• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Po delší době zdravím všechny diskutující v tomto vláknu! Dlouho jsem k tomuhle "mému" tématu nic nového nepřipsal, ne že bych o tuto problematiku přestal mít zájem, naopak, vlákno pravidelně pročítám, ale jednoduše proto, že už k tomuto nemám co napsat. Někdo tady před nedávnem zmínil, že už zná několik lidí, kteří novou 6ku prodali. Tak s malou, byť hodně hořkou slzou v oku říkám, že já jsem další, který dal tohle auto pryč. Stalo se tak přesně po roce a po nějakých 25.000 najetých km. Má frustrace ( @Sikyl, ty ani netušíš, jak rozumím tvým naštvaným komentářům ohledně tvého opakovaně řešeného problému s navigací...) z několikrát popisovaného jízdního projevu a z toho, jak se k celé věci postavil importér, dosáhla meze a já se auta zbavil. Určitě ale ode mne ale nečekejte nějaké velké kritizování a špinění tohodle auta. Já jsem stále přesvědčen, že já a moje dva válce stejně tak jako třeba @Sikyl a jeho navigace, to jsou prostě "jen" nějaká ta "páteční" auta, horší kousky, které se prostě sem tam objeví a děje se tak i u jiných aut, jiných automobilek. Nic tím neomlouvám, jasně, kvalita by měla být na 100%, není to rohlík, je to auto za skoro milion a hlavně, je mírně řečeno k naštvání, když zrovna takový kousek vyfasujete vy... ale tak to prostě je. I po tom mém hořkosladkém roku stále tvrdím, že nová Mazda 6 není v zásadě špatné auto, není dokonalá, to ne, ale to není žádné auto. Nebýt toho extra hrubého projevu při jízdě na dva válce VŽDY! doprovázeného znatelným škubnutím, tak jí odpustím všechno to ostatní, co mi na ní více či méně vadilo protože je krásná a dokáže být i zábavná. Bohužel, v mém případě jsem s ní ale dále jezdit nemohl, asi bych z toho na dobro zešílel :confused: Jaký je tedy u mne konec příběhu? I přesto, že mě český importér svým přístupem neskutečně naštval (opět mírně řečeno) a o českém zastoupením si po této zkušenosti nemyslím vůbec nic dobrého, tak přesto jsem šel ještě jednou do Mazdy. Důvodů k tomu bylo víc, nebudu tím tady ale plevelit tohle vlákno, možná někde jinde někdy jindy... Takže, jak to dopadlo? Již necelý měsíc jezdím s novou Mazdou CX-5, mimochodem s tím samým motorem a vlastně i s tou samou výbavou a světe div se, už vím, že běh motoru na dva válce je opravdu možné utlumit tak, že o tom vlastně ani nevíte. Aktuálně už mám najeto něco kolem 3.000 km, takže už si troufnu na nějaké to srovnání. Co nejdříve mé nové Mazdě založím v příslušné sekci fóra vlastní vlákno, kde bych popsal pár mých prvních postřehů po necelém měsíčním soužití s autem. Možná se to většině z nás ortodoxních zastánců/ochránců vozů střední třídy (ano, stále se mezi ně počítám) nezdá, ale věřte mi, tahle dvě auta (CX-5 a 6) mají k sobě blíže, než se na první pohled může zdát... ;) Tak zatím všechny zdravím, všem přeji hlavně samé pohodové jízdy a pokud možno žádné problémy. Brzy se ozvu s nějakým tím srovnáním... ;)
 
@KlikPet Gratuluji ke koupi a přeji, aby se problémy popsané v tomto vláknu tvému novému vozu úplně vyhly.;) Tak nějak ( z toho, co jsi tady během toho roku popisoval) se ani nedivím, že jsi auto vyměnil. Měli jsme hold smůlu na kusy z počátku výroby ( někdo větší, někdo menší).
Jinak jsem zvědav na tvé budoucí dojmy. Při výběru auta to bylo ve finále právě rozhodování mezi 6 a CX-5 a nakonec jsem si prosadil právě 6ku.
 
