• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Jaký převodový olej?

  • Vlákno založil Vlákno založil Frozz
  • Datum založení Datum založení
za studena s castrolem mam take male problemy..kdy budes ravenol zkouset? rad si prectu vysledky
 
Mě už jdou hladce všechny kvalty (párkrát jsem to protáhnul po dálnici). Jak pár dní zpět byla dokonce námraza ráno, byly teploty okolo nuly, řadilo to furt bez problémů ;) . Za mě velká spokojenos , i když ze začátku se to netváří. Chce to prostě tu převodovku pořádně ohřát a pak prostřídat párkrát všechny kvalty
 
Poslední úprava:
Chtěl jsem tím Ravenolem zkusit vyřešit můj problém s horším řazením dvojky za studena...před 3000km jsem preventivně (120 000km) měnil olej za castrol transaxle, ale žádný výsledek to nepřineslo. A když už jsem byl rozhodnutý, že půjdu do nižší specifikace 75W80 od Ravenolu překvapila mě jiná věc. Asi třikrát se mi stalo, že když jsem u zahřátého auta chtěl přeřadit z jedničky na dvojku cca při 3500-4500 otáčkách tak to šlo přes zuby a tu rychlost jsem tam nedal. Takže váhám jestli se to s tím olejem ještě nezhorší už tomu nerozumím. V létě se řadilo jak po másle a ani v největších parnech nebyl problém a teď to jde tuho za studena a při zahřáté převodovce si to občas škrtne přes zuby. :-/
 
Taky ten castrol je nevhodnej (tuhej), Dyť je to 75w-90, má být 75w-80, to je o 2 viskozní třídy tužší olej. Mě se i 75w-85 Tutela chovala stejně jako ten castrol.
Zkus ten Ravenol a uvidíš, furt je to levnější jak převodovka ;) hlavně čím dřív vyměníš tím min si budeš ničit převodovku
 
Taky ten castrol je nevhodnej (tuhej), Dyť je to 75w-90, má být 75w-80, to je o 2 viskozní třídy tužší olej. Mě se i 75w-85 Tutela chovala stejně jako ten castrol.
Zkus ten Ravenol a uvidíš, furt je to levnější jak převodovka ;) hlavně čím dřív vyměníš tím min si budeš ničit převodovku
V návodu je ale doporučen 75W-90. Již jsem udělal 3 výměny oleje v převodovce, vždy použil Castrol 75W-90 a funguje výborně.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Starší převodovky (gh před face a starší) mají předepsáno 75W-90 a tam ten Syntrans transaxle funguje. Po face a Sky mají 75W-80 a tam zase funguje Ravenol mtf-2
 
Mám předfacelift a jak píšu ani 85 moc nechtěla za studena při teplotách pod 10°C fungovat.
Že by u faceliftu překopali komplet převodovku kromě kvaltů, aby se musela změnit i viskozita oleje je ale truchu divný. Spíš pro střední evropu zvolili viskoznější olej a ukázalo se to jako chyba tak to pro facelift upravili. Ovšem z výroby když auto dovezli z Japonska, tam byla spíš ta 80.

Obecně je to dlouholetej problém i u hond, nissanu, toyoty, hlavně starší auta - většinou mají pro střední Evropu uvedenou viskozitu 75w-90, ale když majitel vymění v dobré víře náplň z výroby, přestane to fungovat a řeší se proč. Pomůže míň viskozní olej - např u nissanu a hond 75w-85, nebo v tomto případě dokonce 80.
Jsou určitý spekulace že oleje v japonsku ve stejné třídě viskozity jsou řidší než v Evropě, ale já bych spíš řekl že dělají převodovky na nižší viskozitu a prostě špatně určili viskozitu pro Evropu (předpokládali že se tu tolik nemění počasí, proto vyšší třída)

@Max6 nemáš náhodou repair manual pro GH předfacelift? Já mám jen verzi 2010.
 
Tak jelikož mám 2012 DISI, kde by měla být jinak udělaná převodovka (delší kvalty, liná mrcha), tak předpokládám, že tam rozdíl oproti předfaceliftem nějaký bude. Příští týden se bude měnit olej, tak uvidíme, zase to není nějaká šílená investice.
 
Je tam akorát delší Převod na 3. 4. a 6. kvaltu. Převodovka jako taková je stejná i u 2.5 a jak říkáš proto je DiSi pocitově líný i když sám o sobě to špatnej motor není ;)
Převody M6 GH.png
 
Poslední úprava:
Já jsem s tím motorem max. spokojený, ale musí se prostě držet v otáčkách. Celkově mě to auto baví, oproti minulé oktávce je to obrovský skok :)
 
Tak jsem u CX 3 benzin, manuál, vyměnil převodový olej po 50 tisících. Řadit šlo v pohodě, ale jako stará škola si pamatuju, že se dříve předepisovalo měnit převodový olej vždy po záběhu motoru, tak to dělám u všech nových aut bez ohledu na to co říká výrobce. Na doporučení zdejšího Mistra mazdího řemesla jsem použil jsem Ravenol MTF-2 75W-80 a můžu potvrdit, že řazení je takové sametovější a pocitově tak o polovinu lepší. Když se dá nový olej, tak bude řazení většinou lepší. I teď v mrazech co u nás jsou ( 6 pod nulou), tak řazení je perfektní a myslím, že to je tím Ravenolem. Do motoru dávám 5W40 mobil super, ale příští výměnu vyzkouším Ravenol VST 5W40. Tu eko vodu 0W20 bych do motoru nikdy nedal.
 
