• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Souhalsim s @Ondrej K , musim uznat, ze u me CX-5ky s timto motorem neni ve vetsine jizdnich situacich projev rezimu dvou valcu nijak extra rusivy (i kdyz citlivejsi jedinci o jeho aktivaci/deaktivaci budou vedet...) Takze verim, ze u tohoto modelu se asi trochu pridalo na nejakem tom utlumeni. Ze vsech Ondrou zminenych modelu je to nejrobusnejsi vuz, takze to asi nicemu v podstate ani neuskodilo ;)
 
Jak píšou ostatní. Pořádně daný kus vyzkoušet. U nás je nejhorší jízda nějakých 45 km/h případně 70 km/h na tempomat.
Záleží i na citlivosti každého a pak nájezdu auta. U většiny se to ve velkém objevilo až okolo 5-7 tis. km.

Jinak s Ondřejem souhlasím, že jediná CX-5 díky jinak uloženému motoru a dalších komponent je v klidu. Zbytek modelů je od Mazdy relativně fail. Přitom třeba koncern se svými 1.4 a 1.5 TSi dokazuje, že se to naladit rozhodně dá. To, že zmiňovaná 1.5 tsi má jiné problémy už je věc druhá.
 
A nestačilo by jenom jezdit tak, aby se ten 2,5 litr do režimu jízdy na dva hrnky nedostal? Prostě žádný loudání na 6 kvalt 50 km rychlostí. :confused:
Neovlivnis to, a uz vubec ne s automatem, teda pokud by si to nemel hozene porad v manualnim rezimu a neradil si stale jen sam a tu 50ku na rovince nedrzel na trojku ve trech tisicich. Ne vazne, ver mi, tohle s timhle motorem (ktery je u 6ky a CX5ky vzdy jen s automatem) neovlivnis.
 
To jsem právě myslel, nastavit si ten automat ve městě, aby neřadil všech 6 kvaltů. To Mazda neumí? Já jezdím s manuálem po městě taky na trojku 50-60, maximálně občas na čtyřku , ale nenechám otáčky spadnout pod 2000.......
 
Tak samozřejmě můžeme přepnout na manuální řazení a třeba ten 4. stupeň si tam zvolit, jenže to bych si mohl po městě vlastně řadit pořád.
Takže ano, je to jedna možnost řešení, ale pěkně otravná. Nejlepší by bylo kdyby se to pokusila vyřešit Mazda.

Já to prostě většinu času, když to zaznamenám ťuknu do plynu a ono se to deaktivuje a hlavně jsem prostě přestal jezdit ekonomicky. Ať se prostě ty válce vypínají co nejméně.:D ( poslední 2 nádrže čistě jen po Bruselu s průměrem 10,6 ;) )
 
Takže svolávačka ohledně sacího ventilu ničemu moc nepomohla? Nejpozději do roka se taky chystám koupit GL s motorem 2.5 a furt váhám jestli před faceliftem nebo po. Starší verzi nahrává bezporuchový motor bez dvouválcového režimu (a taky nižší cena), verze po faceliftu 2018 zase modernější vzhled, odvětrávané a údajně i pohodlnější sedačky. Takže pokud vibrace svolávačkou nebyly zcela odstraněny, volba je jasná.
 
@Ladman Svolávací akcí byl spíše odstraněn jen ten přechod mezi 4 a 2 válci. Dříve to šlo cítit ve formě cuknutí, nyní je to v tomhle neznatelné. Je to opravdu na zvážení a vyzkoušení každého. Tohle téma je spíše pro upozornění než proto, aby to někoho mělo přímo odradit.

Jak jsem psal asi týden zpátky přímo v tématu o mé Mazdě, pro mne to třeba není důvod, že bychom si auto kvůli toho už nekoupili. Pozitiva u našeho kusu hodně převládají nad negativy.

Jinak ano sedačky jsou opravdu skvělé, ale nemám porovnání s předchozí verzí.
 
To jsem právě myslel, nastavit si ten automat ve městě, aby neřadil všech 6 kvaltů. To Mazda neumí? Já jezdím s manuálem po městě taky na trojku 50-60, maximálně občas na čtyřku , ale nenechám otáčky spadnout pod 2000.......
Nic ve zlem, ale ty si toho s automatem asi moc nenajzdil, ze? ;) Neni to o tom neradit nejake kvalty, na dva valce to jede v podstate na jakykoliv stupen, je to o otackach, zatezi a pak i o rychlosti. Ale hlavne, nema vubec cenu resit kombinace rucniho razeni, kdyz mas automat... :)
 
Potvrzuji, že dvouválec tam padá i ve sport módu a při manuálním řazení. Sedačky mi přišly na moji malou rachitickou postavu (173/60) lepší před 2018.
 