Popravdě plně Tvé rozhodnutí chápu. I já jsem po 4,5 měsících ve stavu, kdy mi už manželka a přátelé říkají, že nemluvím a nemyslím o ničem jiném než o problémech mé Mazdy 6. Na jednu stranu je to slušné (ne dobré) auto, ale to co jsem s nim zažil z té druhé stránky je na to, aby mi zachvíli přeskočilo. Bohužel nemám tu povahu ho prodat ve stavu, jakém je. Vždy jsem se snařil být slušným člověkem. I jednání se zastoupením Mazdy ČR a SR jsou nekonečná a nervy drásající! Už jsem tu psal měl jsem mezi Mazdami Peugeot 508 a manželka má v současnosti DS4. S těmito auty jsme nezažili 10% problémů, co s Mazdou 6 GL! Žena to zhodnotila jednoduše: "já si koupím jako další auto Volvo, nebo Toyotu". MOC Ti od srdce přeji, aby Ti Tvé nové auto sloužilo, tak jak má!
 
Popravdě plně Tvé rozhodnutí chápu. I já jsem po 4,5 měsících ve stavu, kdy mi už manželka a přátelé říkají, že nemluvím a nemyslím o ničem jiném než o problémech mé Mazdy 6. Na jednu stranu je to slušné (ne dobré) auto, ale to co jsem s nim zažil z té druhé stránky je na to, aby mi zachvíli přeskočilo. Bohužel nemám tu povahu ho prodat ve stavu, jakém je. Vždy jsem se snařil být slušným člověkem. I jednání se zastoupením Mazdy ČR a SR jsou nekonečná a nervy drásající! Už jsem tu psal měl jsem mezi Mazdami Peugeot 508 a manželka má v současnosti DS4. S těmito auty jsme nezažili 10% problémů, co s Mazdou 6 GL! Žena to zhodnotila jednoduše: "já si koupím jako další auto Volvo, nebo Toyotu". MOC Ti od srdce přeji, aby Ti Tvé nové auto sloužilo, tak jak má!
Jen pro pořádek, já auto prodal ve vší počestnosti, dal jsem jej jako protiúčet při nákupu auta nového, auto tedy skončilo u dealera, který mi před rokem toto auto prodával.
 
Kolik to stálo? :(
Na kolik si ty osobně ceníš tvé duševní zdraví? Neřešme tady ekonomiku, protože už samotný nákup nového auta nemá vůbec žádný ekonomicky smysl a vždy tě bude stát nějaké peníze. Auto si kupuješ proto, že jej chceš, že s ním chceš mít spojené pozitivní emoce (krom toho, že tě dostane z bodu A do bodu B...). A ano, to přirozeně něco stojí. Mě to asi stálo o něco málo víc, ale pořád mi to stál za to, abych se nezbláznil, aby se mnou vydrželo moje okolí a abych zas měl dobrý pocit z auta, se kterým sedím, ve kterém trávím nezanedbatelnou část dne. Takže prosím, ekonomickou stránku věci sem netahejme.
 
OK, promiň. Jen mě zajímalo zda se prodejce zachoval fér o čemž pochybuji a zároveň mě děsí, že je možné aby člověk utratil milion za auto, které ho bude srát natolik, aby byl ochoten akceptovat ztrátu, které je první rok po prodeji přímo drakonická. Stejnou věcí jsem si taky prošel u nového auta a musím říct, že je hrozné jak je to časté. Osobně přestávám mít odvahu kupovat nové auta a ikdyž se mi Mazda 6 líbí tak 2,5l novou 6 si NIKDY nekoupím.
 
OK, promiň. Jen mě zajímalo zda se prodejce zachoval fér o čemž pochybuji a zároveň mě děsí, že je možné aby člověk utratil milion za auto, které ho bude srát natolik, aby byl ochoten akceptovat ztrátu, které je první rok po prodeji přímo drakonická. Stejnou věcí jsem si taky prošel u nového auta a musím říct, že je hrozné jak je to časté. Osobně přestávám mít odvahu kupovat nové auta a ikdyž se mi Mazda 6 líbí tak 2,5l novou 6 si NIKDY nekoupím.
V pohodě. Opravdu tady nechci řešit zrovna tyhle detaily, ono to totiž není úplně tak černobílé. To auto bylo při nákupu trochu někde jinde, než je ceníková cena, pak tu byla nějak aktuální akce na CX-5ce, k tomu nějaká další sleva, řekněme třeba za skladový vůz, nabídka za stávající také nebyla úplně zlá, prostě to tak nějak vycházelo. Ano, něco to stálo, ale nebylo to tak drastické, jak se to na první pohled může zdát. Ale souhlasím s tebou, asi to už bylo také mé poslední nové auto... ;)
 
Tak to je fajn, to by mě taky stálo za to to vyměnit. Jak říkáš - o peníze nejde a klid je hlavní. Chudák ten co si to auto u toho prodejce koupí, ale to už není tvůj problém. Prodejce na tom zas vyrejžuje a přitom prodává šmejd.
 
