• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Také zatím nejsem majitelem šestky, ale do budoucna je to jasná volba a to pouze s motorem 2,5. Otázka je, zda před faceliftem 2018 nebo po. Zde popisovaný problém mne od novějšího modelu odrazuje. Mimochodem, zkoušel někdo se zde popisovaným problémem použít nějaké aditivum do benzínu? Osobně už pár let používám VIF a nedám na něj dopustit. Jelikož jezdím převážně kratší trasy po městě, tvořil se mi v motoru dříve karbon a jízdní projev prvních pár desítek metrů po nastartování studeného motoru, byl plný vibrací a nízkého výkonu. Nyní už nic podobného nepociťuji.
 

Přílohy

  • clanek_z_casopisu_Svet_motoru_2015.pdf
    7,8 MB · Zobrazení: 16
... Poté, co by se motor zahřál na provozní teplotu, bych se už nebál hned od začátku na to šlápnout a k tomu častěji používat SPORT režim.

Jenom bych taktně doplnil, že ohřátá chladicí kapalina ještě neznamená ohřátý motorový olej na provozní teplotu.
 
Také zatím nejsem majitelem šestky, ale do budoucna je to jasná volba a to pouze s motorem 2,5. Otázka je, zda před faceliftem 2018 nebo po. Zde popisovaný problém mne od novějšího modelu odrazuje. Mimochodem, zkoušel někdo se zde popisovaným problémem použít nějaké aditivum do benzínu? Osobně už pár let používám VIF a nedám na něj dopustit. Jelikož jezdím převážně kratší trasy po městě, tvořil se mi v motoru dříve karbon a jízdní projev prvních pár desítek metrů po nastartování studeného motoru, byl plný vibrací a nízkého výkonu. Nyní už nic podobného nepociťuji.
VIF jsem jednu dobu take zkousel (byl jsem na nej zvykly z predchoziho dieslu, kam jsem jej lil pravidelne pri kazdem tankovani) a zadne zmeny v mnou popisovanych vibracich jsem nezaznamenal. Jiz delsi dobu nyni tankuji jen 100vkove benziny (nejcasteji Vervu od Benziny), kde mi uz prijde dolevani dalsiho aditiva zbytecne...
 
Ahoj všem, tak u mne během několika posledních dnů došlo k jisté změně. Ve čtvrtek večer jsem se vracel po dálnici domů a řekněme, že jsem většinu cesty jel více, než by se mělo… No lépe řečeno o dost více, než by se mělo, takže jsem motoru pěkně naložil a pořádně ho po nějaké době „vypálil“. Už v pátek cestou do práce jsem vnímal znatelné zlepšení! Abyste mě pochopili, jezdí tu cestu tam a zpět každý den, takže za tu dobu, co auto mám, už přesně vím, kde přesně, u jakého patníku „to začne klepat“ a ono najednou nic! Teda, ne že úplně nic, ale ten projev byl mnohem, mnohem kultivovanější. Shodou okolností jsem si hned na sobotu dohodnul srovnávací jízdu s Atronossem (ještě jednou díky za tvůj čas Jirko!) a už cestou k němu jsem se snažil tam ty silné vibrace dostat, abych nebyl za úplného blbce o_O, a nic. Ani při jízdě s Atronossem se mi nepodařilo navodit stav, který tady už dobrého půl roku popisuju. Teda, abych byl úplně přesný, jízdu na dva válce poznám, jemné vibrace stále zaznamenám včetně mírného „zhoupnutí“ motoru při přechodu do a z režimu na dva válce, ale asi to není nic, kvůli čemu bych býval zakládal tohle vlákno. Nakonec jsem sedl i do Atronossovi nové Mazdy (mimochodem, opravdu moc pěkný kousek poladěný decentním polepem) a u něj ten projev/neprojev byl naprosto stejný. V neděli jsem si pak ještě projížděl jeden úsek, kde jsem byl s jízdy vždy úplně odvařenej a vždy se mi tam chtělo z auta vystoupit a nakopat ho, teď ale znatelně jiná jízda! Dnes opět důvěrně známá cesta do práce a… já myslím, že je to celé nyní KONEČNĚ v normě, tedy v normě projevu „dvouválcového motoru“. Upřímně, já s mojí zkušeností tam ty vibrace budu už vnímat asi pořád, protože prostě vím, že tam někde jsou ;)

