• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

Ked tak citam o tychto problemoch, tak neviem, ci moje dalsie auto bude prave od Mazdy. Pri 6GJ som mal problemy s vackovym hriadelom a neznesitelnym aerodynamickym hlukom. Pri GJ aj GL som riesil predne kotuce.Pri kazdej sestke (mam piatu) som riesil vyvazovanie kolies, na ktore je Mazda extremne citliva. S mojim terajsim autom som zatial spokojny. Ale aby som bol uprimny, do SkyX by som pre istotu isiel az po 2-3 rokoch v predaji.
Uz nejaky rok testujem (ako hobby) auta a zatial ich mojimi rukami preslo 44. Teraz jazdim na Citroene C5 Aircross a az na par malickosti musim uznat, ze je vyborny :). S 1.6 180k lepsia dynamika ako CX-5 2.5 a aj nizsia spotreba (7,5 vs 8 litrov) . Jazdne vlastnosti horsie, ale to pohodlie je super ;). Pre objektivitu - je to AWD vs FWD.
Predajca v Mazde mi povedal (uz som to niekde tu na fore pisal), ze im vela zakaznikov uslo pri vybere SUV od CX-5 do Toyoty k RAV4. Mal som ju na test a ani sa im necudujem.
Mazda zacina trochu stagnovat. Pri novej trojke nasadili vysoku cenu a k tomu slaby motor. SkyX zatial nie je a ist do neho bude po skusenostiach riziko. Jediny pouzitelny motor 2.5 je v novej sestke akysi mdly (oproti predchodcovi) a este ma problem s vibraciami...
(Inak testoval som tento motor v CX-5 - tam vibracie neboli ziadne a v novej sestke sice nejake boli, ale nic vyznamne).

Idealny by bol spolahlivy 2,5 SkyX motor s vykonom okolo 230k nasadeny do CX-5 a novej 6. 6-valce su fajn, ale obavam sa, ze Europu obidu podobne ako 2.5T.
 
@radim71 Tak já psal do Mazdy minulý týden, po dvou dnech mi také od stejné paní Hudečkové přišlo něco podobného:

Vážený pane,

je nám líto, že nejste spokojen s Vaším vozem Mazda6 ve věci projevu motoru.

Váš vůz byl v rámci testovací jízdy předveden uvedeným zástupcům importéra, kteří potvrdili stanovisko dealera - nejedná se o záruční závadu, ale o projev motoru v daném režimu, a to i na základě srovnání s několika dalšími stejnými vozy.

Tak to nakonec konstatoval i výrobce v rámci standardní konzultace případu.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Pavla Hudečková
Komunikační centrum Mazda
E-mail:
info@mazda.cz
Infolinka: 800 900 994
Web:
www.mazda.cz

V kontextu toho, jak otravný tento projev u mého vozu je, jsou věty jako "děkujeme za pochopení" a "přání hezkého dne" na facku :mad:
 
Mimochodem, k té úvaze k tomu, kde by moha být příčina projevu tak silných vibrací, už jsem to tady také myslím někde psal, že by mohl být problém třeba i v převodovce. Už dříve jsem četl to, že dle výrobce mělo být realizováno tlumení právě i na úrovní samotné převodovky. V jiném vlákně zde jsem pak i shodou okolností psal o tom, že má převodovka neřadí zrovna extra hladce (hlavně při přeřazování z jedničky na dvojku - nic dramatického, ale jak jsem už psal, mé předchozí Mondeo s PowerShiftem řadilo subjektivně něco lépe), kdo ví, třeba tam bude zakopaný pes. V rámci mé reklamace a servisem prováděných šetření ale nepadlo o převodovce ani slovo. Sakra, opravdu nepochopím, že někdo z Mazdy (teď myslím výrobce, ne importéra) ještě nepřišel na to, v čem konkrétně by mohl být problém. Vždyť tam jsou lidi, kteří tohle auto navrhovali, konstruovali, testovali... Podle mne již někdo v Hirošimě moc dobře ví, co je špatně, jiní manažeři z jiného oddělení teď ale vymýšlí, jak/jestli to řešit, aby to Mazdu stálo co možná nejméně... :(
 
