Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
... Poté, co by se motor zahřál na provozní teplotu, bych se už nebál hned od začátku na to šlápnout a k tomu častěji používat SPORT režim.
VIF jsem jednu dobu take zkousel (byl jsem na nej zvykly z predchoziho dieslu, kam jsem jej lil pravidelne pri kazdem tankovani) a zadne zmeny v mnou popisovanych vibracich jsem nezaznamenal. Jiz delsi dobu nyni tankuji jen 100vkove benziny (nejcasteji Vervu od Benziny), kde mi uz prijde dolevani dalsiho aditiva zbytecne...Také zatím nejsem majitelem šestky, ale do budoucna je to jasná volba a to pouze s motorem 2,5. Otázka je, zda před faceliftem 2018 nebo po. Zde popisovaný problém mne od novějšího modelu odrazuje. Mimochodem, zkoušel někdo se zde popisovaným problémem použít nějaké aditivum do benzínu? Osobně už pár let používám VIF a nedám na něj dopustit. Jelikož jezdím převážně kratší trasy po městě, tvořil se mi v motoru dříve karbon a jízdní projev prvních pár desítek metrů po nastartování studeného motoru, byl plný vibrací a nízkého výkonu. Nyní už nic podobného nepociťuji.
vdaka za info a snad aj dobry tip pre vsetkych, ktori maju podobne "radosti" s tymto motorom... skusim to podla tvojho "navodu", dam vediet.. mam necelych 9 tis km, takze do 15-20 tis nieco chyba, hadam tomu neublizim..Ahoj všem, tak u mne během několika posledních dnů došlo k jisté změně. Ve čtvrtek večer jsem se vracel po dálnici domů a řekněme, že jsem většinu cesty jel více, než by se mělo… No lépe řečeno o dost více, než by se mělo, takže jsem motoru pěkně naložil a pořádně ho po nějaké době „vypálil“. Už v pátek cestou do práce jsem vnímal znatelné zlepšení! Abyste mě pochopili, jezdí tu cestu tam a zpět každý den, takže za tu dobu, co auto mám, už přesně vím, kde přesně, u jakého patníku „to začne klepat“ a ono najednou nic! Teda, ne že úplně nic, ale ten projev byl mnohem, mnohem kultivovanější. Shodou okolností jsem si hned na sobotu dohodnul srovnávací jízdu s Atronossem (ještě jednou díky za tvůj čas Jirko!) a už cestou k němu jsem se snažil tam ty silné vibrace dostat, abych nebyl za úplného blbce , a nic. Ani při jízdě s Atronossem se mi nepodařilo navodit stav, který tady už dobrého půl roku popisuju. Teda, abych byl úplně přesný, jízdu na dva válce poznám, jemné vibrace stále zaznamenám včetně mírného „zhoupnutí“ motoru při přechodu do a z režimu na dva válce, ale asi to není nic, kvůli čemu bych býval zakládal tohle vlákno. Nakonec jsem sedl i do Atronossovi nové Mazdy (mimochodem, opravdu moc pěkný kousek poladěný decentním polepem) a u něj ten projev/neprojev byl naprosto stejný. V neděli jsem si pak ještě projížděl jeden úsek, kde jsem byl s jízdy vždy úplně odvařenej a vždy se mi tam chtělo z auta vystoupit a nakopat ho, teď ale znatelně jiná jízda! Dnes opět důvěrně známá cesta do práce a… já myslím, že je to celé nyní KONEČNĚ v normě, tedy v normě projevu „dvouválcového motoru“. Upřímně, já s mojí zkušeností tam ty vibrace budu už vnímat asi pořád, protože prostě vím, že tam někde jsou
Takže, už jsem se smířil s tím, že v sobotu jsem byl před Atronossem za blbce, nyní se smířím i s tím, že budu za idiota i tady na fóru, ale stojí mi to za to Tímto se tedy (doufám, že už na pořád) přidávám k té skupině z vás, kteří zde již párkrát napsali, že jim ten extra hrubý chod motoru v režimu jízdy na dva válce zmizel kolem 15 a 20tis km. Já mám aktuálně necelých 18 tis a vypadá to, že si to i u mne nakonec (možná právě i díky té divoké čtvrteční jízdě) definitivně „sedlo“. Asi si na nějakou dobu zakážu lézt do tohoto vlákna, abych si trochu vyčistil hlavu…
Skušal si vypnúť klimatizáciu?, či to robí aj vtedy.... Bol som odskúšať novú M3 a sustredili sme sa len na odpájanie valcov, nebolo to ani počuť ani žiadne vibrácie.... len nikedy to doslova začalo "drnčať" potom ma to až doma napadlo, že pravdepodobne zapol kompresor klimatizácie? a tie dva valce to jednoducho nevedia uťiatnúť tu veľku záťaž... predpokladám, že to bude softverová chyba a nie konštrukčná. Jednoducho ak to beži na dva valce nesmie zapnúť kompresor... Skús a daj vedieť... ďakujem.Zdravím,
mám tři měsíce starou Mazdu 6 2,5 Sky-G a rád bych s vámi nasdílel a především zkonzultoval mé zkušenosti s tímto motorem.