Takže, už jsem se smířil s tím, že v sobotu jsem byl před Atronossem za blbce, nyní se smířím i s tím, že budu za idiota i tady na fóru, ale stojí mi to za to :) Tímto se tedy (doufám, že už na pořád) přidávám k té skupině z vás, kteří zde již párkrát napsali, že jim ten extra hrubý chod motoru v režimu jízdy na dva válce zmizel kolem 15 a 20tis km. Já mám aktuálně necelých 18 tis a vypadá to, že si to i u mne nakonec (možná právě i díky té divoké čtvrteční jízdě) definitivně „sedlo“. Asi si na nějakou dobu zakážu lézt do tohoto vlákna, abych si trochu vyčistil hlavu…:confused:o_O:)
vdaka za info a snad aj dobry tip pre vsetkych, ktori maju podobne "radosti" s tymto motorom... skusim to podla tvojho "navodu", dam vediet.. mam necelych 9 tis km, takze do 15-20 tis nieco chyba, hadam tomu neublizim..
 
Zdravím,

mám tři měsíce starou Mazdu 6 2,5 Sky-G a rád bych s vámi nasdílel a především zkonzultoval mé zkušenosti s tímto motorem.

Motor je v podstatě úžasný, resp. přesně takový, jaký zájemce o tento vůz s tímto motorem očekává. Tedy velice kultivovaný, tichý a od cca 3tis otáček dostatečně výkonný a příjemně pružný. Problém konkrétně u mého vozu nastává v režimu klidné jízdy, tedy v rychlostech od cca 30 do cca 90km/h pod minimálním plynem, typicky při jízdě obcí po rovině při udržování rychlosti 50ti km/h. Zkrátka při jízdě, kdy si chcete jen tak klidně plout a jen „šolícháte“ plynový pedál pro udržení stálé rychlosti. V takovém případě totiž auto lehce cukce a od motoru jsou cítit dost silné vibrace. V momentě, kdy šlápnete více na plyn, v podstatě okamžitě to přestane a motor se opět zklidní (a samozřejmě že začne dle očekávání zrychlovat). Pokud plyn povolíte, opět se dostaví cuknutí a vibrace. Rád bych řekl, že to není nic, na co by se člověk musel vyloženě zaměřovat, je to cítit dosti výrazně, a to i z místa spolujezdce (který nemá zpětnou vazbu od plynového pedálu)! Samozřejmě se nabízí úvaha, že by to mohl být nedostatečným utlumením motoru při režimu jízdy na dva válce. Nevím, pravděpodobně to ale bude s režimem jízdy při deaktivovaných dvou válcích spojené, už jen proto, v jakém okamžiku toto nastává (jízda bez zátěže, nižší rychlosti). Už jsem to i řešil se svým dealerem, který si vůz projel, také si toho všiml, nicméně po mnou požadovaném provedení diagnostiky jednotka nevykazovala žádné chyby a SW ve voze byl dle servisního technika aktuální. Celé jsme to prozatím uzavřeli s tím, že auto je ještě stále v záběru (stáří cca 3 měsíce, nájezd něco málo před 5.000 km) a že ještě pár set/tisíc km počkáme, jestli si to nesedne.

Mně osobně to strašně štve, strašně mi to kazí dojem z celého toho auta, tím spíš, když se jedná o zcela nový vůz. Pročítal jsem si dosavadní recenze (i zahraniční), nikde na nic takového nikdo nepoukazoval, naopak, většinou se recenzenti shodují na tom, že přepínání mezi čtyřmi a dvěma válci je pro řidiče téměř nepostřehnutelné. No tak to já tedy určitě říct nemohu… Procházel jsem si i různá fóra, zatím jsem podobné zkušenosti nezaznamenal, až včera jsem tady v jednom z vláken našel stejnou zkušenost jiného člena fóra. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno.

