• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Tak řekl bych, že u CX-5 vzhledem k tomu, že jde o menší tank, tak ten motor nebude tak často v dvouválcovém režimu.Nicméně myslím, že to co popisujete jsem již postřehl i já. Konkrétně jsem dojížděl k omezení na 70km/h a auto zpomalovalo rychleji než jsem předpokládal (i-ELOOP), tak jsem lehce polechtal plyn abych k omezení dorazil správnou rychlostí. V ten okamžik se auto celkem rozvibrovalo... To jsem měl najeto cca 12000km. Za posledních pár tisíc km jsem to pak pozoroval ještě několikrát, vždy v okamžiku kdy jsem chtěl krapet výkonu navíc na hraně mezi 2 a 4 válci...
 
@djaara83 Pochopil jsem to spravne tak, ze se ti to prihodilo u 6ky? Pokud ano, tak je to dalsi shodny popis problemu i situace, ve ktere se projevuje. Tak to vypada, ze to opravdu nebude zalezitost jen nekolila malo "patecnich" kousku. A take to vypada, ze se nejedna o problem, ktery by se projevoval hned od zacatku (pokud tohle bylo az ve 12k km). U kazdeho je ale asi jina cetnost vyskytu. Treba u me je to uz ale vylozene stala vec. Hodne jezdim po meste, takze klasicky 50ka nebo 70ka ustalenou rychlosti po rovine, takze jen lehke simrani plynu. V talovem pripade to vzdy cukne a zacne vibrovat. Pak pridam plyn, vibrace prestanou a auto zacne v zavislosti na sile seslapnuti pedalu plynule zrychlovat. Pokud se to deje neustale, tak je to o nervy, to mi verte... :(
 
Vcera byla M6 v Autosalonu. Zaslechl jsem dobre, ze i ta 2.0 ma vypinani valcu? :eek:
 
Včera jsem ze zvědavosti projížděl novou M6 2,5 a zaměřil jsem se na ty vámi popisované vibrace a opravdu tam byly!Mírné,ale byly.
 
Tak podle mě to je prostě ještě nedoladěné. Vibrovat to může z několika důvodů a vše vyřeší softwarová úprava. Hodně to ovlivňuje rozdílná vnímavost řidičů, někdo to vnímá, někdo ne a někdo je nakažen až když se na to zaměří, pak děkuje :D
 
Jo je to divný, že si těch vibrací nevšimli majitelé nové M6 už při zkušební jízdě v autosalonu, skoro bych prodejce mazdy podezříval, že u zkušebního vozu tu vlastnost odpojování dvou válců nějak potlačili. :D
 
U koupě nového vozu Ti je šumák jízda ustálenou rychlostí na desetinu plynu :D to už chceš to auto mít doma.
 
Před dvěma rokama sem si chtěl koupit Mondeo 1,5 EB. 160 koní, po asi čtyř kilometrové projíždce jsem to vzdal. Nevim jestli to bylo ještě nezajetý, ale to auto vůbec nejelo. O patro níž prodávali Mazdy, ale tenkrát mi M6 přišla vzhledově vůči Mondeu taková obyčejná a M3 malá. Nakonec jsem se tam po roce vrátil a tu M3 v sedanu koupil, s M6 by se mi v dnešní době blbě parkovalo a já nechci trávit tolik času v servisu a v lakovně. :)
 
Jo je to divný, že si těch vibrací nevšimli majitelé nové M6 už při zkušební jízdě v autosalonu, skoro bych prodejce mazdy podezříval, že u zkušebního vozu tu vlastnost odpojování dvou válců nějak potlačili. :D
Na zaklade sprav na fore som sa na to zameral ked som mal najazdenych cca 5000km a nic som necitil. Vsimol som si to az teraz pri 7500km...
 
Na zaklade sprav na fore som sa na to zameral ked som mal najazdenych cca 5000km a nic som necitil. Vsimol som si to az teraz pri 7500km...
No to by mně taky naštvalo, koupit si skoro za mega 2,5 litrovej motor a vibrovat tam jak v nějaký fábii 1,2 HTP....:confused:
 
Já si dovolím nesouhlasit s tím, že to je jen o míře vnímání toho kterého člověka. Samozřejmě, někdo je na to citlivější, někdo méně, ale troufnu si říct, že u mého auta byste to poznali všichni :) Když už se i moje manželka (která je u svého auta schopná nevnímat jakékoliv ruchy, klepání, natož pak oranžové nebo červené varovné hlášky...) z místa spolujezdce zeptala "co to tady klepe?", to už je co říct, to mi věřte... (při vší úctě k mé milované ženě ;)).

Podle toho, co tady lidé zatím píšou, si spíš myslím, že u každého auta je to cítit jinak, někde více, někde možná méně (kde si toho pak řidič ani nemusí všimnout). Zřejmě to bude kus od kusu jiné. Že by v závislosti na provedené montáži nebo kvality nějakého dílu? Možná trochu i v závislosti na režimu jízdy. I když pro ty "závodníky" tady, co v příspěvcích stále jen šlapou na plyn, i oni přece občas jedou ve městě 50kou/70kou, třeba i déle, než jen pár metrů, nebo ne? :)
 
@M3grey Nejsem si jist, jak je to u 2.0 motoru, ale vím, že vypínání válců je spojené výhradně s automatem.
 
