• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

No a kde přesně je ta změna k horšímu? Změna pár jednotek u studené viskozity je v běžné toleranci. Když se vezmou 2 vzorky z různých šarží bude to vypadat podobně vidím jen trochu míň hořčíku a trochu více ostatních látek ale že by bylo něco špatně jsem v tom videu neviděl
 
Tak po dvou dnech pročítání vláken o tom jaký olej jsem se v tom trochu ztratil. Takže se raději zeptám. M3 2.0 G165 R2018. Celou dobu výměny oleje v autorizaku. Takze Original Ultra 5W-30. Za rok jsem najel 40tis km. Takže 2x výměna po 20tis. Jak mi "velela" servisní knížka... Jezdím stylem převážně pohoda, ale někdy to protáhnu. Přes týden 80% delší trasy (dálnice 110-140 + okrsky), víkend tak kolem baráku do obchodu do 20ti km.
Ted už si chci olej měnit sám. Jednak chci zkrátit interval a jednak se mi nechce v Mazdě nechávat toliko peněz. A ještě čekat na termín kdy mají volno.
Takže co by jste mi poradily za olej? pro moji Mazdu a můj styl jízdy?
Bude potřeba udělat i proplach?
Filtr používám originál.
Děkuji za radu.
 
1) proplach od BG určitě jak na to - viz první příspěvek
2) 5W-30 Ravenol HCL bude stačit
3) ve tvým případě bude stačit zkrátit interval na 15 tis Km
4) filtrů Mahle/Knecht nebo MANN se bát nemusíš
 
M3grey,jak to vypadá s hlučností tvého motoru za studena ? Z Ravenolu jsi přešel zpět k origo oleji,tak jestli byl přechod úspěšný.
Čeká mě právě výměna oleje,tak ať vím,co koupit.
 
Já používám do CX3 2016 2,0 88Kw olej YACCO Lube GDI 5W30 (5l lehce přes 1000,-) a filtry Mahle / Knecht - běžný provoz - měním po cca 12000 +-
 
Zdravím všechny, prostudoval jsem si x vláken, ale moc moudrý z toho nejsem.
Jelikož za servis v Aspektě chtějí 8500,- a auto Vám předají s otlukem na dveřích a přijede s ním mladík jak blázen, servis budu dělat mamce sám (auto je čerstvě po záruce)
Olej jsem pochopil, že bych koupil Castrol 0W30 Edge FST, ale A3 už jde špatně najít. Co doporučit prosím z těch nových?
 
Tak po dvou dnech pročítání vláken o tom jaký olej jsem se v tom trochu ztratil. Takže se raději zeptám. M3 2.0 G165 R2018. Celou dobu výměny oleje v autorizaku. Takze Original Ultra 5W-30. Za rok jsem najel 40tis km. Takže 2x výměna po 20tis. Jak mi "velela" servisní knížka... Jezdím stylem převážně pohoda, ale někdy to protáhnu. Přes týden 80% delší trasy (dálnice 110-140 + okrsky), víkend tak kolem baráku do obchodu do 20ti km. slovenskeonlinecasino.com
Ted už si chci olej měnit sám. Jednak chci zkrátit interval a jednak se mi nechce v Mazdě nechávat toliko peněz. A ještě čekat na termín kdy mají volno.
Takže co by jste mi poradily za olej? pro moji Mazdu a můj styl jízdy?
Bude potřeba udělat i proplach?
Filtr používám originál.
Děkuji za radu.

Ahoj! Pokud chceš přejít na kratší interval výměny oleje a měnit si ho sám, doporučuji zůstat u 5W-30, ale můžeš zvolit kvalitní alternativu k originálnímu oleji, například od značek jako Motul nebo Castrol. Vzhledem k tvému stylu jízdy a nájezdu bych doporučil intervaly kolem 10-15 tisíc km. Proplach motoru není nezbytný, pokud jsi používal kvalitní oleje a pravidelně je měnil. Co se týče filtru, originál je vždy sázka na jistotu, takže klidně zůstaň u něj.
 
Ahoj! Pokud chceš přejít na kratší interval výměny oleje a měnit si ho sám, doporučuji zůstat u 5W-30, ale můžeš zvolit kvalitní alternativu k originálnímu oleji, například od značek jako Motul nebo Castrol. Vzhledem k tvému stylu jízdy a nájezdu bych doporučil intervaly kolem 10-15 tisíc km. Proplach motoru není nezbytný, pokud jsi používal kvalitní oleje a pravidelně je měnil. Co se týče filtru, originál je vždy sázka na jistotu, takže klidně zůstaň u něj.
Už jsem koupil Ravenol a udelam i proplach. Už jenom pro, že mam kolegu se stejným motorem a měl do výměny cca 5000km a hlásilo mu to kvalita na 70%, ale u mě mi to hlásilo cca 20% a najeto mám zhruba stejně a styl jízdy taky.
budu měnit po cca 15k a origo filtr.
 
