• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Ztráta tahu motoru

Ale zas kdyby to bylo zacpaný tak by to asi dělalo furt
Nemyslím si. Píšeš, že to nejvíc zlobí po krátkých pojížďkách se studeným motorem, což ve spojení s defenzivní jízdou (teda předpokládám že motor nevytáčíš, když je studený) je podhoubím pro tvorbu karbonu a ředění oleje benzínem. No a při delší ostré jízdě se zahřátým motorem se karbon může částečně vypálit a proto to zlepšení projevu motoru. Pokud s tím předchozí majitel jezdil stylem kloboučníka, bude toho karbonu na ventilech a vstřikovačích hodně. Osobně, před tím, než bych šel do nákladného mechanického čištění (teda pokud se s tím nepohraješ sám) zkusil bych nálet do nádrže to BGčko. Mrkni na recenze k BG 208 44K. Sice Tě u přímovstřiku nezbaví karbonu na sacích ventilem, ale výfukové ventily, vstřikovače a spalovací prostor dle recenzí zbavuje karbonu obstojně. Osobně ho dávám po větším ranci najetých km čistě jen jako prevenci. Můj názor je, že chemie od BG patří na trhu k tomu lepšímu.
 
Tak můžu to dát pak do další nádrže před tankováním ať se promíchá, za zkoušku nic nedám
Za studena točím tak do 3-3,5 tis s lehkou nohou
 
BG má super věci, fakt ověřené je BG EPR při výměně oleje. Co se týče aditiva do nádrže, tak BG nebo Liqui Moly - u nich za ty peníze pocitově taky hodně solidní produkty
 
Tak můžu to dát pak do další nádrže před tankováním ať se promíchá, za zkoušku nic nedám
Za studena točím tak do 3-3,5 tis s lehkou nohou
Za mě je to ideální provést nádrž nebo dvě před plánovanou výměnou oleje kvůli případným průsakům do oleje. Dělám tak ale spíše z opatrnosti, protože se v popisu k produktu dočteš, že se po dekarbonizaci BG 208 olej měnit nemusí.
 
Na olej mám 4tkm, takže budu měnit až tak za 3-4 měsíce i tak by To měl olej zvládnout v tom intervalu co mam nastaveno
Nicméně tuším že pokud mě trápí karbonizace, bude to právě sání. U GH byly díky mymu stylu jizdy ventily i kanály jak nový, u GL toho bohužel nemám jak dosáhnout
 
Pokud bych měl problém jako ty, na plánovanou výměnu oleje bych nečekal a vyzkoušel bych to, jak si psal, při dalším tankování do plné.
 
Uvidíš. Zkus nejprve tu chemii jako rychle a levnější a pak bych našetřil na tu mechanickou cestu. Precijen pak budeš mít jasno až se sundá sání. Podle mě budeš mít tak poloviční průchod. On by se hodil nainstalovat i ten separator oleje co se i mě valí 3 roky doma pač sem líný dělat držák a instalovat ho když auto jezdí skvěle.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
plnou jsem natankoval 2 dny zpět, takže až az 2 týdny .

Za mě má instalace separátoru smsl pokud člověk jezdí na origo lehkoběžný oleje A5/B5 , který tam vlítnou lehce, např u GH s VST jsem s tímto neměl problém a sání bylo suchý, max navlhlý od olejové mlhy ale mokrý nebylo. V GL mám SSO , který je jen o fous řidší než VST , spíš je tam rozdíl při studeným startu ale oba jsou dost vzdálený od těch lehkoběžných variant ... samozřejmě do doby než jsem dělal olej já , to jezdilo celou dobu na origo olej , poslední náplň dělal prodejce , takže tam teoreticky může být cokoliv. Nicméně teď mají prioritu jiný výdaje viz výše
 
Mám teď druhou nádrž MM100 a když to mu šlápnu do plna, začne auto po chvíli cukat, předtím to dělalo míň, jedno jaký jsou otáčky, je to cca po stejným čase, vypadá to fakt na přicpaný sítko, kdy čerpadlo nestíhá dodávat požadovaný množství. Už mám koupeno to BG 208 44K, dnes po práci to tam šoupnu a uvidím. Čerpadlo z nádrže bych u japonce tahal poprvé, mám trochu obavu aby pak těsnila hadice od benzínu na tělese čerpadla
 
Dle BG je to jedno a olej me čeká za 4000km. Olej teď u mě dostává dost zabrat hlavně díky studeným startum, kdy běží třeba půl hodiny na místě, nebo běží jen půl minuty a pak se vypne. Bohužel situace si to žádá, nemá smysl v danou chvíli řešit jinak. Upřímně se mě čekat další 2 měsíce nechce, protože se to zhoršuje a olej teď měnit nedává smysl a finančně se s tím teď taky nepočítá. Na druhou stranu, když s tím bg nemá problém a měním olej v polovičním intervalu co ostatní, by to logicky měl olej ustát.
 
To budou vstřikovače. Ucpaný "filtr" na podávacím čerpadle se projevuje cukáním spíš spojeným s hladinou paliva (nebo nakloněním/přelivem paliva). To by to bylo spíš vysokotlaký čerpadlo, ale to je zase dobře hlídaný diagnostikou.
Je to věštění přes PC, ale za mě asi takto.
 
Přitom vstřikovače na Mazdě jsou údajně nesmrtelné. Takže je asi demontovat, ultrazvukem vyčistit a nechat změřit rozstrik. Dělá to spousta firem a komplet cca 3 klacky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Moc nesmrtelný nejsou. Už pár lidí řešilo s nima problémy, ale zřejmě to bylo způsobený nekvalitním (starým) palivem nebo způsobem jízdy nebo kombinace obojího - auto po šetřílkovi co stojí X měsíců v bazaru s obyč N95.
Nesmrtelný bývaly nepřímý vstřikovače ve starších mazdách. Ty se dali zničit jen tankováním hnoje místo benzínu, jenže v tý době se tankoval benzín a ne slivovice.
 
Jednotky do 2018 bohužel nemají detekci DTC injector range/performance, takže to nejde tak jednoznačně zjistit. Na druhou stranu, když u BP/DM vyskočí (mělo by se to čistit nějakým Mazda aditivem), občas se jí zbavíte fakt jen nákupem celé nové lišty z vrakáče.
 
To jsou vyhlídky
@Max6 právě jsem si říkal že když bude sací sítko přicpaný, nebude na to náklon mít vliv. Zkusím to BG a uvidím
 
Jsem z toho jelen. Dnrs na cestě po práci, za 30km nic, zkoušel jsem několikrát 2ka plnej, pak i 3ka a nic, plynulej plnej tah v celým spektru... Tak fakt nevím
 
Daval jsem až dnes ráno ale včera bez problémů, dnes taky
 
Hmm, jak už jsem psal dříve, vidím to stejně jak @Max6 na karbonem zalepené vstřikovače. Ty by mělo to BGčko čistit dobře. Tak asi teď nezbývá než vyjezdit do hladového oka celou nádrž benzínu a snad to pomůže.
 
Back
Top