On ten automat tomu zrovna taky nepomáhá. Jak vidím, jak mi ve městě občas spadnou otáčky při tempomatu na 50 km/h k nějakým 1200-1300 tak se není čemu divit projevu motoru. V takových otáčkách má většina motorů už hrubý chod. Sport režim už je naopak docela radikální a zbytečný na takovou plynulou jízdu městem.

Jinak u mne se ten stav teď tak nějak zastavil a prostě občas to vnímám, občas ne a už jsem si na to nějak zvykl, ale nějak na přelomu měsíce plánuji jet nechat vyměnit olej, tak se pobavím i v Mazdě, jestli mají podobný feedback i od dalších majitelů. Jen si myslím, že vzhledem k belgické nátuře tady nad tím jen mávnou rukou.
 
@tommas Počkej, neříjek, že ta belgická nátura je je3t2 horší, než ta česká? :) Mně takhle všichni pomlouvají čerké servisy a českého importéra, prý jinde v Evropě to funguje jinak, tam nespokojený zákazník je terpve pán... Ono to možná nakonec bude všude tak nějak stejné... :) Určitě dej vědět, jak si dopadnul...
 
No zkušenost se servisem jsem tady měl jen s originál Opel a tam si většinou moc nevěděli rady a než nad něčím přemýšlet tak chtěli raději měnit úplně vše a rovnou, jenže zároveň jakmile nalezli jeden problém, tak byli spokojení a už nebylo potřeba hledat něco dalšího. Takže jsem jezdil autem, které vydávalo různé zvuky, ale jediné co z toho vyšlo bylo, že brzdy uděláme nové, protože už vypadají nic moc.:D

Ale to samé je to tady i u řidičů. Lidi, které znám já, tak se dají počítat opravdu jako uživatelé aut a tím to končí. Zvlášť když donedávna se tady služebáky dostávaly, jako benefit, podobně jako v ČR stravenky.:D

Každopádně uvidíme, ještě nevím pořád do kterého zastoupení Mazdy jezdit na servis, tam odkud auto máme mi právě přišlo, že je ten přístup podobný jako v Oplu ( z vystupování odpovědných osob), Mazda, kterou mám ve městě, kde pracuji mě zase zneklidňuje, že je to společný showroom a servis s Citroenem.:confused:
 
Dnes jsem navstivil servis mazdy s nasim problemem. Dostal jsem k dispozici technika, tak jsem ho posadil hned za volant, aby si ty vibrace vyzkousel na vlasti kuzi. Po zkusebni jizde uznal, ze opravdu jsou ty vibrace znatelne, ale ze nevi jak moc muzou byt citit, protoze tam budou vzdy, kdyz jede na dva valce. Bavil jsem se s nim o tom, ze si nedokazu predstavit jak by se tento problem mel resit, ze rozebirani motoru a hledani pricin v nem nebo nejakem ulozeni mi neprijde jako dobra varianta a moc bych z toho nadseny nebyl. Tak mi priznal, ze v tuto chvili si to taky nedokaze predstavit jak by se postupovalo. Nakonec vystup z teto navstevy je, ze 17.12. jedu na garancni prohlidku po 15000km a do te doby vznese nejake dotazy a podnety na Mazdu CR a pokud bude nejaka odezva, tak by se neco poresilo pri garancce. Tak budu doufat
 
@M3grey Nejsem si jist, jak je to u 2.0 motoru, ale vím, že vypínání válců je spojené výhradně s automatem.
Myslim , ze to Honza v Autosalonu jen chybne popsal..pac on mel v testu 2,0i 165 k tusim Attraction. Vypinani dvou valcu ma jen benzinova motorizace 2,5i s AT ptoze s manualem se nedodava..bavime se o novem poslednim faceliftu.

Pokud se pletu opravte me. diky
 
Dnes jsem navstivil servis mazdy s nasim problemem. Dostal jsem k dispozici technika, tak jsem ho posadil hned za volant, aby si ty vibrace vyzkousel na vlasti kuzi. Po zkusebni jizde uznal, ze opravdu jsou ty vibrace znatelne, ale ze nevi jak moc muzou byt citit, protoze tam budou vzdy, kdyz jede na dva valce. Bavil jsem se s nim o tom, ze si nedokazu predstavit jak by se tento problem mel resit, ze rozebirani motoru a hledani pricin v nem nebo nejakem ulozeni mi neprijde jako dobra varianta a moc bych z toho nadseny nebyl. Tak mi priznal, ze v tuto chvili si to taky nedokaze predstavit jak by se postupovalo. Nakonec vystup z teto navstevy je, ze 17.12. jedu na garancni prohlidku po 15000km a do te doby vznese nejake dotazy a podnety na Mazdu CR a pokud bude nejaka odezva, tak by se neco poresilo pri garancce. Tak budu doufat

Muj osobni laicky nazor. Problem to je a reseni neni..proste to vibrovat bude. Jedine cim by to teoreticky mohlo jit odstranit je sw vypnuti teto funkce ..ptoze pouhym premapovani mnozstvi vstrikovaneho paliva pri jizde na dva valce to nepujde..ptoze ta vibrace nejpravdepodobneji vznika prave tim mechanickym vypnutim valcu a to nelze odstranit jinak nez tim, ze elminuji tuto funkci tady bud sw vypnout nebo to do toho motoru vubec nedavat..
 
Back
Top