• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Problém by se odstranil kdyby přehráním SW nedovolili tak nízký otáčky. Klapka sání je při jízdě na dva válce víc otevřená při stejný poloze plynovýho pedálu (větší efektivita spalování) a to způsobuje při takhle ultra nízkých otáčkách co tu čtu (1400ot. pro benzín 4 respektive 2 válec o_O) rezonance. Je to to samý jako když s benzínovym motorem co funguje na 4 válce při těhle super nízkejch otáčkách šlápnete víc na plyn, tak se vibrace taky projeví.Ono to sice vypadá že auto jede bez zátěže,ale ta zátěž tam je vyvolaná právě fungováním jen na ty dva válce. Automobilka tuhle funkci sama od sebe nevypne, protože prostě EU a homologace - proto automobilky tyhle blbosti (jako startstop, vypínání válců,atd...) taky zavádějí a jen tak samy od sebe nedeaktivují, protože jim prostě nic jinýho nezbývá.
 
Poslední úprava:
Sice nemám onu 2.5 s vypínáním válců ale o rok starší bez vypínání. Myslím, že chyba je způsobená vysokou zátěží oněch dvou válců při nízkých otáčkách a tedy nedostatkem kroutícího momentu. Mě se totiž podobné vibrace také projeví při ustálené jízdě do mírného kopce. Mazda prostě drží 6. kvalt a díky kopci ji dojde kroutící moment a objeví se jemné vibrace. Sranda je, že to ze začátku nebylo tolik znát, ale očekávám, že jemným opotřebením motoru po 35K km už může být něco zakarbonizované a někde nějaká vůle se objeví. Zkuste natankovat Vervu 100. Mě se osvědčila a motor méně klepe. Teď tankuji na Benzině normální 95.
 
@PavelM6 Ja si take nemyslim, ze reseni je nechat auto rozebrat. Pokud bych v to veril, tam uz bych auto davno reklamoval. Myslim ale, ze veci by se mohli trochu hnout, pokud se prostrednictvim servisu a dealeru zacnou dostavat obdobne zkusenosti majitelu primo na ceske zastoupeni Mazdy. Treba zrovna tak, jak se to podarilo udelat tobe pres toho tveho technika. Ja jsem se minuly tyden dohodl s mym dealerem, ktery mi prislibil, ze preposle moje zkusenosti take primo na importera. Pevne verim, ze se pak podobne zpetne vazby postupne (drive nebo pozdeji) zacnou dostavat az primo do Mazdy a ta nejak zareguje. Nejde prece jen o majitele z CR ale i o zkusenosti lidi z dalsich evropskych zemi. Mazda si nas urcite nikdy nesvola k tomu, aby nam ten dvouvalcovy rezim vypla uplne, to je jasne, ale mozna by pomohlo trochu poladit SW, treba to, co pise @Max6, napriklat trochu jinka pracovat s otackama. Ono vubec to co Max pise vyse mi totiz pripada jako zatim nejsmysluplnejsi vysbetleni priciny. Jen stale nechapu, proc to je u nekoho tak vyrazne a u nekoho ne.
 
Soudruzi nalijme si čistého vína, zpětná vazba ze strany Mazdy tady jaksi nefunguje. Jak dlouho už sem chodí z Mexika rezavé zadní sedačky v M3? Tři roky a nic se nezměnilo, v servise vám to na záruku opraví a možná to i nahlásí někam na Mazdu čr, ale tím to končí. Nedělejte si iluze, že kvůli pár lidem z Česka a Slovenska přestane Mazda do aut dávat ty svoje ekologický výmysly. :cool:
 
On ten automat tomu zrovna taky nepomáhá. Jak vidím, jak mi ve městě občas spadnou otáčky při tempomatu na 50 km/h k nějakým 1200-1300 tak se není čemu divit projevu motoru. V takových otáčkách má většina motorů už hrubý chod.

