• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

@PavelM6 @tommas Tak jen pro info, moje auto má po dvou týdnech v servisu za sebou kalibraci řídící jednotky převodovky, měření komprese válců, kontrola zavěšení motoru, kontrola zapalovacích svíček, bohužel (nebo možná bohudík...) zatím nikde nenalezen žádný problém, žádná odchylka. Všechny ty kontroly si vyžádala přímo Mazda po nahlášení mého problému v servisu. Zatím je to tedy v procesu, servis i Mazda komunikují, nikde to neleží, nikdo od toho (zatím) nedává ruce pryč. Bohužel teď do toho vlítnou svátky, takže další pokračování bude probíhat nejspíš až po novém roce. Tak to jen takový rychlý update pro ty, kteří snad také zvažují z důvodu zde řešených formální reklamaci.

Přeji všem příjemné svátky a do nového roku hlavně hodně zdraví!!! Jo a také pokud možno žádné extra vibrace při jízdě na dva válce! ;)
 
@PavelM6 @tommas Tak jen pro info, moje auto má po dvou týdnech v servisu za sebou kalibraci řídící jednotky převodovky, měření komprese válců, kontrola zavěšení motoru, kontrola zapalovacích svíček, bohužel (nebo možná bohudík...) zatím nikde nenalezen žádný problém, žádná odchylka. Všechny ty kontroly si vyžádala přímo Mazda po nahlášení mého problému v servisu. Zatím je to tedy v procesu, servis i Mazda komunikují, nikde to neleží, nikdo od toho (zatím) nedává ruce pryč. Bohužel teď do toho vlítnou svátky, takže další pokračování bude probíhat nejspíš až po novém roce. Tak to jen takový rychlý update pro ty, kteří snad také zvažují z důvodu zde řešených formální reklamaci.

Přeji všem příjemné svátky a do nového roku hlavně hodně zdraví!! Jo a také pokud možno žádné extra vibrace při jízdě na dva válce! ;)
Nerad takhle věštím co kdo udělá nebo se stane, ale pokusím se odhadnout co Mazda (ne)udělá:
1) upravý způsob vstřikování paliva aby byl chod na dva válce při hodně nízkých otáčkách (a tudíž velké zátěži) co nejhladší - reálné (jako se dělá u naftových motorů)
2) nedovolí vypnutí válců (a tudíž větší otevření klapky a větší zátěži motoru) při takhle nízkých otáčkách - nereálný protože by šli proti EU emisní homologaci
3) úpravý program automatický převodovky aby přes hydroměnič pobírala víc vibrace při chodu na dva válce - reálný + k tomu bod 1)
4) neudělá nic - reálný protože na to nejsou takový stížnosti (respektive tuhle podtáčivou situaci motoru nevyvolá tolik lidí) jako bylo u jiných problémů např. GJ s NB1 bluetooth a MP3 kde byly i mezinárodní online petice s požadavkem na opravu

Jinak věřím že vypnout natvrdo "chod na dva válce" jde stejně lehce jako deaktivovat i-Stop. Jen někdo musí najít/porovnat ten "bit" který to ovlivní jako se tomu stalo u i-Stopu a ostatních funkcí (zamknutí po rozjezdu atd...)
 
Poslední úprava:
Nerad takhle věštím co kdo udělá nebo se stane, ale pokusím se odhadnout co Mazda (ne)udělá:
1) upravý způsob vstřikování paliva aby byl chod na dva válce při hodně nízkých otáčkách (a tudíž velké zátěži) co nejhladší - reálné (jako se dělá u naftových motorů)
2) nedovolí vypnutí válců (a tudíž větší otevření klapky a větší zátěži motoru) při takhle nízkých otáčkách - nereálný protože by šli proti EU emisní homologaci
3) úpravý program automatický převodovky aby přes hydroměnič pobírala víc vibrace při chodu na dva válce - reálný + k tomu bod 1)
4) neudělá nic - reálný protože na to nejsou takový stížnosti (respektive tuhle podtáčivou situaci motoru nevyvolá tolik lidí) jako bylo u jiných problémů např. GJ s NB1 bluetooth a MP3 kde byly i mezinárodní online petice s požadavkem na opravu

Jinak věřím že vypnout natvrdo "chod na dva válce" jde stejně lehce jako deaktivovat i-Stop. Jen někdo musí najít/porovnat ten "bit" který to ovlivní jako se tomu stalo u i-Stopu a ostatních funkcí (zamknutí po rozjezdu atd...)