Já nevím, samozřejmě jsem o tom přemýšlel, ale jednak krátce po mém prodeji proběhla svolávačka, které tomu mohla pomoci (alespoň soudě podle prvních reakcí kluků tady na fóru) a pak to může koupit někdo, kdo to prostě nebude řešit tak, jak já. A hlavně, každý, kdo si jej bude chtít koupit, tak si to auto přece nejdříve projede. A pokud mu to bude vadit, půjde od toho. Navíc, to auto je stále ještě v záruce a stále je možné jej (znova) reklamovat.
 
Jen pro pořádek, já auto prodal ve vší počestnosti, dal jsem jej jako protiúčet při nákupu auta nového, auto tedy skončilo u dealera, který mi před rokem toto auto prodával.
Já to nemyslel nijak špatně! Nechtěl jsem tím říci, že jsi se zbavil vraku, nebo nějak vadného auta! To, co jsem napsal bylo myšleno na mé auto, že se musí dát dopořádku a pak se uvidí co dál...
 
Zdravím,

mám tři měsíce starou Mazdu 6 2,5 Sky-G a rád bych s vámi nasdílel a především zkonzultoval mé zkušenosti s tímto motorem.

Motor je v podstatě úžasný, resp. přesně takový, jaký zájemce o tento vůz s tímto motorem očekává. Tedy velice kultivovaný, tichý a od cca 3tis otáček dostatečně výkonný a příjemně pružný. Problém konkrétně u mého vozu nastává v režimu klidné jízdy, tedy v rychlostech od cca 30 do cca 90km/h pod minimálním plynem, typicky při jízdě obcí po rovině při udržování rychlosti 50ti km/h. Zkrátka při jízdě, kdy si chcete jen tak klidně plout a jen „šolícháte“ plynový pedál pro udržení stálé rychlosti. V takovém případě totiž auto lehce cukce a od motoru jsou cítit dost silné vibrace. V momentě, kdy šlápnete více na plyn, v podstatě okamžitě to přestane a motor se opět zklidní (a samozřejmě že začne dle očekávání zrychlovat). Pokud plyn povolíte, opět se dostaví cuknutí a vibrace. Rád bych řekl, že to není nic, na co by se člověk musel vyloženě zaměřovat, je to cítit dosti výrazně, a to i z místa spolujezdce (který nemá zpětnou vazbu od plynového pedálu)! Samozřejmě se nabízí úvaha, že by to mohl být nedostatečným utlumením motoru při režimu jízdy na dva válce. Nevím, pravděpodobně to ale bude s režimem jízdy při deaktivovaných dvou válcích spojené, už jen proto, v jakém okamžiku toto nastává (jízda bez zátěže, nižší rychlosti). Už jsem to i řešil se svým dealerem, který si vůz projel, také si toho všiml, nicméně po mnou požadovaném provedení diagnostiky jednotka nevykazovala žádné chyby a SW ve voze byl dle servisního technika aktuální. Celé jsme to prozatím uzavřeli s tím, že auto je ještě stále v záběru (stáří cca 3 měsíce, nájezd něco málo před 5.000 km) a že ještě pár set/tisíc km počkáme, jestli si to nesedne.

Mně osobně to strašně štve, strašně mi to kazí dojem z celého toho auta, tím spíš, když se jedná o zcela nový vůz. Pročítal jsem si dosavadní recenze (i zahraniční), nikde na nic takového nikdo nepoukazoval, naopak, většinou se recenzenti shodují na tom, že přepínání mezi čtyřmi a dvěma válci je pro řidiče téměř nepostřehnutelné. No tak to já tedy určitě říct nemohu… Procházel jsem si i různá fóra, zatím jsem podobné zkušenosti nezaznamenal, až včera jsem tady v jednom z vláken našel stejnou zkušenost jiného člena fóra. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno.

Prosím tedy o vaše komentáře, případně vaše zkušenosti, a to jak se samotným motorem (resp. s tím, jak ve výše popsaných podmínkách pracuje), tak i se zkušenostmi s vaším servisem a jeho úkony a radami, pokud tedy stejný problém se servisem už nějak řešíte. Díky moc!
Tak presne tento problém mám ja na novej 3ke,ale motor 2.0l.A v servise mi tam už asi 3x krát menili sw ohľadom vypínania valcou a nič.Už na nich nemám nervy.Na rok to predám a mazdu už nikdy viac!!!
 
