• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Převodový olej (manuální převodovka)

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Prohrávám si s myšlenkou, že bych koupil ještě jedno 4 litrové balení MTF-2 v původní specifikaci do zásoby, když nám tento olej tak dobře funguje v převodovkách Skyactiv-G. Nové složení MTF-2 i MTF-3 jsou na vzájemnou kompatibilitu s našimi převodovkami zatím bez záruky (nevyzkoušené).

Nevíte někdo, jaká je "životnost" oleje v původním neotevřeném obalu? Degraduje olej i tak olej? S ohledem na můj nájezd (po výměně proplachové náplně) vidím další výměnu nejdříve za 5 let.
 
Neotevrenem obalu v temným místě, v chladu ale ne mrazu několik let
Bylo by fajn kdyby to nekdo vyzkoušel já se k tomu dostanu nejdřív za 2 roky až budu mít aspoň přibližnej najezd nebo se mě nebude zdát řazení
 
Prohrávám si s myšlenkou, že bych koupil ještě jedno 4 litrové balení MTF-2 v původní specifikaci do zásoby, když nám tento olej tak dobře funguje v převodovkách Skyactiv-G. Nové složení MTF-2 i MTF-3 jsou na vzájemnou kompatibilitu s našimi převodovkami zatím bez záruky (nevyzkoušené).

Nevíte někdo, jaká je "životnost" oleje v původním neotevřeném obalu? Degraduje olej i tak olej? S ohledem na můj nájezd (po výměně proplachové náplně) vidím další výměnu nejdříve za 5 let.
Nevím jak převodový olej, nevím jak převodový olej od Ravenolu, ale motorový oleje dají údajně 5 let (originálně zavřený, v temnu a normální chladnější teplotě (cca10°C-20°C)). To jsem četl kdysi dávno v nějakým článku o skladovatelnosti autodílů. Řešili se v něm i gumový díly, mazací tuky, brzdový kapaliny atd...
Sám za sebe to nedokážu potrvdit, protože se snažím si zásoby nedělat a mít vše čerstvé (ne jak v Albertu).
Zároveň za 5 let můžou být zase jiný (třeba kvalitnější a samozřejmě dražší) oleje, tak proč něco syslit.
 
Poslední úprava:
Jj, máš pravdu, taky za normálních okolností nejedu zbytečně na sklad. Pokud by se vyráběl Ravenol MTF-2 původního složení, ani bych o tom neuvažoval. Jen za této situace mám trochu (možná zbytečné) obavy, aby si převodovka Skyactiv-G rozuměla i s jinými oleji. Vždyť víš, jaký to byl ze začátku rébus najít pro ni ten pravý.
No nic, asi to nechám být. Aktuálně mám po jeho výměně. Až dojdou skladové zásoby "starého" Ravenolu, určitě nám poreferuješ, co do převodovek leješ nového a jak si s nimi nový olej rozumí ;)
 
Pochopim to skladovanie nie na priamom slnku, ale co ma vonkajsia teplota so skladovanim uzatvoreneho balenia oleja? Minuly rok som do auta nalial ravenol 5w40, ktory som kupil pred 2 rokmi a skladoval ho rok v polici v garazi, kde je teplota vzduchu rovnaka ako vonku = auto jazdi uplne rovnako. Tie balenia olejov castokrat clovek kupi a su balene kludne pred rokom, stoji to niekde v sklade. Len nerozumiem skladovacej teplote.

