pedro94GH
nový člen
- 27
Ahoj,
Chtěl bych se s vámi podělit o podrobné review ročního užívání vozu Mazda 6, GH, 2.0, 108kw, liftback.
Auto jsem zakoupil u prodejce, specializujícího se na dovoz z DE, s kompletní servisní historií v Mazdě.
Ještě před koupí jsem si Mazdu prolustroval telefonicky přímo od dealera, který jej prodal převozci a ke kterému po celou dobu Mazda jezdila na servis. Vše k mému uspokojení, na zvedáku žádná výrazná koroze, nic tedy nebránilo koupi.
V době nákupu mělo auto 173.000km, což není málo ale vzhledem k tomu, že v rodině jedno GH s touto motorizací už máme, vím, že jízdní projev a vlastnosti u tohoto vozu stárnou pomaleji, než u vozů jiných značek.
Poslední servisní záznam v Mazdě byl při 165.000km, olej měněn v průměru co-15.000. Někdy 13, někdy 17k, ale pravidelně a nikdy nebyl přesáhnut "dlouhý" interval 20k.
Cena za vozidlo byla 180.000,- i s technickou. Nakolik to byla dobrá cena nechám na vás, vím, že se dala koupit i levněji ale k autu byla kompletní sada 17" litých kol s letníma gumama s 90% vzorkem a 16" na zimu s 80%.
Výbavově je to takový ten pomyslný základ, tzn. čalouněné sedačky, tempomat, dvouzonovka, senzory mrtvého úhlu, bez BOSE s halogenama, senzory tlaku v pneu apod.
Osobně jsem to bral trochu i jako benefit, protože kůži nemám rád, xenon mám zažitý jako drahou záležitost (což byla chyba, protože halogeny moc dobře nesvítí a zpětně bych ty xenony fakt chtěl..lze řešit dobrýma žárovkama, nebo LED) ale jediné co mě opravdu mrzí je absence BOSE.
Obyčejné rádio ale hraje velmi obstojně, řekl bych až nadstandardně, pokud volume držíte do hodnoty 40. Poté se začne projevovat nedostatečný basový projev.
Již od koupě byl přirozeným strašákem tohoto motoru zvýšený odběr oleje. Ve druhém GH, které máme v rodině od novoty se tento problém začal naplno projevovat okolo 150.000km a nyní, když má najeto 220.000km žere až 1l oleje na 1000km. Což je hrůza, příští týden jede na generálku motoru ale pravdou je, že otec se k tomu autu nikdy nechoval zrovna s úctou. Tento motor je velmi citlivý na vytáčení motoru za studena a velmi snadno se pak zapékají pístní kroužky, což se projeví zmíněnou spotřebou oleje.
Navíc k tomu všemu prvních 5 let vlastnictví jezdil trasy dlouhé 1km do práce a z práce, takže motor nebyl pomalu nikdy pořádně ohřátý.
Ale zpět k mé Mazdě. Spotřeba oleje mě velmi mile překvapila, a mezi výměnou (10.000km) spotřebovala cca 300ml.
Chod motoru je kultivovaný, auto dokáže jet poměrne svižně a nic nenasvědčuje tomu, že by motor byl i přes takový nájezd nějak unavený. Spojka zabírá v pořádku, pedál je standardně tužší, než u jiných aut, a trochu si povrzává, což je ale problém, který řeší snad každý s GH. Doporučuji všem budoucím majitelům bez ohledu na motorozaci zkontrolovat uchycení pedálu, jestli nikde není prasklina. Musí se řešit svařením a je to častý problém tohoto auta, který se mě ale prozatím vyhnul.
Auto je radost řídit na okreskách, a tak jak bylo v mnohých recenzích shrnuto, je to poměrne zábavné a řidičské auto.
Prostor v autě je srovnatelný s Ford Mondeo a subjektivně mi příjde větší než v Škoda O3. Kufr je i přes variantu liftback obrovský a nikdy jsem neměl problém převézt jakýkoliv náklad. Potěší po sklopení sedadel srovnaná podlaha s kufrem. Prostor je opravdu super, možná i vzhledem k tomu, že varianta wagon je stejně dlouhá, jako liftback.