Od mého posledního příspěvku mám najeto cca 30k km. Znatelný, ale ne obtěžující provoz na dva válce jsem začal pociťovat kolem 10k km. Po dosažení cca 20k km to ustalo a od té doby to vůbec nevnímám.
Já mám najeto necelých 20k km a s každou další tisícovkou kilometrů potajmu doufám, že se to zklidní. Bohužel, zatím stále nic... Čeká mě nyní 20k prohlídka, od toho si ale žádný posun neslibuji.
 
@KlikPet Jestli jsi z Prahy nebo okolí, tak se klidně můžeme na střídačku projet stejným úsekem se sponkama na nějakém kovovém podkladu a natočit jim, že to u tebe není normální projev, protože jiné auto to nedělá. Jednou tvým, jednou mým, nemám s tím problém.
 
@Atronoss Nedělám si iluze, že zrovna tímhle bychom importéra převálcovali, ale rád se projedu a uděláme srovnání. Jsem přímo z Prahy, takže v tom nebude problém. Písnu ti v rámci samostatné zprávy a něco vymyslíme. Ozvu se, zatím díky!
 
Určitě tady pak dejte vědět nějaký výsledek Vašeho porovnání.;) Docela mě zajímá, jak velký rozdíl tam je. U mne je ten stav po 26k km takový ustálený, občas se to ozve, jindy o tom celou cestu ani nevím. Každopádně to se servisem ještě řešit budu - ale nestíhám moc. Je složité se tam dostat ještě večer po práci a v sobotu má můj autorizovaný servis otevřený jen showroom.o_O
 
Narazil som nahodou na autozurnal.ta3.com na spravanie 2 valcoveho rezimu v Octavii 1.5 TSI.
"Nevedno, do akej miery dvojvalcový režim pomáha Octavii znižovať spotrebu, faktom ale je, že na dva valce jazdí pomerne často. Šofér je o 2-valcovom režime informovaný grafickými ikonkami na prístrojovom paneli, ale zmenu postrehne aj sluchom. Pretože zvuk motora sa odrazu zmení. Kto sa mal možnosť odviezť s fiaťáckym dvojvalcom TwinAir, tomu bude zvukový prejav povedomý a citeľné sú aj výraznejšie vibrácie motora. Stačí však trošku viac zošliapnuť plynový pedál, aby sa odpočívajúce dva valce začali opäť pracovať a motor je hneď kultivovanejší."
 
Ahoj všem, tak u mne během několika posledních dnů došlo k jisté změně. Ve čtvrtek večer jsem se vracel po dálnici domů a řekněme, že jsem většinu cesty jel více, než by se mělo… No lépe řečeno o dost více, než by se mělo, takže jsem motoru pěkně naložil a pořádně ho po nějaké době „vypálil“. Už v pátek cestou do práce jsem vnímal znatelné zlepšení! Abyste mě pochopili, jezdí tu cestu tam a zpět každý den, takže za tu dobu, co auto mám, už přesně vím, kde přesně, u jakého patníku „to začne klepat“ a ono najednou nic! Teda, ne že úplně nic, ale ten projev byl mnohem, mnohem kultivovanější. Shodou okolností jsem si hned na sobotu dohodnul srovnávací jízdu s Atronossem (ještě jednou díky za tvůj čas Jirko!) a už cestou k němu jsem se snažil tam ty silné vibrace dostat, abych nebyl za úplného blbce o_O, a nic. Ani při jízdě s Atronossem se mi nepodařilo navodit stav, který tady už dobrého půl roku popisuju. Teda, abych byl úplně přesný, jízdu na dva válce poznám, jemné vibrace stále zaznamenám včetně mírného „zhoupnutí“ motoru při přechodu do a z režimu na dva válce, ale asi to není nic, kvůli čemu bych býval zakládal tohle vlákno. Nakonec jsem sedl i do Atronossovi nové Mazdy (mimochodem, opravdu moc pěkný kousek poladěný decentním polepem) a u něj ten projev/neprojev byl naprosto stejný. V neděli jsem si pak ještě projížděl jeden úsek, kde jsem byl s jízdy vždy úplně odvařenej a vždy se mi tam chtělo z auta vystoupit a nakopat ho, teď ale znatelně jiná jízda! Dnes opět důvěrně známá cesta do práce a… já myslím, že je to celé nyní KONEČNĚ v normě, tedy v normě projevu „dvouválcového motoru“. Upřímně, já s mojí zkušeností tam ty vibrace budu už vnímat asi pořád, protože prostě vím, že tam někde jsou ;)