Ten isty olej predsa v aute pocas zimy musi odolat mrazom a v lete teplotam 90-100 stupnov
 
Jen upozorňuji, že se toto co jsem teď v rychlosti našel se týká motorového oleje.
Zde jsem našel článek kde odpovídá pan z Motulu ohledně životnosti:
Minimální trvanlivost produktů MOTUL je 24 / 36 měsíců od data výroby v souladu se systémem SAP. Datum výroby je vytištěno na výrobním štítku umístěném na celém balení (sud, karton). U jednotlivých balení je datum výroby vytištěn na spodní části balení. Produkty je nutné skladovat za běžných skladovacích podmínek: ve vnitřních prostorách chránících proti mrazu, vlhkosti, horku a přímému slunečnímu záření. Kontejnery, kanystry, sudy a kartonové krabice musí být ukládány na čistém a suchém místě. Musí být udržována přijatelná teplota doporučená bezpečnostním listem každého skladovaného produktu - tj. vhodná teplota skladování. V ideálním případě jsou maziva a další produkty skladovány ve vertikální / horizontální poloze v závislosti na pozici těsnění / uzávěru a spotřebovávaná systémem FIFO (první vně, první ven). Po uplynutí minimální trvanlivosti je možné produkt dále používat, a to až po dobu celkem 5 let od data výroby, za předpokladu, že nedochází ke změnám jeho vlastností, charakteristiky a typického vzhledu.
Používané produkty lze spotřebovávat nebo ukládat po dobu nejméně 24 / 36 měsíců při dodržení výše uvedených podmínek pro skladování.
S pozdravem,
Ing. Lukáš Bělín
Tribotechnical Diagnostic
ČSN EN ISO/IEC 170124
Certificate registration No. 753
MOTUL Deutschland GmbH
Kölner Straße 263 - 51149 Köln

A zde odpověď od Google Gemini na otázku ohledně teploty skladování:
Ideální teplota pro skladování motorového oleje se obvykle pohybuje v rozmezí od 5 °C do 30 °C. Důležité je, aby olej nebyl vystaven extrémním teplotám, a to jak vysokým, tak nízkým.
Proč je důležitá správná teplota skladování?
* Vysoké teploty:
* Mohou způsobit degradaci oleje a zkrátit jeho životnost.
* Mohou ovlivnit viskozitu oleje.
* Nízké teploty:
* Mohou způsobit zhoustnutí oleje, což ztěžuje jeho nalévání a manipulaci.
* Mohou zapříčinit srážení aditiv v oleji.
Další doporučení pro skladování motorového oleje:
* Skladujte olej v originálním, uzavřeném obalu.
* Skladujte olej na suchém a tmavém místě.
* Chraňte olej před přímým slunečním zářením.
* Zabraňte kontaminaci oleje vlhkostí nebo nečistotami.
* Ujistěte se, že obal je umístěn ve svislé poloze, aby se zabránilo úniku.
Dodržováním těchto doporučení zajistíte, že váš motorový olej zůstane v optimálním stavu a bude připraven k použití, kdykoli ho bude
te potřebovat.
 
Poslední úprava:
Tak jsem u Petrolio objednal taky tu MTF-2. Emailem na můj dotaz jestli mají ještě šarži z roku 2024 mi bylo sděleno, že mají. Objednal jsem ji tedy a do poznámek ještě napsal o šarži 2024. Realita ale byla taková, že přišla 01/25. Je ta nová šarže opravdu takový problém a raději do auta nedávat. Olej ideálně vrátit? Ještě jsem se zkusil domluvit telefonicky jestli se tam nějaká najde, ale nebyl si jistý.
 
Teď už je teplo takže případnej rozdíl poznáš až za cca 3/4 roku jak padnou teploty blizko nule a níž . Novou verzi ještě nikdo nedával byl bys první.
 
Teď už je teplo takže případnej rozdíl poznáš až za cca 3/4 roku jak padnou teploty blizko nule a níž . Novou verzi ještě nikdo nedával byl bys první.
Nakonec jsem ještě MTF-2 z roku 2024 sehnal. Novou MTF-2 vrátím. Jinak prodejce byl ochotný, psal do Ravenolu a tam mu řekli, že žádnou recepturu MTF-2 neměnili :) Teď se dívám na MTF-3 a vypadá dost podobně se starou MTF-2 jak zde bylo psáno. Přemýšlím že bych ji do zásoby koupil kdyby se zase rozhodli měnit receptury a za 60000km bych ji zkusil.
 
Back
Top