Já osobně si variantu liftback vybral jen z osobních důvodů, pravdou ale bude, že wagon je praktičtější.
Dílenské zpracování je takřka perfektní, nicméně je tu pár věcí, které jsou pro toto auto specifické.
Mohu zmínit povrzávání řidičovy sedačky, které lze vyřešit výměnou vložky pod potahem sedadla. Někdo na fóru to zde řešil i obyčejným tričkem pod potah. Pozor, u některých VIN je vypsána svolávačka, protože se sedadlo řidiče může utrhnout, řeší zdarma v autorizovaném servisu.
V zimě za studena při zapnutí topení trochu lupe v palubovce ale to nastává opravdu při mínusových teplotách a po zahřátí je vše OK.
Ohledně jízdních vlastností bych ještě chtěl zmínit brzdný účinek. Samozřejmě záleží dost na tom, v jakém stavu brzdy máte a k tomu i celý brzdný okruh. Nicméně, testoval jsem nezávisle na sobě 4GH a brzdy teda nic moc. Není to o tom, že by auto vyloženě špatně brzdilo, ale je nutné vynaložit větší sílu na pedál aby byl stejný brzdný účinek, jako u jiných aut (Škoda, VW...).
I přes výměněné brzdy, hadice, odvzdušnění to tak prostě je a tudíž to beru víc jako vlastnost auta než jako chybu.
Spotřeba s tímto motorem je konkrétně u mě kolem 9,5-10,5l. Zálěží jak jezdím. Auto opravdu hodně žere, dokud není zahřáté. Podotýkám, že jezdím 70% město a to konkrétně Brno, takže časté kolony.
Nicméně, pokud jezdím některý měsíc převážně delší trasy/okresky, jsem schopen jet i za 7-7,5l.
Tak, pokud jste dočetli až sem, přidávám pár zajímavých údajů pro budoucí majitele a tím je servis.
Mazda má všeobecně dražší díly, než koncern. S tím se prostě nový majitel musí smířit. Druhovýroba je ale bohatá na díly a v konečné sumě to nemusí být tak hrozné.
Rád bych podotknul, že jsem opravdu příšerný hnidopich a řeším na autě opravdu každou 3,14čovinu.
Takže začneme, ihned po koupi:
173.000 - Všechny filtry (palivový se nemění), Olej v převodovce, Olej v motoru přechod z 5W-30 na 5W-40, konkrétně Total, výměna všech kladek a klínového řemene sekundárního okruhu motoru, seřízení ruční brzdy, proplach motoru BG109, výměna nemrzky a brzdovky, výměna zadních brzd (kotouče + desky), dodělána svolávací akce na airbag spolujezdce, výměna hlavice řadící páky za tu s chrom kroužkem
175.000 - promazání uložení předních tlumičů - kovové rány od nápravy při přejetí nerovností, vyřešeno dle rad zde na fóru, výměna obrysovek a potkávaček (OSRAM NightBreaker)
178.000 - svíčky NGK, přední kotouče a destičky
179.000 - doplnění klimatizace
180.000 - první vážnější problém, kdy mě mazda málem nechala nepojízdného - slabá baterie, vyměněna ještě origo baterie za Banner
183.000 - roční servis, tentokrát olej 5W-40 od Liqui Moly, proplach BG109, filtry
Plánovaná investice: oLEDkování, které už mám domluvené s Mazda LED Osvětlení na facebooku.
suma sumárum i s prací servis za 24tis. (započítané i přezouvání/vyvážení kol) za rok provozu, s tím, že spousta věcí nebyla vyloženě nutná dělat (brzdy by klidně 2 roky ještě počkaly), kladkám a řemenu se blížil interval výměny který je tuším kolem 180.000
Pokud jste dočetli až sem, tak se omlouvám za tak obří slohový útvar. Snad to bude pro někoho, kdo zrovna třeba vybírá užitečné.
Pokud by budoucí zájemce o nějakou Mazdici byl na vážkách, mohu auto směle doporučit. Řekne si o nějaký ten servis, ale odmění se vám tak, že litovat nebudete.
Snad jen, pokud budou finance, dívat se po 2.5l motorech, které mají ještě o něco lepší projev a obvykle i vyšší výbavu.
Mazdě zdar
Přikládám i pár fotek.

