• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

@radim71 Díky za info! Mně zatím žádný svolávací dopis nedorazil, asi je to teprve na cestě (moje auto by mělo být mezi svolávanými). Nicméně podle toho, co jsem si o svolávačce zatí četl, si úplně nemyslím, že by to mělo odstranit právě ty mnou popisované výrazné vibrace a škubání. No uvidíme, budu rád, pokud se zde pochlubí někdo, kdo už novou verzi SW má k dispozici.
 
Taky díky @radim71. Dám tomu ještě třeba měsíc a když nic nepřijde, tak se zastavím v servise sám a poptám se. Stejně mám na ně více věcí.
 
Cca pred mesicem me kontaktoval servis, ze maji slibovanou SW aktulizaci, ktera resi problem s vibraci motoru. Obratem jsem to tam nechal nahrat a za me myslim, ze dobry. Od te doby jsem si vibraci nevsiml (samozrejme velmi subjektivni). Ale ja jsem zatim spokojen.
 
co mam akoze "secret" info od predajcu, vraj to zatial upravuju na vsetkych novych autach, ktore si maju zakaznici este len prebrat a tym, ktori pridu do servisu s nejakym problemom.. neviem, preco to robia takou partizancinou, mne tiez neprisla ziadna oficialna info o zvolavacke z mazdy, dostal som sa k tomu nahodou kvoli tym brzdam a pretoze som sa opytal, ci nahodou nie je nejaky posun v zalezitosti s vypinanim valcov.. takze je potrebne sa v tejto faze zatial na to asi vyslovene opytat, aj ked zvolavacka by mala byt aj oficialna niekedy v blizkej buducnosti..
 
Také bych ještě trochu mírnil očekávání... Dlležité je, že by to mělo eliminovat minimálně to, aby se auto zničeho nic zastavilo :)
 
Na svolávačce jsem byl dnes, za půl hoďky hotovo (úprava SW v ŘJ). Zítra jedu Zlín Praha, tak dám vědět jestli se charakter 2 válcového chodu změnil, na omezeních D1 bude těch příležitostí to sledovat mnoho. Přikládám doprovodný text: "U některých předmětných vozidel může software řídicího modulu hnacího ústrojí (PCM), který řídí hydraulický nastavovací prvek vůle ventilů, fungovat nesprávně při přechodu z režimu deaktivace válce do režimu plné aktivace válce v důsledku chyby softwaru v modulu PCM."
 
Také bych ještě trochu mírnil očekávání...
Tak snad to tu nezaplaví flamewar na základě zcela subjektivních dojmů (jeden bude mít updatováno, vibrace jsou o něco menší, druhý nebude mít, vibrace nejsou žádné, třetí bude mít, vibrace vymizí, čtvrtému se to zhorší). :D

Na svolávačce jsem byl dnes, za půl hoďky hotovo (úprava SW v ŘJ). Zítra jedu Zlín Praha, tak dám vědět jestli se charakter 2 válcového chodu změnil, na omezeních D1 bude těch příležitostí to sledovat mnoho. Přikládám doprovodný text: "U některých předmětných vozidel může software řídicího modulu hnacího ústrojí (PCM), který řídí hydraulický nastavovací prvek vůle ventilů, fungovat nesprávně při přechodu z režimu deaktivace válce do režimu plné aktivace válce v důsledku chyby softwaru v modulu PCM."
Ono je to tam https://www.mazdaklan.cz/threads/ak038a-vahadlo-saciho-ventilu-cx-5-kf-mazda3-bp-mazda6-gl.3661/ napsáno... ;)
 
No u me je spise problem, ze citim primo ty vibrace, v sedacce, ve volantu, to mi vadi, ze clovek misto toho aby si pekne plul, tak ma pocit, ze jede v traktoru. A ten hrubsi projev je slyset az po ztlumeni nebo uplnem vypnuti radia.
mam to úplně stejné, v servise mi resetovali všechny hodnoty (i kvůli převodovce Při podřazování kope) a prý se to po tisícovce km zlepší, jen s tím musím opatrně jako s novým autem. Tisíc km za mnou a vše je pořád stejné
 
