• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Stačí se podívat do mého příspěvku v němž jsem "sepsul" ;) @xPet, je tam obrázek, co všechno má vliv na logiku vypínání válců v PCM, čidlo otevřené kapoty tam fakt není...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Stačí se podívat do mého příspěvku v němž jsem "sepsul" ;) @xPet, je tam obrázek, co všechno má vliv na logiku vypínání válců v PCM, čidlo otevřené kapoty tam fakt není...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

jj je to i logický čidlo kapoty je jen servisní přístup a v servisu se asi válce nevypínají ale co když .........já bych to zkusil, práce do 5min a mohlo by to být provázané s tím i-stopem :D
 
Já asi myslím že @Mirek73 má pravdu, že to nepovolí ten chod na 2 válce, protože když je otevřená kapota, tak si AUTO myslí že se kontroluje motor .... jedině že by to bylo tak chytré, že by tam Japonec vrazil ještě podmínku že auto stojí. No a nevím proč by tě @sh3k za to sepnul ..... já bych to odzkoušel hned zítra, kdyby mi to někdo poradil a měl jsem ten problém, To nic není, když se hlásí kapota otevřena, vůbec nic se nestane.
Aha ... tak čidlo tam prý není v té logice, ale i tak bych to zkusil bo tam být nemusí úmyslně aby to nikdo ani nezkoušel :) a nebo kouknout na obrázek co tam je a co by se dalo vyrušit.
 
OK, můžu to zkusit... Prosíl tedy někoho o link na vlákno, kde je toto popsáno, případně o stručné notičky, jak na to... Díky!
 
Ahoj,je to jednoduché.Otevři kapotu,okolo zámku je plast u cx5 je na dvou vytahovacích čudlech, ty vyndej a odstraň ten obdelníkovej plast. Pod ním najdeš mikrospínač který drží křížovej šroubek, ten stačí trochu povolit a pootočit spínačem. A je to.Nedávej to dohromady jen to vyzkoušej a uvidíš.
 
Joto víme že je tak schéma, ale JAPONCI to tak nakreslili schválně bez toho čidla kapoty, aby to nikdo nezkoušel :)
 
Já bych chtěl jen dodat, že mám Mazdu 6 po FL a furt se snažím tam to drnčení naladit a nejde mi to. Respektive, něco málo občas cítím, když se na to hodně zaměřím, ale kdybych o tom tady nečetl, tak by mě to nikdy nenapadlo. Spíš mi vadí ta mizerná zvuková izolace auta
 
Mizerná izolace?Vždyt všichni chválí,jak je to auto tiché.
 
Po okreskách nebo ve městěch super. Na dálnici je to horší, zvlášt v případě hrubšího povrchu dálnice. A aerodynamický hluk, je také o něco horší než jsem čekal. Předtím jsem jezdil BMW 320d a tam jsou v tomhle tedy o dost dál.
 
@honza85 Záleží kolik už máš najeto, u většiny z nás se to naplno začalo projevovat a zhoršovat později někdy po 5 tis. km možná dokonce až někde u 10 tis., ale buď rád, u mne to taky není vyloženě žádná hrůza, občas se to prostě ale ozve, když jedu ustálených 30 km/h nebo naopak nějakých 65-70 km/h, někdy je klid.

Jinak já začínám aerodynamický hluk u kombi vnímat někde od 160 km/h - střešní okno a střešní lyžiny. Co se týká podvozku, tak mi přijde, že je 6ka docela dost náchylná na pneumatiky. Já hluk vnímám nyní na zimních, letní originál Bridgestone byly daleko tišší. Nevím jaké kola máš teď na Mazdě jestli 17 a nebo 19 a jaké jsi měl na BMW, ale je jasné, že 19ky zvlášť s nižším profilem budou vždy hlučnější než nějaké menší kola.
 
mám najeto cca 11 tisíc. Zkoušel jsem cíleně jet na pražským okruhu, nastavit na tempomat 60, pak 70 a čekal jsem... Buď nemám cit pro auto (myslím že mám) nebo se mi to neprojevuje tolik. Právě jsem si říkal, že mám asi kliku, když to tady čtu. Navíc při hustotě provozu po Praze a Středočechách se mi to samo o sobě do toho režimu stejně nedostane. Navíc po okreskách si to pořád dost užívám, takže o ustálených nižších otáčkách nemůže být řeč:)

Já jsem už přezul na letní, protože jsem včera odjel do Belgie a vracím se až na konci dubna a stejně jsem ten hluk cítil. Zejména na českých "dálnicích". Z BMW jsem shodil Runflaty, které jsou nejen 2x tolik dražší než normální pneu ale navíc neskutečně tvrdé (měl jsem 225/40/18), takže nižší profil a Mazda je jednoznačně hlučnější. Myslím, že minimálně ty podběhy mohli odhlučnit v Japonsku lépe a nestálo by je to tolik. Navíc mám pocit, že i boční okna jsou zdrojem hluku. To jedině mi přijde škoda (ještě možná mizerná parkovací kamera), protože jinak je to auto naprosto skvělé.
 
