• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Zdravím, píšem ohľadom motorových olejov, včera po prečítaní si vlákna ohľadom olejov ich typov, viskozity,... , až ma začala hlava bolieť v návale všetkých prečítaných informácií a preto som sa rozhodol že sa obrátim na Vás členov ohľadom pomoci motorového oleja.
Jedná sa o výmenu oleja pred zimným obdobím pre Mazda6 / 2.2 Skyactiv-D / 2015 facelift / 6 stupňový automat / s nájazdom 222 5xx km. Olej menený vždy do 10 000km čo vychádza ročne na 2-3 výmeny oleja (ročný nájazd okolo 20 000 - 22 000 km). Do auta (pod mojím vlastníctvom) sa nalieval Ravenol VMP SAE 5W-30 / ACEA C3 či bolo teplé alebo studené počasie / leto alebo zima. Otázka teda znie nasledovne. Bolo by vhodnejšie ne zimné obdobie vymeniť Ravenol VMP SAE 5W-30 / ACEA C3 za niečo vhodnejšie do zimného, studeného počasia, resp aký palivový a olejový filter k tomu pridať ?
75 % -> Denne na aute spravím 80km (40 tam a naspäť) z čoho 3,3km je meste /mestskej kolóne ak sa zadarí/ 11,7km je úsek v obciach a 25,3km je úsek medzi obcami
25 % -> Trasy dlhšie ako 60km /na jedno sedenie/ (60% sú dialnice - 40% sú okresky)
 
VMP zvládne v pohodě celoroční provoz, pokud jezdíš hlavně takový dálky co jsi uvedl, můžeš prodloužit klidně interval výměny na 12tkm resp i trochu víc, tak aby ti to vycházelo na 2x ročně . Samozřejmě častější výměnou nic nezkazíš. Olejovej filtr, tam když vezmeš origo, MANN, Mahle/Knecht, Purflux asi nic nezkazíš.
 
@Karol Pekný Zrovna do SH motoru určitě origo olejovej filtr :cool:

 
Ahoj všem, prosím o rady, zkušenosti, doporučení jaký olej do nově koupené Mazdy, motor Skyactive-G 194, 2019, najeto 53tkm.

Bohužel budou denně studené starty a jízdy do 3 km, několikrát týdne 13-22 km, samozřejmě párkrát do roka 200-600 km. Ježdění spíše klidné, občasné vypálení pavučin z výfuku při řádně prohřátém motoru. Tankování výhradně E5 + aditivum Millers Oils Petrol Power EcoMax.

Má smysl, respektive není to na škodu přidat do oleje nějaké aditivum?
Např. https://shop.nanotech-europe.cz/nanolub-ac-1000-aw-af-nano-prisada-pro-benzinove-motory/ ?

Zatím uvažuji o:
a) Castrol EDGE Titanium 0W-30 - roky jsem ho používal v předchozím autě Volvo V70 D5 2005
b) Ravenol SS0

Předchozí majitel první 3 výměny v Mazdě (asi originál olej), po skončení záruky Castrol 5W40 v 10/2023 při 46tkm, aktuálně měrka těsně nad horní ryskou - předpokládám, že se jedná o naředěný benzín, protože auto poslední 2 roky jezdilo krátké vzdálenosti. Chci si pořádně rozmyslet olej pro následující roky aby byla změna typu oleje už pouze jednou a zvolený olej dával smysl.

Předem moc všem děkuju za názory!
 
Aditivum nepřidávat , a dal bych SSO , taky jsem teď dával, ale vzhledem k tomu co tam bylo a je, bych udělal rozhodně i proplach pomocí BG 109 EPR a pak dát ještě nějákej levnější olej stejné specifikace jak SSO na vypláchnutí zbytků např Total Quartz Energy 0W30 (musí to být energy, varianta bez tohoto slova v názvu je lehkoběžná) - projet to 20-30km a znovy výměna. No a po každé výměně novej čistej filtr, ten první na tu krátkou jízdu může být klidně za pár desetikorun.
 
Má smysl, respektive není to na škodu přidat do oleje nějaké aditivum?
Např. https://shop.nanotech-europe.cz/nanolub-ac-1000-aw-af-nano-prisada-pro-benzinove-motory/
Nanotech neznám, ale už dlouho dávám Ekolube. Oba přípravky by měly na olejem mazaných třecích plochách vytvořit kluzký ochranný povlak. Já mám zkušenosti, že to funguje, ale nijak změřit a prokázat to nedokážu.
Aspoň můžu potvrdit, že Ekolube neuškodí 🙂
Do auta, které bude často startovat studené bych to dal určitě.

