• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

@Reddwarf I u 6ky je to podobné jako napsal @hys u 3ky. V našem případě typicky ustálených cca. 60 nebo 75 km/h městem po městském okruhu. Ať už na tempomat nebo bez. Jinak já to prostě přestal někdy po roce řešit, Mazda v Belgii se k ničemu neměla, to samé jsem viděl tehdy přes @KlikPet v ČR. Přes léto je to celkem ok a hold přes zimu zatnout zuby a ignorovat. Navíc auto půjde už snad v následujících měsících pryč.

Jestli se to ale přes @shr3k bude dát v budoucnu řešit, tak jen dobře pro další budoucí majitele. Pravda je, že mi ale přišlo, že jsme si na to stěžovali jen majitelé ročníků 2018, pokud si dobře pamatuji, tak tam možná potom došlo k nějaké dílčí změně v konstrukci a třeba už je klid.
 
myslím že Shr3k tu otázku řeší a to je jak říkáš naděje i pro ty co s tím mají potíž, je fakt že já mám 2020 a auto je v podstatě nové, mělo nájezd 10 tis. ale jak říkám ikdyž někdy jezdím na to že koukám na info kdy to tam skočí tak osobně žádné změny natož vibrace nepocituju. Na druhou stranu jestli se to projevuje na městském okruhu při rychlosti mezi 60-75 tak to jsou věci ke kterým se až tak nedostávám, protože u nás nic podobného není ...takže bud dálnice, kde to peláší nebo srandy po okrskách nebo čiste město přískoky a max. 50 takže až tak asi moc neuspořím plynulostí
 
@Reddwarf I u 6ky je to podobné jako napsal @hys u 3ky. V našem případě typicky ustálených cca. 60 nebo 75 km/h městem po městském okruhu. Ať už na tempomat nebo bez. Jinak já to prostě přestal někdy po roce řešit, Mazda v Belgii se k ničemu neměla, to samé jsem viděl tehdy přes @KlikPet v ČR. Přes léto je to celkem ok a hold přes zimu zatnout zuby a ignorovat. Navíc auto půjde už snad v následujících měsících pryč.

Jestli se to ale přes @shr3k bude dát v budoucnu řešit, tak jen dobře pro další budoucí majitele. Pravda je, že mi ale přišlo, že jsme si na to stěžovali jen majitelé ročníků 2018, pokud si dobře pamatuji, tak tam možná potom došlo k nějaké dílčí změně v konstrukci a třeba už je klid.
U mne stále stejná věc, a to i u mé CX-5ky se stejným motorem, kterou jsem pak po roce za M6ku vyměnil. Je to přesně tak, jak tady popisujete - ustálené otáčky, rychlost mezi 50 - 70km a pak najednou cuknutí a dost výrazné vibrace/chvění jak to spadne do dvou válců a následně výrazné cuknutí, když to pod plynem zase "naskočí" zpět na čtyři válce. A ano, v zimně je to častější/výraznější. Zajímavé je, že to není každou jízdu stejné. Mám vypozorované, že tak na dvě/tři relativně dobré jízdy (kde bych při troše přemlouvání mohl i přistoupit na názor, "že to vlastně ani moc poznat nejde") je pak jedna jízdy, kdy je to dost příšerné. Za tu dobu jsem to už ale stejně jako @tommas jednoduše přestal řešit. Beru to vlastně jako vlastnost - v servisu si s tím neporadí, svolávačka na to není a otravovat si tím život víc, než je zdrávo, (už) nechci... Pokud by to ale šlo vypnout (se @shr3k jsme to už v jeho vlákně k odemykání výkonu párkrát nakousli), tak budu mezi prvními, kteří by do toho šli... ;)
 
Také jsem začal pozorovat to cuknutí, ale vibrace za jízdy nepozoruji, aš když zastavím, třeba na křižovatce, tak cítím někdy větší, někdy menší vibrace.
 
