• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Ztráta tahu motoru

Mě prostě nejde do hlavy že jeden den to cuká a pak 2 dny to jede úplně bez problémů
 
Ještě mě k tomu BG napadlo, že pokud čistí kudy proteče, čistí kompletně i palivový systém. Pokud by si měl přicpané i to sítko v nádrži, mělo by ho to zbavit úsad také. Ale to už hodně teoretizuju.
 
Leda by tam byly nějaký kamínky nebo rezavý šupiny z nádrže, ale u takhle mladýho auta je to asi blbost
 
Měl jsem namysli úsady například ze starého benzínu 95 E10, pokud by to auto delší dobu někde stálo.
 
Od doby koupě z bazaru tam bylo už asi 5 nádrži 98 + octan booster, a 2 nádrže mm. To už by se mělo trochu samo o sobě pročistit, ale uvidím co to BG
 
Tak nádrž s BG vyjetá, už mám další nádrž MM100 a dělá to pořád.

Zjistil jsem, když treba 2 dny jezdím živěji, tak to nedělá a spotřeba je okolo 8,5L.
Pokud pak třeba 2 dny jezdím klidněji, zimní spotřeba je okolo 7L ale při plným plynu to pak nepravidelně cuká jak kdyby tam nebyl dostatek benzínu.

Ještě mě napadly svíčky, jestli při klidné jízdě nejsou prohřátý a blbě pálí, misfire to ale neháže. Poprvé co mám auta jsem dal Denso (platina) místo NGK (iridium). Kdyby sada stála 400 jak na almeře, tak neřeším a zkusím NGK, ale 2000Kč se mě jen tak vyhodit nechce. Je pravda, že Denso stály skoro polovinu, ale nenašel jsem že by s nima měl nekdo problém.

Setkal ses s takovým případem @Max6 ?
 
Někde jsem právě četl podobné příznaky a vyřešil to právě výměnou svíček za NGK. Tuším mazda3revolution. com
Ale to je jen informace odněkud...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No...
1) Proč se dali do motoru platinový svíčky, když specifikace pro Denso i NGK říká že tam mají být iridia? ZC20HPR11 je iridiová svíčka a má pouze platinovou zemnící elektrodu. Vždy se ale bere ta vnitřní/středová elektroda, takže iridium. Pokud je tam jiná svíčka (nebo falzifikáty), tak to může být i tím.
2) Setkal jsem se s podobnými příznaky hodně na MPS motorech a odpověď jsem zde už psal, takže se budu jen opakovat. Pokud je vstřikovač paliva hodně zanesený, tak žádný BG ani žádný 100oktany to neopraví. Až uvidíte, jak dokáže být tvrdá na odstranění zaschnutá biokejda (máte něco na karburátor - ideální na ukázku), tak zjistíte k čemu jsou přesně tyhle přípravky do benzínu atd... . To je jako se zapečenýma pístníma kroužkama. Když jsou doopravdy zapečený, tak i když se místo oleje do motoru naleje petrolej, tak se kroužky, taky nepovolí a musí se ručně vyškrabat.

A propo: Co říkají vůbec živý data při tom cukání? Vynechávání zápalu se projevuje/zapisuje ?
 
Poslední úprava:
V eshopech to tak uvádí, teď čtu že je to iridium s platinovou špičkou, dal jsem Denso ZC20HPR11, protože u IXEH22TT bylo uvedeno pro LPG/CNG a to mě zřejmě zmátlo .

Dívám se ale, že ta co jsem dal je na rozdíl od IXEH22TT a NGK ILKAR7L11 / 94124, kratší (studená svíčka?)

Zjistil toto:
- ZC20HPR11 (odpovídá délkou řadě NGK 6),
- IXEH22TT (odpovídá délkou řadě NGK 7)
- od NGK tam je délková řada 7

To by mohlo být tím pádem ono ne? Objednaval jsem podle OEM kódu PE5S-18-110.

Když jsem to logoval několikrát forscanem, missfire ani pokles tlaku paliva tam nebyl. Mě mate to, že chvíli je tah ok a pak je zas problém.

Kdyby to bylo tvrdě zalepený / přicpaný jak říkáš, tak to přece bude dělat problém pořád. Samozřejmě neznám celou problematiku, proto mě to možná nedává smysl, to je celý.
 
