• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Já rozdíl v kvalitě paliva taky nepoznám, ale pravdou je, že nikdy netankuji na nějakých noname benzínkách. V poslední době beru jen Vervu 100, dnes třetí plná nádrž v řadě, a žádný rozdíl nepozoruji. Výkon, chod, spotřeba, pořád stejné. Cenový rozdíl je přitom značný, přes 3 Kč na litr. Zase si říkám, ať auto dostane něco lepšího a trochu se pročistí motor, jestli je tedy ten PR marketing Benziny aspoň trochu pravdivý. ;)

Viz třeba tady:
https://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-benzin-s-oktanovym-cislem-95-98-a-100-vysledek-prekvapil
 
Tak ten test výše byť jsou hodnoty trošku jiné, tak při běžném použití auta ukazuje že je jedno co tankuješ pokud se budeme bavit čistě o výkonové části. V rámci palivové soustavy uznávám, že se o tom již dá spekulovat ale to mohu řešit vlastním aditivem. Tedy závěrem nikomu nechci rozporovat to, že subjektivně může mít pocit "jiného auta" ale jak jsem psal již v předešlém příspěvku. Domnívám se, že tyto rozhodnutí nemají na provoz auta takový důsledek jak se někdy s až téměř vědeckým přístupem řeší. A jak psal výše Krabat, cenový rozdíl těchto paliv (3 - 5kč) je při mém nájezdu 50k km za rok dost znát.
 
no já u NAFTY na mých M6 pozoroval jen snížení spotřeby při VERVA nebo SCHELL cca o 0.4-0,7l/100km a když jsem natankoval na obecné pumpě, tak auto taky jelo normálně, ale spotřeba byla vyšší.
 
Během výměny oleje v autorizovaném servise zde v B jsem se ptal jestli mají zkušenost/ stížnosti od majitelů nové 6ky G194 na toto téma. bylo mi řečeno, že jsem první od koho to slyší. Ale, že jich zároveň prodali jen pár - v Belgii se více prodává G165, z důvodu vysokých daní na silnější motor. Domluvili jsme se, že zkusí zjistit u importéra jestli se něco takového řeší a jinak, že se o tom pobavíme na jaře, zároveň jsem se ale od něj dozvěděl něco ve smyslu, že při chodu na 2 válce, motor logicky může mít hrubší chod.o_O Takže vlastně neočekávám vůbec nic. Cca. duben nás ale stejně bude čekat garanční prohlídka, tak uvidím jak se to bude vyvíjet do té doby.

Každopádně buď si na to začínám zvykat a nebo se to u mne trochu uklidnilo, protože už to nevnímám tak často.
 
@tommas To s tím, jak ti bylo řečeno, že jsi první, od koho to slyší... to spíš vypadá jako nějaká univerzální, celoevropská odpověď, kterou mají dealeři od Mazdy v nějakém servisním manuálu... ;) Mně také tvrdí, že jsem zatím jediný, kdo si na to stěžuje… Každopádně já si na to zvyknout nedokážu, možná proto, že u mne je to subjektivně stále horší, resp. už to není ani o nějakém sporadickém výskytu, ihned, jak se auto zahřeje, tak se tento projev dostaví. Pravidelně, vždy :mad::( Minulý týden jsem dal auto "na pozorování" k dealerovi. Provedli se mnou zkušební jízdu (technik uznal, že je to znát, že to také cítí - a to seděl na místě spolujezdce), auto jsem tam nechal, dle informací, které mám k dispozici, provedli další testovací jízdu, v rámci které stáhli reálná data z běhu motoru a výpis pak poslali na Mazdu. Nyní čekají na vyjádření.
 
@KlikPet Tak to jsem zvědav, jak to dopadne. Je dobré, že tvůj dealer to alespoň nějak řeší. Teď je otázka, jaké bude to vyjádření Mazdy, jestli přiznají problém. Snad ano.;) Kolik máš nyní najeto km?
 
@tommas Cca 7.500 km, ale o tom to alespoň v mém případě není. Všechno to, co tady popisuji, pociťuji v podstatě od prvních několika málo set kilometrů. Možná to lehce nabývá na intenzitě, ale není to tak, že bych v tom pociťoval nějaký extra velkou progres. V podstatě od začátku, celých těch cca 7.000 km.
 
ihned, jak se auto zahřeje, tak se tento projev dostaví. Pravidelně, vždy
Aby to nebylo spíš u měniče, myslím, že se tam používají i tlumiče kmitů, něco jako dvouhmotový setrvačník.
 
@shr3k
Aby to nebylo spíš u měniče, myslím, že se tam používají i tlumiče kmitů, něco jako dvouhmotový setrvačník.
Možná, nemám ale tak velkou technickou znalost, nevím, jak přesně tohle tam může fungovat/nefungovat, ale opravdu mi to přijde, že to není o těch dvou válcích, jako takových, spíš myslím, že je problém právě v tom tlumení toho dvouválcového režimu, ať už je to realizováno jakkoliv. Můžeš mi k tomu napsat nějaký detail?
 