Ne, nemá. Motor G192 tohle prostě nedělá a automat ho ve městě dusí úplně stejně. Přesto má sametově hladký chod. Jsem překvapen, co tady píše @Tomáš Havel, protože já mám najeto skoro 40 tisíc km a právě perfektní, kultivovaný chod motoru je jedno z největších plus Mazdy 6. Pozoruji tady tu diskuzi a v duchu si gratuluji, že mě Mazda k výměně za G194 neukecala. Jsem zvědav, jestli přijdete s nějakým řešením.
 
Plný souhlas s Krabatem a to mám najeto skoro 130 000km,motor si přede jako kotě a bez vibrací i v těch nejnižších otáčkách.Zajímavé je,že když jsem testoval dvoulitr s AT,tak ten projev nebyl tak kultivovaný.
 
Max6 diky za nazor odbornika. Stejne jako KlikPet pocituji obcas tyto vibrace, kdyz zapomenu sam radit a padne tam sestka pri 60km/hod a je to pak treba do mirneho kopce. Ono motor v tu chvili toci 1100otacek, takze se ani vibracim nedivim. Jezdim pouze na Vervu 100. A je potreba rict, ze atmosfericke Mazdy jsou vysoce nachylne na kvalitu paliva, dle mych zkusenosti..jsou pak tissi a jdou lepe tocit.

Zpet k M6 2,5i ..kazdopadne zalezi jestla ta vibrace je jen chvilkova pri vypnuti dvou valcu ci se projevuje delsi dobu za specifickych podminek, pak by ty zvysene otacky mohly pomoc, ale jisty si tim stejne moc nejsem, neb stejne motor pohani dva valce a dva stoji coz je jine nez kdyz bezi ctyri. Kazdopadne je to vec, ktera pokud se nevyresi asap, tak me osobne od koupe vozu odradi..i presto, ze budu muset ozelet vybavu Takumi Plus. No uvidime, cas to snad vyresi.
 
Max6 diky za nazor odbornika. Stejne jako KlikPet pocituji obcas tyto vibrace, kdyz zapomenu sam radit a padne tam sestka pri 60km/hod a je to pak treba do mirneho kopce. Ono motor v tu chvili toci 1100otacek, takze se ani vibracim nedivim. Jezdim pouze na Vervu 100. A je potreba rict, ze atmosfericke Mazdy jsou vysoce nachylne na kvalitu paliva, dle mych zkusenosti..jsou pak tissi a jdou lepe tocit.

Mazda CX-3 s G150 A/T točí 1000 otáček a nevibruje. Mazda 6 s G192 A/T taky nemá problém. Mně kdyby vibroval benzín, tak bych se tedy divil. A kvalita paliva s tím nemá moc co dělat. Nějaký přínos Vervy 100 jsem nepozoroval. Použít spojení "atmosférické Mazdy jsou vysoce náchylné na kvalitu paliva" mi připadá přehnané. Z hlediska prevence proti karbonu ok, ale to platí pro každý přímo vstřikový motor. Ale kultivovanost chodu nebo spotřeba, tam nepozoruji žádný rozdíl. Teď se chystám vyzkoušet VIF, ale mám dojem, že má být přimícháván právě do Vervy.
 
Moje faceliftovaná 2.5ka je v podstatě v celém spektru otáček také velice kultivovaná (mimochodem, také jsem nepocítil rozdíl mezi 100 a 95 oktanovým benzínem, a to jsem tu 100ku zkoušel jak u Benziny, tak i u MOLu), teda pokud zrovna nejede na dva válce :) (viz celá tahle moje diskuze). Max6 výše popisoval možnou příčinu vibrací právě ve dvouválcovém režimu. Tam těch 1.100 - 1.400 otáček může být na dva válce opravdu už příliš. Se čtyřmi válci je to o něčem jiném. A to potvrzuji i já. Stačí v těch 1.400 otáčkách více sešlápnout plyn, motor se přepne opět do čtyř válců a vibrace jsou pryč. Takže to není o tom, že bychom se chtěli dohadovat, jak moc 2.5ka vibruje. Stále řešíme jen ty dva prokleté válce... :(
 
