• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Vypadá to, že 2.5ka ten režim snáší hůř, než 2.0. Na BP to poznám opravdu jen málokdy, když se na to vyloženě zaměřím. A to se mi občas spustí i na dálnici. Mám ale manuál.
 
U mě je to také závislé na otáčkách - v nižších je to citelnější. Třeba při 50 km/h se zařazenou 4 je to celkem znatelné, ale při zařazené 3 to skoro nepostřehnu. Ale teď máme na firmě nového Golfa (ještě 7. gen. - brali jsme skladovku) s 1.5 TSI s vypínáním válců a řekl bych, že je to tam cítit úplně stejně; většinou jezdím jako spolujezdec a spolehlivě to poznám.
 
Poslední úprava:
Ahoj, @shr3k -ku, v tomhle s tebou nesouhlasim, kurvitko 2valcoveho rezimu tam jiste implementovali jedine kvuli nizsi spotrebe ..tedy flotilovym emisim. Sami od sebe by to tsm nedavali ..neni k tomu zadny logicky duvod. Nebo se pletu a presvedcis me necim co mi uniklo..diky za RE: a pohodovy den vsem
No a píšu tam snad něco jiného? :D
 
Tak to jsi mne tedy moc nepotěšil. Ono se to začalo dít cca po nájezdu 5k km. Předtím ten chod byl kultivovaný a pomlaskával jsem si, jaká je to pohoda. Před nějakým časem jsem si toho všiml a samozřejmě hned začal zkoumat čím to je a pak jsem si vzpomněl na toto vlákno. Takže jsem si krásně dle infotainmentu vysledoval, že se to opravdu děje pouze, když jedu na 2 válce.

Servisy na reklamaci řekly co? Že nic takového nepozorují? Nebo že je to vlastnost?

Nicméně jsem rád, že aspoň ty stěrače necítím :D. Zatím asi jediná negativní vlastnost na M6 no.
Jak dopadla reklamace? Popisoval jsem to do detailu v tomto vláknu, pokud zabrousíš více do historie, tak to tam dohledáš... ;). Ve stručnosti, dvakrát to "uznali" a na základě toho řešili uchycení ("centrování") motoru, ale nikdy to nepomohlo. Potřetí mi bylo řešeno, že je to vlastnost a že mám smůlu. Nepomohla ani (teď už vím, že naivní...) komunikace přímo s českým zastoupením Mazdy. Ale jak psal @tommas , byl jsem spolu s pár ostatními jeden z prvních, kteří jsme tento FL model měli a jedni z prvních, kteří jsme to se servisem začali řešit. Také jsem si myslel, že se k tomu Mazda časem nějak postaví a třeba s dalším FL/modelovým rokem se to změní, ale podle toho, co píšeš ty, se nic moc nezměnilo. Ono to ale bude asi opravdu kus od kusu, protože stále nevěřím tomu, že by to bylo jen v subjektivním vnímání toho kterého člověka. Jo a mimochodem, CX-5ka se stejným motorem na tom není o moc lépe. Nebo mám zase smůlu na konkrétní vůz? :weary_face: Nebo je to o tom, jak s autem jezdím? o_O Já 6ku po roce vyměnil právě za novou CX-5ku, ta už byla vlastně o rok novější, a po roce a půl jsem s ní v podstatě tam, kde před tím s 6kou... Ale jak už tu někteří z vás napsali, už to prostě tak neřeším. Našel jsem si stejně tak jak ostatní způsob, jak s tím jezdit (i když v mém případě to třeba není o manuálním podřazení, protože CX-5ka v 2019 modelu ještě neměla pádla pod volantem, takže to manuální podřazení není tak komfortní a jezdit stále na SPORT režim mi nevyhovuje už jen kvůli těm vyšší otáčkám). Každopádně kdyby @shr3k vládnul nějakou silou, jak se toho zbavit, tak ať vědět :p.
 
@KlikPet Takže se to nakonec projevuje i u té CX-5? Nebo je to o tom, že už víš na co se zaměřit? Já už se to právě naučil nějak vytěsnit. Jen si teda myslím, že za pár let se ty vibrace budou muset na tom motoru nějak projevit. Naštěstí už u toho já nebudu.
 