Prosím tedy o vaše komentáře, případně vaše zkušenosti, a to jak se samotným motorem (resp. s tím, jak ve výše popsaných podmínkách pracuje), tak i se zkušenostmi s vaším servisem a jeho úkony a radami, pokud tedy stejný problém se servisem už nějak řešíte. Díky moc!
Skušal si vypnúť klimatizáciu?, či to robí aj vtedy.... Bol som odskúšať novú M3 a sustredili sme sa len na odpájanie valcov, nebolo to ani počuť ani žiadne vibrácie.... len nikedy to doslova začalo "drnčať" potom ma to až doma napadlo, že pravdepodobne zapol kompresor klimatizácie? a tie dva valce to jednoducho nevedia uťiatnúť tu veľku záťaž... predpokladám, že to bude softverová chyba a nie konštrukčná. Jednoducho ak to beži na dva valce nesmie zapnúť kompresor... Skús a daj vedieť... ďakujem.
 
Skušal si vypnúť klimatizáciu?, či to robí aj vtedy.... Bol som odskúšať novú M3 a sustredili sme sa len na odpájanie valcov, nebolo to ani počuť ani žiadne vibrácie.... len nikedy to doslova začalo "drnčať" potom ma to až doma napadlo, že pravdepodobne zapol kompresor klimatizácie? a tie dva valce to jednoducho nevedia uťiatnúť tu veľku záťaž... predpokladám, že to bude softverová chyba a nie konštrukčná. Jednoducho ak to beži na dva valce nesmie zapnúť kompresor... Skús a daj vedieť... ďakujem.
Za tu dobu, co tento problem resim, jsme zkousel snad uz vsechno. Ano, klimatizace na to ma podle meho nazoru jisty vliv, ale opacny. Ja kdyz jedu se zaplou klimatizaci, tak mi naopak prijde, ze projev vibraci je mene vyrazny. Ja si to vysvetluji dvema vecmi. Zaprve je bezici klima obecne vetsi zatez pro motor, takze ty dva valce zkratka motor zapina/vypina mene casto a za druhe muze tento vetsi zaprah motor klidne i "zklidnit". Nevim, ale urcite mi neprijde, ze by ten projev byl horsi, spise naopak.
 
Za tu dobu, co tento problem resim, jsme zkousel snad uz vsechno. Ano, klimatizace na to ma podle meho nazoru jisty vliv, ale opacny. Ja kdyz jedu se zaplou klimatizaci, tak mi naopak prijde, ze projev vibraci je mene vyrazny. Ja si to vysvetluji dvema vecmi. Zaprve je bezici klima obecne vetsi zatez pro motor, takze ty dva valce zkratka motor zapina/vypina mene casto a za druhe muze tento vetsi zaprah motor klidne i "zklidnit". Nevim, ale urcite mi neprijde, ze by ten projev byl horsi, spise naopak.
Pri M3 odpojenie nebolo možné zaznamenať tichý chod motora, ale 2x to na krátku dobu začalo vibrovať na cca. 3-5 sekund. Muselo sa potom niečo zapnúť. Velka záťaž na alternátor.? Skus vypnuť všetky bezpečnostné systémy, hed up display, aj info panel aj automaticku ručnú brzdu aj auto hold a taktiež aj klimatizáciu a nezapnúť ani ventilátor... Však v servise pri skušobnej jazde môžu zistiť cez AMPER meter skutočný odber pri jazde na 2 valce...
 
Ahoj KlikPete. Prvne gratuluji k uspesnemu vyreseni tveho problemu. Uprimne jsem se hodne bal ze budu mit stejny problem ale zatim nic. Mam novou 6tku cca 2 mesice a zatim mam nakitano 2 tisice km a jeste jsem ten prechod na 2 valce nezaznamenal. Cca okolo 1000 km jsem auto dost provetral take mimo dovolene limity ;), a tankuji prevazne vervu 100 popripade od Molu jejich 100 oktanivy benzin. Preji dalsi uspesne km bez vibraci :cool:
 
