• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Na ten jsem koukal, nema A3, nybrz C3, coz by melo byt pro vozidla s filtrem?
 
Používam do Mazdy 3 BM Eurol super Lite 5w-30 A3/B4


odkedy vo svete motorov táto značka vyhrala tuším v kategórii olejov 5w-40 a nemôžem sa sťažovať síce má API SL ale výrobca má priamo na obalo uvedené, že odporúča aj pre normu API SN, čiže s tým nemám najmenší problém.
 
Tak dej sso, je to sice 0W-30 ale viskozně jsou dost podobný ale má daleko lepší čerpatelnost
 
Timto svoje pátrání koncim - proste v cele CR nikdo nema HCL s API SN (ani ti, co se tim v popisku zbozi "honosi")!

Takze co ted vybrat misto nej v 5W30, A3, API SN? Uz bych docela potreboval ten olej vymenit... :confused:
Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
 
Ten i když nemá ACEA normu, parametrama odpovídá kategorii A5/B5 !!
 
Zeptam se blbe - ten olej do Mazdy musi mit zaroven ACEA a API, nebo muze mit jen jedno z toho?
 
No takhle mimo Evropu stačí API (a uvádí jako minimum SG), vyšší je samozřejmě lepší skrz čistící schopnosti a hlavně skrz ochranu motoru. Já bych pod SN už nešel když je z čeho vybírat.
Pokud souhlasíš s Evropským zeleným šílenstvím tak i ACEA mimo A3/B4.

Osobně vybírám ACEA A3/B4 a API SN a vyšší, je to nejvýkonnější specifikace co můžeme použít z pohledu ochrany motoru
 
Hloupe je, ze v 5W30 tech API SN a zaroven A3/B4 moc neni (viz. anabaze s Ravenol HCL). A to uz jsem si, doufajic, ze ho sezenu, koupil proplachovy olej (viz. foto), ktery dle normy pouziva i Nissan klan (haha), 4 l za 600 Kc, na ten proplach by to mnozstvi melo stacit.

Vcera jsem vecer aplikoval BG EPR, nechal jsem pusobit 40 min, vypustil jsem to a pres noc na dnesek nechal vykapat. Dneska tam dam ten Nissan zazrak, lehce pojezdim, zase vypustim a dam tam to SSO (kteremu dam jeste jednu sanci, ale jen proto, ze jsem nesehnal HCL).
 
Hloupe je, ze v 5W30 tech API SN a zaroven A3/B4 moc neni (viz. anabaze s Ravenol HCL). A to uz jsem si, doufajic, ze ho sezenu, koupil proplachovy olej (viz. foto), ktery dle normy pouziva i Nissan klan (haha), 4 l za 600 Kc, na ten proplach by to mnozstvi melo stacit.

Vcera jsem vecer aplikoval BG EPR, nechal jsem pusobit 40 min, vypustil jsem to a pres noc na dnesek nechal vykapat. Dneska tam dam ten Nissan zazrak, lehce pojezdim, zase vypustim a dam tam to SSO (kteremu dam jeste jednu sanci, ale jen proto, ze jsem nesehnal HCL).

Možno sa ešte objavý, lebo na webe Ravenolu tam stále je v ponuke ale s dodatkom na dotaz.



IMG_0129.jpeg
 
@Erredar A3/B4 /C3 je blbost - tyto normy se vzájemně vylučují, není možný plnit obě zároveň

Když koukneš do datasheetu ze stránek výrobce tak ty parametry odpovídají ACEA A5/B5 (a teoreticky by to splnilo i C2, mají to tak na hraně)
 
Ono je to zpětně kompatibilní, kromě SM - té se vyhnout
 
Dneska tam dam ten Nissan zazrak, lehce pojezdim, zase vypustim a dam tam to SSO (kteremu dam jeste jednu sanci, ale jen proto, ze jsem nesehnal HCL).

HCL už je k dispozícii a tak isto SSO
https://www.ravenolshop.sk/p/ravenol-sso-sae-0w-30-1l
 
Back
Top