Motor je v podstatě úžasný, resp. přesně takový, jaký zájemce o tento vůz s tímto motorem očekává. Tedy velice kultivovaný, tichý a od cca 3tis otáček dostatečně výkonný a příjemně pružný. Problém konkrétně u mého vozu nastává v režimu klidné jízdy, tedy v rychlostech od cca 30 do cca 90km/h pod minimálním plynem, typicky při jízdě obcí po rovině při udržování rychlosti 50ti km/h. Zkrátka při jízdě, kdy si chcete jen tak klidně plout a jen „šolícháte“ plynový pedál pro udržení stálé rychlosti. V takovém případě totiž auto lehce cukce a od motoru jsou cítit dost silné vibrace. V momentě, kdy šlápnete více na plyn, v podstatě okamžitě to přestane a motor se opět zklidní (a samozřejmě že začne dle očekávání zrychlovat). Pokud plyn povolíte, opět se dostaví cuknutí a vibrace. Rád bych řekl, že to není nic, na co by se člověk musel vyloženě zaměřovat, je to cítit dosti výrazně, a to i z místa spolujezdce (který nemá zpětnou vazbu od plynového pedálu)! Samozřejmě se nabízí úvaha, že by to mohl být nedostatečným utlumením motoru při režimu jízdy na dva válce. Nevím, pravděpodobně to ale bude s režimem jízdy při deaktivovaných dvou válcích spojené, už jen proto, v jakém okamžiku toto nastává (jízda bez zátěže, nižší rychlosti). Už jsem to i řešil se svým dealerem, který si vůz projel, také si toho všiml, nicméně po mnou požadovaném provedení diagnostiky jednotka nevykazovala žádné chyby a SW ve voze byl dle servisního technika aktuální. Celé jsme to prozatím uzavřeli s tím, že auto je ještě stále v záběru (stáří cca 3 měsíce, nájezd něco málo před 5.000 km) a že ještě pár set/tisíc km počkáme, jestli si to nesedne.
Mně osobně to strašně štve, strašně mi to kazí dojem z celého toho auta, tím spíš, když se jedná o zcela nový vůz. Pročítal jsem si dosavadní recenze (i zahraniční), nikde na nic takového nikdo nepoukazoval, naopak, většinou se recenzenti shodují na tom, že přepínání mezi čtyřmi a dvěma válci je pro řidiče téměř nepostřehnutelné. No tak to já tedy určitě říct nemohu… Procházel jsem si i různá fóra, zatím jsem podobné zkušenosti nezaznamenal, až včera jsem tady v jednom z vláken našel stejnou zkušenost jiného člena fóra. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno.
Prosím tedy o vaše komentáře, případně vaše zkušenosti, a to jak se samotným motorem (resp. s tím, jak ve výše popsaných podmínkách pracuje), tak i se zkušenostmi s vaším servisem a jeho úkony a radami, pokud tedy stejný problém se servisem už nějak řešíte. Díky moc!
Za tu dobu, co tento problem resim, jsme zkousel snad uz vsechno. Ano, klimatizace na to ma podle meho nazoru jisty vliv, ale opacny. Ja kdyz jedu se zaplou klimatizaci, tak mi naopak prijde, ze projev vibraci je mene vyrazny. Ja si to vysvetluji dvema vecmi. Zaprve je bezici klima obecne vetsi zatez pro motor, takze ty dva valce zkratka motor zapina/vypina mene casto a za druhe muze tento vetsi zaprah motor klidne i "zklidnit". Nevim, ale urcite mi neprijde, ze by ten projev byl horsi, spise naopak.Skušal si vypnúť klimatizáciu?, či to robí aj vtedy.... Bol som odskúšať novú M3 a sustredili sme sa len na odpájanie valcov, nebolo to ani počuť ani žiadne vibrácie.... len nikedy to doslova začalo "drnčať" potom ma to až doma napadlo, že pravdepodobne zapol kompresor klimatizácie? a tie dva valce to jednoducho nevedia uťiatnúť tu veľku záťaž... predpokladám, že to bude softverová chyba a nie konštrukčná. Jednoducho ak to beži na dva valce nesmie zapnúť kompresor... Skús a daj vedieť... ďakujem.