Maxi, k tomu tobe zminenemu "...tuhle podtáčivou situaci motoru nevyvolá tolik lidí...", vazim si tvych odbornych komentaru, ale ted si nejsem uplne jist, jestli si rozumime. Ja v zadnem pripade nevyvolavam extra podtacivou situaci motoru, ja proste treba jen jedu 50kou v obci. Nebo 70kou v miste omezeni rychlosti. Chci rict, ze ten hruby chod motoru nastava pri zcela beznych stylech jizdy. Navic s automatem prece ani nejde podtocit motor, nebo ano?
 
Maxi, k tomu tobe zminenemu "...tuhle podtáčivou situaci motoru nevyvolá tolik lidí...", vazim si tvych odbornych komentaru, ale ted si nejsem uplne jist, jestli si rozumime. Ja v zadnem pripade nevyvolavam extra podtacivou situaci motoru, ja proste treba jen jedu 50kou v obci. Nebo 70kou v miste omezeni rychlosti. Chci rict, ze ten hruby chod motoru nastava pri zcela beznych stylech jizdy. Navic s automatem prece ani nejde podtocit motor, nebo ano?
Já vím že při volbě plnýho automatu (D) to lidi nevyvolávají schválně a jedná se jen o program v řídící jednotce (emisema přiškrcenej), ale co jsem se zatím tady v tomto tématu dočetl tak tenhle problém nastává při otáčkách pod (cca) 1600ot. I kdyby jsme se NEbavili o vypnutí válců, ale už jen souvislost "benzín v osobáku a otáčky po 1600". To samo o sobě je hodně ehmmm "zajímavý". Tak a teď do toho připočteme funkci vypínání válců která má za účel zvýšit efektivitu spalování (na tom by nebylo nic špatnýho). Jenže pokud jste někdo někdy zkoumal co se při vypnutí válců děje (to gró proč se tohle vůbec před X lety vynalezlo) tak když to teď hodně osekám, tak je to jako když s MANUÁLEM (ano jako s manuální převodovkou protože motor jede v ustáleném a pevně daném režimu) a motorem o objemu cca 1250ccm šlápnete na plynový pedál při těhle třeba 1300-1500ot. Řidič si pořád myslí že jen lechtá plynový pedál a klapka sání je otevřena jen malinkato a není tam žádná zátěž, jenže aby vypnutí válců splnilo to proč bylo vůbec vymyšleno, tak řídící jednotka při vypnutí válců sama otevře klapku sání mnohonásobně víc (už jen z logiky aby motor nezdechnul a udržel otáčky) a zvedne se tím i zátěž/efektivita.
Jenže v takto malých otáčkách se s tím pojí i vibrace (někdy na hranici detonace/klepání motoru). Pokud by byla vada v samotném systému vypnutí/běhu na dva válce tak to bude vibrovat i při vyšších otáčkách, ale to se zřejmě i podle tohodle tématu neděje. Proto jsem psal co s tím Mazda dle mého udělá a nebo NEudělá. Jinak skyactiv automat je klasický automat s hydroměničem a není to CVT ani Babetta variátor ,takže doslovně podtáčet nejde, ale je to hodně na hranici a v režimu "jedu na dva válce" zřejmě k nějakému špatnému chodu v takhle nízkých otáčkách už dochází když vibruje.
Každopádně aby mi bylo rozuměno, nikoho z toho tady neobviňuji. Jen by dle mého měla automobilka udělat upgrade softwaru motoru i převodovky,aby lidi nemohli takto s autem jezdit, protože takhle mě osobně nepřijde divný že motor vibruje i když to majitele/řidiče štve. V jiných tématech i na tomto fóru se lidi divili/nadávali že jim plný automat u čtyř válce dovolí jet při 50km/h na 6 stupeň a teď do toho ještě přibyla funkce vypnutí válců takže "jen hůř", ale prostě není se čemu divit, když se pořád bavíme o tom samým obyčejným čtyřválci
 
Poslední úprava:
Souhlasim, kdyz jeste vezmu v potaz kolik to auto vazi. Tahat 1500kg s dvouvalcem objemu lehce pres litr..proste musi byt znat at je to naladeno jak chce..kord kdyz jsou ty otacky takto nizke (1600ot).