Lepší konkrétně v čem? Měkčí/tvrdší? Boční vedení? Zatím vlastním Citroen C5 (X7) a tam jsou teda sedačky špičkový, i s masáží. Nemám rád tvrdý "lavice", jako např. v Superbu. Tak doufám, že si s Mazdou moc nepohoršim...
 
No uprimne, asi nebudou konfortnejsi nez v Citroenu, ale na danou tridu a na zamereni celeho auta (obecne spise sportovnejsi svezeni) jsou podle meho nazoru skvela. Pokud ale prechazis z Citroenu na Mazdu, tak tech zmen te tam urcite ceka vic ;) Kazdopadne sedacky jsou fajn, urcite lepsi, nez nyni v me CX-5ce, kde mi prijdou pocitove tvrdsi a v oblasti stehen mozna az moc uzke a to nejsem zadna velka vaha. Kazdopane dalsi debatu ohledne sedacek bych uz doporucil smerovat do samostatneho tematu nebo minimalne do Mazda6 obecne... Tady bych to nechal spis tem nestastnym dvema valcum ;)
 
Lepší konkrétně v čem? Měkčí/tvrdší? Boční vedení? Zatím vlastním Citroen C5 (X7) a tam jsou teda sedačky špičkový, i s masáží. Nemám rád tvrdý "lavice", jako např. v Superbu. Tak doufám, že si s Mazdou moc nepohoršim...
Z citróna do Mazdy ? Kamarád má taky C5/x7 a to opravdu lepší komfort nečekej. Ale opačná strana mince je, že po řidičský stránce si naopak hodně polepšíš.
 
Poslední úprava:
Důvod je prostý, C5 ( 2.0 atmosf. benzín) je stará 11 let. Rozhodně si ji hodlám ponechat jako druhé auto, místo současného Peugeota 406, tomu táhne na 20 let. Jelikož odmítám jakýkoliv motor krom benzínové atmosféry a chci auto střední třídy ve verzi kombi do tří let stáří se silným motorem a dobrou výbavou, tak Mazda 6 wagon 2.5 GL Revolution Top je jediná možnost.
Omlouvám se za plevelení vlákna.
 
Lepší konkrétně v čem? Měkčí/tvrdší? Boční vedení? Zatím vlastním Citroen C5 (X7) a tam jsou teda sedačky špičkový, i s masáží. Nemám rád tvrdý "lavice", jako např. v Superbu. Tak doufám, že si s Mazdou moc nepohoršim...

Prijdou mi delane na vetsiho cloveka. Tvrdost nedokazu presne posoudit, protoze jsem to neporovnaval pri presedavani tam a zase zpatky, ale ty novy mi prijdou sirsi, min objimajici, rovnejsi stycne plochy se stehny a zady... Pri dlouhe ceste to proste neni ono. Na centimetry jsou asi stejne, jako v predchozi generaci, ale roli hraje tvar a tvrdost bocnic, profil zad... Mne s drobnou lehkou postavou paradoxne skoro nejvic vyhovovaly male uzke sedacky v CX3, takze je potreba moji zkusenost brat s rezervou... :).
 
Nevím, nemám auto s vypínáním válců. Zkus ForScan a sledovat hodnoty INJ_* , LOAD a VT_EX_DUTY.

Zkoušel prosím někdo, jestli se z toho opravdu dá poznat, že auto jede na dva válce?

Bohužel jsem se po čase přidal do klubu lidí, kterým citelně vibruje auto, zejména je to cítit ve volantu a pedálech, ale i spolujezdec to pozná. Jenže u mě je to nějaké složitější a těžko se mi chce uvěřit tomu, že by to bylo od jízdy na dva válce. Děje se to sice dost nahodile, a spíš právě při pomalejší jízdě, ale úplně nejvíc a skoro s absolutní jistotou se to děje, když jedu po Jižní spojce, jak je táhlý kopeček před sjezdem na dálnici na Mladou Boleslav, kde se smí jet 100 km/h. Je tam ten nový tichý povrch, pamatuji si, jak jsem si ještě ve staré Mazdě liboval, jak je hladký a tichý, takže silnicí to nebude. Na druhou stranu těžko se mi chce věřit tomu, že bych do lehkého kopečka ve 100 - 102 km/h jel na dva válce, ale člověk nikdy neví, proto bych si to rád ověřil. Moje auto to ještě na infotainmentu ukázat neumí.

