• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Kdoví, třeba na to i to palivo bude mít nějaký vliv. Naše Mazda za celých 17 000 km dostala jen jednu nádrž 95ky, jinak z 90% dáváme 98ku (víc v Belgii není), v Německu 102 a v ČR 100 a třeba i proto to není tak hrozné.

Jinak v pondělí poreferuji. To bude ta zmiňovaná garanční prohlídka. Každopádně proběhne jen testovací jízda, jedeme pak v průběhu týdne do Čech, takže auto potřebuji a rovnou jsem jim řekl, že to budeme řešit až po návratu. Tak snad to ale nedopadne, tak jak jsem nastínil v mém příspěvku a budou to chtít řešit.
Naštěstí u našeho auta to opravdu není nic hrozného a projevuje se to jen ve specifických situacích do kterých se při běžných cestách moc nedostávám i tak mne to ale štve. Auto ceníkově za víc jak 40 000 eur a motor se občas chová jak moje bývalá dieselová Astra.:mad:
 
Práve mam auto v Car Star (montáž Android Auto + servisná prehliadka) a spomenul som im problém s vibráciami. Vyzeralo to tak, že o tom počujú prvýkrát. Pýtali sa na detaily kedy sa to deje a ako viem, že auto ide na 2 valce. Nečakám, že s tým teraz niečo spravia, som ale zvedavý čo mi k tomu povedia keď si prídem večer po auto.
 
OK, tak dej pak vědět. Já shodou okolností dnes ráno psal do Car Star maila, jestli s tím už mají nějakou zkušenost, že by mě zajímala zkušenost jiného autorizovaného servisu. Takže minimálně tam budou mít takto zprostředkované info přímo ode mne... ;)
 
@Milos Tak už tu mám odpověď z CarStar:

...Dobrý den,
žádný z našich zákazníků si na tento problém nestěžuje a ani nevím o žádné nové servisní informaci, takže Vám bohužel neporadím.
S pozdravem...


Takže tak :)
 
Tak se s nechuti přidávám do klubu při 8 tis. km. Jel jsem cca 75 na tempomat v kolone a myslel jsem si že silnice je nějaká hrubší, ale po podrazeni to uplne přestalo. Naštěstí takto skoro vůbec nejezdím a proto jsem si toho možná nevšiml dřív. Čerpám výhradně 98-100 benzin.
Vzhledem k mojí úrovni francouzštiny to u Lucembursky Mazdy snad ani řešit nebudu. Jestli se ale @tommas povede něco vyřešit v Bruselu, tak si tam rád zajedu :D
 
Tak na ně spusť Lucembursky :D Anglicky to tam nejde? Já mám pocit, že v takovém Holandsku umějí anglicky i uklízečky. Jinak bych řekl, že ti starší Lucemburčani určitě dají i němčinu - malá nápověda "kein zwei Zylinder Betrieb!" :D
 
Tak na ně spusť Lucembursky :D Anglicky to tam nejde? Já mám pocit, že v takovém Holandsku umějí anglicky i uklízečky. Jinak bych řekl, že ti starší Lucemburčani určitě dají i němčinu - malá nápověda "kein zwei Zylinder Betrieb!" :D
No rodily Lucemburcani vetsinou umi Francouzsky, Nemecky, Lucembursky a Anglicky :) Problem je v tom, ze vetsinou na takovych pozicich jsou Francouzi nebo Belgicani co anglicky nemluvi.
No nevim jak me daleko dostane tahle fraze :D
 
@Snake Jo jo, "hrubší silnice" :), já to přirovnávám k jízdě po zámkovce, prostě znatelné vibrace, nic zanedbatelného, ale zase nic, z čeho by se člověk vyloženě vylekal. Je to ale prostě znát a stačí jen malinko přidat nebo ručně (pádlem/pákou) podřadit a okamžitě to zmizí.