@KlikPet Takže se to nakonec projevuje i u té CX-5? Nebo je to o tom, že už víš na co se zaměřit? Já už se to právě naučil nějak vytěsnit. Jen si teda myslím, že za pár let se ty vibrace budou muset na tom motoru nějak projevit. Naštěstí už u toho já nebudu.
Jo, i u té ještě před rokem nové CX-5ky :weary_face: I proto jsem se trochu vyděsil, jak si psal o tom, že si v showroomu pokukoval po CX-5ce o_O Nicméně, už to neřeším, natož, abych tady na to třeba zakládal v CX-5 sekci nové vlákno :laughing: :grinning: Už s tím také nějak dojezdím a pak... Obávám se, že tohle je má druhá a poslední Mazda, přestože se za nimi vždy rád otočím, protože jsou prostě nádherné. Ale tenhle dvouválcový režim, (ne)sklápění zrcátek, lupání od podvozku (na SUVečku???), choulostivý lak, ... Na všechno tady jsou samostatná vlákna. Jasné, tohle už patří na jiné místo tohodle webu, ale tak mi to k tomu všemu nějak pasuje. Každá značka má své, já vím, neexistuje dokonalé auto, ale... Ale prostě tak... :confused: @tommas Pochlub se pak, co nakonec vybereš... ;) Ostatním se omlouvám, jsem si vědom toho, že tento můj příspěvek je už na pomezí jiných vláken. Už mlčím :innocent:
 
@KlikPet No to co čtu mne úplně nepotěšilo:grinning:, protože ano, CX5 bude asi taky ve výběru. Ale není úplně favorit. Navíc mne celkově motor G194 úplně nepřesvědčil (a to ne jen důvodem tohoto vlákna) a dost si prohrávám s myšlenkou, že případně bychom brali jen G163/165.
 
Ja se furt tesim, az si vsichni, kteri jsou nestastni s mazdami, poridi za stejny peniz neco dokonaleho, nebo i jen lepsiho :). Protoze samozrejme se sam rad inspiruju o tom, ktera znacka vyrabi spickove udelana a porad relativne levna auta. Hodilo by se vedet. Skoda, Subaru, Ford, Citroen, BMW, Audi, Volvo, MB a plno dalsich uz mam vyrazene. Obcas zavitam na nejaka jina fora, kdyz nekomu radim s vyberem auta, a problemy jako vibrace na dvouvalec nebo lupani z podvozku jsou uplne bezne. Kdyby jen to. Pak jsem staval v garazich s Cx5 vedle Macanu, a aspon v exterieru jsou na nem detaily z jeste hnusnejsich materialu a subjektivne hur slicovane - ale jasne, Porsche asi bude mit skvely motor (ale nestudoval jsem). Ale fakt by me zajimalo, co je ten svaty gral.

G165 v Mazde CX5 rozhodne nejde pro nikoho, kdo aspon casteji jede dalnici a nechce jet 120 nebo s hlukem a obrovskou spotrebou. Zprevodovani (i kdyz automat ma mozna delsi?) a nedostatek vykonu = porad podrazovat. Da se sice drzet kolem dvou set, ale jen na rovnych dalnicich a je to uz opravdu znacna zvukova kulisa, Sestka v ty samy rychlosti pluje jak nuz maslem. Ale i ve meste je proste ten nedostatek vykonu znat, za me je do CX5 slaby i 2.5 automat, to mi taky prislo ze moc nejede a “rve“, protoze proste casteji musi podrazovat a vytacet (proti 6 se shodnym), v jednom kuse jsem byl pres 3500 ot. Do Cx5 bych, kdybych na to mel prachy a prekousnul smrad nafty, jednoznacne ten 2.2 SkyactivD, tam by s tim kroutak mohl trochu hybat a bude to tocit prijatelny otacky.
 
CX-5 bude také poslední model, kam půjde SkyactivD ještě pořídit. A má to samozřejmě logiku.
 
@Ondrej K O výkonnosti G165 si nedělám moc iluze. Jen to beru prostě jako možnost. Bohužel v Belgii jsou 4x4 Mazdy možné jen v nejvyšší výbavě a tam už je z mého pohledu CX-5 s G194 cenově mimo (43K EUR, nyní v autosalonové akci do konce února za 39). Není problém částka, ale to, že už v tomto rozpočtu jsou i další auta.

Byť, to tak tady na fóru mnohdy nevypadá, tak proti Mazdě nic nemám. Potkaly mne zrcátka (to se dalo čekat), lak neřeším, předchozí Opel neměl kapotu kropenatou o nic míň (prostě rychlejší jízdy po dálnicích). A pořád si myslím, že pokud chces kombi střední třídy s dobrým poměrem cena/výbava/užitek tak je 6ka spolu s Insignií asi nejlepší volba. U toho 4x4 je to ale jinak.

Tohle téma beru, jako takovou stěžovatelnu uživatelů 6ky, protože stejně nic jiného nám v některých případech nezbývá. :grinning:

Jinak jen taková poznámka na závěr. Nemyslím si, že je nějaká automobilka dokonalá nebo nějak extra lepší. Ale ani horší. V mém okolí se provozují/provozovaly jako rodinná auta jak Mazdy, tak Škody (Fabia, Scala, Kodiaq, Octa RS), nějaké Passaty, Tourany, Sharany, Peugeoty, Kie, BMW a MB. A až na Peugeot 208 (ve 20 tis. prevodovka dead) se do těch aut jen leje palivo a jezdí na klasické prohlídky. Takže nemám žádné předsudky vůči ostatním. Fér je potreba říct, že Mazda má ty prohlídky asi nejlevnější.
 