Chtěl bych se s vámi podělit o podrobné review ročního užívání vozu Mazda 6, GH, 2.0, 108kw, liftback.
Auto jsem zakoupil u prodejce, specializujícího se na dovoz z DE, s kompletní servisní historií v Mazdě.
Ještě před koupí jsem si Mazdu prolustroval telefonicky přímo od dealera, který jej prodal převozci a ke kterému po celou dobu Mazda jezdila na servis. Vše k mému uspokojení, na zvedáku žádná výrazná koroze, nic tedy nebránilo koupi.
V době nákupu mělo auto 173.000km, což není málo ale vzhledem k tomu, že v rodině jedno GH s touto motorizací už máme, vím, že jízdní projev a vlastnosti u tohoto vozu stárnou pomaleji, než u vozů jiných značek.
Poslední servisní záznam v Mazdě byl při 165.000km, olej měněn v průměru co-15.000. Někdy 13, někdy 17k, ale pravidelně a nikdy nebyl přesáhnut "dlouhý" interval 20k.
Cena za vozidlo byla 180.000,- i s technickou. Nakolik to byla dobrá cena nechám na vás, vím, že se dala koupit i levněji ale k autu byla kompletní sada 17" litých kol s letníma gumama s 90% vzorkem a 16" na zimu s 80%.
Výbavově je to takový ten pomyslný základ, tzn. čalouněné sedačky, tempomat, dvouzonovka, senzory mrtvého úhlu, bez BOSE s halogenama, senzory tlaku v pneu apod.
Osobně jsem to bral trochu i jako benefit, protože kůži nemám rád, xenon mám zažitý jako drahou záležitost (což byla chyba, protože halogeny moc dobře nesvítí a zpětně bych ty xenony fakt chtěl..lze řešit dobrýma žárovkama, nebo LED) ale jediné co mě opravdu mrzí je absence BOSE.
Obyčejné rádio ale hraje velmi obstojně, řekl bych až nadstandardně, pokud volume držíte do hodnoty 40. Poté se začne projevovat nedostatečný basový projev.
Již od koupě byl přirozeným strašákem tohoto motoru zvýšený odběr oleje. Ve druhém GH, které máme v rodině od novoty se tento problém začal naplno projevovat okolo 150.000km a nyní, když má najeto 220.000km žere až 1l oleje na 1000km. Což je hrůza, příští týden jede na generálku motoru ale pravdou je, že otec se k tomu autu nikdy nechoval zrovna s úctou. Tento motor je velmi citlivý na vytáčení motoru za studena a velmi snadno se pak zapékají pístní kroužky, což se projeví zmíněnou spotřebou oleje.
Navíc k tomu všemu prvních 5 let vlastnictví jezdil trasy dlouhé 1km do práce a z práce, takže motor nebyl pomalu nikdy pořádně ohřátý.
Ale zpět k mé Mazdě. Spotřeba oleje mě velmi mile překvapila, a mezi výměnou (10.000km) spotřebovala cca 300ml.
Chod motoru je kultivovaný, auto dokáže jet poměrne svižně a nic nenasvědčuje tomu, že by motor byl i přes takový nájezd nějak unavený. Spojka zabírá v pořádku, pedál je standardně tužší, než u jiných aut, a trochu si povrzává, což je ale problém, který řeší snad každý s GH. Doporučuji všem budoucím majitelům bez ohledu na motorozaci zkontrolovat uchycení pedálu, jestli nikde není prasklina. Musí se řešit svařením a je to častý problém tohoto auta, který se mě ale prozatím vyhnul.
Auto je radost řídit na okreskách, a tak jak bylo v mnohých recenzích shrnuto, je to poměrne zábavné a řidičské auto.
Prostor v autě je srovnatelný s Ford Mondeo a subjektivně mi příjde větší než v Škoda O3. Kufr je i přes variantu liftback obrovský a nikdy jsem neměl problém převézt jakýkoliv náklad. Potěší po sklopení sedadel srovnaná podlaha s kufrem. Prostor je opravdu super, možná i vzhledem k tomu, že varianta wagon je stejně dlouhá, jako liftback.
Já osobně si variantu liftback vybral jen z osobních důvodů, pravdou ale bude, že wagon je praktičtější.