Jak vidíš, co člověk to názor, každý máme jiné zkušenosti a preference.
 
Poslední úprava:
Vzhledem k tomu jak je nacpanej ravenol aditivama se nedoporučuje něco dalšího přidávat. Pokud lijes paramo, mogul, Kaufland apod tak tam ano ale tady by to bylo spíš na škodu
 
Vzhledem k tomu jak je nacpanej ravenol aditivama se nedoporučuje něco dalšího přidávat. Pokud lijes paramo, mogul, Kaufland apod tak tam ano ale tady by to bylo spíš na škodu
Ravenol neznám a nikdy dřív než tady jsem o něm ani neslyšel. Vyzkoušeno s oleji Fuchs, Motul a Mazda originál.
 
Je to proto že necpou tolik peněz do propagace svých produktů na rozdíl od fuchs, Motul, castrol....
 
Děkuju všem za odpovědi!

Skyactive G194 nemá žádný filtr pevných částic, takže žádný ACEA Cx není potřeba řešit a Ravenol SSO 0W-30 (ACEA A3) v pohodě?
Potřebný objem 5,5 litru?
Filtr MANN W6018?
 
Poctivě jsem si konečně dočetl zdejší rozsáhlou diskuzi a mám ještě jeden dotaz zda by mělo smysl tam dát Ravenol SSL 0W-40?

Pokud to dobře chápu, tak:
- SSL bude lépe fungovat při teplotách okolo 35° (v CZ už je jich je za rok taky docela dost + dovolená někde na jihu)
- SSL nebude horší než SSO při krátkých jízdách a studených startech ...???
- SSL má vyšší tepelný rozsah a tím pádem i kratší životnost, ale pokud budu měnit při ročních 8-9tkm, tak je to je v cajku? A nebo bych měl v případě tohoto výběru interval ještě zkrátit? Na kolika případně?
- nově splňuje nejpřísnější API SP což tady panuje obecná shoda že to je the best of (LSPI, lepší ochrana proti opotřebení, vylepšená ochrana pístů proti usazeninám při vysokých teplotách, atd.)
- skyactive-G 194 nemá filtr pevných částic GPF, tím pádem je důležité, že SSL taky nemá ACEA C3 (která sice chrání DPF/GPF, ale obecně samotnému motoru spíše škodí)

Je nějaký argument pro SSO, který jsem přehlédl a nebo naopak ještě nějaký další pro SSL?
(motor bude mít denně studené starty a jízdy do 3 km)


1729891075162.png

Moc děkuju!
 
Poctivě jsi nečetl - druhý číslo u viskozní třídy uvádí viskozitu za provozní teploty, nikoliv užití za letních teplot.
0W-40 bude vydrží podobný jako 5W-50. Interval 8tkm bude asi moc, ale chce to vyzkoušet na konkrétním motoru. Zkusil bych spíš SSO a když bude mizet nebo bude brzo černý (a nebude to úsadami) tak jít s viskozitou výš na 5W-30 HCL a pak případně 5W-40 VST ,

Na častý studený starty a krátký trasy bude lepší SSO, udrží si vladtnosti dýl. A občasnej pedal na podlaze taky zvládne
 
Borci, máte někdo tip na nejlevnější "proplachový" olej 5W30 (A3, API SN) po použití BG EPR?
 
No_hits: reaguji na prispevek ze zamknuteho vlakna, kde jste resili, jestli ma Ravenol HCL specifikaci API SL, nebo API SN. Ted jsem zkousel ten olej poptat a prodejci maji casto "verzi" API SL. Dokonce to prodejce kontroloval fyzicky na baleni a psal, ze je tam SL a datum plneni cervenec 2024. Tak jak to teda je? Ravenol presel na SN az po tom cervenci?
 
Už si nepamatuju kdy přesně jsem to v prvním příspěvku upravoval ale bylo to tuším až o prázdninách
 
Tak i z pemy odepsali, ze maji SL :D. Mate nekdo typ, kdo ho realne maji? Protoze takto mi to pripada, ze by se ten olej mel jmenovat Ravenol Yetti.
 
Poslední úprava:
Teď se dívám na stranky výrobce a je tam SN... Tak nevím co blbnou
 
Timto svoje pátrání koncim - proste v cele CR nikdo nema HCL s API SN (ani ti, co se tim v popisku zbozi "honosi")!

Takze co ted vybrat misto nej v 5W30, A3, API SN? Uz bych docela potreboval ten olej vymenit... :confused:
 
Back
Top