Normálně bych za tím hledal nevyvážená kola, jenže to tam nejdřív začaly dělat zimní a dělají mi to i letní (jiné disky), které jsem nechal před nasazením v Car Star vyvážit. Navíc jezdím po dálnici poměrně často právě 100 - 102 km/h a nedělá to pořád, jen někdy. Navíc ty vibrace cítím i v tom pedálu... i když ty pedály v Mazdě jsou vůbec nějaké divné, já v nich vlastně cítím úplně všechno, každou drobnou nerovnost co přejedou kola, a teď jak hodně pršelo, tak jsem dokonce zjistil, že v brzdovém pedálu cítím i chod stěračů. Máte někdo podobnou zkušenost? Tohle rozhodně stará Mazda nedělala.
 
Promiń, je to off topic, ale nemohl jsem si pomoct... :-)
To je přece to souznění řidiče a auta - Jimba Itai :-) Takový práce to stálo a tobě se to nelíbi...
Prostě musíš cítit vše, co vykonává auto... Já mám novýho diesela D184 a nic takovýho necítím, takže nemohu sloužit...
Jen musím podotknout, že poslední facelift oproti prvnímu je strašnej kus vepředu v kokpitu a odhlučnění - v tom autě je totální klid...
 
Zkoušel prosím někdo, jestli se z toho opravdu dá poznat, že auto jede na dva válce?

Bohužel jsem se po čase přidal do klubu lidí, kterým citelně vibruje auto, zejména je to cítit ve volantu a pedálech, ale i spolujezdec to pozná. Jenže u mě je to nějaké složitější a těžko se mi chce uvěřit tomu, že by to bylo od jízdy na dva válce. Děje se to sice dost nahodile, a spíš právě při pomalejší jízdě, ale úplně nejvíc a skoro s absolutní jistotou se to děje, když jedu po Jižní spojce, jak je táhlý kopeček před sjezdem na dálnici na Mladou Boleslav, kde se smí jet 100 km/h. Je tam ten nový tichý povrch, pamatuji si, jak jsem si ještě ve staré Mazdě liboval, jak je hladký a tichý, takže silnicí to nebude. Na druhou stranu těžko se mi chce věřit tomu, že bych do lehkého kopečka ve 100 - 102 km/h jel na dva válce, ale člověk nikdy neví, proto bych si to rád ověřil. Moje auto to ještě na infotainmentu ukázat neumí.

Normálně bych za tím hledal nevyvážená kola, jenže to tam nejdřív začaly dělat zimní a dělají mi to i letní (jiné disky), které jsem nechal před nasazením v Car Star vyvážit. Navíc jezdím po dálnici poměrně často právě 100 - 102 km/h a nedělá to pořád, jen někdy. Navíc ty vibrace cítím i v tom pedálu... i když ty pedály v Mazdě jsou vůbec nějaké divné, já v nich vlastně cítím úplně všechno, každou drobnou nerovnost co přejedou kola, a teď jak hodně pršelo, tak jsem dokonce zjistil, že v brzdovém pedálu cítím i chod stěračů. Máte někdo podobnou zkušenost? Tohle rozhodně stará Mazda nedělala.

Ahoj, v nové trojce jsem si také všiml, že v brzdovém pedálu cítím chod stěračů, zajímavé. :laughing: Jinak dvouválcový režim je u mě nejvíc cítit v nízkých otáčkách a při málo zahřátém motoru. Ale ty otáčky jsou zásadní = řeším podřazením (typicky ve městě 4 -> 3) a i když jsem i poté v dvouválcovém režimu, tak je mnohem méně znatelný (vím o něm, ale ne tolik, aby mě to iritovalo).
 
Zkoušel prosím někdo, jestli se z toho opravdu dá poznat, že auto jede na dva válce?

Bohužel jsem se po čase přidal do klubu lidí, kterým citelně vibruje auto, zejména je to cítit ve volantu a pedálech, ale i spolujezdec to pozná. Jenže u mě je to nějaké složitější a těžko se mi chce uvěřit tomu, že by to bylo od jízdy na dva válce. Děje se to sice dost nahodile, a spíš právě při pomalejší jízdě, ale úplně nejvíc a skoro s absolutní jistotou se to děje, když jedu po Jižní spojce, jak je táhlý kopeček před sjezdem na dálnici na Mladou Boleslav, kde se smí jet 100 km/h. Je tam ten nový tichý povrch, pamatuji si, jak jsem si ještě ve staré Mazdě liboval, jak je hladký a tichý, takže silnicí to nebude. Na druhou stranu těžko se mi chce věřit tomu, že bych do lehkého kopečka ve 100 - 102 km/h jel na dva válce, ale člověk nikdy neví, proto bych si to rád ověřil. Moje auto to ještě na infotainmentu ukázat neumí.