Podařilo se již někomu to cukání a vibrace po těch letech vyřešit? Mám stejný problém při ustálené rychlosti a lehce sešlapnutém plynu, jen u mě přesně nevím, zda důvodem je funkce vypínání válců, protože nemám vizualizací v infotaimentu, ale vše tomu nasvědčuje a už jsem z toho zoufalý. V mazdě jsem byl, dle informaci moje Mazda 6 absolvovala svolavačku na přehrání softwaru kvůli systému deaktivace válců, takže na mě koukali jak na blázna, že to nikdy po aktualizaci neřešili.. v okolí nikoho nemám a do běžného servisu, kde začnou měnit díl za díl, nebo bastlit jednotku a tahat ze mě peníze se mi nechce…
 
Takze mam tu oficialne vyjadrenie Mazdy k problemu vibracii pri deaktivacii valcov

Dobrý den,

jedná o standardní projev u vozů s deaktivací válců. Na odstranění není vydán postup…vůz by měl v tomto ohledu být v pořádku.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Klára Borovičková
Zákaznické centrum

Mazda Motor CZ, s.r.o.
 
Zdravím,

mám tři měsíce starou Mazdu 6 2,5 Sky-G a rád bych s vámi nasdílel a především zkonzultoval mé zkušenosti s tímto motorem.

Motor je v podstatě úžasný, resp. přesně takový, jaký zájemce o tento vůz s tímto motorem očekává. Tedy velice kultivovaný, tichý a od cca 3tis otáček dostatečně výkonný a příjemně pružný. Problém konkrétně u mého vozu nastává v režimu klidné jízdy, tedy v rychlostech od cca 30 do cca 90km/h pod minimálním plynem, typicky při jízdě obcí po rovině při udržování rychlosti 50ti km/h. Zkrátka při jízdě, kdy si chcete jen tak klidně plout a jen „šolícháte“ plynový pedál pro udržení stálé rychlosti. V takovém případě totiž auto lehce cukce a od motoru jsou cítit dost silné vibrace. V momentě, kdy šlápnete více na plyn, v podstatě okamžitě to přestane a motor se opět zklidní (a samozřejmě že začne dle očekávání zrychlovat). Pokud plyn povolíte, opět se dostaví cuknutí a vibrace. Rád bych řekl, že to není nic, na co by se člověk musel vyloženě zaměřovat, je to cítit dosti výrazně, a to i z místa spolujezdce (který nemá zpětnou vazbu od plynového pedálu)! Samozřejmě se nabízí úvaha, že by to mohl být nedostatečným utlumením motoru při režimu jízdy na dva válce. Nevím, pravděpodobně to ale bude s režimem jízdy při deaktivovaných dvou válcích spojené, už jen proto, v jakém okamžiku toto nastává (jízda bez zátěže, nižší rychlosti). Už jsem to i řešil se svým dealerem, který si vůz projel, také si toho všiml, nicméně po mnou požadovaném provedení diagnostiky jednotka nevykazovala žádné chyby a SW ve voze byl dle servisního technika aktuální. Celé jsme to prozatím uzavřeli s tím, že auto je ještě stále v záběru (stáří cca 3 měsíce, nájezd něco málo před 5.000 km) a že ještě pár set/tisíc km počkáme, jestli si to nesedne.

Mně osobně to strašně štve, strašně mi to kazí dojem z celého toho auta, tím spíš, když se jedná o zcela nový vůz. Pročítal jsem si dosavadní recenze (i zahraniční), nikde na nic takového nikdo nepoukazoval, naopak, většinou se recenzenti shodují na tom, že přepínání mezi čtyřmi a dvěma válci je pro řidiče téměř nepostřehnutelné. No tak to já tedy určitě říct nemohu… Procházel jsem si i různá fóra, zatím jsem podobné zkušenosti nezaznamenal, až včera jsem tady v jednom z vláken našel stejnou zkušenost jiného člena fóra. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno.

Prosím tedy o vaše komentáře, případně vaše zkušenosti, a to jak se samotným motorem (resp. s tím, jak ve výše popsaných podmínkách pracuje), tak i se zkušenostmi s vaším servisem a jeho úkony a radami, pokud tedy stejný problém se servisem už nějak řešíte. Díky moc!
Ahoj,moje nová CX5 dělala to samé,bylo to vypínáním válců.Po přechodu z 95E10 na 100oktanový benzín zmizelo jak cukání,tak i vibrace .
 
Od nového používám jen 100 oktan (v ČR jen Verva 100), takže nemohu srovnávat, ale nic hrozného nepociťuji. Běh na 2 válce při trochu soustředění a snaze poznám. Není to ale nic, co by mě znepokojovalo.

Edit: Z hlediska běhu motoru, naopak z hlediska údržby, životnosti a případných nákladů mě netěší, že tam tento eko nesmysl je.
 
Back
Top