U BNka je to u plneho auto rezimu D nemlich to same i kdyz jede na ctyri valce, zase klidne toci jen 1100 ot pri 60tce na tu 6tku. Kdyz jsem to zkusil..tak tam pri silnejsim pridani plynu tu vibraci/rezonanci tez zaznamenam. Nastesti U BNka se ty valce nevypinaji a da se to cele resit Sport modem ci padly pod volantem/radickou v manualnim rezimu, kde na tuto situaci nemuze dojit protoze jezdime od 1800ot vys.
Pokud se tento problem nejak nevyresi, je to duvod proc si sestku nekoupim a asi ani M3 s timto motorem neb to bude mit stejne reseni..dokonce jsem ted docetl, ze i 2litrovy Sky Activ v nove M3 bude mit to same vypinani dvou valcu:((( Nakonec tak skoncime u CX-9 s 2,5T a to je vlastne dobre:)
 
Zdravim, jsou nejake nove informace ohledne tohoto problemu? Jsem na tom stejne a zacinam premyslet, jak (a zda vubec) to formalne nejak zkusit resit.....:( Diky
 
Tyzden som jazdil s novou sestkou a ziadne vyrazne vibracie som nezaznamenal. Snazil som sa ich aj navodit jazdou na nizkych otackach. Nejake tam samozrejme boli , ale nebolo to nic vyrazne. Auto ma najazdene 17 000 km. Zeby to bol problem iba niektorych kusov?
Spotrebu som mal asi o 1/2 litra nizsiu ako s mojim 2,5 litrom pred F/L.
 
Jsem na pristi tyden objednany do servisu, Mazda pry poslala nejaky plan na upravu nastaveni silenbloku motoru. Tak uvidime jestli to pomuze. Napisu pak poznatky jestli nejaka zmena. A co @KlikPet ? Jak pokracuji u tebe?
 
Tyzden som jazdil s novou sestkou a ziadne vyrazne vibracie som nezaznamenal. Snazil som sa ich aj navodit jazdou na nizkych otackach. Nejake tam samozrejme boli , ale nebolo to nic vyrazne. Auto ma najazdene 17 000 km. Zeby to bol problem iba niektorych kusov?
Spotrebu som mal asi o 1/2 litra nizsiu ako s mojim 2,5 litrom pred F/L.
A jake je tedy tvoje spotreba z u obou techto 2,5lek..diky

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Tak update za mne je následující. Jak jsem již psal před koncem roku, závadu jsem formálně reklamoval, servis řešil opravu přesně dle instrukcí přímo od Mazdy, provedl řadu kontrolních diagnostik a jiných měření (viz můj koment z 22. prosince výše), nakonec provedl "vycentrování uložení motoru" a auto mně předal s tím, že by mělo být vše vyřešeno (údajně už to takto bylo řešen někde v jiné zemi a prý si "pak už zákazník nestěžoval"...). Prvních pár kilometrů to vypadalo, že je vše v pořádku, ale velice rychle došlo k obnovení stavu. Dnes mám po opravě najeto cca 1.000 km a stav je naprosto stejný, jak před samotnou opravou. Možná došlo k nepatrné změně (minimálně pocitově), a sice hrubý chod motoru doprovázený výraznými vibracemi se nyní dostaví v trochu jiném (užším) spektru otáček a pak stačí o něco menší přidání plynu, aby tento projev motoru zmizel. Zároveň již vibrace nejsou tak citelné ve vyšších rychlostech, řekněme od nějakých 80ti km/h výše. Pokud se už ale motor do hrubšího chodu "přepne" (v konkrétní kombinaci otáček, rychlosti a polohy plynového pedálu k tomu dojde pravidelně a vždy - rozuměj je možné toto záměrně "vyvolat"), tak jsou vibrace stále stejně výrazné a projev je naprosto shodný se stavem před opravou. Již jsem předal info do servisu, můj případ nyní obnoví, pošlou info do Mazdy a vyžádají si další instrukce. Takže za mne zatím žádný extra posun... :cool:


