• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Obrázok je ilustračný, to nie je moja fotka, mne sa to práve tak čisto nepodarilo urobiť, vždy je od oleja tretina tej mierky. Nie tak čisto oddelený ten spodok, ale ťažko z toho niečo vyčítať. Svoju fotku doplním, aby bolo jasné, čo tým myslím.
 
Keď to meriaš dobre čo si myslím že lepšie to už ani nejde tak už len opakovať aby si tie steny kde sa mierka tre vylízal😀
 
Potrebujem poradiť, ale tentokrát ohľadom merania množstva oleja v motore.

Našiel som si na to samozrejme tradičný návod, ale nejak mi to nejde.
- prídem po dlhšej ceste s autom domov, nechám ho trošku vychladnúť, aby olej stiekol dole (naposledy som čakal hodinu)
- vytiahnem mierku, ktorá je do polovice od oleja, utriem ju dosucha, zasuniem nazad
- vytiahnem ju znova a zas je tak 10-15cm od oleja...
- opakujem utieranie a zasúvanie, vyťahovanie viackrát dokola, ale stále s rovnakým výsledkom, neviem sa dostať do bodu, žeby som na mierke mal jasnú hranicu medzi tými dvoma dierkami na mierke

Čo robím zle a mohol by som robiť lepšie?
Alebo to nikdy nevyzerá takto jednoznačne ako na obrázku? Mám pocit, ako keby sa otrela o olej niekde pri vyťahovaní a tým dosť pokazila výsledok...

Zobrazit přílohu 52517
Vždycky měrkou tu trubici zasereš olejem, když ji vytahuješ. A jestli kontroluješ hladinu, že 10x za sebou vytáhneš měrku a koukneš, tím víc to bude pak klamat.

Šel jsem kolem, tak jsem to zkusil.
1. foto je druhý vytáhnutí měrky
2. foto je pátý a další vytáhnutí měrky

Bych mohl asi trochu dolít.

Btw. VST má nějakou novou API @no_hits? Místo původní API SN/CF má nyní SN+/SP. Lepší než původní? (Nebo si to jenom pletu?)



IMG_5411.jpeg

IMG_5412.jpeg
 
Ok, tak dnes to šlo na tretí pokus, mierka bola špinavá ale keď som ju otočil aby to bolo vidno na fotke, všimol som si že už tam nejaká hodnota vidno.
Včera bola od oleja celá tá zatočená časť.

IMG_20240730_190737.jpg
 
Chlapi, do CX-9 TB, 3.7 V6 by ste aký olej dali. Je to pre švagra, chodí s tým pokojne. Je to na LPG, pri bežnej jazde to točí 1500ot. Aj veľa krátkych trás, sem tam niečo dlhšie.
Vďaka
 
Chlapi, do CX-9 TB, 3.7 V6 by ste aký olej dali. Je to pre švagra, chodí s tým pokojne. Je to na LPG, pri bežnej jazde to točí 1500ot. Aj veľa krátkych trás, sem tam niečo dlhšie.
Vďaka
Uvažujem, či klasika VST, ako dávam do svojej 6ky, alebo je tam vhodnejšia iná alternatíva. Ta 5W-40 asi tej americkej V6ke neublíži, že? :)
 
Co je tam teď za olej a kolik doliva? Jízda v 1500 ot a hlavně LPG jsou přitěžující faktory
 
Zatiaľ olej od kúpy nemenil (kúpil to asi 3 mesiace späť) takže nevieme, čo tam je. Nedolieval nič, ani si nevšimol úbytok. Najazdil pár tisíc zatiaľ. Ten automat to vcelku podtáča, ale tak objem motora to v pohode dáva a ide to zamatovo aj pri nízkych otáčkach.
 
CX9 TB má psaný "origo" olej 5W-20 a normu API SM a ILSAC GF-4 nebo GF-5. Takže dneska bych se koukal po něčem co má ideálně API SP a ILSAC GF-6A. Motor zvládá i viskozity 5W, 10W, 20, 30 a 40. Od toho se dá odpíchnout při volbě oleje, podle toho jak na tom ten motor je a jak se používá + ten plynovej sporák.
V mazdě usa by ti originálně měli nalejt tohle (pro ně dělá olej Castrol, pro nás Total):
Bral jsem to pro TBčka 2007-2014.
 
Já bych tam dal něco co není lehkoběžný a něco s vyšší aditivací kvůli tomu plynu. Aspoň SSO nebo to VST, HCL těžko říct jak ustojí ten plyn

Jen si říkám asi bych neměl odvahu na to koupit auto a bez základního servisu s ním jezdit zvlášť s plnem. Natož s tím najet několik tisíc.
 
Preto tu píšem ja, lebo on to nerieši. Tak mu chcem aspoň takto pomôcť a trocha ho k tomu "dotlačiť".
 