Ahoj všem, tak u mne během několika posledních dnů došlo k jisté změně. Ve čtvrtek večer jsem se vracel po dálnici domů a řekněme, že jsem většinu cesty jel více, než by se mělo… No lépe řečeno o dost více, než by se mělo, takže jsem motoru pěkně naložil a pořádně ho po nějaké době „vypálil“. Už v pátek cestou do práce jsem vnímal znatelné zlepšení! Abyste mě pochopili, jezdí tu cestu tam a zpět každý den, takže za tu dobu, co auto mám, už přesně vím, kde přesně, u jakého patníku „to začne klepat“ a ono najednou nic! Teda, ne že úplně nic, ale ten projev byl mnohem, mnohem kultivovanější. Shodou okolností jsem si hned na sobotu dohodnul srovnávací jízdu s Atronossem (ještě jednou díky za tvůj čas Jirko!) a už cestou k němu jsem se snažil tam ty silné vibrace dostat, abych nebyl za úplného blbce o_O, a nic. Ani při jízdě s Atronossem se mi nepodařilo navodit stav, který tady už dobrého půl roku popisuju. Teda, abych byl úplně přesný, jízdu na dva válce poznám, jemné vibrace stále zaznamenám včetně mírného „zhoupnutí“ motoru při přechodu do a z režimu na dva válce, ale asi to není nic, kvůli čemu bych býval zakládal tohle vlákno. Nakonec jsem sedl i do Atronossovi nové Mazdy (mimochodem, opravdu moc pěkný kousek poladěný decentním polepem) a u něj ten projev/neprojev byl naprosto stejný. V neděli jsem si pak ještě projížděl jeden úsek, kde jsem byl s jízdy vždy úplně odvařenej a vždy se mi tam chtělo z auta vystoupit a nakopat ho, teď ale znatelně jiná jízda! Dnes opět důvěrně známá cesta do práce a… já myslím, že je to celé nyní KONEČNĚ v normě, tedy v normě projevu „dvouválcového motoru“. Upřímně, já s mojí zkušeností tam ty vibrace budu už vnímat asi pořád, protože prostě vím, že tam někde jsou ;)

Takže, už jsem se smířil s tím, že v sobotu jsem byl před Atronossem za blbce, nyní se smířím i s tím, že budu za idiota i tady na fóru, ale stojí mi to za to :) Tímto se tedy (doufám, že už na pořád) přidávám k té skupině z vás, kteří zde již párkrát napsali, že jim ten extra hrubý chod motoru v režimu jízdy na dva válce zmizel kolem 15 a 20tis km. Já mám aktuálně necelých 18 tis a vypadá to, že si to i u mne nakonec (možná právě i díky té divoké čtvrteční jízdě) definitivně „sedlo“. Asi si na nějakou dobu zakážu lézt do tohoto vlákna, abych si trochu vyčistil hlavu…:confused:o_O:)
ahoj KlikPet, aj ostatni.. verim, ze v zmysle murphyho pravidiel, ked to dopisem, sa stav nezmeni, ale podobne ako pisal KlikPet, badam urcitu upravu v kulture chodu motora.. mam necelych 10 tis km a pouzil som KlikPetovu "metodu".. jednu full nadrz som vyjazdil sposobom "f1 racing", jedno ci v meste alebo na dialnici, stale v sport rezime, kick down bol v prevadzke takmer neustale, ked to bolo mozne, ( aj ked to mozne nebolo) vyuzival som ho na kazde predbiehanie, na rozjazdy zo svetiel, z krizovatiek, na dialnici 150 a viac.. celkom som si to uzival, tych par dni som bol sofer pubertak - myslim sposob jazdy kick down - brzda - rychlost na dialnici (samozrejme bezpecnost moja a ostatnych na ceste na prvom mieste).. dojazd bol necelych 500 km, spotreba nieco cez 12 litrov.. dlhodobo to vsak nie je prevadzkovatelne, kedze tankujem minimalne 98.. aktualne, po takomto "zabehu" je chod motora pri tych doteraz problemovych rychlostiach medzi 40-80 km/h o poznanie lepsi.. auto uz tak nevibruje, celkovo sa vyrazne upravila "hrubost" motora..uplne idealne to nie je, ale v porovnani s tym, co bolo doteraz je "nebe a dudy".. takze vdaka ta tip, verim, ze to minimalne takto uz aj ostane a snad to pomoze aj ostatnym, ktori zazivaju podobne "radosti" s mazda vychytavkou - vypinanie 2 valcov
 