Ještě mě napadla klasika - vyteklý horní silentblok motoru (případně "in progress"), ucpaná olejová tryska v něm atp. Ne, že by se takové případy v minulosti (při podobné kilometráži) nestávaly. :D
 
Podívej, já nevím, je to nové auto a jak jsem psal, já to začal pociťovat po prvních málo stovkách km. Ten tlumič kmitů mi připadá jako více pravděpodobný, za předpokladu, že se při montáži udělala chyba (myslím, že chybu může udělat i japonský montár, když zrovna nemá svůj den...), případně to může být i případná vada dílu. Písni mi prosím ještě nějaký detail k tomu měniči, resp. k tomu tlumiči.
 
V mem pripade to probiha stejne jako u @KlikPet, dokud se auto nezahreje, jede na vsechny 4valce a vse je v poradku, po zahrati zacne fungovat ekokravina na dva valce a vibrace jsou na svete. Klikpet prosim te, v kterem servise to resis? V pondeli jedu na vymenu oleje a prvni garancku, technici, jak jsem psal, o tom uz vedi a meli se na to dotazat Mazdy CR. Tak aby mi nerekli, ze jsem jediny o kom vedi.
 
@PavelM6 Autopalace na Spořilově. V jakém servisu to řešíš ty? Bylo by fajn, aby teď obdobných dotazů/záznamů přišlo na Mazdu co možná nejvíce, aby se tím začala zabývat. Určitě trvej na tom, aby z jízdy udělali záznam a ten pak formálně poslali na Mazdu.
 
@KlikPet Auto Hruška Ostrava. Pozeptam se na ten zaznam. Jinak pokud se nic nedozvim, tak zvazuju podat oficialni reklamaci, at se to pohne, akorat nevim jestli to resi Mazda CR nebo jen prodejce. To se s nimi musim domluvit.
 
Tak moje reklamace pokračuje, Mazda si vedle naměřených dat z jízdy od mého servisu vyžádala ještě další úkony (mimo jiné i změření komprese), takže to vypadá, že se tím někdo alespoň trochu zabývá, no chvála bohu... Zastoupení Mazdy prý ale stále tvrdí, že jsem zatím první, kdo si na toto stěžuje. Prosím tedy všechny, kteří jste se již zapojili do této diskuze a máte stejný problém, abyste napsali, kdo z vás (prostřednictvím vašeho servisu) již formálně předával příslušné info na Mazdu ČR. Možná jsem opravdu první :) nicméně věřím, že další budou následovat, minimálně @PavelM6, který s tím jede do servisu v pondělí, což? ;)
 
@PavelM6 Jak si dopadl v servisu? Máš nějakou oficiální reakci ze servisu, resp. z Mazdy (psal si, že už tam servis od tebe něco reportoval). Díky za info!
 
@KlikPet, chtel jsem napsat uz v pondeli, ale nejak jsem nestihal. Takze, jak jsem se projel pred mesicem s technikem, davali dotaz na Mazdu, s odpovedi, ze jsem prvni o kom slysi, ale maji tak jako u tebe udelat zaznam z jizdy, ktery udelali ted v pondeli a posali. Zatim bez odezvy. Technik me ale ujistoval, ze Mazda se tim urcite bude zabyvat i kdybych byl jediny. Zminil jsem se, ze se tim zabyva i tvuj servis. A dotazoval se na to i @tommas v Belgii. Tak uvidime. Jinak jeste jeden postreh od servisaka, ze je to mozna v ulozeni motoru, ze u M6 je jine a tvrdsi nez u CX5, ve ktere tento problem neni. Tak uvidime.
 
No jsem zvědavý na feedback od Mazdy na základě dat s vašich jízd. Snad se k tomu tedy postaví čelem a opravdu se budou snažit najít řešení. Já měl v posledních týdnech od vibrací celkem klid, ale včera jsem očividně Mazdu zase dostal do té specifické situace. Asi 3-4 km úsek po rovině ve městě na 70ce, adaptivní tempomat nastaven na 75 km/h, motor běžel na nějakých 1500 -1600 otáček a chvílemi jsem si připadal jako bych řídil starý diesel:mad: Ještěže je u mne tento stav spíše vyjímečný.
Normálně se to v poslední době totiž chová tak, že ano, poznám to nejen na spotřebě, že jedu na dva válce a motor má hrubší projev, ale spíše zvukem než vibracemi. Takže pokud mám zapnutou hudbu trochu hlasitěji, tak to ani nezaznamenám. Ale tak včera jsem si to tedy bohatě vynahradil. :/
 
Back
Top