@Bouu Ahoj, pokud se nepletu, tak si první CX-5kař, který přispěl obdobnou zkušeností do tohoto vlákna o_O V souvislosti s novou 6kou to tady rozebíráme už skoro rok, ale myslím, že s CX-5kou (která pravda, má stejný motor) jseš nyní první, který obdobnou věc pociťuje u svého auta. Už když jsem někdy před rokem k tomuto hledal nějaké info právě mezi uživateli CX-5ky (která v té době s tímto motorem už nějaký ten pátek jezdila), tak se mi nic zjistit nepodařilo. Jako by se to objevilo až u toho faceliftu 6ky minulý rok. Zvláštní...
 
Tak to vypadá, že je lepší brát od Mazdy dvoulitry...
 
Mi zatím přijde, že u verze 2019 něco upravili. Protože tady máme @Ondrej K @moreplavec @Atronoss a nikdo z nich to, dá se říct, ani nezaznamenal. Přeci jen většina z nás ostatních tady má auta z počátku výroby a tam se asi ještě ne vše úplně odladilo.
 
Najeto 3100 km. Ja zaznamenal, i jsem to psal do sveho threadu o novem aute. Jenze je to znat jen v zhruba dvou jizdnich rezimech a na hezkem povrchu, kdy pneu a motor nejsou jeste slyset a silnice nezpusobuje vibrace, takze me to netrapi. Tyhle dva rezimy jsou konstatni rychlost kolem 70 - 90 km/h na rovine nebo mirnem klesani, a druhy rezim je plachteni, klidne i z lehce vyssi rychlosti, treba kolem 110 to jde jeste jemne vnimat. Ale urcite i vam s 2018, nejen nam s 2019, dochazi k prepinani na dvouvalec velmi casto... my to muzeme sledovat na palubnim pocitaci a je to opravdu nejmin 30x za cestu 70 km s mixem okresek, dalnic a mesta, pricemz 25x z techto prepnuti to nejsem schopny postrehnout a pochybuji, ze by nekdo jiny byl... a to pri tichu. Psal jsem, ze jsme s zenou delali test, kdy ona to zakryla a koukala, a ja hadal, kdy jede dvouvalec... nejsem to schopny predvidat krom zjevny situace, kdy to odhadnu "hlavou", protoze uz vim, kdy se to zapina, nebo krom tech dvou uvedenych vyse :). Kdyz mam pustenou hudbu, tak uz samozrejme uplne bez sance.

Popravde, daleko vic me u meho auta porad znervoznuje ten sycivy/plechovy zvuk od svodu nebo vyfukoveho potrubi, kdyz je auto studeny a na volnobeh, a pri pomalem pojizdeni (tak do 10 km/h) jeste jeden zvuk, ktery podle me musi byt z prevodovky, a to zvuk jakehosi jako kovoveho treni nebo chrasteni (s intervalem par vterin, plynule zacinajici a ustavajici), ktery neni pritomny ani na P nebo N, a trva i v momente, kdy uz volnobezne otacky a syceni vyfuku zmizi... cca prvnich par minut jizdy, treba kdyz vyjizdim z garazi, kdo to mam cca 2 minuty, a jeste u vyjezdni brany to o zed slabe slysim. Ale resit to budu az pri prvni vymene oleje, automat i motor se chovaji normalne, spotreba v norme, nikde nic netece, za jizdy nebo uvnitr v interieru zadny zvuky, vsechno plynuly (krom podrazovani pri brzdeni ve vyssich otackach 4 - 3, 3 - 2, coz bude spis konstrukcni zalezitost). Ale stejne mi tyhle dva zvuky nedaji spat.
 
Poslední úprava moderátorem:
@Ondrej K Vím, že jsi o něčem takovém psal u své Mazdy. Bohužel u nás občas (naštěstí opravdu jen občas ) jsou ty vibrace třeba zrovna mezi 70-90 km/h opravdu znatelné i ve volantu nebo třeba pedaálech.
Jinak jelikož to poznám na aktuální spotřebě, tak vím že na 2 válce jedu daleko častěji než to jde cítit.

