• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Tohle je presne ta PR informace, kterou budou (muset) vsichni sirit, dokud si s tim Mazda nejak neporadi a neudela nejakou tu servisni informaci (upravu problemu) a pokud vubec nejakou udela.
Někdo už to tady ale postoval, že mu přehráli ŘJ, a že by se to už nemělo projevovat. Tak předpokládám, že Mazda v tom opravném balíčku deaktivovala tu svoji deaktivaci 2 válců, pro ty co ty vibrace vnímají.
 
Někdo už to tady ale postoval, že mu přehráli ŘJ, a že by se to už nemělo projevovat. Tak předpokládám, že Mazda v tom opravném balíčku deaktivovala tu svoji deaktivaci 2 válců, pro ty co ty vibrace vnímají.

uprava mozna bude.Nikdo jeste nepsal, jestli to funguje lepe po prehrani sw, ale jiste tou uporavou nedoslo k vyrazeni funkce vypinani 2valcu. Cas ukaze..sam
 
Někdo už to tady ale postoval, že mu přehráli ŘJ, a že by se to už nemělo projevovat. Tak předpokládám, že Mazda v tom opravném balíčku deaktivovala tu svoji deaktivaci 2 válců, pro ty co ty vibrace vnímají.
A ten predpoklad vychazi z ceho?
 
Hosi, ja jsem v ramci formalni reklamace absolvoval (krom vsemozneho kontrolniho premerovani) kalibraci prevodovky, update sw a k tomu jeste dvakrat vycentrovani zaveseni motoru. Vysledek? Nic moc. Stale to dela, mozna se to lehce zlepsilo, ale to muze byt vice faktory (viz jeden z mych nedavnych prispevku vyse). Kazdopadne zadny update zatim deaktivaci nedeaktivuje (podle slov servisu mam posledni verzi sw) a uprimne pochybuji o tom, ze by nejaky takovy update od Mazdy oficialne vubec nekdy prisel.
 
A ten predpoklad vychazi z ceho?
Z logiky věci. Ale je fakt, že tady se bavíme o Mazdě, a ta jak známo ohledně servisů a uznávání chyb není zrovna akční. Ale i tak jsem nabyl dojmu, že v tomto směru žádná automobilka nepřekoná koncern Piaggio - tam je to doslova tragédie.
 
Z logiky veci ... kolik procent uzivatelu 2.5 motoru s vypinanim valcu hlasi problemy?
 
Problém je, že každý člověk je jinak vnímaví. Jeden má rád tlustý, druhý zase hubený, někdo se za jízdy kochá, někdo jede pilu. A protože auto je jen stroj, nebude nikdy udělané tak, aby vyhovovalo všem. Bohužel/bohudík MAZDA řeší nařízení ohledně emisí způsobem odpojení dvou válců a ne downsizingem. No a když najednou běhají pod kapotou dvě veverky místo čtyř, bude to v určitém režimu prostě znát. Můžete s tím nesouhlasit, můžete na to nadávat, ale to je asi tak vše, co s tím uděláte. Bohužel.
 
Tak opravdu nový sw nijak nepomohl. Je to pořád to stejné. Takže při příští návštěvě servisu mne čeká další jízda, tentokrát přímo se mnou, kdy jim ten problém nasimuluji.

Jinak pro Ty, kteří píšou, že by to Mazda mohla právě nějakou aktualizací úplně deaktivovat. Toto 100% nikdy nenastane. To auto je s tím systémem homologované a bohužel kdyby ho nemělo, tak nesplní ani poslední euronormu. Mazda měla podle mne ke splnění 2 možnosti - vypínání válců nebo filtr pevných částic tak jako většina konkurentů (hodně z nich už dnes potřebuje obojí). Prostě si vybrali tuto možnost a tady to úplně nevyšlo no.
 
Jenže ono by to vyšlo, když by to neodflákli a namísto "vypínání válců" by tam udělali fyzické odpojení těch dvou válců. Ale to je boj a svědomí Mazdy.
Toto 100% nikdy nenastane. To auto je s tím systémem homologované a bohužel kdyby ho nemělo, tak nesplní ani poslední euronormu.
Však těch pár kusů může být takto změněno, jen pak za ně výrobce zaplatí ekovýpalné, které se mu dávno vrátí na servisních prohlídkách a originálním příslušenství.
 
Vypadá to tak, že ekoteroristi a kurvítka se z tlaku na diesel přesunuli na benzin a začalo to turbama v sekačkových motorech, teď filtry a nakonec zjistíme, že ten diesel je dnes vývojově nejdál a to, čím se prošlo v dieselu teď čeká i benzín...