Ahoj kluci. Doufám, že vám to vydrží, jen z toho co popisujete se obávám, aby to nebylo jen přenastavením ŘJ. Každá jednotka se přizpůsobuje jízdnímu stylu, takže teď po ujetí delší vzdálenosti v "f1" režimu to může být adaptované na rychlé reakce (a potlačuje stavy kde jede na 2 válce). Snad to tak nebude a vydrží to i dlouhodobě.
 
@KlikPet @radim71
Takto občas jazdím, ale nemám pocit, že by to malo dlhodobý vplyv na vibrácie. Auto sa správa vcelku chytro a prispôsobuje štýlu jazdenia, takže keď jazdím ostrejšie a potom idem nejaký úsek ustálenou rýchlosťou, myslím, že nevypína 2 valce.
Môj dojem je, že najväčší vplyv má na to teplota. V zime keď mrzlo som vibrácie cítil najviac, v tieto teplé dni oveľa menej.
Uvidím ako sa to bude správať o pol roka :)
Teraz mám najazdených 20 000.
 
@radim71 @Milos Díky za aktuální vstupy! Já musím po dalších cca 2tis. km trochu zmírnit mé prvotní nadšení z toho, že se to tou jednou divokou jízdou celé "nějak zpravilo". Bohužel, po nějaké době se to celé v podstatě vrátilo zpět. Jsou dny/jízdy, kdy jsou vibrace zanedbatelné a skoro o nich nevím, to si říkám jo, tak takhle nějak by to asi mělo vypadat. No a jsou dny/jízdy, kdy je to znát tak, jak jsem to zde již několikrát popisoval. Navíc to přepnutí do dvouválcového režimu je doprovázeno stále více znatelným cuknutím, „zhoupnutím“, prostě je znát, kdy se ty dva válce deaktivují a kdy se zas aktivují. Zkrátka žádná extra pohodová jízda. Proplout si jen tak na pohodu městem/obcí je pro mne pak v těchto případech nepředstavitelné. Zcela klidný projev motoru po lehkém povolení plynu vystřídá za doprovodu cuknutí nepříjemně hrubý chod, po lehkém přidání plynu to pak zase cukne a jede to normálně. A ještě jednu věc nyní pozoruji. Zvláště v těchto teplých dnech mi to auto celkově přijde takové celé více "rozklepané". Zvlášť když aut stojí se zapnutým motorem, například na křižovatce, tak pokud se ve stejnou chvíli potká sepnutý kompresor klimatizace a aktivní ventilátor chlazení motoru, tak je to také docela hukot. Navíc je znát, kdy je některá z těchto součástí deaktivuje, motor dost zjemní chod a naopak když pak třeba opět sepne kompresor, tak to často až cukne s celým autem. Já jsem zkrátka přesvědčen, že u mne v tom autě je něco špatně. Něco, co by se mělo starat o eliminaci všech těchto neduhů spojených ať už s prací motoru na dva válce nebo třeba s prací klimy nebo ventilátoru. Už se mi s tím tady ani nechce otravovat, ale vidím nové reakce, tak mi nedá napsat, jak se mají věci aktuálně u mne.

Už dlouho jsem nečetl novinky od @PavelM6, případně od @tommas nebo od @MichalT. Co vy chlapy, něký posun k lepšímu nebo nedej bože k horšímu? Případě nějaké nové zkušenosti se servisem?
 