Dílenské zpracování je takřka perfektní, nicméně je tu pár věcí, které jsou pro toto auto specifické.
Mohu zmínit povrzávání řidičovy sedačky, které lze vyřešit výměnou vložky pod potahem sedadla. Někdo na fóru to zde řešil i obyčejným tričkem pod potah. Pozor, u některých VIN je vypsána svolávačka, protože se sedadlo řidiče může utrhnout, řeší zdarma v autorizovaném servisu.
V zimě za studena při zapnutí topení trochu lupe v palubovce ale to nastává opravdu při mínusových teplotách a po zahřátí je vše OK.
Ohledně jízdních vlastností bych ještě chtěl zmínit brzdný účinek. Samozřejmě záleží dost na tom, v jakém stavu brzdy máte a k tomu i celý brzdný okruh. Nicméně, testoval jsem nezávisle na sobě 4GH a brzdy teda nic moc. Není to o tom, že by auto vyloženě špatně brzdilo, ale je nutné vynaložit větší sílu na pedál aby byl stejný brzdný účinek, jako u jiných aut (Škoda, VW...).
I přes výměněné brzdy, hadice, odvzdušnění to tak prostě je a tudíž to beru víc jako vlastnost auta než jako chybu.
Spotřeba s tímto motorem je konkrétně u mě kolem 9,5-10,5l. Zálěží jak jezdím. Auto opravdu hodně žere, dokud není zahřáté. Podotýkám, že jezdím 70% město a to konkrétně Brno, takže časté kolony.
Nicméně, pokud jezdím některý měsíc převážně delší trasy/okresky, jsem schopen jet i za 7-7,5l.
Tak, pokud jste dočetli až sem, přidávám pár zajímavých údajů pro budoucí majitele a tím je servis.
Mazda má všeobecně dražší díly, než koncern. S tím se prostě nový majitel musí smířit. Druhovýroba je ale bohatá na díly a v konečné sumě to nemusí být tak hrozné.
Rád bych podotknul, že jsem opravdu příšerný hnidopich a řeším na autě opravdu každou 3,14čovinu.
Takže začneme, ihned po koupi:
173.000 - Všechny filtry (palivový se nemění), Olej v převodovce, Olej v motoru přechod z 5W-30 na 5W-40, konkrétně Total, výměna všech kladek a klínového řemene sekundárního okruhu motoru, seřízení ruční brzdy, proplach motoru BG109, výměna nemrzky a brzdovky, výměna zadních brzd (kotouče + desky), dodělána svolávací akce na airbag spolujezdce, výměna hlavice řadící páky za tu s chrom kroužkem
175.000 - promazání uložení předních tlumičů - kovové rány od nápravy při přejetí nerovností, vyřešeno dle rad zde na fóru, výměna obrysovek a potkávaček (OSRAM NightBreaker)
178.000 - svíčky NGK, přední kotouče a destičky
179.000 - doplnění klimatizace
180.000 - první vážnější problém, kdy mě mazda málem nechala nepojízdného - slabá baterie, vyměněna ještě origo baterie za Banner
183.000 - roční servis, tentokrát olej 5W-40 od Liqui Moly, proplach BG109, filtry
Plánovaná investice: oLEDkování, které už mám domluvené s Mazda LED Osvětlení na facebooku.
suma sumárum i s prací servis za 24tis. (započítané i přezouvání/vyvážení kol) za rok provozu, s tím, že spousta věcí nebyla vyloženě nutná dělat (brzdy by klidně 2 roky ještě počkaly), kladkám a řemenu se blížil interval výměny který je tuším kolem 180.000
Pokud jste dočetli až sem, tak se omlouvám za tak obří slohový útvar. Snad to bude pro někoho, kdo zrovna třeba vybírá užitečné.
Pokud by budoucí zájemce o nějakou Mazdici byl na vážkách, mohu auto směle doporučit. Řekne si o nějaký ten servis, ale odmění se vám tak, že litovat nebudete.
Snad jen, pokud budou finance, dívat se po 2.5l motorech, které mají ještě o něco lepší projev a obvykle i vyšší výbavu.
Mazdě zdar
Přikládám i pár fotek.


