• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

No u me je spise problem, ze citim primo ty vibrace, v sedacce, ve volantu, to mi vadi, ze clovek misto toho aby si pekne plul, tak ma pocit, ze jede v traktoru. A ten hrubsi projev je slyset az po ztlumeni nebo uplnem vypnuti radia.
 
@KlikPet, .
Jinak ja jsem v 5000 olej nemenil, na doporuceni servisu, ze je to zbytecne, chtel jsem to pro klid duse, ale rikali, ze na prvnich 20000km tam je od vyroby nejaky jiny zajizdeci olej, a ze to neni potreba. Tak jsem to nakonec nechal tak, vsak auto je v zaruce, plnim pozadavky a servisni ukony dane vyrobcem a vibrace uz v tu dobu byly patrne a jestli se ma neco posrat, tak at se to posere a vyresi to na zaruku.

Vsak on se ti motor nepotento v zaruce, neboj ;).

Zajizdeci olej je super. To slysim poprve :D
 
@M3grey nevim,kde jsi to v tom prispevku vycet, ze je super. Napsal jsem, ze mi bylo receno, ze to neni potreba. Ptal jsem se na tu vymenu jiz pri koupi a nasledne jeste 2x. Nebudu nutit servis aby si vzal moje penize.
 
Diky obema za vyzkouseni! Ono to opravdu neni uplme jednoduche dostat ve SPORTu motor do takhle klidoveho rezimu, coz je jasne, ale jde to a pak je to znat... Za mne jeste jedno vnimani. Celou tu dobu co, to pozoruji, tak mi prijde, ze ty dva valce nejsou tak znat vzdy a pokazde. Jednou za cas je ten projev o dost jemnejsi, v podstate takove, jak to tady nekteri z vas popisuji. Zkratka je nutne se na to vylozene zamerit. Stale to tam je (zvlast kdyz clovek vi, co ma hledat :)), ale treba z mista spolujezdce bych to uz asi necitil a treba moje zena by si toho nevsimla ani pri rizeni. Takhle kdyby to bylo pokazde, tak by mne to vlastne ani moc nevadilo. Jenze takto je to jen obcas, ve vesine pripadu to je zkratka znat az moc. I proto se mi to nechce davat za vinu jen a jen tem dvema valcum. Jako kdyby tam ne vzdy zafungovalo nejake tlumeni, nejaka soucastka, ktera kdyz funguje tak, jak ma, tak vetsine tech vibraci zamezi. Nevim...
 
Tak dnes rano vyzkouseno v rezimu SPORT. V normalnim rezimu, ustalena 60tka vibrace, po zapnuti rezimu SPORT vyleti otacky tak o 700ot/min vic a vibrace prestanou. Potom jsem musel padly preradit(o jeden stupen nahoru otacky tak 1700 a porad nic) o dva stupne nahoru, kdy se otacky dostanou na 1300 se vibrace dostavily. Je to stejna situace, kdyz si necham normalni rezim, kdyz prevodovka hodi motor na co nejvyssi prevodovy stupen pro danou rychlost a otacky spadnou na tech 1300, tak jsou vibrace na svete.
Jinak jeste priblizeni pocitu vibraci tem, kteri to stesti nemeli a tuto vymozenost nedostali. Je to jako kdyz u manualni prevodovky nepodradite pri dobrzdovani, nechate vyssi prevodovy stupen a motor zacne vibrovat nez chcipne. Ne ze by uplne skubal, ale ty pocatecni vibrace, tak to vnimam ja.
Takze patecni kusy maji take v japonsku. Ne jen Nemci a Italove se tesi na vikend
 
@PavelM6 Tak je to jasné, máme auto ze stejné várky... :( Já to ještě často připodobňuji k jízdě po zámkovce, ne po kočičích hlavách, ale po normální rovné, nerozbité zámkovce. V podstatě tlumené, ale i přesto citelné vibrace v celém autě. Já mám příjezdovou cestu k baráku po zámkovce a do kopce a občas když do toho kopce jedu nahoru, tak si říkám, jestli ono mi to už nedělá i pod plynem... :) Naštěstí ne, to je jen ta zámkovka...
 