Ahoj @KlikPet, nejakou dobu jsem mou 6tkou moc nebrazdil silnice, protoze z nasi silnicni, uzavirkove a omezujici dopravy jsem starnul vic nez bych chtel. Tak jsem zvolil cesty vzduchem a na miste v praci jsem vyuzival muj strarsi bleskurychly citroen C4 1,4;). Proto asi pokazde, kdyz jsem dorazil domu a jezdil 6tkou tak jsem si ji spis uzival a nedaval ji moc sanci jezdit na 2valce. A prece jen, po presednuti s citrona, nejak na ty vibrace zapomenes:). Ale ted jsem absolvoval zase cestu mazdici a zatim se mi zda projev lepsi, ale jeste uvidim. Spise to prisuzuji tomu teplejsimu pocasi. Ted mam najeto necelych 30k a pristi mesic jdu na druhou garancku, tak uvidim, co do te doby bude a kdyz tak to v mazde znovu otevru, protoze jsem nejak nemel cas to resit, jeste kdyz jsem cetl tve prispevky a zjistil, ze mazda na oko neco dela, ale ve skutecnosti je to podle nich charakteristika projevu vozu:(.
Jinak jeste mensi poznamka k tomu jak jste psali, ze jste auta provetrali, tim ze pracuji v DE tak jsem mu casto nakladal a mnohdy jezdil useky v max rychlosti vozu(vim ze dokaze jet podle GPS asi o 4km/h rychleji nez je udavano), ale nikdy to nemelo vliv na nejake zlepseni situace, bohuzel aspon u me:(.
 
Také zdravím zúčastněné. U mne je to pořád tak nějak stejné. Občas to pocítím, ale jinak mi taky příjde, že je to méně časté, nebo znatelné. Připisuji to ale i tomu, že klimatizace teď běží skoro neustále, to samé odvětrávání sedadel a další věci na palubě. Navíc mám poslední nádrže asi těžší nohu :D ( aktuálně mi tam myslím svítí 9,4 za posledních 400 km dojíždění do práce).
Jinak aktuálně najeto něco málo přes 31tis. km, takže i mne nejspíše čeká příští měsíc servis - je však možné, že budu v té době zrovna v ČR a garančka proběhne tam, tudíž to kdyžtak řešit moc nebudu - vlastně celkově nevím jestli to vůbec mám ještě řešit. V této chvíli je to celkem ok, na druhou stranu mě štve, že se k tomu Mazda nijak nehlásí.
 
Ahojte... Nechcem robiť HOAX ani nič podobné, ale nakoľko vyberám auto a v mojom výbere je, (respektíve bol) model novej Mazdy 3 Sedan AT, tak po prečítaní celej tejto témy som prebehol zahraničné weby, kde som natrafil na čerstvý článok (11.9.2019). Neviem či to priamo súvisí s týmto problémom a neviem aka je jeho serioznosť. V článku uvádzajú že mazda priznala problém s vypínaním valcov a uviedla, ktorých modelov sa to týka. Zostáva len dúfať, že to budú pravdivé tvrdenia a prajem Vám, nech sa celá situácia vyrieši.

prikaldám článok
https://www.cnet.com/roadshow/news/mazda-recall-262000-cars-suvs-cylinder-deactivation-issues/
 
Ještě bych dodal, že dle vyjádření výrobce může docházet k částečnému uvolnění vahadla nebo k úplnému.

The rocker arm comes out of position only when a switch between cylinder deactivation/activation occurs, and the software program to increase oil pressure to hydraulic valve adjusters is incorrect. If the rocker arm starts to come out of position during this switch, there is a threshold for full separation and partial separation.
• In partial separation condition, the rocker arm maintains close alignment to intended operating position, and will return to normal position quickly with no effect on engine performance.
• In full separation condition, the rocker arm alignment passes the partial separation threshold and will move fully out of position, causing damage to the engine.


Momentálně žádné auto s neupdatovaným PCM SW nesmí v USA k zákazníkovi.
 
dnes som bol odovzdat auto do servisu, vraj prebrzdne kotuce - pri 12000 km:mad::(pri tej prilezitosti som dostal info, ze mi bude aktualizovany aj software a mal by byt odstraneny ten problem s vibrovanim pri jazde na 2 valce.. vraj je alebo bude na to aj zvolavacka, volaju to "akcia vahadlo".. dam vediet, ako to dopadlo
 
Back
Top