Tak ty podbehy shod dolu a vytlum si je sam? Ja to taky udelal, prace tak na 2-3hodky a vysledny efekt je hodne znat.
 
Je fakt, že 3kové BMW jsem nejel poslední 2 roky vůbec, dříve relativně často, takže už nemám žádné srovnání a přeci jen se pořád berou jako prémiová značka, takže je možné že jsi teď co se týká komfortu udělal opravdu downgrade. Já mám jen přímé porovnání s Passatem a novou V60 a tam mi to přišlo srovnatelné s 6kou Takumi. Německá prémie může být dále.;)

Každopádně vypínání válců závidím a přeji, aby to tak i nadále zůstalo. A až potkám tady v Belgii novou červenou 6ku s CZ SPZ budu zdravit a troubit :D (bydlím tady).
 
No asi jo, já jezdil třemi trojkovými BMW a všechny byly v tomhle ohledu lepší. Ale jinak ten rozdíl je už minimální (bohužel ne cenou) a nevidím v tom smysl, pokud si člověk nekoupí 340i. Já jsem jel jen Peugeotama 308 Hdi a k těm jsem říkal, jestli mají v pořádku motor, že jim dělá divné zvuky o_O. Traktůrky no.
Já tu budu bydlet ještě měsíc a půl (Gent) a pak zase návrat do ČR, tak se třeba někde potkáme:)
 
@KlikPet Nahlasil jsem problem mistnimu dealerovi a slysel klasicke "to je divne, koukneme se na to, prodali jsme milion kusu, ale nikdo zatim nic nehlasil apod...ozveme se" Samozrejme se neozval nikdo.
Ale jednu zmenu jsem zaznamenal. Z nesouvisejicich duvodu jsem zacal tankovat jinde (shell v-power) a od te doby jsou vibrace vyrazne mensi az minimalni. Ted si nejsem jisty jestli uz z toho blbnu, nebo je to nahoda, nebo nevim...
 
No já včera byl domluvit garanční prohlídku (20 tis.) tady v Belgii u dealera, kde jsme auto koupili a tedy s tímto jsem to včera řešil poprvé (při 10 tis. jsem byl u jiného) a tedy jsem i nahlásil, že je problém s vibracemi při dvouválcovém režimu a že bych ocenil kdyby tedy u belgického importéra zjistili co s tím, resp. alespoň aby během garanční prohlídky sami vyzkoušeli auto při testovací jízdě.. Samozřejmě o ničem neví a ještě jsem si připadal jako někde u blbců. Po otázkách typu a jak jako můžu poznat, že auto jede na 2 válce, nebo proč při 70 km/h používám tempomat (reakce na mou větu, že nejčastěji to dělá při ustálené rychlosti okolo 70 km/h na tempomat, kdy auto jede bez zátěže) tak trochu očekávám, že závada se nejspíš neprojeví. o_O

PS: Dobrá byla ještě poznámka, proč si nepodřadím o jeden stupeň, že třeba při vyšších otáčkách by to dělat nemuselo - no přesně pro manuální řazení jsme si určitě koupili automat.:Do_O
 
@MichalT Zajímavé, já mám totiž podobné vnímání po té, co jsem 3-4 nádrže prolil Vervou 100. Do té doby jsem tam lil jen standardní 95ku, teď už cca 4-5 nádrž zmíněnou Vervu 100 a uznávám, je to o něco lepší. Ty vibrace jako by nebyli už tak výrazné a přijde mi, že ty skutečně výrazné a vyloženě rušivé vibrace se nyní dostaví v užším spektru otáček. A mi přijde, že stačí mnohem méně přidat plyn, aby to zmizelo, jako by se ty deaktivované dva válce zapojili už o něco dříve, než před tím. Z počátku jsem si myslel, jestli mi při poslední návštěvě servisu (to jak to projížděl technik z Mazdy a jak mi pak auto vrátili s tím, že je to normální - viz můj dřívější příspěvek) neupdatli SW, ale údajně se na autě vůbec nic nedělalo! Tak nevím, ale posledních cca 2k km mi přijde, že je to o něco málo lepší. Bude to myslím mix všeho, tedy toho, jak provedli dvakrát vycentrování uložení motoru, další zajetí motoru (takže si to možná ještě trochu "sedlo"), teď ten lepší benzín no a v neposlední řadě určitě i to, že si na to vlastně už i zvykám... A možná už z toho blbu... :confused:

Každopádně já nyní zvažuji, co dál. Uvítám proto jakékoliv zkušenosti vás všech ostatních, kteří toto řeší a to jak se s tím perou vaši dealeři a servisy. Podle všeho jsem s tím ale zatím nejdál... :cool: No a zkušenost @tommas mě až vyděsila. To jsme tady v Čechách na tom ještě docela dobře. Já si na přístup mého servisu nemohu stěžovat (už jsem tady popisoval). Dost by mě zajímala třeba další zkušenost @PavelM6 , ten to už také řešil přímo v servisu a tomu již stejně jako mě provedli kontrolu zavěšení motoru. Má to nějaké pokračování?
 
Back
Top