Poslední úprava:
ZC20HPR11 je originální svíčka, která v roce cca 2017 nahradila NGK ILKAR7L11 pro náš trh a i předtím byly tyto dvě svíčky (pouze tyto dvě svíčky) povolený pro Sky-G. OEM kód se od té doby změnil a dnes se používá pro NGK i Denso pouze P51R-18-110
U Mazdy se teplota svíčky neřeší přibližně 20 let a je stanovená výrobcem. Pokud nepřidáš na motor něco jako turbo/kompresor nebo neuděláš z auta plynovou troubu nebo něco kde se razantně změní běžná teplota spalování a zároveň použiješ výše jmenované svíčky, tak není vůbec potřeba nad tím přemýšlet.
Pokud máš "nový" výše jmenovaný svíčky a ony špatně hází jiskru, tak jsou to fejky. Nebylo by to nic neobvyklého, protože jedny origo Mazda fejkový se mi válí na dílně na ukázku.
U Sky-G je důležitá kvalita jiskry.
Pokud to nejsou padělky a stejně máš podezření na to, že za vše může svíčka, tak není nic jednoduššího než jí vymontovat a vizuálně zkontrolovat jestli pálí dobře, případně zaháknout na cívku osciloskop a můžeš vidět jeden z nejhezčích průběhu zapálení jiskry ze všech automobilek (tím otestuješ i cívky) a pokud ani to ti nebude stačit, tak můžeš svíčku vymontovat a dát jí do přetlakový komory na otestování jestli dobře pálí pod tlakem. Nebo si můžeš vzpomenout jestli jsi při výměně svíček s cívkou omylem o něco neklepnul. V tom případě může být poškozená cívka, která je na otřesy velmi citlivá.
Další info už buď v příručce automechanika nebo u pana Googla:


Tím bych celou tuto nesmyslnou debatu uzavřel.

Ty vstřikovače nemusí a ani nebudou úplně zalepený. Stačí aby jen špatně/nekvalitně/málo dávkovali palivo z nějakého důvodu. U MPS motoru když se vydřel vstřikovač nebo když se mu zalepila špička s kanálky bylo docela běžný, že se do auta dal nějaký čistič a chvíli po jeho aplikaci se stav zlepšil a auto necukalo. Zároveň když auto cukalo, tak to bylo jen v určitých otáčkách při určité zátěži.

Nehledal bych v tom atomovou vědu. Motor potřebuje benzín, kompresi, vzduch a jiskru. Pokud auto cuká, ale zároveň to není zaznamenaný jako misfire, tak to znamená, že ty potřebný věci auto má, jen některá z nich je "dávkovaná" špatně.
 
Poslední úprava:
Je možný že to budou padělky, kupoval jsem u loukoty kde jsou nejlevnější. Bohužel možnosti jak otestovat mam dost omezené. S cívka jsem dával pozor abych neklepnul, což mohlale udělat někdo při výměně předemnou.

Pro mě a ostatní kluky co mají podobnej problém tato debata nesmyslná není a rádi by jsme to vyřešili. Info jsi nám dal tak uvidíme
 
Tak ty Densa nestoji raketu (bral jsem nedavno v ML parts, to mas kousek). Vymenit to zvladne i prumerne zrucny beloch za 10 minut, kdyz bude extra peclivy, tak za 20. V pripade, ze by to nepomohlo, nechal bych otestovat a pripadne vycistit vstrikovace. Debatou zde na foru, at uz bude sebedelsi, se to neopravi....
 
Však tam jsem je kupoval před cca měsícem taky a montoval jsem je. Raketu nestojí, ale teď jsou slabší měsíce, kdy pro takovou investici nejsou zkrátka finance. Zatím sbírám info a jak bude příležitost a finance tak se na to vrhnu.
Nicméně mě trochu mate, že max tvrdí, že se teplota/typ svíčky u Mazdy už dlouho neřeší. Doteď jsrm žil v domění, že to vliv má a zásadní
 
Já jsem napsal že se typ neřeší ? Spíš naopak: Napsal jsem že jsou pro Sky-G povolený a tím pádem výrobcem odzkoušený pouze dvě svíčky a to Denso ZC20HPR11 a NGK ILKAR7L11.
Denso udělalo úpravu v těch svíčkách, takže ZC20HPR11 se už kvalitně vyrovnalo ILKAR7L11 a není mezi nima rozdíl mimo ceny.

Ohledně teploty jsem napsal, že v podstatě od dob MZR motorů se neřeší teplota svíčky pokud je motor/palivo standardní (není extrémně zvednutý výkon třeba přidáním turbodmychadla nebo nedošlo ke změně paliva třeba přestavba na plyn nebo naopak přístřik vody).
Teplota svíčky u sériového motoru se naposledy řešila u motorů FS, FP, atd... čily 323ky, 626ky atd..

Ale je super, jak se stále diskuse stačí od vstřikovačů k zapalování 😂
 
Poslední úprava:
Back
Top