Chlapiska, teď letím za velkou louži a jak se vrátím, tak 8.4. přebírám M6 D184 a jak vás tak slyším, tak mám pocit, že jsem si vybral dobře :-) Mazdina se oproti předchozí generaci asi taky poučila, tak počítám, že to bude OK... navíc jezdím štreky a ne jak "bývalý Mazdďák" do obchodu pro rohlíky :-D :-D :-D
 
mam m6 od januara 2019 a vypinanie valcov som postrehol takmer od zaciatku jazdenia.. bol sa previezt servisny technik.. povedal, ze vibracie a trasenie su citelne a ze nie som sam, kto to reklamuje.. od importera ale vraj nemaju ziadne instrukcie, ako postupovat, takze to pre nich zatial nie je problem, ktory by bolo potrebne riesit, kedze kazdy pokus, ktory by urobili, by bol na ich vlastne naklady a navyse s neistym vysledkom..vraj aby som napisal priamo importerovi, ze ak tam bude dostatocne mnozstvo podnetov, pravdepodobne to zacnu riesit.. bohuzial, napriek vedomosti servisu o probleme, sa k nemu mazda oficialne nijako nehlasi a zatial existuje len "administrativny" medzikrok a tym je podavanie reklamacii na servis a aj priamo na importera s poziadavkou o okamzite riesenie toho problemu, ku ktoremu sa zatial nechcu prihlasit.. aj ked sa do toho mnohym sklamanym majitelom m6 nebude chciet ist, bude potrebne vyvyjat neustaly tlak na servis a imoportera cez tieto reklamacie, inak sa k tomu mazda bude staviat tak, ako to robi teraz.. bohuzial

Více na: http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/motor-2-5-vypinani-valcu-184298?select=186942#message186942
 
mam m6 od januara 2019 a vypinanie valcov som postrehol takmer od zaciatku jazdenia.. bol sa previezt servisny technik.. povedal, ze vibracie a trasenie su citelne a ze nie som sam, kto to reklamuje.. od importera ale vraj nemaju ziadne instrukcie, ako postupovat, takze to pre nich zatial nie je problem, ktory by bolo potrebne riesit, kedze kazdy pokus, ktory by urobili, by bol na ich vlastne naklady a navyse s neistym vysledkom..vraj aby som napisal priamo importerovi, ze ak tam bude dostatocne mnozstvo podnetov, pravdepodobne to zacnu riesit.. bohuzial, napriek vedomosti servisu o probleme, sa k nemu mazda oficialne nijako nehlasi a zatial existuje len "administrativny" medzikrok a tym je podavanie reklamacii na servis a aj priamo na importera s poziadavkou o okamzite riesenie toho problemu, ku ktoremu sa zatial nechcu prihlasit.. aj ked sa do toho mnohym sklamanym majitelom m6 nebude chciet ist, bude potrebne vyvyjat neustaly tlak na servis a imoportera cez tieto reklamacie, inak sa k tomu mazda bude staviat tak, ako to robi teraz.. bohuzial

Více na: http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/motor-2-5-vypinani-valcu-184298?select=186942#message186942
Mylsím, že hlavní problém je, že posuzování tohoto je subjektivní. Já vypínání válců vnímám, ale v duchu "na 2 válce to chvíli logicky nepojede tak hladce jako na 4 válce" to neřeším. V manuálu je k tomu poznámka o hrubším chodu, takže je pro prodejce složité určit co je a není na reklamaci. Možná jsou kusy, kde je chod na 2 válce hrubší než u jiných, ale posoudit to bude subjektivní. Stačí jet po hrbolatější cestě a hrubší chod je zvukem i vibracemi zaměnitelný s povrchem vozovky. Mě by dost zajímalo svézt se 2 auty po stejné silnici a porovnat jestli je to u 1 horší. Můj názor je, že někdo je prostě citlivější na tento projev.
 
Z pozice netechnika, který se mezi motory pohybuje skoro padesát let, musím říci, že je technologický zázrak, že to na ty dva válce vůbec jede. Když jsem před několika měsíci vybíral motoraci, chvilku jsem uvažoval, že bych koupil dobíhající starou verzi dvouapůllitru. Ani mě nenapadlo, že bych šel do nové verze s vypínáním válců (viz první věta). Je to zvláštní... Spousta lidí by ráda ostrou verzi Mazdy, někdejší MPS, dokonce blouzní o šestiválci. A pak si koupí auto skoro za milion, které "umí" jet na dva válce. V produktové informaci výrobce se o vypínání válců uvádí: "....při ustálené rychlosti 40 km/h umožňuje dosáhnout 20% snížení spotřeby paliva. Při ustálené rychlosti 80 km/h je možné snížit spotřebu o přibližně 5%." Kdo z nás jezdí ustálenou rychlostí čtyřicítkou? Za mě: čekal jsem průšvih a je tady.:cool:
 
