 
Poslední úprava:
@Butrym výměnou oleje za MTF-2 75W-80 nic nezkazíš spíš naopak, stojí to do 1000 Kč
 
Kluci , dekuji. No hits za cenne rady a Kulo 116 popisuje presne ten muj problem. Teflon.olej ve spreji koupim a kouknu i pod baterku. Ja pouzil grafit.vazelinu jen kam jsem dosahl prstem pod paku, po odmont.plastu, a problem je pryc, i kdyz by asi skutecne pomohlo jeste maznout kloub pod drzakem baterky...dobry typ. Jsou to super auta, ale obcas nad jejich bolestmi nevericne žasnu...treba tohle drhnuti paky, co popisuju s Kukem, je fakt pytlovina Mazdy nehodná a kdyby se mi to nestalo, neverim, ze je to u Mazdy mozny...ach jo. Jeste jednou dekuji.
 
Kuko 116, nedalo mi to a koupil jsem teflon olej, rozebral plasty, uz to umim, resp. se mi prvne podarilo vyndat i ramecek, minule nesel ... no, a jeste jsem vse postrikal timto olejem. Rekl bych, ze ted je to uplne super. Ta moje grafit vazelina se totiz nedokazala dostat vsude...a co si budeme rikat, špiní. Teflon.olej čistej a efekt okamzitej. Diky za typ a nas postup plus s tebou doporucenym pripravkem doporucuji pripadnym dalsim kolegum...ktere by drhnouci řadička trapila (za tepleho pocasi). Až nebudu línej, tak sundam baterku a držák a striknu i tam... :-)
 
Ahojte, tak mal by som zopár otázok
- aký je rozdiel 2.5 S-VT(2007-2008)75w90
2.5 S-VT(2009-2010)75w80
2.5 S-VT(2010-2012)75w80
Pomylil som sa ? a dal som do 2008 - 75W80, ale podla konfiguracie tam ma ist 90. Bol som v tom ze mam 2009 ale podla VIN to je 2008. v Mazde mi povedali ze tam ide 80. Ale riesil som si svoj olej mimo mazdy

Millers Oil EE Performance MTF 75w80​

Radenie ide super len teraz neviem, citam diskusiu, davate aj 80 aj 90. Tak neviem ci som spravil dobre.

Dakujem
 
@mysKo888 Neřeš. Pokud to nebudeš drtit s naloženym karavanem na Mosteckym závodnim okruhu, tak se nestane vůbec nic.
 
Na běžnou jizdu, styl užívání patří 75W-80
 
Ďakujem, ale ako som čítal, problém je v zime s GL-5.
Ja tam mám 75w80 GL-4,GL-5 to asi znamená že pokrýva obe normy?

Nebudem to teda riešiť uvidí sa pri nižších teplotách. Teraz to ide ako po masle.
 
Pri nižších teplotách bys měl problém s 90kou je viskoznější
 
Však to je ako u motorových olejov, prvé číslo je čerpatelnosť, čím nižšie prvé číslo tým redší a v zime tuhne pri nižšej teplote, druhé číslo je aké namáhanie (vyššiu teplotu) znesie...
Takže 75W80 alebo 75W90 je v podstate to isté, pretože oba sú 75W o žiadnom namáhaní u bežného auta nie je reč. To nie sú autá kde je redukovaná prevodovka a uzávierky, medzinápravové diferencialy kde dochádza k daleko vyššiemu zaťaženiu / namáhaniu.
U osobáku človek maximálne sem tam niečo ťahá, ale to ten olej musí zvládnuť s prstom v nose.

Zvyšok údajov (rôzne podnormy čo si navymýšlali výrobcovia áut) sú viacmemenej marketingové výplody na obalamutenie zákazníka aby mal pocit že kúpil "lepší / iba ten správny" olej pre svoje auto...
Aby olej splnal nejaké podnormy musí výrobca oleja zaplatiť nejakú certifikáciu. Tie nové normy vznikajú iba z dôvodu že výrobca vozidla má podpísanú zmluvu na dodávku oleja v prvovýrobe a na oplátku zasa iba ten olej splna tú novú normu aby dohodil kšeft zasa výrobcovi oleja ked sa bude riešiť výmena

Ked si človek otvorí technický list oleja, tak je tam uvedených 7 podstatných technických údajov podla noriem, hustota oleja pri určitých teplotách, bod tuhnutia, bod vzplanutia...
A ked si človek porovná rôzne značky tej istej viskozity tak zistí že sú tam zanedbatelné rozdiely = olej ako olej
To už je väčší rozdiel vo farbe flašky a etikete...
 
Jen krátká poznámka - oleje do motoru mohou být vhodné mnohé oleje s různými parametry viskozity i výkonnosti, ale v případě převodovky se nevyplácí experimentovat a použít olej předepsaný výrobcem včetně viskozity a všech specifikací ! Tedy pokud je předepsán olej 75W80 GL4 (M2,3,CX..) je třeba takový olej použít ! V případě výkonostní třídy GL4 opravdu jen olej GL4 , v žádném případě ne GL5 !!!!!! Oleje GL5 jsou učeny pro hypoidní ozubená kola diferenciálu a jejich aditiva a přísady se vůbec nelíbí synchronům v manuální převodovce. Je mylné se domnívat že olej GL5 je lepší než GL4. Takové ty oleje označené GL4+ , nebo GL4/GL5 také nejsou vhodné. Řešili jsme na foru Hyundai problém právě s olejem GL4/GL5 po jeho aplikaci se řazení zhoršilo a naštěstí si majitel nechal říct ten olej vypustil a nalil ten správný - problémy zmizely .......
 
Jen krátká poznámka - oleje do motoru mohou být vhodné mnohé oleje s různými parametry viskozity i výkonnosti, ale v případě převodovky se nevyplácí experimentovat a použít olej předepsaný výrobcem včetně viskozity a všech specifikací ! Tedy pokud je předepsán olej 75W80 GL4 (M2,3,CX..) je třeba takový olej použít ! V případě výkonostní třídy GL4 opravdu jen olej GL4 , v žádném případě ne GL5 !!!!!! Oleje GL5 jsou učeny pro hypoidní ozubená kola diferenciálu a jejich aditiva a přísady se vůbec nelíbí synchronům v manuální převodovce. Je mylné se domnívat že olej GL5 je lepší než GL4. Takové ty oleje označené GL4+ , nebo GL4/GL5 také nejsou vhodné. Řešili jsme na foru Hyundai problém právě s olejem GL4/GL5 po jeho aplikaci se řazení zhoršilo a naštěstí si majitel nechal říct ten olej vypustil a nalil ten správný - problémy zmizely .......
Dakujem za nazor aj ostatným, a teda stiahol som service manual zadal som 2008 ale mam pocit ze to bol servise manual pre starsi od 2010.
Ako som spominal vyssie v Mazde povedali 75W80 co je asi GL4.
V uzivatelskom manualy je GL4 alebo GL5 ale zas 75w90.

Ja som tam teda dal 80 a GL4 a GL5 obe normy. Tak mam to vymenit ci pockat do zimy? Niektorí písete, ze je to pohoda, ini ze nie idealne.
Este raz dal som tam Millers Oil EE performance 75W-80 GL4, GL5

JMZGH14L681124943
 
Je to pohoda a nejlíp tam funguje Ravenol MTF-2, u někoho zabere ale až druhá náplň
 
Já osobně jsem pořídil do své CX3 Mannol MTF4 75W80 GL4 a budu měnit s motorovým olejem teď někdy
 
Back
Top