Jinak na ten tvůj popisovaný zvuk se zkusím zitra ráno při studeném startu soustředit. Standardně se mi hned po nastartování spustí Spotify, tak nic moc neslyším.
 
Myslím, že se nám to tady dost míchá, co se dojmů a popisů týče, jak psal i @shr3k. Zkuste rozlišovat, jestli jde o vibrace jako hmatový vjem (volant, pedály, sedačky), nebo sluchový (zvuk motoru, různé rezonance apod.) Vypadá to, že vypínání válců je klasické kurvítko, které Mazda položila na oltář emisí a možná spotřeby. Já bych si nikdy takový motor nekoupil, ačkoliv chápu, že někomu šlo o výbavu vyšších verzí, která je s dvoulitrem nedostupná.
 
Uz par tyzdnov mam aktualizovany sw a mam pocit, ze sa zlepsil prechod na rezim dvoch valcov (od updatu to bolo vzdy hladke), ale v samotnych vibraciach som nepostrehol rozdiel. Uvidim v zime, pretoze od konca jary mam pocit, ze su vibracie jemnejsie... Tak neviem ci sa motor zabehol, alebo to suvisi s teplotou.
 
po sw update je to vyrazna zmena pri jazde na 2 valce.. nepovedal by som, ze sa to podarilo odstranit na 100%, ale uz to nie je vyrazne trasenie, skor chvenie a dalsia zmena je ze doteraz to robilo pri akejkolvek rychlosti v rozmedzi medzi cca 40 a 80km/h, teraz len pri 59 a 69km/h, v ostatnych rychlostiach sa to stratilo uplne.. este jednu zmenu som zaregistroval- na volnobehu v "N" polohe sa chod motora tiez vyrazne ukludnil.. nie zeby nebol aj doteraz, ale boli tam dost vyrazne cuknutia az sklbnutia, nie len pri zopnuti chaldica, ale aj inokedy.. aby nevznikli zbytocne diskusie, ci su to moje subjektivne pocity, jazdim tu istu trasu, presne viem, kedy sa 2 valce zapinaju, kedy to triaslo a akou intenzitou.. skusal som to po update 5 dni na dostatocne dlhom useku na tempomate pri vsetkych rychlostiach od 40 do 80km.. posledne 2 dni si to skusil aj majitel m6 predfaceliftovej verzie s motorom bez vypinania valcov, ktory ked jazdil moje auto v maji prvy krat zhodnotil, ze to vypinanie a trasenie je "kua" vyrazne a ze je rad, ze to nema..teraz len skonstatoval, ze je to ako v jeho aute..
 
@radim71 Diky za podrobny popis! Podle toho, co pises, si to zkoumal opravdu podrobne a mas srovnani. Prilis jsem tomu neveril, ale vypada to, ze ten posledni update SW tomu opravdu pomuze.
 
@Bouu Ahoj, pokud se nepletu, tak si první CX-5kař, který přispěl obdobnou zkušeností do tohoto vlákna o_O V souvislosti s novou 6kou to tady rozebíráme už skoro rok, ale myslím, že s CX-5kou (která pravda, má stejný motor) jseš nyní první, který obdobnou věc pociťuje u svého auta. Už když jsem někdy před rokem k tomuto hledal nějaké info právě mezi uživateli CX-5ky (která v té době s tímto motorem už nějaký ten pátek jezdila), tak se mi nic zjistit nepodařilo. Jako by se to objevilo až u toho faceliftu 6ky minulý rok. Zvláštní...

Když zastavím (ne vždy) je jsou vibrace znát (sluch, volant a prdel) // Když jedu, skoro vždy poznám když je úsporný režim. V mírném kopci i rovina jemně vytočíš a držíš (ideální stav) motor zhrubne (sluch i hmat) jako když se dusí - zatím si to svádím na převodovku
 
Back
Top