Zdravím, zavítal jsem na toto fórum, protože doma uvažujeme o koupi Mazda6. Narazil jsem na tuto diskuzi a je to docela zásadní věc co mne odrazuje od koupě. Zkusil jsem napsat na mazda.cz dotaz, ať kouknou na tuto diskuzi. Odpověď rychlá, slušná, ale docela vlažná: "Nereagujeme na diskuze. Vstup na diskuzi je po registraci. Vyzkoušejte auto u dealera a uvidíte. Případné problémy nahlašte v servisu. Zatím o tomto problému nemáme informace." Čekal jsem trochu více zájmu.
Zkoušel jste někdo benzín bez řepky? Do mondea tankuji jen naftu bez řepky (eurooil), protože i přímo v manuálu k vozidlu je max 5 %, a na většině čerpačkách mají 7 %. Vibrace motoru obzvláště při nižších otáčkách jsou bez řepky nižší, žádné výpínání válců tam samozřejmně není. Ale zpět k mazdě, koukal jsem do manuálu jak verze 2018, tak i verze 2013 a je povoleno až 10% řepky, ale kdo ví......možná by to mohlo nějaký vliv mít.
 
@hys Na české zastoupení Mazdy bych nespoléhal a určitě bych nečekal, že se budou vyjadřovat k informacím z internetového fóra. Stejně tak bych neočekával, že ti odepíšou něco ve smyslu "ano, víme o tom, řešíme to, do chvíle, než se to vyřeší si určitě novou 6ku nekupujte" ;) Minimálně ode mne už tam zpětnou vazbu k tomuto problému mají, a to ne přes jejich webový formulář, ale přímo od mého dealera (už jsem to tady zmínil v jednom z příspěvků). Takže asi tak...
 
Mám najete 3tis. km a stále to nepozoruju. Sice s autem jezdím přes víkend a úplně nevyhledavam pomalou a klidnou jízdu, ale posledně jsem se na to zaměřil a nic jsem nespozoroval, rozhodně ne nic co by mě obtěžovalo.
 
Ja som začal cítiť vibrácie až pri cca 7500 km, teraz mám 8200 km a vibrácie sú cítiť výraznejšie :( Premýšľam, či sa to zhoršuje časom, alebo má na to vplyv nižšia teplota.
 
Jsem na tom stejně jako Snake včetně najetých km. Schválně jsem se po přečtení na to snažil soustředit ale nic. Dám info až budu mít kolem těch 8k km jako ostatní co to začali pozorovat.
 
@Snake @Mateo Malinko vam zavidim, ale hlavne preju, aby vam to vydrzelo! Neni o co stat :( Mne to dela hned od prvnich stovek km, necekalo to do zadneho vetsiho najezdu.
 
Hodne smutne cteni...presne tento model a motor melo byt nase pristi auto, ale jelikoz jsem opravdu citlivy na jakekoliv vibrace a dalsi rusive elementy behem jizdy, tohle bych urcite nesnesl. Chapu tedy dobre, ze 2.5i 2017 je bez toho nesmyslneho vypinani valcu? Diky
 
Ne, nemá. Motor G192 tohle prostě nedělá a automat ho ve městě dusí úplně stejně. Přesto má sametově hladký chod. Jsem překvapen, co tady píše @Tomáš Havel, protože já mám najeto skoro 40 tisíc km a právě perfektní, kultivovaný chod motoru je jedno z největších plus Mazdy 6. Pozoruji tady tu diskuzi a v duchu si gratuluji, že mě Mazda k výměně za G194 neukecala. Jsem zvědav, jestli přijdete s nějakým řešením.
Suhlasim s @Krabat. U mojho auta tiez nic take nepozorujem ani pri nizkych otackach, do ktorych ho automat posiela dost casto. Inak ked som mal pozicanu CX-5 194k, urcite som necitil žiadne vibracie.
 