A co vlastně @Milos , jak ten dopadl včera v CarStaru?
 
@KlikPet včera to dopadlo tak, že pri aktualizácií pre Android Auto umrela jednotka infotainmentu, takže som po auto nebol...
Dnes mi volali, že od importéra ešte nedostali novú jednotku, tak si dnes pôjdem vyzdvihnúť auto bez funkčného infotainmentu a len dúfam, že sa to podarí vyriešiť budúci týždeň.
Večer napíšem ich reakciu na spomínané vibrácie motora.
 
@Milos To bych tedy čekal, že na jejich náklady dostaneš jiné náhradní auto - samozřejmě adekvátní náhradu jako je jiná 6ka nebo CX-5 a ne, že nechají zákazníka jezdit autem na kterém mu "znefunkčnili" infotainment.
 
@Milos Tak to držím palce. Mimochodem, já jsem o tom Android Auto uvažoval také, ale nechce se mi do toho vrážet extra peníze. Na kolik to vlastně vyjde? Pochopil jsem, že to není v rámci "záručního updatu", ale že za to chtěj docela ranec.
 
Neodpustím si ještě jedno zamyšlení (sorry, ale jak už jsem psal, už mi z toho hrabe :confused:), znova jsem si pročítal příspěvky těch, kteří ty vibrace řeší podobně jako já. Velká část z vás totiž vždy dodá něco ve smyslu toho, že je to jen občas, že „takto naštěstí nejezdí“ (viz teď naposledy @Snake), že se do toho dvouválcového režimu vlastně jen málokdy dostanou. Nějak tomu nerozumím. Dobře, nejezdím jako závodník, nemám pořád nohu na plynu, navíc velkou část km najezdím po městě (kde zkrátka musíte často jet delší dobu 50kou nebo 70kou), na druhou stranu určitě nejezdím na spotřebu a nemám problém na to občas šlápnout (proč jinak bych si také kupoval takové auto s takovou motorizací, že ;)). Do dvouválcového "vibrujícího" režimu se ale dostanu několikrát během každé jízdy (pokud teda zrovna nevalím vyloženě po dálnici nebo pokud zrovna nebrousím okrsky na okraji Prahy). Tak třeba když projíždím v Praze Jižní spojku (jezdím tam každý den, tam a zpět), tak pokud není zácpa a je plynulý provoz, tak jedu v podstatě stále po rovině a stále stejnou rychlostí, typicky 70-80 km/h. No a v takovém případě to tam skočí vždy. A pokud je celá ta opičárna zamýšlena alespoň trochu pro snížení spotřeby/emisí, tak přesně tohle je situace, kdy skutečně mohu jet jen na dva válce. Proč ne, víc jich vlastně ani nepotřebuji, nepotřebuji akcelerovat, nepotřebuji větší výkon, jedu ustálenou rychlostí, ustálenými otáčky, pod stále stejně (a vlastně jen minimálně) sešlápnutým plynem. A jestli tady někde není mezi námi rozdíl. Dokáži totiž ten samý úsek projet tak, že v podstatě stále šlapu na plyn, který pak (abych příliš nepřekročil tu někdy i měřenou 80ku) na chvíli povolím, no a pak zase na chvíli přidám a tak stále dokola. V takovém případě vlastně pořád více či méně zrychluji nebo naopak „plachtím“ zcela bez plynu. No a pak mi ty dva válce samozřejmě nikdy nevypnou, vyjma toho "plachtění" totiž po motoru stále vyžaduji výkon. Nepožaduji extra velký výkon, ale ne tak malý, aby se motor rozhodl odstavit dva válce. Proto možná ty vibrace řada z vás cítí především při jízdě na tempomat, protože ten, pokud před sebou nemá překážku, prostě udržuje stále stejnou rychlost, tedy v případě roviny stále stejné otáčky, stále stejný výkon, potažmo stále stejnou míru plynu. Takže podle mého názoru bude v celé téhle věci záležet i na tom, jak kdo z nás vlastně jezdí a teď opravdu nemyslím extrémy jako je jízda na spotřebu vs. jízda brzdy plyn.
 
