• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Pokud Vám dobře rozumím, tak vypínání válců je až v tom posledním modelu, který má 143kW. Já mám rok 2018, ale 141kW, nemám ještě tu kostičkovanou přední masku. Proto asi nepociťuji vibrace a jsem možná rád, že mám tento model. Když jedu po rovině ustálenou rychlostí v obci kolem 60 - 70 km/hod, tak spotřeba ukazuje mezi první a druhou ryskou na měření spotřeby - mělo by to být mezi 2,5 až 5 litrů/100km. Tak nízkou spotřebu jsem v předchozím modelu GH, který jsem dříve vlastnil, nikdy nezaznamenal. Proto jsem se domníval, že vypínání válců v autě mám. Prosím o sdělení, kde najdu zprávu od kterého modelu je vypínání válců.
 
Pěkná ukázka toho jak je vnímání auta skutečně subjektivní věc :)
 
Tak po navsteve servisu kde mi udelali to same co @KlikPet, to znamena zmena usazeni motoru, bylo mi receno, ze jej posunuli o 2mm, s tim, ze je to vsechno v norme a vybrace by mely byt mensi. Za me zadna velka zmena. Chapu, ze kdyz to jede na dva valce budou tam vibrace, ale hold hosi z Japonska se budou muset jeste vic snazit. Takze jedeme dal a uvidime
 
@PavelM6 Tak to jsme na tom stejně, vrátíš jim to tedy? Já nechal znovu otevřít můj případ, nyní můj servis čekám na další instrukce z Mazda. Nicméně již předal info, že u mne předepsaná oprava nepomohla. Tento týden jsem u servisu ověřoval, jestli je něco nového, zatím nic... Takže čekám :(
 
Chlapi, můj možná trochu nepatřičný dotaz: Nejste jen trochu přecitlivělí? Myšleno v dobrém, že vnímáte vibrace, které někdo jiný vůbec cítit nemusí? Protože já už přečetl a viděl celkem dost recenzí na poslední FL Mazdy 6 a někteří novináři vibrace zmiňují a jiní vůbec.

Zkusili jste si projet jinou Mazdu 6 po FL, která tenhle problém neměla? Tzn. abyste měli vlastní srovnání, že zrovna jen to Vaše auto tohle dělá, ale druhé už je v pohodě. Benzínový motor má u Mazdy nesmírně kultivovaný chod, velmi jemný a proto si dokáži představit, že odstavení dvou válců může vnímavějšího řidiče rušit. Jiný ale vůbec nic nepozná, protože třeba jezdí roky s dieselem. Jen pokud máte 100% jistotu, že jiné auto se stejným motorem tyto vibrace nemá, pak chápu, že hledáte řešení.

Jestli jste si to už potvrdili, tak sorry. Nechce se mi číst celé vlákno... ;)
 
Chlapi, můj možná trochu nepatřičný dotaz: Nejste jen trochu přecitlivělí? Myšleno v dobrém, že vnímáte vibrace, které někdo jiný vůbec cítit nemusí? Protože já už přečetl a viděl celkem dost recenzí na poslední FL Mazdy 6 a někteří novináři vibrace zmiňují a jiní vůbec.

Zkusili jste si projet jinou Mazdu 6 po FL, která tenhle problém neměla? Tzn. abyste měli vlastní srovnání, že zrovna jen to Vaše auto tohle dělá, ale druhé už je v pohodě. Benzínový motor má u Mazdy nesmírně kultivovaný chod, velmi jemný a proto si dokáži představit, že odstavení dvou válců může vnímavějšího řidiče rušit. Jiný ale vůbec nic nepozná, protože třeba jezdí roky s dieselem. Jen pokud máte 100% jistotu, že jiné auto se stejným motorem tyto vibrace nemá, pak chápu, že hledáte řešení.

Jestli jste si to už potvrdili, tak sorry. Nechce se mi číst celé vlákno... ;)

:) Já si samozřejmě projel zkušební vůz u dealera a tam jsem to cítil také, ale musel jsem se na to už vyloženě zaměiřt. Takže srovnání mám. Nemyslím si, že bych byl až tak přecitlivělý, ale jak už jsem psal, pokud i má žena se z místa spolujezce diví, co se to jako děje, "proč se to tak najednou klepe", tak to myslím není normální. Navíc v nové CX-5 to nebylo cítit vůbec, i když to už tady někdo psal, že snad má nějaké měkčí uložení motor...
 