Bouře ve sklenici vody. Pro Mazdu bylo zavedení 2-válcového chodu úlitbou eko byrokratům EU aby 2.5i prošlo současnou emisní normou. Žijeme v "korektní" době a radši si užívejte zbytky analogových technologií jako spalovací motor a možnost neautonomního řízení. Další generace tyto věci budou vídat v muzeu anebo si za ně budou muset pořádně zaplatit.
 
mazda cez svojich predajcov deklaruje nepostrehnutelny prechod pri vypinani a zapinani valcov a su na to patricne "hrdi".. je uplne nepodstatne,aky bol dovod zavedenia tejto "novinky".. hrubsi chod motora je akceptovatelny, ale vibracie a chvenie sa nespomina v ziadnej prirucke.. hrubsi chod motora beriem, ale nie je to iste, ako vibracie auta, ale suvisi to so zvukovym prejavom.. btw cx5 to maju tiez a vibracie tam nie su.. a ak si to trasenie vsimne aj spolujazdec, debata o tom, ci je to subjektivne vnimane alebo nie, je zbytocna.. tolerantnost, tykajuca sa tohto nepodarku mazdy6 nie je na mieste, vzhladom k tomu, ze kvalita jazdnych vlastnosti sa zmenila k horsiemu..ci to niekto vnima menej alebo viac subjektivne je zjavne, ze zmena k horsiemu tam je..
 
Projevovalo se Vám to všem hned od začátku, nebo to přišlo až časem? Já mám zatím 1200 km, a nepostřehl jsem ani jednou, že auto jede na dva válce. Buďto mi to nedělá, nebo to neumím vnímat. Jediné co mi vibruje jsou ty vnější zpětná zrcátka, ale až nad 100 km/h+ :)
 
mazda cez svojich predajcov deklaruje nepostrehnutelny prechod pri vypinani a zapinani valcov a su na to patricne "hrdi".. je uplne nepodstatne,aky bol dovod zavedenia tejto "novinky".. hrubsi chod motora je akceptovatelny, ale vibracie a chvenie sa nespomina v ziadnej prirucke.. hrubsi chod motora beriem, ale nie je to iste, ako vibracie auta, ale suvisi to so zvukovym prejavom.. btw cx5 to maju tiez a vibracie tam nie su.. a ak si to trasenie vsimne aj spolujazdec, debata o tom, ci je to subjektivne vnimane alebo nie, je zbytocna.. tolerantnost, tykajuca sa tohto nepodarku mazdy6 nie je na mieste, vzhladom k tomu, ze kvalita jazdnych vlastnosti sa zmenila k horsiemu..ci to niekto vnima menej alebo viac subjektivne je zjavne, ze zmena k horsiemu tam je..
Abych si mohl udělat názor jestli je to opravdu tak hrozné jak někdo píše, musel bych se projet 2 auty na stejné silnici za stejných podmínek. Jen tak bych mohl porovnat jestli je v tom mém chod na 2 válce míň otravný než v druhém autě. Pokud by se prokázalo, že některé kusy se vyznačují silnějšími vibracemi tak uznávám, že je to v takovém případě na reklamaci. Proto říkám, že dokud se takový test neprovede, tak je to subjektivní vnímání co je a není přes míru. Práh citlivosti je u každého jiný a to co někomu připadá jako normál a mávne rukou tak jiný bude považovat za vadu. Co čtu tady v diskuzích o chodu na 2 válce mi připadá jakoby se s tím autem pomalu nedalo jet, možná je to opravdu tak vážné ale v tom případě nechápu, že to prodejci neuznají na reklamaci a výrobce nevyřeší. Nechci to bagatelizovat, možná jsou opravdu kusy, které na 2 válce jedou jako auto po ráfcích (podle popisu to tak vypadá), ale takový chod už by měl být přece prokazatelný i objektivně. Já si ty 2 válce všimnu, když se na to zaměřím a jedu po hladké silnici, v normálním provozu vůbec. Příště se zeptám ženy jestli to vnímá ze strany spolujezdce.
 
Projevovalo se Vám to všem hned od začátku, nebo to přišlo až časem? Já mám zatím 1200 km, a nepostřehl jsem ani jednou, že auto jede na dva válce. Buďto mi to nedělá, nebo to neumím vnímat. Jediné co mi vibruje jsou ty vnější zpětná zrcátka, ale až nad 100 km/h+ :)
Najdi rovný úsek s hladkým povrchem, jeď ustálenou rychlostí do 80 km a sleduj ukazatel spotřeby. Ve chvíli, kdy spotřeba klesne, zhruba na 3-4l/100km tak bys to měl cítit. Já to necítím jako vibrace ve volantu nebo na pedálech, popsal bych to jako vrnění podtočeného motoru.
 
Back
Top