Abychom si rozuměli, určitě se ze mne nestává (a doufám, že ani nestane ;)) žádný heater téhle značky. Navíc, jak už jsem psal, tahle značka asi už bude navždy mojí srdcovkou, už jen proto, jak ty auta vypadají (a to se snad nezmění :)). Jak už jsem napsal, je mi jasné, že neexistuje dokonalé auto, dokonalá značka. Spíš je to o takovém tom mixu pocitů, emocí, zkušeností nebo třeba preferencí, prostě takový ten "customer experience" mix, který se strašně špatně kvantifikuje a hlavně, který má každá z nás jiný. A ten u mne prostě není takový, jaký bych si představoval. S 6kou jsem za první půl roku byl několikrát v servisu, několikrát si tam auto nechali (to kvůli tomu počátečnímu řešení dvou válců), pak jsem už dohromady třikrát (dvakrát u 6ky, jednou u CX-5ky) nechával měnit zrcátka, aktuálně stále pátráme po loupání v podvozku (což mě u SUVčka neskutečně ser... štve), což je také vždy spojeno s návštěvou servisu a v neposlední řadě se koukněte třeba na moje vlákno s problémem s centrálním zamykáním - to, že vám najednou nejde odemknout nebo pak zase zamknout auto, vám na tom všem také moc nepřidá... A to se bavíme jak v případě 6ky, tak v případě CX-5ky o zcela nových autech, kde jsem jako první majitel. Nevím, možná jsem opravdu naivní, možná je to v téhle době normální, možná jsem jen smolař, nebo jsem možná velkej rejpal? Ale vytrácí se tím u mne zkrátka taková ta důvěra v auto (značku?) samotné. To jen na mou obhajobu :) Už bych tohle téma ale nechal na jiné vlákno, tady se případně vraťme k těm prokletým dvěma válcům... ;)
 
...@Ondrej K, naprosto souhlas...taky by mne zajimalo kde sehnat relativcně spolehlivé auto bez velkých náročnějších oprav, diskutujem o tom na dílně pořád..a pominuli staré toyoty, nebo celkově staší ročníky aut (myšleno 2000) pak opravdu je to v poslední době u jakékoli značky sázka do loterie z níž pořád velmi doře vychází aspoň benzín od Mazdy, řekněme i Subaru ale velký výběr to nebude :-( ale zaplat panbuh aspon za to
 
Jsme offtopic, ale novej Forester, kterej jsem mel loni koncem leta pujcenej, byl o dost rozvrzanejsi, nez nase CX5. A dojem ze zpracovani toho auta v kazdem ohledu horsi. Mozna jen "kosmetika", ale kdyz uz si tady stezujeme na lupani z podvozku (ktery jsem taky na vsech Mazdach mel), je to trochu k tematu. A prej ani ty boxery nejsou az takovy vzor spolehlivosti...

Problemy, ktery se tady s modernima Mazdama opakovane resi, mi krom problemu s prvni generaci Sky-D prijdou jako prkotiny. Nemusely by byt, ale ja radsi beru prkotiny, nez velky veci :). At uz to jsou roztrhany membrany prednich repro kvuli vlhkosti, malo odolny brzdovy kotouce, mechanismy zrcatek (ja porad nic, tuk tuk), lupani z napravy, problemy s navigaci, pomaly synchrony (nebo tak neco) u novych nebo naopak starych manualu, vibrace dvouvalce... Taky mam tendenci resit vsechno, aby to bylo "perfektni", ale smiruju se s tim, ze to asi nejde. Nejde to za ty penize, nejde to protoze "chci" nejaky vlastnosti (bezpecny pohodlny auto nabity systemama = vsudypritomna elektronika, hodne motorku - treba v zrcatkach, zadnich brzdicich, obecne slozita konstrukce; presnejsi podvozek = mensi pocet a nebo tvrdsi silentbloky; lehky auto s dobrymi jizdnimi vlasnostmi = min tlumicich materialu; neznicit prirodu = slaby vodovy lak jako u konkurence; a tak se da pokracovat). A zcela uprimne by me fakt zajimalo, co je ta lepsi volba. Osobne bych si fakt moc moc pral, aby Mazda dal delala auta, ktery mi vyhovujou velikosti a vlastnostma, protoze ke konkurenci se mi sahat nechce. Pokazdy si projedu ruzny fora, google, a porad nachazim neco, co se mi nelibi rozhodne vic, nez co se resi tady :D. U Mazdy me nakonec stve asi hlavne to plizive zdrazovani, za ktere ale asi muze spis EU, a pak (ne)nabidka neceho na pomezi CX-5 a CX-9 (pricemz CX-9 je krute draha i z neofiko importu; pro me ma uplne zbytecnou vybavu a mohla by byt klidne spetku mensi, kdyby to usetrilo par set tisic).

