- 976
Obrázok je ilustračný, to nie je moja fotka, mne sa to práve tak čisto nepodarilo urobiť, vždy je od oleja tretina tej mierky. Nie tak čisto oddelený ten spodok, ale ťažko z toho niečo vyčítať. Svoju fotku doplním, aby bolo jasné, čo tým myslím.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Vždycky měrkou tu trubici zasereš olejem, když ji vytahuješ. A jestli kontroluješ hladinu, že 10x za sebou vytáhneš měrku a koukneš, tím víc to bude pak klamat.Potrebujem poradiť, ale tentokrát ohľadom merania množstva oleja v motore.
Našiel som si na to samozrejme tradičný návod, ale nejak mi to nejde.
- prídem po dlhšej ceste s autom domov, nechám ho trošku vychladnúť, aby olej stiekol dole (naposledy som čakal hodinu)
- vytiahnem mierku, ktorá je do polovice od oleja, utriem ju dosucha, zasuniem nazad
- vytiahnem ju znova a zas je tak 10-15cm od oleja...
- opakujem utieranie a zasúvanie, vyťahovanie viackrát dokola, ale stále s rovnakým výsledkom, neviem sa dostať do bodu, žeby som na mierke mal jasnú hranicu medzi tými dvoma dierkami na mierke
Čo robím zle a mohol by som robiť lepšie?
Alebo to nikdy nevyzerá takto jednoznačne ako na obrázku? Mám pocit, ako keby sa otrela o olej niekde pri vyťahovaní a tým dosť pokazila výsledok...
Zobrazit přílohu 52517
Uvažujem, či klasika VST, ako dávam do svojej 6ky, alebo je tam vhodnejšia iná alternatíva. Ta 5W-40 asi tej americkej V6ke neublíži, že?Chlapi, do CX-9 TB, 3.7 V6 by ste aký olej dali. Je to pre švagra, chodí s tým pokojne. Je to na LPG, pri bežnej jazde to točí 1500ot. Aj veľa krátkych trás, sem tam niečo dlhšie.
Vďaka
Já nevím když už si člověk dá práci s výměnou oleje není lepší koupit originální filtr u dealera a proste vyměnit náplň plus filtr ?Dneska jsem poprvé otestoval https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-olejove-cerpadlo-12-v-uop-12-c1/p100371055 pro výměnu oleje v půlce servisního intervalu. Jen je škoda že Mazda nemá filtr dostupný shora, takhle si bude muset chudák odkroutit celej servisní interval, ale hádám, že to pro něj bude snažší práce než filtrovat olej co jede celých 20k.
Povedlo se mi odsát 4 litry, při vypuštění a vykapání jsem dával 4.5 (včetně toho co vyteklo z filtru).
Když to zhodnotím, tak co se pracnosti a nějaké "špinavosti" týče, tak je to úplná pohodička. Žádný zapatlaný ruce, olej odsátej přímo do kanistru, kterej se hnedka zavře, nikde žádný přelívání. Časově je to tak na 10-15 minut: vycucnout, nalít a opláchnout hadice. Krom šroubováku a prázdnýho kanistru na starej olej (kanistr od vody do ostrikovačů) není potřeba vůbec nic.
Bezpochyby to lepší jeJá nevím když už si člověk dá práci s výměnou oleje není lepší koupit originální filtr u dealera a proste vyměnit náplň plus filtr ?
Přece jen dělat práci na půl není ono. Jasně olej i filtr ”vydrží” 20 000 km údajně dle Mazdy ale když už si dávám práci s vycucnutim oleje není lepší rovnou vypustit vanu a holt koupit origo filtr a vyměnit všechno a mít proste 100% jistotu ze mám vše udělané a vyměněné a mohu jezdit ?
Auto také neumějí jen z přední části kde je špinavé…. Navíc ten filtr muže mít už sníženy průtok a novým olejem to nijak nevylepším abych nedopadlo obdobně jako lidé co ten olej neměni až po 20 TKM… proste já bych neměl klid v duši nevymění filtr