Nevim, ja si precitlively neprijdu a vnimam to dost jasne. Navic se zda, ze se to stupnuje. Mam najeto cca 3500km a od cca 2000km je to vyraznejsi. Klasicka kombinace..rychlost 60-80km, 1500ot a momentalni spotreba pod 4l..auto zacne vibrovat jako by jelo po hrbolatem povrchu. Staci lehce pridat..a je to pryc. Ale do pokusu o znovuusazeni motoru se tedy nehrnu, zvlast kdyz vidim, ze to nepomaha :(
 
No, co se té citlivosti k projevu motoru resp. auta obecně týče, troufnu si říct, že jsme tady na tom všichni +/- stejně. Když už někdo tráví čas debatami o autech na internetovém fóru a řeší takové prkotiny, jako třeba to, kolik litrů benzínu zůstává v nádrží, když už auto hlásí nulový dojezd ;) (viz plodná debata o vlákno velde...), tak to své auto prostě řeší a vnímá jinak. Všímá si a řeší věci, které jiní třeba ani neřeší. A ještě navážu na @Krabat , a sice ta 2,5ka benzín je totiž jinak opravdu náramně kultivovaný, klidný a tichý motor a poklidná jízda s ním (na čtyři válce samozřejmě :)) je opravdu paráda, takže jakákoliv změna v jeho jinak super projevu je prostě znát o to více. Tak to prostě je...
 
Obávám se, že to bude vlastnost motoru při chodu na dva válce. A podle toho, jak se japonský dělník vyspal, uložil motor někomu lépe, někomu hůře. Možná, když začne křičet dost majitelů, Mazda přepracuje uložení motoru. Zkusím si někdy na jaře domluvit projížďku v Mazdě, abych FL verzi porovnal se svým autem. Já jsem na každý pazvuk alergický a se svým autem mám už najeto dost km na to, abychom mohl srovnávat. ;)
 
Vidím to stejně, holt chybička se vloudila, prostě "páteční auto". I proto jsem už tady jednou vyzíval všechny, kteří řeší to samé, jako já, aby to prostě formálně reklamovali, ať má Mazda šanci to nějak řešit a ať se k ní dostane i zpětná vazba o tom, jestli doporučené opatření problém řeší nebo ne. Musím říct, že mi je docela sympatické, že od toho Mazda nedává ruce pryč. Evidentně to alespoň nějak řeší a hledá možná řešení, o tom není sporu. A já osobně musím v celé té záležitosti pochválit i přístup mého servisu. Ochota, pravidelná komunikace a v neposlední řadě třeba i bezproblémové poskytnutí náhradního auta (nic obyč, rovnou fungl nová CX-ka). Shodou okolností mně před malou chvílí servis opět kontaktoval, má od Mazdy další instrukce a v úterý k nim s autem jedu (proběhne opětovné překontrolování zavěšení motoru a silent bloků). OK, uznávám, není mi nijak extra příjemné, že jsem tak trochu pokusnej králík, a nejde o boty, ale o auto za skoro milión, ale co, stalo se, litovat se kvůli tomu rozhodně nebudu. Podle všeho jsem byl tady u nás jeden z prvních, kdo to vytáhl, tak to tak trochu prošlapávám i všem ostatním... ;)
 
Podle všeho jsem byl tady u nás jeden z prvních, kdo to vytáhl, tak to tak trochu prošlapávám i všem ostatním... ;)

Tak to Ti hlavně přeji, abys nebyl ten cimrmanovský pionýr slepých uliček, který musí ohlásit světu: "Tudy ne, přátelé!" :D Tohle může být běh na dlouhou trať...
 
:chicken:A jak je vidět,vždy neplatí poučka,že je nejlepší kupovat auto ke konci svého životního cyklu...:bookworm:
 
Zdravím pánové,
vlastním též nový model M6 2,5AT. Po přečtení tohoto fóra (bůh ví, proč jsem sem lezl) musím konstatovat, že mám stejný "problém". Tedy - než jsem si přečetl to, co tady řešíte, vůbec jsem si toho nevšimnul. Takže "díky".... Bohužel jak to člověk zaznamená jednou, už si toho pak všímá, takže lepší nevědět Od 50 do 100 km/h při otáčkách od 1500 do 2000 se motor přepne do zmiňovaného chodu. Stav lze lehce navodit i využitím tempomatu (rovina, tempomat na 70km/h). Co tím budu dělat? Asi nic.... 1) Bez Vás našeptávačů bych si toho asi nikdy nevšiml. 2) Snažil jsem se nakazit i svou drahou polovičku, která s autem jezdí - bez šance, nepozná to. 3) Kontinuálně si užívám (v normální míře) prémiového soundu, takže auto mi na levé noze vibruje od repráku ve dveřích, což mi dané vibrace motoru často stíní. Suma sumárům - vypínání válců v autě s takovým motorem je hovadina, při garančce si postěžuju, ale že bych kvůli tomu měl potřebu parkovat auto někde v servisu, to mně za to nestojí. PS: Mám to skoro nový (5000km), uvidím, kam se to pohne. Jinak auto super, neměnil bych. Mějte se.
 
