• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

vsimol som si to prvykrat cca pri 2500km, dovtedy som jazdil najma po dialnici..usek, kym som vysiel na dialnicu, nebol moc vhodny na simulaciu jazdy, pri ktorej by sa to mohlo prejavit.. u mna je to vnimatelne cca od 40 km/h, ale od 60 do 79 je to o nieco vyraznejsie.. ako som pisal, bol sa na tom previezt aj servisak mazdy..skonstatoval, ze to je citelne a nie je standard, aby to takto vibrovalo, ale ze oficialne to uznat na reklamaciu nemoze, pokial nedostame od importera info, co s tym maju robit.. ako bolo pisane v prispevku vyssie, porovnanie by urcite nebolo na skodu, u jedneho auta by to bolo mozno viac, u ineho menej citelne, subjektivne by to taktiez kazdy vnimal inak.. podstatne ale je, ze sa vobec vedie diskusia, ci take auto, ako mazda 6, auto za 36 tis €, vlajkova lod auomibilky trasie a vibruje menej alebo viac a ci je to ok, ze to senzitivny clovek vnima viac.. je to nezvladnute, tak ako nezvladli sklapanie, resp. nevyklopenie sa zrkadiel, vibrujucu kapotu, krutiace sa brzdove kotuce, (sused uz pri 14 tis reklamoval), ulozenie hornych tlmicov, (ne)mazanie valcov pri vypinani valcov v cx5, problemy s vackami pri diesli.. oficialne mazda tieto problemy nikdy nepriznala,(okrem vacky a aj to az po masivnych reklamaciach).. problem nie je to, ze sa to stalo, ale ich reakcia a "ochota" dat veci do poriadku.. ked sa to prihodi 2,3, 5-im, majitelom, moze to byt statisticka chyba, ale ak sa to deje tolkym ludom,( btw aj na nemeckych forach mazdy sa to riesi), tak uz je to systemova zalezitost a treba k tomu tak pristupit, pokial si chcu udrzat zakaznika.. za mna mozem povedat, ze dalsie auto uz mazda nebude, napriek vsetkym pozitivam, ktore nepopieratelne ma..
 
@radim71 Ahoj Radime a všichni! Díky moc za tvůj příspěvek! Cítím, že moje téma už postupně ztrácí na "popularitě", začalo se v ostatních debatách postupně propadat, tak i proto jsem rád, že si pomohl se mu vyhouponout zas zpět na čelní příčky! ;) Ten tvůj popis se na 100% shoduje s tím, co řeším s autem já. Ty z uživatelů fóra, kteří říkají, že je to "jen o subjektivním vnímání", nemá cenu nějak přesvědčovat. Jak už jsem několikrát psal, u mne to pozná i manželka z místa spolujezdce bez toho, abych jí na to nikterak upozorňoval. A navíc, mám už i to zde několikrát zmiňované/navrhované srovnání dvou aut na stejné trase. (Pro mne) bohužel mohu všem s čistým svědomím tady napsat, že je to opravdu znát! Jiné Mazdy 6 to opravdu nedělají, resp. ten projev je zcela zanedbatelný. Až potom, co jsem toto porovnání provedl, jsem pochopil ty z tohoto fóra, kteří píší o tom, že o režimu na dva válce neví a že jsme zkrátka jen moc citliví. Pánové nejsme příliš citliví, jen vy máte to štěstí, že u vašeho auta je to OK. Buďte za to rádi! Co se týče mé zkušenosti přímo se servisem, resp. přímo s importérem, aktuální stav je takový, že jsem auto dvakrát formálně reklamovat (a troufnu si tvrdit, že jsem byl jeden z prvních tady v ČR - první reklamace proběhla loni v prosinci), dvakrát mi znovu usazovali motor, potřetí mi už ale reklamaci zamítli s tím, že je to "standardní projev". Od té doby se dohaduji se servisem, psal jsem už i do Mazdy ČR, jejich odpověď je vždy stále stejná, je to standard, dělají to všechny Mazdy 6. Mazda ČR si s tím zkrátka neví rady a nejeví tak zájem to jakkoliv řešit. Chystám nyní další kroky, o kterých se tady zatím nebudu rozepisovat, protože jsem přesvědčen, že tohle fórum (a mnohá další) čtou i zástupci Mazdy. Myslím, že se náramně baví, jak s námi pěkně vyjebali. Omlouvám se za ten slovník, ale opravdu mě to celé už unavuje a jsem z toho dost otrávený... :( I tak ale budu i nadále rád za další vstupy vás ostatních :)
 