Po okreskách nebo ve městěch super. Na dálnici je to horší, zvlášt v případě hrubšího povrchu dálnice. A aerodynamický hluk, je také o něco horší než jsem čekal. Předtím jsem jezdil BMW 320d a tam jsou v tomhle tedy o dost dál.

Tak to bych se skoro i hádal, protože jsem měl 320d půjčené týden v Německu (320i taky), vždy poslední model, střední výbava a bylo to hlučné, malé a nepohodlné. Auto mělo najeto jen pár tisíc km, takže žádný vrak. Je sice pravdou, že jsem jezdil na zimních gumách, ale s prémií to mělo společné jen tu modrou vrtuli, jinak vůbec nic. Jo, a materiály v interiéru byly naprosto zoufalé. BMW šlo šíleně dolů. Nějaký luxus navodí už jen ty dražší modely.
 
Poslední úprava:
Neodpustím si ještě jedno zamyšlení (sorry, ale jak už jsem psal, už mi z toho hrabe :confused:), znova jsem si pročítal příspěvky těch, kteří ty vibrace řeší podobně jako já. Velká část z vás totiž vždy dodá něco ve smyslu toho, že je to jen občas, že „takto naštěstí nejezdí“ (viz teď naposledy @Snake), že se do toho dvouválcového režimu vlastně jen málokdy dostanou. Nějak tomu nerozumím. Dobře, nejezdím jako závodník, nemám pořád nohu na plynu, navíc velkou část km najezdím po městě (kde zkrátka musíte často jet delší dobu 50kou nebo 70kou), na druhou stranu určitě nejezdím na spotřebu a nemám problém na to občas šlápnout (proč jinak bych si také kupoval takové auto s takovou motorizací, že ;)). Do dvouválcového "vibrujícího" režimu se ale dostanu několikrát během každé jízdy (pokud teda zrovna nevalím vyloženě po dálnici nebo pokud zrovna nebrousím okrsky na okraji Prahy). Tak třeba když projíždím v Praze Jižní spojku (jezdím tam každý den, tam a zpět), tak pokud není zácpa a je plynulý provoz, tak jedu v podstatě stále po rovině a stále stejnou rychlostí, typicky 70-80 km/h. No a v takovém případě to tam skočí vždy. A pokud je celá ta opičárna zamýšlena alespoň trochu pro snížení spotřeby/emisí, tak přesně tohle je situace, kdy skutečně mohu jet jen na dva válce. Proč ne, víc jich vlastně ani nepotřebuji, nepotřebuji akcelerovat, nepotřebuji větší výkon, jedu ustálenou rychlostí, ustálenými otáčky, pod stále stejně (a vlastně jen minimálně) sešlápnutým plynem. A jestli tady někde není mezi námi rozdíl. Dokáži totiž ten samý úsek projet tak, že v podstatě stále šlapu na plyn, který pak (abych příliš nepřekročil tu někdy i měřenou 80ku) na chvíli povolím, no a pak zase na chvíli přidám a tak stále dokola. V takovém případě vlastně pořád více či méně zrychluji nebo naopak „plachtím“ zcela bez plynu. No a pak mi ty dva válce samozřejmě nikdy nevypnou, vyjma toho "plachtění" totiž po motoru stále vyžaduji výkon. Nepožaduji extra velký výkon, ale ne tak malý, aby se motor rozhodl odstavit dva válce. Proto možná ty vibrace řada z vás cítí především při jízdě na tempomat, protože ten, pokud před sebou nemá překážku, prostě udržuje stále stejnou rychlost, tedy v případě roviny stále stejné otáčky, stále stejný výkon, potažmo stále stejnou míru plynu. Takže podle mého názoru bude v celé téhle věci záležet i na tom, jak kdo z nás vlastně jezdí a teď opravdu nemyslím extrémy jako je jízda na spotřebu vs. jízda brzdy plyn.
Souhlasím s tvojí úvahou, že je to u každého jiné kvuli profilu cest, který jezdí.
Osobně bydlím v malém městě, kde není nic jako jižní spojka, kde dáš 80 na tempomat a za půl hodiny objedes celý město (s trochou nadsázky). Já mám kolem domu buď dálnice (po kterých jezdím do Německa na nákupy nebo jinam na výlety) a pak okrsky, který jsou upraveny, většinou prázdný a téměř nikdy tu nemeri. Takže se do módu dvou válců nemám moc možnost dostat.
 