Zdravím všechny. Potřeboval bych prosím poradit. Mám problém s řazením z jedničky na dvojku za tepla, hlavně v létě když jedu delší dobu a už se mi to jednou taky stalo že čtyřky na pětku. Jde mi to občas přes zuby. V zimě s tím nemám vůbec problém. Chtěl bych zkusit vyměnit olej v převodovce ale nevím jaký by byl vhodný. Poraďte mi prosím. Mazdu mám v 2.0 benzín, 108 kW v manuálu a najeto 133000km
 
Zdravím všechny. Potřeboval bych prosím poradit. Mám problém s řazením z jedničky na dvojku za tepla, hlavně v létě když jedu delší dobu a už se mi to jednou taky stalo že čtyřky na pětku. Jde mi to občas přes zuby. V zimě s tím nemám vůbec problém. Chtěl bych zkusit vyměnit olej v převodovce ale nevím jaký by byl vhodný. Poraďte mi prosím. Mazdu mám v 2.0 benzín, 108 kW v manuálu a najeto 133000km
Stejný problém ale zkusím první vyměnit komplet brzdovou soustavu ta s tim souvisi. :)
 
Tak jsem u CX 3 benzin, manuál, vyměnil převodový olej po 50 tisících. Řadit šlo v pohodě, ale jako stará škola si pamatuju, že se dříve předepisovalo měnit převodový olej vždy po záběhu motoru, tak to dělám u všech nových aut bez ohledu na to co říká výrobce. Na doporučení zdejšího Mistra mazdího řemesla jsem použil jsem Ravenol MTF-2 75W-80 a můžu potvrdit, že řazení je takové sametovější a pocitově tak o polovinu lepší. Když se dá nový olej, tak bude řazení většinou lepší. I teď v mrazech co u nás jsou ( 6 pod nulou), tak řazení je perfektní a myslím, že to je tím Ravenolem. Do motoru dávám 5W40 mobil super, ale příští výměnu vyzkouším Ravenol VST 5W40. Tu eko vodu 0W20 bych do motoru nikdy nedal.
Zdarec, taky jsem po 20 tis. km vyměnil origo převodový olej za Ravenol MTF-2 75W-80 a řadí to lépe...
Ještě jsem nechal v tribologický laboratoři otestovat ten origo vypuštěný, žádný kovový nečistoty tam nenašli a prý slušná kvalita...
 
Ahoj vespolek, po roce jsem vyjel s 6kou, 114 kW, r.v. 2010...kvuli vymene motor.oleje a filtru. Rano byla teplota kolem 17 st.C., tak se auto chovalo standardne. Kdyz jsem jel odpo domu, bylo vse rozpalene a poprve za 5 let mi Mazda zazlobila pri razeni. Mam ji zminovanych 5 let a bez chyby, posledni rok vsak spí ve stodole. Radici paka za horka jaksi hekala a nejvetsi problem byl s 3.rychlosti. Nekdy ani nesla najit, radicka jakoby ji nenasla. Nakonec jsem ji zaradil. To se opakovalo. Zdalo se mi, ze se paka nevraci na stred, zustava pri razeni mezi 1 a 2kou a trojku at si najdu sam, na 4, 5, 6 OK. Zpatky opet problem hlavne s 3kou. Nedalo mi to a ted vecer, kdyz se ochladilo, jsem jel auto projet, paka uz nehekala a radilo se lip, i kdyz ta 3ka o sobe dala vedet. Nemate podobnou zkusenost? Degradoval mi olej v prevodovce? Vetsinou ctu, ze prevod. zlobi za studena, u mne naopak. Zvazuji vymenu oleje. Prosim, byla by nejaka zkusenost? Dekuji.
 
To vypadá spíš na spojku na výměnu
 
Je, je. Doufam, ze ne. Asi jsem to né presne popsal, ale dela to dojem, ze to jde vse od radici paky. Auto ma jen 135 tis.km. Ja jsem 2.majitel a zachazim s nim ohleduplne. I to skuhrani, pazvuky sly vylozene jako z pod kozenky kolem páky, rezeni...kdyz řadim 3ku, tak spis pocit, ze paka se nechce hybat a leze z 2ky nekam do mezipolohy na kulise, jako mezi 1 a 3, nez by sklouzla do 3. Tak trosku jak v Renaultu...majitele fr.vozů nechť mi odpusti, ale nepresne razeni podobne kvedlani varecky v modelíné mne vzdy fascinuje...
Stare dobre kratke a naprosto presne razeni je najednou pryc.
Nezazil jste nekdo?
Diky vsem za typy na oleje. Necham vymenit za doporucovany Castrol.
Zaujalo mne, ze popisujete problem za studena, a u mne je to naopak. Dokud sem s autem casto jezdil, tak bylo vse OK. Po rocnim stani tyto projevy...
 
Back
Top