@radim71 Ahoj Radime a všichni! Díky moc za tvůj příspěvek! Cítím, že moje téma už postupně ztrácí na "popularitě", začalo se v ostatních debatách postupně propadat, tak i proto jsem rád, že si pomohl se mu vyhouponout zas zpět na čelní příčky! ;) Ten tvůj popis se na 100% shoduje s tím, co řeším s autem já. Ty z uživatelů fóra, kteří říkají, že je to "jen o subjektivním vnímání", nemá cenu nějak přesvědčovat. Jak už jsem několikrát psal, u mne to pozná i manželka z místa spolujezdce bez toho, abych jí na to nikterak upozorňoval. A navíc, mám už i to zde několikrát zmiňované/navrhované srovnání dvou aut na stejné trase. (Pro mne) bohužel mohu všem s čistým svědomím tady napsat, že je to opravdu znát! Jiné Mazdy 6 to opravdu nedělají, resp. ten projev je zcela zanedbatelný. Až potom, co jsem toto porovnání provedl, jsem pochopil ty z tohoto fóra, kteří píší o tom, že o režimu na dva válce neví a že jsme zkrátka jen moc citliví. Pánové nejsme příliš citliví, jen vy máte to štěstí, že u vašeho auta je to OK. Buďte za to rádi! Co se týče mé zkušenosti přímo se servisem, resp. přímo s importérem, aktuální stav je takový, že jsem auto dvakrát formálně reklamovat (a troufnu si tvrdit, že jsem byl jeden z prvních tady v ČR - první reklamace proběhla loni v prosinci), dvakrát mi znovu usazovali motor, potřetí mi už ale reklamaci zamítli s tím, že je to "standardní projev". Od té doby se dohaduji se servisem, psal jsem už i do Mazdy ČR, jejich odpověď je vždy stále stejná, je to standard, dělají to všechny Mazdy 6. Mazda ČR si s tím zkrátka neví rady a nejeví tak zájem to jakkoliv řešit. Chystám nyní další kroky, o kterých se tady zatím nebudu rozepisovat, protože jsem přesvědčen, že tohle fórum (a mnohá další) čtou i zástupci Mazdy. Myslím, že se náramně baví, jak s námi pěkně vyjebali. Omlouvám se za ten slovník, ale opravdu mě to celé už unavuje a jsem z toho dost otrávený... :( I tak ale budu i nadále rád za další vstupy vás ostatních :)
Přeji ať se o nějak vyřeší.
 
Ahoj. Nějaký čas zpět jsem řešil jinou závadu, s jinou automobilkou. Auto jsem nakonec vrátil. Pomohlo jedinné - začít asertivně vyhrožovat o zveřejnění veškerých servisních zpráv včetně výstupů z přezkoumání soudních znalců - jestli něco funguje tak masivní antireklamní kampaň. Měl jsem i zabookovanou doménu www.xxxxxxxjevrak.cz a připravoval jsem se na kampaň na facebooku, youtube atd. Výrobce ale při prvním vážnějším odporu zkrotnul, a během chvíle jsem měl peníze zpět :)

Dokonce mě napadlo, zřídit www stránku, kde by se mohli vyjadřovat majitelé problémových aut, včetně moderované diskuze - podložené fakty atd. (aby z toho nebyl hejtovací klub). JInak totiž automobilky nedonutíme chovat se k nám čestně - pro mě to bylo první nové auto a měl jsem z toho hezkou řádku dní noční můry
 
@exBURN Super tip! Jdu registrovat doménu... ;) Mimochodem, moje Mazda 6 je také moje první nové auto, no asi jsem zlobil a pán Bůh ve spolupráci s Mazdou mě trestají...
 
Ani nevíš, jak ti rozumím. Člověk dře jak kikot, konečně si po mnoha letech chce dopřát a pak ty nervy. Mě se z toho úplně kroutily nohy když jsem do toho auta pak nasedal.
Ale samo že to nebylo tak růžové - přišel jsem o dálničku, přísluško a leasingovka si taky nechala samozřejmě zaplatit úroky, ale tak lepší přijít o 10k než to po 2 měsících prodávat. A to jsem kupoval za 400k, mít v tom dvojnásobek tak nevím, zda se ovládnu. Nicméně základ je prostě tvrdě vyhrožovat - máš to auto na ičo?
 
ak otazka bola na mna, tak mam to ako fyzicka osoba.. 2 roky som sa rozhodoval - kolega kupil m6 2016 so slabym odhlucnenim, ale fajn vozenie, FL z roku 2017 uz bol na tom s hlukom trochu lepsie, ale stale nic moc.. tak ze este pockam na 2019, bude lepsi head up a aj odhlucnenie.. a drb ho, head up fajn, odhlucnenie vyraznejsie lepsie, a vypinanie valcov ako ""bonus"".. zla volba
 
FL z roku 2017 uz bol na tom s hlukom trochu lepsie, ale stale nic moc.. tak ze este pockam na 2019, bude lepsi head up a aj odhlucnenie.. a drb ho, head up fajn, odhlucnenie vyraznejsie lepsie, a vypinanie valcov ako ""bonus"".. zla volba
Rozdiel v odhlucneni bol najvyraznejsi pri FL 2017 (dvojite bocne skla vpredu). Vlastním uz tretiu M6 GJ/GL, tak viem, o com pisem. Tuto poslednu som jazdil tyzden a rozdiel v odhluceni bol, ale nie velky (skor od podvozku).
 