Mazda CX-3 s G150 A/T točí 1000 otáček a nevibruje. Mazda 6 s G192 A/T taky nemá problém. Mně kdyby vibroval benzín, tak bych se tedy divil. A kvalita paliva s tím nemá moc co dělat. Nějaký přínos Vervy 100 jsem nepozoroval. Použít spojení "atmosférické Mazdy jsou vysoce náchylné na kvalitu paliva" mi připadá přehnané. Z hlediska prevence proti karbonu ok, ale to platí pro každý přímo vstřikový motor. Ale kultivovanost chodu nebo spotřeba, tam nepozoruji žádný rozdíl. Teď se chystám vyzkoušet VIF, ale mám dojem, že má být přimícháván právě do Vervy.
Ahoj Krabate, ja si za tim nazorem s kvalitou benzinu stojim. Jednou v zivote jsem mel cest nacerpat N95 u ONO a motor prakticky nejel. U starych MZR jsem vzdy rozhodne poznal pokud jelo delsi dobu na 95 a pak po zmene na 98 ci 100oktan uz po necelem vyjeti jedne nadrze byl rozdil dosti znatelny.

Prikladem za vsechny je nove Sky activ 2,5i T tam cini rozdil ve vykonu dle uziteho paliva az nekolik desitek koni a to proste znat byt musi.

Kazdopadne zpet k nasim autum..u noveho auta rozdil nepoznas..tyhle veci zadnou byt citit az casem kdyz motor uz neni v puvodni kondici..obecne reknu kolem najezdu 80tkm a vyse z moji zkusenosti. Ovsem pro nekoho kdo s autem jen poskakuje porad po meste to muze byt znat jiz pri polovicnim najezdu. Ve svem Skyactivu nic nepocituji neb jezdim jen na Vervu a mam jen par desitek tisic na tacho.

Sent from my SM-T719 using Tapatalk
 
Mám pocit, že se někdy řeší věci zbytečně, téměř na hranici vědeckých bádání. Najezdím téměř 50k km ročně a neřeším kde benzín beru. Auto se chová stejně a je jedno zda to je aktuálně Mazda která má teprve 3,5k km a nebo to bylo 3.0 BMW s 285k km nebo jiná auta. Pravda beru N95 ale do BMW jsem zkoušel i N98 a taky nic, včetně VIF. Stejně tak i s naftovýma kterých jsme taky pár měli. A např. ONO má tak velkej obrat že se tam nemá čas usadit žádnej bordel, narozdíl od drahých paliv která lidi neberou v takovém množství. Debata o palivech mi přijde jako ta s oleji. Důležitý je tam olej vlastně mít a pokud auto neprovozuji v extrémních podmínkách a měním kolem 10k km tak je téměř jedno jakou značku tam dám když dodržím specifikaci.
 
Tak za mne tedy to má u Mazdy minimálně vliv na spotřebu. Za 5300 km které máme teď najeto jsem jen 2 nádrže natankoval něco jiného než N98. Jednou to byla aditivovaná N95 a jednou ultimate 102 v Německu a přiznám se, že tak nízko jako s tou 102 jsem se se spotřebou nikdy nedostal. A to shodou okolností zrovna tahle nádrž byla z půlky projeta velmi svižně. Možná jen náhoda, nyní to může být způsobeno i zimním obutím, předtím to bylo ještě na letních. Každopádně, jak jsem již napsal na začátku, normálně tankuji jen N98, bylo mi to řečeno i při předání auta, že na 95 sice ten motor jezdit může, ale doporučují užívat vyšší oktanové číslo. Rozdíl v ceně je relativně zanedbatelný, takže proč ne. Ale na samotný běh motoru, teď u nového auta jsem moc rozdíly nezaznamenal.

Jinak tedy u dieselu s Tebou už ale @Mateo souhlasit nemůžu. Předchozí Opel Astra 1.7 CDTi byl tedy hodně náchylný na kvalitní palivo (najeto 200k+ a střiky původní, což jistě mělo vliv), ale po natankvání obyčejné nafty to skoro vždy znamenalo "neklid" na volnoběh a hrubší běh.
 
Back
Top