To vypínání válců mě zajímá, takže jsem tomu věnoval dost pozornosti a nějakou anomálii bych si asi všiml. Vím, že v testech je na toto téma zmínka v tom smyslu, že je to nepostřehnutelné ve změně vibrací nebo zvuku a jediná možnost jak je možné vysledovat chod na 2 válce je pohled na aktuální spotřebu, která klesne. Zeptám se jestli u tebe to mechanické cuknutí a změna zvuku či vybrací nastane ve stejném momentu jak poklesnutí toho grafického ukazatele spotřeby (při plynulé jízdě)? Tak by se dalo s jistotou potvrdit, že to je problém související se změnou chodu motoru. Mám už najeto přes 6000 Km a ani jednou jsem při plynulí jízdě cuknutí a vibrace nezaznamenal ani při tom momentu poklesnutí spotřeby na ukazateli. Pokud jsem však ve stavu plynulé jízdy po rovině přidal plyn, velmi ale velmi nepatrné cuknutí nebo spíš prodlevu jsem pocítil. Musím ale říct, že při normálním ježdění, kdy člověk tak auto nevnímá nemám šanci abych si něčeho všiml.
 
@lionzion Myslim, ze jsem uz to nekde psal, pokud ne, tak ano, v okamziku toho cuknuti a vyrazne zmeny projevu motoru dojde zaroven k poklesu spotreby. Je to krasne videt na tom ukazateli realne spotreby, kde to najednou spadne k nejakym 3-5ti litrum. To jak pises o tom, ze jizdu na dva valce vubec nepoznas, no tak to ti jen tise zavidim... :(
 
@lionzion Myslim, ze jsem uz to nekde psal, pokud ne, tak ano, v okamziku toho cuknuti a vyrazne zmeny projevu motoru dojde zaroven k poklesu spotreby. Je to krasne videt na tom ukazateli realne spotreby, kde to najednou spadne k nejakym 3-5ti litrum. To jak pises o tom, ze jizdu na dva valce vubec nepoznas, no tak to ti jen tise zavidim... :(
To mě mrzí, asi by mě to taky trochu trápilo.
 
Tak už asi tuším, kde se Japonští inženýři inspirovali k tomu výmyslu s odpojováním dvou válců. Bylo to na dovolené na Menorce, kde viděli místní koně jak bravurně chodí pouze po zadních nohách. A jelikož jedním ze sloganů Mazdy je Jinba Ittai, neboli souznění koně s jezdcem, došlo jim, že stejně tak musí fungovat motor mazdy na dva válce. A jak je vidět z obrázku, on i ten kůň funguje pouze s dvouma nohama, a tuším že tam budou i nějaké ty vibrace v oblasti sedací části těla, s čímž asi Japonští inženýři jaksi nepočítali.
20181109_101106.jpg
 
Dnes som aj ja zaznamenal vibracie (najazdenych 7500km), siel som cca 60 km/h do velmi mierneho kopca, udrzoval rychlost. Ked som plyn uvolnil alebo viac pridal, tak vibracie poklesli. Vyzera to tak, ze sa to rozvibruje pri ustalenej jazde na dva valce pri konkretnej zatazi. Skusim to spomenut v servise ked tam najblizsie pojdem. Hadam, ked budu mat vela podnetov, tak to budu reportovat Mazde a myslim, ze by to malo byt riesitelne aktualizaciu softveru.
 
@Milos Tak vítej v klubu... :( Obávám se, že to aktualizace SW nevyřeší, já už jsem přesvědčen spíše o tom, že tohle bude nějaká mechanika. Já to pozoruji v podstatě od začátku, někdy je to lepší, jindy horší, ale stále to tam je. Už jsem psal, že jsem auto nechal kontrolovat na diagnostice, chyby tam nebyly žádné, SW byl aktuální. Určitě by to chtělo ale někde reportovat. Já už to přes mého prodejce reportoval přímo do české Mazdy, neočekávám sice nějakou extra odpověď, ale je to to jediné, co můžeme nyní dělat. Teda vlastně ještě jednu věc můžeme dělat - formálně reklamovat. V takovém případě se ale obávám toho, že fešáci v servisu rozeberou celé auto a stejně na nic nepřijdou. Já přitom budu měsíc bez auta a to je ještě otázka, v jakém stavu mi ho (po opětovném smontování) předají nazpět. Do toho se mi opravdu, ale opravdu (zatím) nechce. Takže čím víc nás to takhle nasdílí, tím pravděpodobnější je, že se k tomu Mazda nějak postaví. Otázka jestli vůbec a jak…
 
@Milos pamatuju jsi, ze jsi mi pred nejakyma dvema mesici odepisoval, ze u tebe tento problem neni, tak jsem si rikal, ze to bude prave temi patecnimi kusy co jsme si vylosovali my stastlivci, ale ted zacinam zjistovat, ze problem asi bude u vsech 6tek s timto konstrukcnim pocinem. Myslim si, stejne jako @KlikPet, ze problem bude mechanicky, ale stejne tak se mi nechce nechavat do toho drbat mechaniky, prece jen prvotni smontovani z fabriky bude vzdy lepsi. Je treba to hlasit servisu a pockat s cim prijde Mazda. Lidi si myslim bude pribyvat jen jak zacnou to nove auto vic vnimat.
 