Takže, už jsem se smířil s tím, že v sobotu jsem byl před Atronossem za blbce, nyní se smířím i s tím, že budu za idiota i tady na fóru, ale stojí mi to za to :) Tímto se tedy (doufám, že už na pořád) přidávám k té skupině z vás, kteří zde již párkrát napsali, že jim ten extra hrubý chod motoru v režimu jízdy na dva válce zmizel kolem 15 a 20tis km. Já mám aktuálně necelých 18 tis a vypadá to, že si to i u mne nakonec (možná právě i díky té divoké čtvrteční jízdě) definitivně „sedlo“. Asi si na nějakou dobu zakážu lézt do tohoto vlákna, abych si trochu vyčistil hlavu…:confused:o_O:)
 
Sleduji toto téma od záčátku, koukám že asi nastal posun, gratuluji :) Zatím nejsem majitel mazdy, šestka je právě v pořadí a toto bylo pro mne velmi zajímavé téma. Návod je tedy: potrápit motor na německé dálnici alespoň ve 180km po dobu hodiny po najetí xx tis km :D..........japonci budou asi muset na okruhy, když mají na dalnící max rychlost 100km :shifty:
 
Nerad bych tady otevíral téma zajíždění motoru (od toho tady je jiné vlákno/vlákna), ale myslím, že já byl na začátku až příliš opatrnej. Nyní bych to dělal jinak. Poté, co by se motor zahřál na provozní teplotu, bych se už nebál hned od začátku na to šlápnout a k tomu častěji používat SPORT režim. Prostě hned od začátku se nebát to prohnat. Na druhou stranu, mám dvě děti a ženu, která zrovna nemusí rychlou jízdu, takže nějaká ta zběsile rychlá jízda na dálnici u mne prostě není tak častá. O to více to pak musím vzít do parády, když jedu sám... ;)
 
Nebo nalož 16 pytlů cementu a protáhni to na nějakém dlouhém stoupání na dvojku, na trojku. Není potřeba hned nějak moc překračovat rychlost, nebo jezdit do germánie.
 
Nerad bych tady otevíral téma zajíždění motoru (od toho tady je jiné vlákno/vlákna), ale myslím, že já byl na začátku až příliš opatrnej. Nyní bych to dělal jinak. Poté, co by se motor zahřál na provozní teplotu, bych se už nebál hned od začátku na to šlápnout a k tomu častěji používat SPORT režim. Prostě hned od začátku se nebát to prohnat. Na druhou stranu, mám dvě děti a ženu, která zrovna nemusí rychlou jízdu, takže nějaká ta zběsile rychlá jízda na dálnici u mne prostě není tak častá. O to více to pak musím vzít do parády, když jedu sám... ;)
Přesně tak,nejlépe jezdící auta jsou takovým způsobem zajížděna.
 
Tak asi upravím svou představu o zajíždění své nové trojky, tam to přepínání na dva válce taky je...
 
Back
Top