Normálně bych za tím hledal nevyvážená kola, jenže to tam nejdřív začaly dělat zimní a dělají mi to i letní (jiné disky), které jsem nechal před nasazením v Car Star vyvážit. Navíc jezdím po dálnici poměrně často právě 100 - 102 km/h a nedělá to pořád, jen někdy. Navíc ty vibrace cítím i v tom pedálu... i když ty pedály v Mazdě jsou vůbec nějaké divné, já v nich vlastně cítím úplně všechno, každou drobnou nerovnost co přejedou kola, a teď jak hodně pršelo, tak jsem dokonce zjistil, že v brzdovém pedálu cítím i chod stěračů. Máte někdo podobnou zkušenost? Tohle rozhodně stará Mazda nedělala.
Ahoj, tenhle úsek Jižní spojky, resp. Štěrboholské radiály znám moc dobře, jezdím tudy denně už několik let a troufnu si říct, že tam znám už každý patník... ;) Mám stejnou zkušenost a to jak v 6ce (vzpomínáš ještě, jak jsem si projížděl tvou šestku a srovnával projev jízdy na dva válce s projevem v mojí 6ce...?), tak nyní v CX-5ce a podle mého názoru je to především povrchem silnice. Od zatáčky se sjezdem do Dolních Počernic, či chcete-li od sjezdu ke zde dost oblíbenému Car Staru, začne ten již tebou zmíněný "nový povrch" a od této zatáčky jsou znát od podvozku znatelnější vibrace. Je to takto znát až ke sjezdu na D11ku, pak následuje tebou zmíněný táhlý sjezd do dolíků podél Černého Mostu, kde už to třeba já zas až tak nepociťuji (většinou tam už ale jezdím více, než 100km/h :p a pak se silnice zvedá do mírného kopečku a následuje nájezd na D10. Nemyslím si, že zrovna tenhle projev je od jízdy na dva válce, přestože i ve 100 km/h na dva válce běžně nový 2,5litrový benzín jezdí a to i do mírného kopce (záleží na otáčkách a intenzitě sešlápnutí plynového pedálu). Projev dvou válců totiž už v takto vysoké rychlosti není tak výrazný. Já jsem na tomto místě několikrát zapohyboval nad vyvážením kol, ale nakonec jsem došel k závěru, že je to zkrátka mírně zvlněným povrchem, který tyto vibrace způsobí. V kombinaci s obecně lehčím motorem a tedy méně zatíženou přední nápravou a navíc s velkými, těžkými koli s nízkým profilem je to o to výraznější. Máme tento úsek naježděný i s předchozím Mondeem a i tam jsem už tehdy lehké vibrace pociťoval. Tam jsem měl ale na předku těžký dvoulitrový diesel. Ono to je totiž podobně znát i při jízdě opačným směrem, tedy od cca nájezdu od Vysočanské radiály zase až po sjezd do Dolních Počernic. Musím říct, že jak s 6kou tak i s CX-5kou často pociťuji od podvozku větší či menší míru vibrací v závislosti na povrchu silnice. A několikrát jsem už proto nechával převažovat kola. Ono na tom Jimba Ittai něco bude, jen ne vždy je tohle souznění pozitivní, zvlášť pro nás extra citlivé a vnímavé jedince :rolleyes:
 
Poslední úprava:
Na D8 je useku, kde auto v nekterych rychlostech (jen/prevazne v nekterych rychlostech) vibruje, jako kdyby slo na dva valce nebo melo spatne vyvazena kola, nekolik. Napr. pravy pruh na nove opravenem povrchu od OMV Vodochody na sjezd Zdiby; v tom samem smeru take pred a v tahle levotocive zatacce za mostem pres Vltavu u Nove Vsi, a trochu je neco citit i nahore kolem Oparna v druhem smeru.

Mazda je na to mimoradne citliva — 3, CX3, CX5, uz druha 6... Vsude podobny.
 
@KlikPet Neboj, pamatuji, proto jsem koukal jak blázen, když jsem tu nedávno zjistil, že máš teď CX-5 :D Musím říct, že se starou šestkou (GG) jsem tam tento problém opravdu nezažil, tam to bylo spíš naopak, ale asi jak oba říkáte, tak nová šestka je na to hodně citlivá. A jestli opravdu i v takové situaci jede na dva válce, tak to tomu určitě nepřidá. Máš/máte také podobnou zkušenost s pedály? Já v nich opravdu cítím každou blbost, s třešničkou na dortu ohledně chodu stěračů v brzdovém pedálu jako @Maber. Jestli tohle přijde inženýrům a konstruktérům z Mazdy normální, tak se toho auta začínám trochu bát :p
 
Back
Top