• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Jaký motorový olej do 2.0 SKYACTIV-G M-Hybrid?

Myslíš nebo máš vyzkoušeno?
 
Myslíš nebo máš vyzkoušeno?
Kolik motor s jakým olejem vydrží zatím vyzkoušené nemám, a nevím o nikom kdo ano. Jestli vydrží víc můj motor s mazda olejem 5W-30 a ekolube, nebo tvůj s ravenolem nikdo dnes neví. To si řekneme po letech, až to budeme mít vyzkoušené.
Zatím si jen myslím, že to velký rozdíl nebude, protože žádné z těch maziv není vyloženě špatné.

A je možné, že ta auta nakonec umřou na něco jiného, než na opotřebení olejem mazaných částí motoru. Pak by ty oleje vyšly úplně nastejno.
 
Poslední úprava:
Opět se někdo musel ozvat. Zas. Jeden se optá zda může svýmu autu dopřát vice a co proto může udělat a vždycky se musí najít někdo, kdo musí říct že je to jedno, auto jezdí i tak, tak proč to řešit..... Nechápu
 
Opět se někdo musel ozvat. Zas. Jeden se optá zda může svýmu autu dopřát vice a co proto může udělat a vždycky se musí najít někdo, kdo musí říct že je to jedno, auto jezdí i tak, tak proč to řešit..... Nechápu
To byla odpověď tazateli, když se i sám podivil, co z jeho dotazu vzešlo. A tys pak reagoval a už to bylo🙂
Ale jsi moderátor, klidně to smaž.
 
Poslední úprava:
A pak přijde kokůtek jako já a řekne že na Castrol 0W-30 C3 mu jedna CX5 2.5 2013 najela přes 320000km (pak došlo o prodeji) a druhá M6 GJ 2.5 2015 najela přes 290000km (pak došlo k prodeji) a nepočitatelne Sky-G 2.0 a 2.5 který najeli přes 100000km a stále jezdí.
Je to hrůza ta diskuse o olejích, když každý má svůj zaručený recept a názor a ten jedinej je správnej a ne a ne se nechat přesvědčit :joy: :joy::joy:
To je třeba důvod, proč když mi někdo napíše "jaký olej..." tak už raději ani neodpovídám.
 
Jediný co musím uznat že poslední dobou doporučuji aby ten olej co si člověk vybere do benzínu byl API SP pokud to u daného motoru jde. Vůbec ne kvůli nějakému LSPI, který se u atmosférických motorů moc neděje a obzvlášť, když podtáčení s velkou zátěží přece dobrý řidič nikdy nedovolí (mimo režimu dvou válců), ale trochu kvůli ochraně řetězových rozvodů, ale úplně nejvíc to doporučuji kvůli ochraně pístních kroužků před kaly (zapečením). Viděl jsem video od Mobil1 a četl článek od nějakýho (z hlavy nepamatuji, ale byl dostupný na Google) výrobce aditivačních balíčku, jak se to testuje na tuhle SP normu a to je opravdu dost velkej posun k dobrýmu.
 
To je třeba důvod, proč když mi někdo napíše "jaký olej..." tak už raději ani neodpovídám.
Taky to nechci řešit, proto tam naliju co říká výrobce a mám klid.

I když jsme se tady trochu rozkecali, nebyla to obhajoba mazda oleje, ale právě toho "neřešení"🙂
 
Jsem odpůrce olejů A5/B5 (bude za chvíli zrušeno) resp A7/B7 a všech Cx kvůli tomu co představují a proč byly v EU zavedeny (úředník postaven nad konstruktéra) s výjimkou snad C3, kterou beru jako nutný zlo pro životnost motorů DPF.
Běžnej řidič s C3 mít problém nebude, snad kdyby s tím jezdil krátký trasy okolo komína, tam by mohl být problém s malou TBN rezervou. Pokud někdo ale využívá často celý spektrum otáček a má třeba i posunutej omezovač a upravenou jednotku jako já, tak bych se výše zmíněným olejům vyhnul. Proto když chce někdo radu, řeknu mu co považuju za nejvhodnější
 
No ono to moc o úřednících jen z EU už nebude. Koukal jsem teď na manuál z USA a Canady pro GL a BP a oni třeba řeší normu API a ILSAC s tím že doporučí to co u nás 0W-20 a jako náhradu 5W-30 (pro Sky-G turbo pouze 5W-30) a mimo USA a Canadu platí to stejný jen doporučují 5W-30 a jako náhradu 0W-20.
Screenshot_20240920-120640~2.png
Pak mě ještě napadlo kouknout se třeba na manuál z Kolumbie třeba na BP (stejný pro GL) a tam jsem se dozvěděl:
Screenshot_20240920-121622~2.png
 