..mam oficialne stanovisko importera, ktore mi poslali dnes.. prelozene do jazyka bezneho uzivatela - "..problem je, vieme o nom, vie o nom aj vyrobca, zatial neriesime.." resp. nazor na serioznost mazdy a pristupu k tomuto priznanemu problemu si urobte kazdy sam..

Vážený pane,
děkujeme za zpětnou vazbu ve věci provozu Vaší Mazdy6.
Tuto připomínku k provozu na 2 válce jsme konzultovali s výrobcem a jeho dokumentací a získali jsme informaci, že se opravdu jedná o jev, který se za určitých režimů může projevit a není vydán servisní postup na jeho odstranění.

Servisní síť Mazda postupuje při posuzování tohoto projevu na základě aktuálních servisních informací v tomto smyslu.

Nicméně výrobce průběžně vyhodnocuje a adekvátně využívá všechny připomínky zákazníků.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Pavla Hudečková
Komunikační centrum Mazda
E-mail: info@mazda.sk
Infolinka: 800 120 157
Web: www.mazda.sk
 
Smutný... člověk by je pak nejradši zabil za tuhle větu, co?

"The challenge with four-cylinder deactivation is that an engine running on two cylinders is more likely to cause vibration. Mazda’s breakthrough solution to compensate for this is to use a fulcrum inside the six-speed SKYACTIV-DRIVE automatic transmission, helping ensure seamless transition between two- and four-cylinder operation."

https://insidemazda.mazdausa.com/the-mazda-way/technology/mazdas-new-cylinder-deactivation/

Přeji všem kterým to zlobí, ať se to nakonec podaří vyřešit, a všem co tento problém nemáme, ať nás ani nikdy nepotká.

EDIT: Ještě mě napadá podle té kouzelné věty (mechanice ani autům nerozumím), ale co když nemáte problém v motoru či jeho uložení, ale v té automatické převodovce, že to nezvládne správně utlumit. Tuším že i @Max6 ji v nějakém příspěvku zmiňoval, jako možné řešení do budoucna.
 
Poslední úprava:
Ještě dodatek, je to zmíněné třeba i zde:

"CYLINDER DEACTIVATION SYSTEM The SKYACTIV-G1+ 2.5-litre petrol engine adopts a cylinder deactivation system that shuts down two of the engine‘s four cylinders under light loads, such as when cruising at a constant speed. This is achieved via a switching mechanism in the hydraulic lash adjusters of the first and fourth cylinders. When running on all four cylinders, these serve as the pivot point for each rocker and the arms operate the intake and exhaust valves. Applying hydraulic pressure to the lash adjusters switches the fulcrum to the valve side, stopping valve movement to deactivate the two outer cylinders. Because the firing interval is doubled when running on two cylinders, engine vibration is more likely, and the SKYACTIV-DRIVE automatic transmission is equipped with a centrifugal pendulum damper to compensate for this. Airflow intake volume, fuel injection rates and ignition timing are all precisely controlled to allow for the barely-perceptible switch between two and four cylinders."

https://www.mazdas247.com/forum/sho...-CX-5-with-Cylinder-Deactivation-coming-to-EU
 
Však jsem to už tady psal, že ty automatické převodovky mají dvouhmotový setrvačník... ;)
 
Ach jo. Zase systém co nikdo nechtěl, nikdo jej nepotřebuje a stejně ho mít musí. Musí jej zaplatit a ještě mu dojebe auto. Jsem zvědav jestli to bude dělat i u nových trojek.
 
Ach jo. Zase systém co nikdo nechtěl, nikdo jej nepotřebuje a stejně ho mít musí. Musí jej zaplatit a ještě mu dojebe auto. Jsem zvědav jestli to bude dělat i u nových trojek.
Bohužel je to EU a s tím nic neuděláme. Ale k těm vibracím: Tak je docela hezky vidět jak se s tím snaží popasovat Honda s tím přídavným předním úchytem/tlumičem motoru a i přesto je v popisu videa napsáno že se mohou objevit drobné vibrace.
 
Ach jo. Zase systém co nikdo nechtěl, nikdo jej nepotřebuje a stejně ho mít musí. Musí jej zaplatit a ještě mu dojebe auto. Jsem zvědav jestli to bude dělat i u nových trojek.

Koncem června/začátkem července si novou trojku vyzvedávám, tak pak dám vědět.
 
@exBURN Dle testu Světa Motorů je to i u nové 3ky. V testu, který vyšel necelé 2 měsíce zpátky redaktor zmínil citelné vibrace při jízdě bez zátěže/dvouválcovém režimu. Nejspíš budoucí majitele Mazdy 3 čeká stejná "ruleta" o tom jaký kus dostaneš, tak jako u nás s 6kou.o_O
 
Jsem na tom stejně jako Snake včetně najetých km. Schválně jsem se po přečtení na to snažil soustředit ale nic. Dám info až budu mít kolem těch 8k km jako ostatní co to začali pozorovat.

Od mého posledního příspěvku mám najeto cca 30k km. Znatelný, ale ne obtěžující provoz na dva válce jsem začal pociťovat kolem 10k km. Po dosažení cca 20k km to ustalo a od té doby to vůbec nevnímám.
 
Back
Top