(Admini, klidne nas presunte do "Cizich vozu")
 
Zdravím, rád by som trochu oživil túto tému. Niekoľko mesiacov som majiteľom jemne jazdenej Mazdy 6 2.5. O probléme citeľne iného chodu motora na dva valce som pred kúpou čítal, aj som si na skúšobnej jazde vyskúšal a zdal sa mi v pohode. Prišla však zima a povedal by som, že sa problém znásobil. Myslím, že podobné poznatky tu tiež pár ľudí malo. Rád by som sa však spýtal, či ste niekto prišli k nejakému riešeniu za posledný rok od posledného príspevku tu. Prípadne, či už niekto skúšal riešiť celkovú deaktiváciu. Oveľa radšej by som prijal o niečo väčšiu spotrebu. Moje auto je ešte v záruke a neviem, či by takýto zásah (ak je vôbec možný) záruku neporušil (skoro by som tipoval, že asi áno). Ďakujem.
 
Ahoj, řešení je už minimálně na cestě. Koukni na vlákno
a zkus napsat objednávku Shr3kovi, určitě ti dá info jak se situace dá dnes řešit
 
Stejný problém máme aktuálně u M3 BP, koupeno v květnu. Do září jsem problém prakticky nezaznamenal, až když se ochladilo. Aktuálně jsem objednán na výměnu tlumičů chladiče (nějak se to přenáší) a mohu jen doufat, že to pomůže. Nevím zda je pro M6 také něco podobného. Nejvíce mne štve, že v zimě na sněhu se velmi špatně rozlišuje vibrace od motoru a ujíždění auta do strany v zatáčce, prostě trvá vteřinu než zjistím co se děje, otravné. Nejhorší je také v některých situacích (stálá rychlost + velmi mírné stoupání) 1-2 sec před přechodem na 4 válce, to už se klepe dost. Auto jinak supr (nějaké nedodělky se řešili, ale detaily), ale tohle opravdu kazí dojem z celého auta, snad úprava pomůže.
Priložil jsem dva PDF soubory, narazil jsem na ně na nějakém US fóru. Jeden je pro výměnu tlumičů chladiče (M3, CX-30) a druhý něco s válci u G 2.5 (M3, M6, CX-5).
 

Přílohy

Dotaz..auto nemám tak dlouho a tak bud ještě neznám tyhle věci jak se dát upect v peci..respektive rozvibrovat...ale prostě nic takového jsem zatím nezpozoroval. Chápu že automat si spousta lidí kupuje právě proto že nechce řadit sama, ale je možný že to nepozoruji právě proto že dost často jezdím v manualu s řazením pod volantem kvuli tomu, že mě to baví a ve městě se to nedá vypozorovat a tudíž by se to v podstatě eliminovalo tím? Mimo to pokud jsem dobře zpraven o následujících upravach... postup pro vypnutí vypínání válců zřejmě nebude problém aplikovat do budoucna pro kohokoli kdo to bude vyžadovat.
 
To by boli skvelé správy. Inak je auto super ale táto vec je vážne otravná. U mňa sa to najviac prejavuje v rozmedzí 50-80 km/h, 2-valvový režim (vidno z infotainmentu). Presnejšie v stave kedy potrebujem jemne pridať a dobehnúť auto predomnou. Príde mi, že auto sa snaží zrýchlovať na dva valce až kým neprepne na 4 a vtedy je to dosť nepríjemné. Na jeseň mi to prišlo skoro ok. Prepnutie valcov bolo cítiť ale jemne. Hlavne tam neboli žiadne vibrácie.
Inak @hys díky za info. Znie to celkom podobne. Meniť tlmiče chladiča by ma asi nenapadlo. Vidím to na návštevu servisu a popýtanie sa. Riešiš to v rámci záruky?
 
U nás třeba přes 65 km/h minimálně, nejčastěji kolem 43-50 km/h, případně níže. Klidně i na dvojku/trojku na kruháku, to je pak "boží". A přesně jak píšeš, nejvýraznější to je, když autu na dva válce "dochází dech". Ano, v rámci záruky. Ale pozor, nejde o svolávačku, je to jen řešení problému, který se může u některých aut objevit a navíc jen pro M3 a CX-30. Nevím zda je něco obdoného i pro M6.
btw: nevíte někdo, kde na autě zjistit přesné datum výroby? Prý jen interní informace :-(
 
Back
Top