A pak přijde kokůtek jako já a řekne že na Castrol 0W-30 C3 mu jedna CX5 2.5 2013 najela přes 320000km (pak došlo o prodeji) a druhá M6 GJ 2.5 2015 najela přes 290000km (pak došlo k prodeji) a nepočitatelne Sky-G 2.0 a 2.5 který najeli přes 100000km a stále jezdí.
Je to hrůza ta diskuse o olejích, když každý má svůj zaručený recept a názor a ten jedinej je správnej a ne a ne se nechat přesvědčit :joy: :joy::joy:
To je třeba důvod, proč když mi někdo napíše "jaký olej..." tak už raději ani neodpovídám.
Tak to jsem měl štěstí, že když jsem tě oslovil,že jsi mě odpověděl.🤣Jinak podle tvého doporučení dodnes jezdím.😁
Možná by nebylo špatné udělat anketu co kdo do těch svých plechovek leje.😉
 
Mám vůz ještě v záruce a v servisu mi do motoru lejí jejich olej 5W-30. Nemyslím si, že by výrobci tak skvělých motorů je chtěli kazit nějakým nevhodným olejem. Nikdo z nás nemá větší zkušenost než právě výrobce těch motorů?
Berte to jen k zamyšlení, nikoho nenabádám ten olej používat a už vůbec nikoho nesoudím, že preferuje jiný.
Věřím, že spousta jiných olejů stejné specifikace jsou dobré, ale odmítám, že Mazda olej je špatný.
 
Celý čas od druhej garančky a dvoch rokov kedy som dal papá Mazda sevisu som prešiel na servis samodoma a dával olej Castrol a Mann filtre. Dnes má auto nejakých 110 tis, km a šlape ako hodinky.

Je tu vela odporcov oleja Castrol ale ja teda musím povedať že moje auto ho má asi v láske. Úbytok max. 2 mm od výmeny po výmenu cca 12 tis km.

Netvrdím že Mazda olej je zlý alebo Castrol je dobrý a Ravenol je výborný ale do BP by som už dal asi niečo iné keď mi ovšem na garančke nedajú čo oni budú chcieť.



Olej motorový.JPG

Filtre komplet.JPG
 
Jediný co musím uznat že poslední dobou doporučuji aby ten olej co si člověk vybere do benzínu byl API SP pokud to u daného motoru jde. Vůbec ne kvůli nějakému LSPI, který se u atmosférických motorů moc neděje a obzvlášť, když podtáčení s velkou zátěží přece dobrý řidič nikdy nedovolí (mimo režimu dvou válců), ale trochu kvůli ochraně řetězových rozvodů, ale úplně nejvíc to doporučuji kvůli ochraně pístních kroužků před kaly (zapečením). Viděl jsem video od Mobil1 a četl článek od nějakýho (z hlavy nepamatuji, ale byl dostupný na Google) výrobce aditivačních balíčku, jak se to testuje na tuhle SP normu a to je opravdu dost velkej posun k dobrýmu.
Já věděl že to DXG s SP-RC bude dobrá volba, taky už ho jezdím na druhým motoru :)
 
A teď trochu blbější otázka - z hrůzou jsem zjistil, že na origo 0W-20 jezdím už 17000 km. Dělám fakt zrůdnost a uzmu si náhradní vůz nebo to dá těch dalších cca 1000 km než se dostanu do servisu?
 
A teď trochu blbější otázka - z hrůzou jsem zjistil, že na origo 0W-20 jezdím už 17000 km. Dělám fakt zrůdnost a uzmu si náhradní vůz nebo to dá těch dalších cca 1000 km než se dostanu do servisu?
Dá to i dalších 17000 km.
Mazda má předepsáno 20000 km/1 rok
 
Poslední úprava:
A teď trochu blbější otázka - z hrůzou jsem zjistil, že na origo 0W-20 jezdím už 17000 km. Dělám fakt zrůdnost a uzmu si náhradní vůz nebo to dá těch dalších cca 1000 km než se dostanu do servisu?
To už je úplně jedno. Klidně s tím dojezdi až do servisu.
Ke mě jednou přijel člověk co nevyměnil olej 4 roky a 30000km a přijel.
 
Já to dával tak do těch 15k a měl jsem zafixováno 10k, ale teď koukám, že to platí jen pro taxíky s 1.8D na Ukrajině. Jinak je těch 20k. Díky za uklidnění.
 
Back
Top