Tak ti dam přesnější radu - nech ho. Dokud on nebude chtít tak nic měnit nebude - to budeš jen za blbce
 
On chce, len sa nevie rozhýbať 😅 taký klasický spotrebiteľ, ktorý rieši veci, až keď horia. A ja som starostlivý švagor, čo mu to auto pomáhal vyberať a kupovať, tak mi záleží na tom, aby to fungovalo 🙂
Keď mu teraz neberie nič na ktovie aký olej, môže mu VST ublížiť? Zo spomenutých SSO, HCL a VST je práve VST najlacnejší (pre neho to je tiež parameter). Či kvôli krátkym jazdám radšej to SSO?

A spýtam sa rovno aj na prevodový do tej CX-9, čo by tam bolo najvhodnejšie. Vďaka
 
Dneska jsem poprvé otestoval https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-olejove-cerpadlo-12-v-uop-12-c1/p100371055 pro výměnu oleje v půlce servisního intervalu. Jen je škoda že Mazda nemá filtr dostupný shora, takhle si bude muset chudák odkroutit celej servisní interval, ale hádám, že to pro něj bude snažší práce než filtrovat olej co jede celých 20k.
Povedlo se mi odsát 4 litry, při vypuštění a vykapání jsem dával 4.5 (včetně toho co vyteklo z filtru).

Když to zhodnotím, tak co se pracnosti a nějaké "špinavosti" týče, tak je to úplná pohodička. Žádný zapatlaný ruce, olej odsátej přímo do kanistru, kterej se hnedka zavře, nikde žádný přelívání. Časově je to tak na 10-15 minut: vycucnout, nalít a opláchnout hadice. Krom šroubováku a prázdnýho kanistru na starej olej (kanistr od vody do ostrikovačů) není potřeba vůbec nic.
 
Dneska jsem poprvé otestoval https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-olejove-cerpadlo-12-v-uop-12-c1/p100371055 pro výměnu oleje v půlce servisního intervalu. Jen je škoda že Mazda nemá filtr dostupný shora, takhle si bude muset chudák odkroutit celej servisní interval, ale hádám, že to pro něj bude snažší práce než filtrovat olej co jede celých 20k.
Povedlo se mi odsát 4 litry, při vypuštění a vykapání jsem dával 4.5 (včetně toho co vyteklo z filtru).

Když to zhodnotím, tak co se pracnosti a nějaké "špinavosti" týče, tak je to úplná pohodička. Žádný zapatlaný ruce, olej odsátej přímo do kanistru, kterej se hnedka zavře, nikde žádný přelívání. Časově je to tak na 10-15 minut: vycucnout, nalít a opláchnout hadice. Krom šroubováku a prázdnýho kanistru na starej olej (kanistr od vody do ostrikovačů) není potřeba vůbec nic.
Já nevím když už si člověk dá práci s výměnou oleje není lepší koupit originální filtr u dealera a proste vyměnit náplň plus filtr ?
Přece jen dělat práci na půl není ono. Jasně olej i filtr ”vydrží” 20 000 km údajně dle Mazdy ale když už si dávám práci s vycucnutim oleje není lepší rovnou vypustit vanu a holt koupit origo filtr a vyměnit všechno a mít proste 100% jistotu ze mám vše udělané a vyměněné a mohu jezdit ?
Auto také neumějí jen z přední části kde je špinavé…. Navíc ten filtr muže mít už sníženy průtok a novým olejem to nijak nevylepším abych nedopadlo obdobně jako lidé co ten olej neměni až po 20 TKM… proste já bych neměl klid v duši nevymění filtr
 
Já nevím když už si člověk dá práci s výměnou oleje není lepší koupit originální filtr u dealera a proste vyměnit náplň plus filtr ?
Přece jen dělat práci na půl není ono. Jasně olej i filtr ”vydrží” 20 000 km údajně dle Mazdy ale když už si dávám práci s vycucnutim oleje není lepší rovnou vypustit vanu a holt koupit origo filtr a vyměnit všechno a mít proste 100% jistotu ze mám vše udělané a vyměněné a mohu jezdit ?
Auto také neumějí jen z přední části kde je špinavé…. Navíc ten filtr muže mít už sníženy průtok a novým olejem to nijak nevylepším abych nedopadlo obdobně jako lidé co ten olej neměni až po 20 TKM… proste já bych neměl klid v duši nevymění filtr
Bezpochyby to lepší je
 
S tou pumpou by som sa bál, že odsajem len tú kvapalnejšiu časť oleja z povrchu a ten hnus, kvôli ktorému sa to mení tam niekde dole ostane. Ale každého voľba. Ja by som ju použil len ak tam napríklad omylom dám o pol litra viac alebo na odsatie letnej zmesy z ostrekovačov keby sa náhodou malo rapídne ochladiť.

Naposledy ma "komplet" výmena stála 500kč u suseda čo má zdvihák a už to niekedy robil. Dal som mu olej, filter, chvíľu počkal. Tiež to bola čistá práca bez riešenia starého oleja. Dokonca v Prahe ma to stálo raz 800 a raz 600. Stačí využiť "garážový servis", olej vlastný, filter buď originál, alebo značkovú náhradu. Celkové náklady sú aj tak pod cenou samotného oleja z autorizáku.
 
Back
Top