Už jsem koupil Ravenol a udelam i proplach. Už jenom pro, že mam kolegu se stejným motorem a měl do výměny cca 5000km a hlásilo mu to kvalita na 70%, ale u mě mi to hlásilo cca 20% a najeto mám zhruba stejně a styl jízdy taky.
budu měnit po cca 15k a origo filtr.

To zní jako dobrý plán. Ravenol je kvalitní volba, a proplach motoru ti může dodat klid, zvlášť když jsi zaznamenal rozdíly v ukazateli kvality oleje. Měnit po 15k km je rozumný interval, zvlášť když chceš motor udržet v co nejlepší kondici. S originálním filtrem to máš pokryté. Hodně štěstí s výměnou!
 
To zní jako dobrý plán. Ravenol je kvalitní volba, a proplach motoru ti může dodat klid, zvlášť když jsi zaznamenal rozdíly v ukazateli kvality oleje. Měnit po 15k km je rozumný interval, zvlášť když chceš motor udržet v co nejlepší kondici. S originálním filtrem to máš pokryté. Hodně štěstí s výměnou!
Díky za podporu. Zítra jdu na to.

Ještě by bylo super, kdyby těch 15k servisního intervalu šlo nastavit v infotejmentu.
 
Ještě by bylo super, kdyby těch 15k servisního intervalu šlo nastavit v infotejmentu.
Když vyresetuješ interval oleje v infotainmentu, tak si na něj (na ty kilometry) najeď a potvrď zmáčknutím kolečka ovladače. Potom otáčením kolečka si interval upravuješ.
Olej je u BN z fabriky nastavený po resetu na 10000km, tak si to můžeš zvednout a prohlídka je po resetu nastavená na 20000km tam si jí můžeš snížit.
Pokud máš ale v infotainmentu nastavený interval oleje na flexibilní (ukazuje procenta), tak buď to můžeš přepnout na kilometry (některý verze mzd connect to bohužel neumožňují) a nebo si olej hlídat pomocí intervalu běžný prohlídky, která je vždy v kilometrech a dnech.
 
Poslední úprava:
Když vyresetuješ interval oleje v infotainmentu, tak si na něj (na ty kilometry) najeď a potvrď zmáčknutím kolečka ovladače. Potom otáčením kolečka si interval upravuješ.
Olej je u BN z fabriky nastavený po resetu na 10000km, tak si to můžeš zvednout a prohlídka je po resetu nastavená na 20000km tam si jí můžeš snížit.
Super. Děkuji Maxi
 
@VegasBaby jj má teď API SP viz první příspěvek
Bude asi zbytečně škoda, když smíchám nový VST SN+/SP se starým VST SN/CF že? Naleju tam vždy 5,1l nového oleje při výměně. A mám úplně nový 1l ještě starého VST. A ten starý SN/CF už nikde neprodávají a nechce se mě ten 1l starého vyhodit a kupovat další 1l k tomu novýmu 5l VST 😂 a nebo letos nenechám vypouštět olej 2 hodiny do sucha ale jenom 5 minut 😂
 
Vzhledem k tomu že hodnoty v datasheetu jsou furt stejný, řekl bych, že jen u stávajícího složení udělali test na SP kterou to díky vysoké aditivaci splnilo. I kdyby to bylo trochu jiný, tak rozdíl nebude takovej jak kdybys tam dal olej jinýho výrobce
 
Ahoj Mazďaci
Tak som na M3 BM, po 100k km urobil prvu svojpomocnu vymenu oleja (dovtedy znackovy Mazda servis, olej 0w20 som im dodal ja).
Po precitani vlakna co sa tykalo vymeny oleja a BG produktov som sa rozhodol aj pre preplach.
Po naliati BG epr na 15 min som nechal motor bezat na volnobeh , potom vypustil stary olej ,bol cierny ( mal cca 16 tis km), vymenil olejovy filter, nalial olej 5w30 od Fanfaro(4l za 18€).
Odjazdil som 2x
Pezinsku babu, celkovo asi 50 km, prekvapenie nastalo pri vypustani 50 km oleja, bol skoro tak cierny ako olej po 16 tis km. Dal som novy olejovy filter a nalial Petro canada Supreme syntetic 5W30 a Nano Engine protect &Seal od Pro-tec. Od vymeny som najazdil asi 400km a olej na mierke je teraz tak cisty ze je problem zistit aka je hladina oleja.😄
Pocitovo neviem posudit ci motor ide teraz lepsie, mam dojem ze ide tichsie, hlavne na volnobeh.
 
Už jsem to psal několikrát že po tom proplachu ta další naplň to ještě vyplachne ten zbytek, a až další už vydrží čistá
 
Back
Top