• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Já bych se nebál zkusit tu fintu s pootočením spínače na dovření kapoty. Nevidím moc důvodů, aby mechanikovi, který si chce poslechnout, jak šlape motor a nebo něco testuje, aby běžely jen 2 válce.
Když to nezafunguje, tak pak bych to teprve řešil.
 
Ja se s autem projel, ale vuz, se kterym jsem absolvoval zkusebni jizdu, tak tento problem nevykazoval. Jak uz jsem napsal, evidentne se tento problem netyka vsech vozu, resp. ne u vsech vozu je ten rezim dvou valcu tak znatelny.
Hlavně je tento motor už nějaký ten pátek v CX-5 KF a tyto problémy u něj nebyly zaznamenány. Držím palce a těšíme se na každé nové info.
 
@Natural Jo to je bobrej koment. Presne tak, u nove CX-5 jsem obdobny problem v diskuzich nezaznemal a ze uz jezdi o dost dele nez faceliftovana 6ka. Navic jsem ji mel pujcenou na vikend a o nejakem vypinani valcu jsem vubec nevedel. Takze je videt, ze kluci z Mazdy opravdu umi tu deakvitaci valcu udelat tak, aby to ridic nepoznal. Tim spis si myslim, ze v tom mem pripade je neco spatne...
 
Jo, jen upozornění; když to uděláš nebudeš pak mít funkční i-Stop.
No a taky alarm při otevření kapoty. :D

Jinak prosím vás zbytečně neexperimentujte, vypínání válců nemá s čidlem otevření kapoty nic společného a nelze se jej zbavit bez zásahu do PCM:
ac5wzn00004626.png
 
@KlikPet Opravdu je to u mě tak, že se na to musím spíše zaměřit. Třeba včera, když řídila přítelkyně, tak jsem to jako spolujezdec zaznamenal asi jednou a na 2 válce jsme jeli určitě víckrát. Nicméně, jak psal @xPet šance na úspěšnou reklamaci bude nejspíše nulová, protože z důvodu emisí je to bohužel vlastnost motoru. Nicméně si nedovedu představit, jak moc je to znatelné třeba u tebe.
Když jsem před koupí jel testovací jízdu se stejným motorem, tak jsem to nezaznamenal, ale to jsem spíše zkoušel, jak se ten motor chová pod zátěží a jak to pojede, než že bych jel klidně a asi jsem auto ani nedostal do situace, kdy by je to deaktivovalo.

Jinak mám teď najeto nějakých 3800 km a při cca. 5000 chci měnit olej, tak to zkusím nadhodit v servise a uvidíme no. Nicméně z mé strany je to sice zápor, nejsem z toho nadšený, ale tak nějak jsem to vnitřně očekával, že pokud si auto vypne půlku válců, tak se to prostě na chodu motoru projevit musí. Uvidím, jak to bude pokračovat dále, motor naší Mazdy se každopádně za posledních 2000 km rozhodně celkově zklidnil.
 
@tommas OK, dej tedy vědět, jestli ti k tomu v servisu něco řeknou. Mimochodem, já také nechal v 5000 vyměnit olej a filtr a auto se potom ještě o trochu ztišilo. O to více si možná teď těch dvou válců všímám... :(
 
@shr3k Souhlas, pokud by se toho člověk chtěl zbavit, tak se určitě nevyhne zásahu do řídící jednotky. Myslím ale, že to je jen otázka času... ;)
 
Jen takove povzdechnuti...deaktivace valcu (a dalsi eko blbustky) stala za tim, ze jsem upustil od nakonfigurovaneho Golfa a sel do posledniho rozumneho vozidla, resp. motoru (G165). Presne takovych vibraci jsem se bal. Vnimani techto projevu je hodne subjektivni. Ja osobne jsem na to hodne haklivy a vim, ze by me to casem neskutecne stvalo. I proto mi do auta nesmi R3, to je proste pojizdny vibrator, at to popira kdo chce.
 
Mám pocit,že 2,5 motor už nebude nejprodávanější motorizací.Teda,pokud se nepodaří ta deaktivace vypínání válců.
 
Dobré ráno všem,

tak dnes cestou do práce jsem vypozoroval zajímavou věc. Napadlo mě vyzkoušet, jestli ty vibrace ucítím i v režimu SPORT J Tak jsem to přepnul do SPORTu a hurá do ranní dopravní špičky ;) No a a světe div se, dělá to také a úplně stejně. Když už se mi podařilo navodit stejné podmínky, tedy rychlost kolem 50ky, 1.500 otáček, ustálená rychlost, jen lehce sešlápnutý plyn (jen lehké udržování stejné rychlosti), tak se dostavil naprosto stejný projev motoru. Takže co z toho vyplývá? Buď ten motor deaktivuje válce i i ve sportovním režimu (sice to není příliš logické, na druhou stranu proč tuhle funkci nenechat stále aktivovanou, vždyť ve SPORTu stejně pojedete úplně jinak, než jsem se snažil jet já v ranní dopravní špičce, typicky otáčky budete chtít stále držet mnohem vyšší a převodovka vám v tomhle dost pomáhá), nebo to je celé ještě o něčem jiném.

@PavelM6 Pavle, zkoušel si dvouválcoví režim navodit ve stavu SPORT? Jaký byl projev motoru?
 
@KlikPet Zajímavé, schválně dnes po cestě z práce taky vyzkouším jestli i ve Sportu to bude dělat.
Jinak ano, zní to sice nelogicky, ale je možné, že to bude opravdu v řídící jednotce nastavené tak, že motor prostě vypíná při minimální zátěži a otáčkách válce vždy a nezáleží, jaký je nastavený režim. No večer napíšu co a jak.;)
 
Nevím, nemám auto s vypínáním válců. Zkus ForScan a sledovat hodnoty INJ_* , LOAD a VT_EX_DUTY.
 
@KlikPet, zkousel jsem to drive, a u me to prave ve sportu prestalo. Ale problem u sportu je, ze dlouho nechava vytocene otacky u trojky, ctyrky a do vyssich rychlostnich stupnu se ji nechce pokud nejedes opravdu rychle. Proto rezim sport pouzivam jen pro zabavu a to zase nejezdim ustalenou rychlosti, aby byl spusten rezim dvou valcu. Ale zitra to vyzkousim jestli se treba neco nezmenilo a nebude to delat uz i ve sportu.
Jinak ja jsem v 5000 olej nemenil, na doporuceni servisu, ze je to zbytecne, chtel jsem to pro klid duse, ale rikali, ze na prvnich 20000km tam je od vyroby nejaky jiny zajizdeci olej, a ze to neni potreba. Tak jsem to nakonec nechal tak, vsak auto je v zaruce, plnim pozadavky a servisni ukony dane vyrobcem a vibrace uz v tu dobu byly patrne a jestli se ma neco posrat, tak at se to posere a vyresi to na zaruku.
 
Taky jsem to v režimu SPORT po cestě z práce zkusil. Vypíná to válce i při něm, ale musel jsem to vyvolat zařazením pádlem pod volantem na nižší stupeň, protože jinak jak píše @PavelM6 převodovka nechává vytočené otáčky. U mě to opravdu vypíná typicky při ustálené rychlosti mezi 40 - 60 km/h ve městě, kdy převodovka nechá spadnout otáčky k 1500 - 1700. Vnímám to, že má motor hrubší chod, ale není to prostě vyloženě rušivé, zvlášť pokud poslouchám muziku.
 
Back
Top