@PavelM6 Zajímalo by mě, jestli ta tebou zmíněná "úprava nastavení silent bloku" není to, co dělali i u mne. Nevím, může pod tím být schováno i něco dalšího, určitě pak dej vědět, co přesně na autě dělali a hlavně jak to dopadlo! 

@MichalT Určitě to ve svém servisu reklamuj! Dobré na tom celém je to, že od toho Mazda nedává ruce pryč a že to řeší.
 
@KlikPet obavam se, ze zadne jine instrukce nez dostal tvuj servis, muj nedostal, asi to jen jinak nazval muj servisni technik, takze uvidime pristi tyden. Ale hlavne at se snazi chlapci. Urcite dam vedet
 
Tak update za mne je následující. Jak jsem již psal před koncem roku, závadu jsem formálně reklamoval, servis řešil opravu přesně dle instrukcí přímo od Mazdy, provedl řadu kontrolních diagnostik a jiných měření (viz můj koment z 22. prosince výše), nakonec provedl "vycentrování uložení motoru" a auto mně předal s tím, že by mělo být vše vyřešeno (údajně už to takto bylo řešen někde v jiné zemi a prý si "pak už zákazník nestěžoval"...). Prvních pár kilometrů to vypadalo, že je vše v pořádku, ale velice rychle došlo k obnovení stavu. Dnes mám po opravě najeto cca 1.000 km a stav je naprosto stejný, jak před samotnou opravou. Možná došlo k nepatrné změně (minimálně pocitově), a sice hrubý chod motoru doprovázený výraznými vibracemi se nyní dostaví v trochu jiném (užším) spektru otáček a pak stačí o něco menší přidání plynu, aby tento projev motoru zmizel. Zároveň již vibrace nejsou tak citelné ve vyšších rychlostech, řekněme od nějakých 80ti km/h výše. Pokud se už ale motor do hrubšího chodu "přepne" (v konkrétní kombinaci otáček, rychlosti a polohy plynového pedálu k tomu dojde pravidelně a vždy - rozuměj je možné toto záměrně "vyvolat"), tak jsou vibrace stále stejně výrazné a projev je naprosto shodný se stavem před opravou. Již jsem předal info do servisu, můj případ nyní obnoví, pošlou info do Mazdy a vyžádají si další instrukce. Takže za mne zatím žádný extra posun... :cool:
Musím se přidat do diskuze, mám stejnou Mazdu 6, 2,5l 141kW, automat, uvedení do provozu 03/2018 (není to ještě ten poslední model 2018). Při čtení problému o jízdě na dva válce jsem měl velkou pochybnost toto auto koupit. Musím ale konstatovat, že se jedná opravdu asi o nějakou sérii nebo závadu, protože já toto neregistruji. Poznám, že auto jede na dva válce jen podle ukazatele spotřeby. Auto jede plynule, bez žádného dunění nebo klepání při ustálené jízdě na dva válce. Třeba vám to pomůže při řešení závady v servise.
 
Poslední úprava moderátorem:
Srandu si nedělám, nevím jak to myslíš? Pokud chceš porovnat mé auto nebo vyzkoušet, není problém, můžeme se domluvit. Budu rád, když to někomu pomůže. Jsem z okresu Hodonín, jižní Morava.
 
@Lubos1 to má být pro tebe výzva...., zkus to své auto také donutit jet na 2 válce. Když se nezadaří, tak @zborovsky ti předvede jak na to. ;) Ale ne, teď vážně. Dokud Mazda nepřistoupí k vypínání válců opravdu svědomitě, jako že fyzicky odpojí válce ze systému pohonu, tak to nikdy nemůže správně fungovat.
 
Back
Top