Pri M3 odpojenie nebolo možné zaznamenať tichý chod motora, ale 2x to na krátku dobu začalo vibrovať na cca. 3-5 sekund. Muselo sa potom niečo zapnúť. Velka záťaž na alternátor.? Skus vypnuť všetky bezpečnostné systémy, hed up display, aj info panel aj automaticku ručnú brzdu aj auto hold a taktiež aj klimatizáciu a nezapnúť ani ventilátor... Však v servise pri skušobnej jazde môžu zistiť cez AMPER meter skutočný odber pri jazde na 2 valce...Za tu dobu, co tento problem resim, jsme zkousel snad uz vsechno. Ano, klimatizace na to ma podle meho nazoru jisty vliv, ale opacny. Ja kdyz jedu se zaplou klimatizaci, tak mi naopak prijde, ze projev vibraci je mene vyrazny. Ja si to vysvetluji dvema vecmi. Zaprve je bezici klima obecne vetsi zatez pro motor, takze ty dva valce zkratka motor zapina/vypina mene casto a za druhe muze tento vetsi zaprah motor klidne i "zklidnit". Nevim, ale urcite mi neprijde, ze by ten projev byl horsi, spise naopak.
ahoj KlikPet, aj ostatni.. verim, ze v zmysle murphyho pravidiel, ked to dopisem, sa stav nezmeni, ale podobne ako pisal KlikPet, badam urcitu upravu v kulture chodu motora.. mam necelych 10 tis km a pouzil som KlikPetovu "metodu".. jednu full nadrz som vyjazdil sposobom "f1 racing", jedno ci v meste alebo na dialnici, stale v sport rezime, kick down bol v prevadzke takmer neustale, ked to bolo mozne, ( aj ked to mozne nebolo) vyuzival som ho na kazde predbiehanie, na rozjazdy zo svetiel, z krizovatiek, na dialnici 150 a viac.. celkom som si to uzival, tych par dni som bol sofer pubertak - myslim sposob jazdy kick down - brzda - rychlost na dialnici (samozrejme bezpecnost moja a ostatnych na ceste na prvom mieste).. dojazd bol necelych 500 km, spotreba nieco cez 12 litrov.. dlhodobo to vsak nie je prevadzkovatelne, kedze tankujem minimalne 98.. aktualne, po takomto "zabehu" je chod motora pri tych doteraz problemovych rychlostiach medzi 40-80 km/h o poznanie lepsi.. auto uz tak nevibruje, celkovo sa vyrazne upravila "hrubost" motora..uplne idealne to nie je, ale v porovnani s tym, co bolo doteraz je "nebe a dudy".. takze vdaka ta tip, verim, ze to minimalne takto uz aj ostane a snad to pomoze aj ostatnym, ktori zazivaju podobne "radosti" s mazda vychytavkou - vypinanie 2 valcovAhoj všem, tak u mne během několika posledních dnů došlo k jisté změně. Ve čtvrtek večer jsem se vracel po dálnici domů a řekněme, že jsem většinu cesty jel více, než by se mělo… No lépe řečeno o dost více, než by se mělo, takže jsem motoru pěkně naložil a pořádně ho po nějaké době „vypálil“. Už v pátek cestou do práce jsem vnímal znatelné zlepšení! Abyste mě pochopili, jezdí tu cestu tam a zpět každý den, takže za tu dobu, co auto mám, už přesně vím, kde přesně, u jakého patníku „to začne klepat“ a ono najednou nic! Teda, ne že úplně nic, ale ten projev byl mnohem, mnohem kultivovanější. Shodou okolností jsem si hned na sobotu dohodnul srovnávací jízdu s Atronossem (ještě jednou díky za tvůj čas Jirko!) a už cestou k němu jsem se snažil tam ty silné vibrace dostat, abych nebyl za úplného blbce , a nic. Ani při jízdě s Atronossem se mi nepodařilo navodit stav, který tady už dobrého půl roku popisuju. Teda, abych byl úplně přesný, jízdu na dva válce poznám, jemné vibrace stále zaznamenám včetně mírného „zhoupnutí“ motoru při přechodu do a z režimu na dva válce, ale asi to není nic, kvůli čemu bych býval zakládal tohle vlákno. Nakonec jsem sedl i do Atronossovi nové Mazdy (mimochodem, opravdu moc pěkný kousek poladěný decentním polepem) a u něj ten projev/neprojev byl naprosto stejný. V neděli jsem si pak ještě projížděl jeden úsek, kde jsem byl s jízdy vždy úplně odvařenej a vždy se mi tam chtělo z auta vystoupit a nakopat ho, teď ale znatelně jiná jízda! Dnes opět důvěrně známá cesta do práce a… já myslím, že je to celé nyní KONEČNĚ v normě, tedy v normě projevu „dvouválcového motoru“. Upřímně, já s mojí zkušeností tam ty vibrace budu už vnímat asi pořád, protože prostě vím, že tam někde jsou
Takže, už jsem se smířil s tím, že v sobotu jsem byl před Atronossem za blbce, nyní se smířím i s tím, že budu za idiota i tady na fóru, ale stojí mi to za to Tímto se tedy (doufám, že už na pořád) přidávám k té skupině z vás, kteří zde již párkrát napsali, že jim ten extra hrubý chod motoru v režimu jízdy na dva válce zmizel kolem 15 a 20tis km. Já mám aktuálně necelých 18 tis a vypadá to, že si to i u mne nakonec (možná právě i díky té divoké čtvrteční jízdě) definitivně „sedlo“. Asi si na nějakou dobu zakážu lézt do tohoto vlákna, abych si trochu vyčistil hlavu…