• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Další oleje s API SP - Ravenol SSL 0W-40 a Ravenol RUP 5W-40 (C3)
 
Mám to samý co ty (jen bych řekl že uprava je 129kW pokud máš tu od Shr3ka) jen mám přes 180tkm a jezdím na SSO. Olej nemizí často využívám celý spektrum otáček včetně posunutýho omezovače. Nájezd okolo 20tkm ročně. Sem tam krátká trasa se studenym motorem.
Samozřejmě můžeš použít i to HCL je levnější a má slabší aditivaci (nižší produktová řada) ale pokud nemáš extra nároky tak klidně ;-)
 
Mám to samý co ty (jen bych řekl že uprava je 129kW pokud máš tu od Shr3ka) jen mám přes 180tkm a jezdím na SSO. Olej nemizí často využívám celý spektrum otáček včetně posunutýho omezovače. Nájezd okolo 20tkm ročně. Sem tam krátká trasa se studenym motorem.
Samozřejmě můžeš použít i to HCL je levnější a má slabší aditivaci (nižší produktová řada) ale pokud nemáš extra nároky tak klidně ;-)
To sso je 0w-30 ? Díky za radu.
Co se ceny týče je mi jedno, žádnou bídu tomu nedávám. Se zahřátým 4-5tis ot.
 
Je to 0W-30 ale studenou i teplou viskozitu mají téměř stejnou, jen u SSO je daleko lepší čerpatelnost za studena a jak jsem psal je tam více aditivace, je to víc uzpůsobený na častý studený starty. To je ten hlavní rozdíl
Screenshot_20250214-081715.png
 
Je to 0W-30 ale studenou i teplou viskozitu mají téměř stejnou, jen u SSO je daleko lepší čerpatelnost za studena a jak jsem psal je tam více aditivace, je to víc uzpůsobený na častý studený starty. To je ten hlavní rozdíl
Zobrazit přílohu 55289
Super, děkuji za info. Už mám objednaný hcl tak tam asi zkusím nalít ten, i když je pravda že víc než dálky popojíždím po městě. Při další výměně dám sso.

Ještě se zeptám. Je dobrá volba olejový filtr mann w68/3 , vzduchový mann c 27009 a pylový mann fp 26 009??
 
Ahoj, chystám se měnit olej ve své nedávno pořízené Mazdě 3 (2018, Skyactiv-G 2.0, 88 kW). Jezdím hlavně krátké trasy po městě, denně mám průměrně dva studené starty. Dálniční jízdy absolvuji jen párkrát do roka (cca 5-6x ročně, jedna jízda maximálně 1000 km), roční nájezd do 15000 km.

Prošel jsem si zdejší vlákna o motorových olejích a chtěl bych si jen ověřit, jestli mi neuniká něco zásadního. Výměna oleje a filtru dvakrát ročně mi nijak nevadí, s cenou si hlavu už vůbec nelámu.

Mám v plánu použít Ravenol SSO 0W-30 – je to dobrá volba pro můj režim jízdy?

Kromě toho chci při této výměně udělat i proplach motoru s pomocí BG 109 EPR. Máte tip na vhodný proplachový olej?

Díky za rady!
 
K tomu lze dodat jen že Proplachový olej ve stejné viskozitě a třídě ACEA máš uveden na první stránce - Total
 
Back
Top