@KlikPet U mne je to tím, že mé klasické každodenní použití je poskakování mezi križovatkama v Bruselu, kdy se nedostanu s rychlostí ani na 50 a pořád jen zastavuji a rozjíždím se a následně přímý výjezd po dálnici. Těsně před dálnicí mám asi 2km úsek se 70kou, kde mám tempomat na 78 a při této rychlosti už je naštěstí klid. U naší Mazdy se to projevuje při jízdě na tempomat mezi 60-70 a potom to občas zaznamenám při popojíždění v koloně/ pomalém provozu okolo 30 km/h.

Ono jsou tady vlastně skoro všude buď dálnice a nebo město, kde je takový provoz že bez zátěže moc nejedu.
 
Reakcia Car Star Praha je, že sa im nepodarilo daný problém nasimulovať...

@KlikPet Riešil som aj servisnú prehliadku, takže na faktúre je viac položiek. Ak som to dobre spočítal, tak za samotné AA/CP cca 5 000.
 
@Milos Díky za info k AP/CP, 5.000 se mi za to dávat nechce... :mad:

A co se toho "problému" týče, já to řešil tak, že jsem jel s technikem a "nasimuloval" jsem mu to sám. :) Možná je to ale u mě výraznější, to je konec konců i důvod, proč jsem tady to téma vlastně založil. Jste dohodnutí na nějakém dalším postupu nebo to dál řešit nebudeš?
 
@KlikPet Ešte sa do Car Star budem vracať kvôli doriešeniu nefunkčného infotainmentu, tak sa pokúsim dostať technika k sebe do auta a ukázať mu to. Aj keď mám pocit, že to bolo výraznejšie keď bolo chladnejšie počasie.
 
Jak jsem slíbil, tak napíšu výsledek ze včerejšího servisu. No překvapivě se závada při testovací jízdě neprojevila. :D
Ale naštěstí, už jejich přístup nebyl jako při objednávce. Bylo mi řečeno, že mi přehráli software motoru na nejnovější ( z toho vyplývá, že buď jsem tam neměl nejnovější a nebo vyšel nějaký nový) a nyní prý mám otestovat jestli se něco změnilo a nebo ne. Pokud to bude pořád stejné, tak při příští návštěvě proběhne testovací jízda i se mnou, abych jim ten problém ukázal. Mají mě kontaktovat v následujících týdnech ohledně druhé reklamace, kterou jsem řešil, tak do té doby uvidíme. Tím, že se to u nás neprojevuje pořád, tak zatím máme klid a vibrace se nedostavily, každopádně budu informovat jestli se tedy něco změnilo nebo ne.;)
 
@Milos Tak už tu mám odpověď z CarStar:

...Dobrý den,
žádný z našich zákazníků si na tento problém nestěžuje a ani nevím o žádné nové servisní informaci, takže Vám bohužel neporadím.
S pozdravem...


Takže tak :)
Tohle je presne ta PR informace, kterou budou (muset) vsichni sirit, dokud si s tim Mazda nejak neporadi a neudela nejakou tu servisni informaci (upravu problemu) a pokud vubec nejakou udela.
 
Back
Top