@KlikPet Mám na mysli aktualizáciu SW štýlom, že ak to vibruje napr. pri 1400 otáčkach, tak riadiaca jednotka radšej podradí a nechá aj naďalej bežať motor na 2 valce pri o niečo vyšších otáčkach.
 
...jestli tomu dobre rozumim, tak si Mazda udelala ze zakazniku pokusne kraliky?
 
Čistě laický názor tak mě neberte za slovo ale vibrace mají vždy mechanický charakter, přitom provoz na 2 válce by neměl na chod válců, ventilů a klikové hřídele mít vliv ne? Jde o vypnutí vstřikování pro ty dva válce, které se ale i nadále mechanicky točí dva proti dvěma jen ty dva jdou naprázdno. Z tohoto důvodu si myslím, že by vypnutí dvou válců nemělo mít na změnu ve vibracích motoru zásadní vliv nebo alespoň nepatrný. Pokud tam tedy vibrace jsou, musí mít i zdroj takže něco se změnou časování vstřikování paliva, spalování nebo něco v tomto smyslu? Já jsem před tímto 2.5G motorem pět let jezdil tříválcem Ford Ecoboost 1.0 (92 kw verze), kde byla sice vyvažovací hřídel ale vibrace tam prostě byli cítit z principu chodu třech válců. Hlavně tedy v nízkých otáčkách ale bylo mi to jedno, protože jsem věděl co je zdrojem těch vibrací. U Mazdy by mě tedy také zajímalo co konkrétně vibrace způsobuje a pokud to někomu dělá a někomu ne tak o to víc. Každopádně souhlasím s názorem, že bych to kvůli tomu radši rozebírat a znovu skládat nenechával. Myslím si, že to mechanici berou dnes sériově a pokud ve své časově limitované době nenajdou problém, tak to označí za vlastnost. Určitě se najdou i ti lepší ale jak to poznat.
 
Někomu dělá, někomu ne... No a tomu, co to nyní nedělá, tak to možná začne dělat později... Samozřejmě to nikomu nepřeju, ale možná to nakonec bude plošnější, což by na druhou stranu výrazně uspíšilo následnou reakci Mazdy (opravu/nápravu). Jo a ještě jedna věc, která tady už zazněla, nová CX-5ka má dvouválcový režim také, tam o tom ale nemáte tušení. Jak jsem psal, měl jsem jí půjčenou na víkend a i když jsem se snažil sebevíce, tak jsem nic obdobného nezaznamenal. Prostě nic... Konstrukčně se přeci ale jedná o stejný motor, nebo ne? Ano, bude jinak naladěn, stejně tak jako převodovka, ale zrovna řešení vypínání těch válců (a věcí s tím souvisejících) bych očekával totožný.
 
...jestli tomu dobre rozumim, tak si Mazda udelala ze zakazniku pokusne kraliky?
To tak od roku 1967 +/-. No a teď vážně..., Mazda vždy chtěla být Toyotou, a poslední dobou do toho šlape. Nemyslím si, že je to až úplně tak dobře. Zase na druhou stranu, aspoň tím ukazuje, že má koule to zkusit, tak jako s wankelem a se vším. Prostě je to Mazda..., vědí, že statisticky jim 75% zase nevyjde, a jdou do toho. Toyota je zase takovej konzervativní přizdisráč co si hlídá 80 - 90% že určitě vyjde a málokdy experimentuje.
 
V kontextu toho mě napadá, jak bude běhat ten chystaný "diesel-benzínový" motor v nové generaci 3ky. To bude mazec, pokud tam borci z Hirošimy na něco pozapomněli nebo něco uspěchali. Zajímavá inovace se může rázem proměnit v pytel starostí pro nové majitele. No nechci předjímat, mám vlastně ty kluky japonský rád a fandím jim (jinak bych jezdil třeba v Superbu nebo Passatu), i když pravda, zrovna s tím provedením těch dvou válců (alespoň tedy u mého auta) mě fakt naštvali :mad: Takže zpět k původnímu tématu, ať příliš neředíme fokus vlákna... :)
 
Back
Top