Na mojí 2019 6 2.5 to zacalo byt znat vic ted cca kolem najezdu 5000 km, ale obvykle to je spis jemne citit, nez slyset, a opravdu jen v tech par jizdnich rezimech, jako je plachteni stovkou po dalnici nebo sedmdesat nekde po prazskem okruhu. Neni to skvely, je to skoda, prootze jinak motor jde sametove hladce, ale da se s tim podle meho zit... jestli za to na oplatku dostavam dlouhodobou prumernou spotrebu kolem sedmi, musi za to proste byt nejaka dan.

Predpokladam, ze casem nekdo objevi nastaveni ridici jednotky, ktere ten dvouvalcovy mod vypne. Uz kvuli zivotnosti a namahani aut, ktera budou mit vetsi najezdy...
 
Tak presne tento problém mám ja na novej 3ke,ale motor 2.0l.A v servise mi tam už asi 3x krát menili sw ohľadom vypínania valcou a nič.Už na nich nemám nervy.Na rok to predám a mazdu už nikdy viac!!
Myslim, ze uz tady nekde na foru kolegove s novymi 3kami presne tuhle vec rozebiraji, takze urcite nejsi sam, ktery tohle u nove 3ky resi. Je to skoda a me osobne to nakonec uplne zkazilo celkovy dojem z nove 6ky. Bud tento cely mechanismus byl u meho kusu extra nepovedeny nebo jsem na to byl extra citlivy a postupem casu mozna prave na tuhle vec az prilis soustredeny, nevim, ale nic to nemeni ma tom, ze me to dohnalo az k tomu, ze jsem auto presne po roce vymenil. Obecne si myslim, ze tuhle vec proste Mazda nezvladla dostatecne odladit. A nemyslim si, ze tenhle u nekterych kusu extra hruby projev motoru musi byt dani za nizsi spotrebu, jak pise @Ondrej K. Jine znacky tohle myslim umi odladit lepe. Mel jsemoznost srovnat s koncernovym 1.5 TSI a tam o tom opravdu vubec nevite. Nebo jsem mel naopak u koncernu stesti na kus? ;)
 
Jo jo o tomhle vim, to samozrejme take nebude zadna velka radost, ale to se netyka dvouvalcoveho rezimu. Ja mluvil skutecne vylozene o tom, jak moc je znat jizda na dva valce a prepinani do a z tohoto rezimu.
 
Takže stále to nejni od Mazdy vyřešené? Mám vplánu v březnu až se manželka vrátí do práce pořídit předváděčku Mazdy 6 2.5,ale nejsem stále plně rozhodnut když nejni vyřešen chod na 2válce
 
Podle me zkusenosti a podle toho, co tady ostatni pisou, je to kus od kusu, najzed od najezdu. Ale urcite to neni nic, na co by ses mohl u Mazdy spolehnul, ze bude na 100% fungovat. Pokud kupujes predvadecku, tak je to mozna ta lepsi varianta, protoze si muzes dany kus poradne vyzkouset. Pujc si ho na dyl a poradne jej projed. Hlavne pomalou lehkou, ustalenou jizdu po rovine, idealne po nejakem novem rovnem asfalte v rychlostech kolem 50ti nebo 70ti km/h. Vsak tady ty siutace byli nescetnekrat popsany. Drzim palce! ;)
 
Trochu si myslím, že bez nějakých aktivních silent bloků a fakt masivního tlumení skupiny pedálů a řadící páky (což by vedlo k tuposti) je to neřešitelný, aby to nebylo vůbec znát... Prostě mít v autě dvouválec s hladkostí chodu čtyřválce je těžký úkol. Kdyby to bylo snadné, už v zájmu ekologie malá auta dvouválce mají... Pak půjde tedy hodně o subjektivní citlivost, a samozřejmě v nějakém malém rozsahu i o individuální hladkost chodu motoru toho kterého auta, která se liší mezi auty i při běhu na všechny čtyři válce. Cx5 má výhodu hloub umístěného motoru, jiného uskupení převodovky s rozvodovkou, možná i jiného množství tlumících materiálů... To bude podle mě hlavní zdroj rozdílu. Protože jak už víme, nové Mazdy 3 na to trpí podobně jako 6, takže pouze u cx5 to vypadá nejméně znatelné.
 
A nestačilo by jenom jezdit tak, aby se ten 2,5 litr do režimu jízdy na dva hrnky nedostal? Prostě žádný loudání na 6 kvalt 50 km rychlostí. :confused:
 
Back
Top