Zdravím všechny, 


po nějaké době jsem zpět, abych se s vámi podělil o mé dosavadní zkušenosti s průběhem řešení mého problému výrazných vibrací ve dvouválcovém režimu. Jak jsem již napsal dříve, první reklamace byla vyřízena s tím, že bylo provedeno "vycentrování usazení motoru", což mělo dle servisu pomoci, ale... nepomohlo. Proto jsem vadu (z mého pohledu se stále jedná o vadu) znovu reklamoval. Opět došlo ke kontrole usazení motoru s tím, že usazení bylo opětovně lehce upraveno. Bohužel pro mne, opět bez žádného efektu, problém vibrací nezmizel, vše bylo stejné, jako před kontrolou. Před třetí reklamací mi servis oznámil, že importér si vyžádal kontrolu auta vlastním technikem. K tomu následně došlo, po této kontrole mi ale bylo servisem oznámeno, že cituji: "Provedena kontrola uložení motoru v pořádku, následná zkušební jízda provedena za přítomnosti zástupců MMCZ, porovnání projevu s novinářským vozem Mazda 6 2.5, jedná se o vlastnost nikoliv vadu". Servis s omluvou dodal, že v dané situaci pro mne bohužel nic více udělat nemůže a že pokud chci věc dále řešit, tak se už musím obrátit přímo na importéra.

Mám ještě jeden postřeh k těm provedeným "opravám", Po každém vyzvednutí auta ze servisu jsem skutečně chvíli vnímal jisté zlepšení. V prvních chvílích jsem si vždy dokonce řekl, že to asi zafungovalo (ono mi i dávalo smysl, že by tohle mohlo pomoci...). Buď nebyly vibrace cítit vůbec, nebo opravdu jen minimálně (vzpomněl jsem si na komenty těch z vás, kteří to takto popisovali a kteří to vlastně ani vůbec neřešili...). Chci říct, že jsem se na to musel opravdu hodně zaměřit, abych si toho všimnul a troufnu si říct, že za normálních okolností bych to vůbec neřešil. Po několika málo desítkách km se ale vibrace vždy dostavili zpět a vše bylo tak, jak před tím. Vždy jsem se servisu ptal na to, jestli nemohlo dojít k opětovnému posunu uchycení motoru, bylo mi ale řečeno, že motor zkontrolovali, a že je vidět, že se od předchozího vycentrování nehnul. Ještě mě napadlo, jestli třeba při odpojení baterie (pokaždé, když mi auto vraceli, tak jsem měl vyresetovanou paměť na sedadla a některé funkce palubního systému byli nastaveny v defaultu) motor několik prvních desítek km nejede v nějakém "kalibrovacím" režimu a na dva válce nejede vůbec nebo je tento režim nějak jinak omezen. Nevím, je to moje domněnka, jinak si to totiž nedokáži vysvětlit. Jo vlastně ještě jedno vysvětlení mě napadá, že mi z toho už hrabe... :confused:

Dost by mě tedy zajímaly zkušenosti vás ostatní, kteří mají stejný problém a kteří se již rozhodli to nějak řešit. @PavelM6 , @MichalT , @Maxim6 jak jste na tom vy? A co ostatní? Nekdo další to již také formálně řeší?
 
@shr3k Nenapadá tě k tomu centrování uložení, resp. k tomu že se to poté jakoby na chvíli uklidnilo, něco?
 
Mně něco napadá. Zkus každých 100km odpojit na 5 minut baterku. Minimálně pak budeš mít více jasno, jestli je to tak, jak píšeš.
 
@shr3k Nenapadá tě k tomu centrování uložení, resp. k tomu že se to poté jakoby na chvíli uklidnilo, něco?
Pokud ke kalibraci dochazi, tak jak pises mohlo to nastat jedine tak, ze dokud se to nezkalibruje.. tak motor nebeha ve dvou valcovem rezimu. Jak zde chytrejsi uvadi, jedna se o problem mechanicky nikoliv softwarovy.. Tak jedine
, jak to pujde jiste odstranit je softwarove zakazat 2valc rezim (prepsat bity na spravne hodnoty.. nebo z motoru odstranit komponent, ktery to mechanicky cini. Nevim jestli to jde jednoduse ucinit schopnym mechanikem..neb video, kde je to presne vysvetleno a ukazano jsem uz pozapomnel.. ale google jiste pomuze.. s tim schopnym mechanikem.. To uz nebude tak jednoduche

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Ahoj.Možná napíšu úplnou blbost, ale zkuste odklonit u zámku kapoty koncový spinač aby si auto myslelo že je otevřená kapota. Když to vypíná funkci i-stopu tak to bude vypínat i funkci 2valc režim.
 
Ahoj.Možná napíšu úplnou blbost, ale zkuste odklonit u zámku kapoty koncový spinač aby si auto myslelo že je otevřená kapota. Když to vypíná funkci i-stopu tak to bude vypínat i funkci 2valc režim.
@shr3k za tuto myšlenku sepsul, že ne, když jsem to napodzim navrhoval. Jenže @KlikPet to ani nechce vyzkoušet, tak je to stejně beznadějný.
 
@shr3k za tuto myšlenku sepsul, že ne, když jsem to napodzim navrhoval. Jenže @KlikPet to ani nechce vyzkoušet, tak je to stejně beznadějný.
Já jsem si dal 3 min. práce a odklonil čidlo a světe div se i-stop byl odpojen. U mě byl problém v alarmu. Ale být vámi tak to zkusím.
 
Back
Top