• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Je daná servisní náplň a pak je náplň z výroby. U výměny oleje automobilka nepočítá, že vyteče úplně vše. Takže pokud se udělá výměna velice dobře, tak se dá nalít více, jak se udává při běžné výměně oleje. Mám Audi A6 a tam je předepsaná náplň 6,7l a jelikož to nechám pořádně vykapat, tak naleju 7l. U GH 2,0MZR-CD to mám podobně, náplň 4,1l a většinou tam dám o 2 dcl víc.
 
Tak jsem tu úpravu četl a zeptám se jako naprostý laik přes oleje. Na doporučení od @Max6 liju od začátku Castrol Edge 0W30 a měním každých 8tkm bez jediné decy ztráty. Ale auto užívám častěji ve vyšších otáčkách, občas jej protahnu a kratší trasy max kolem 30km ale spíše více. Na krátké přejezdy a studený motor jen opravdu výjimečně tak 5x do roka. Z toho mi ale vyšlo že pro motor udělám mnohem lépe když mu dám hustší 5W40?
Případně má smysl měnit viskozitu když 6 let běhá motor krásně a tiše a olej vůbec neubyva? Dikes

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
On je to obecnej přehled a když to chceš řešit do důsledku tak každej motor je individuální. Vycházel jsem z většiny dotazů tady nebo co mi chodí do zpráv a těm lidem to pomůže.

Nicméně vlastně tvýmu provozu odpovídá (stačila by ti i 5W-30). Ta 0W-30 je oproti 5W zaměřena hlavně na režim, kdy motor není v optimální teplotě - studený starty +provoz kdy se motor zahřívá. Takže delší trasy nevadí, spíš je pak otázka jak se projeví při větší zátěži při provozní teplotě. Pokud by dost černal, bylo by výhodnější zvolit spíš xxW-40

Pokud ti v rámci intervalu olej nemizí, nedělá ti za studena namodralej kouř z výfuku, není před výměnou (i dříve) moc černej nebo s kyselým zápachem, a neprojevuje se za studena motor znatelně hlučněji, tak používej dál to, co máš. Až se změní něco z toho co jsem uvedl, tak bych to teprve řešil.
 
Poslední úprava:
No naopak. Většinou jde ven po těch 8t km a má stále hnědou barvu. Třeba už ne tak medove čirou jako při naliti ale i tak a ani ničím nezapacha. To jest nepozoruji nic špatně ale raději se ptám kdyby třeba bylo mnohem vhodnější lít tam tu 5W40. Tak každopádně díky. Zůstanu zatím u toho na co je motor zvyklý..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Podle toho co píšeš by tam klidně mohl být i těch 10tkm, samozřejmě je to na Tobě
 
Jj to určitě ano ale já tu údržbu celkově dost hrotim. Prostě vonavka Ale dělám to z dobrého pocitu dříve pač často utíká na okreskach až k omezovači to jest asi 7200 otáček po zásahu Martina 🫣

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Keď nemám DPF ale používam olej z kategórie "s DPF", vadí to? Mám ho tam už tretíkrát..
 
Podle dnes už starých informací by to chtělo minimálně kratší interval, případně neždímat maximum výkonu z motoru. Momentálně věřím že aditivace je zas za těch 15let dál, bohužel se k tomu zatím pan Černý z VŠCHT ani nikdo jiný fundovaný nevyjádřil, takže my lajci a amatéři vlastně nevíme jak to je a pro jistotu se držíme starších informací.
Dá se ale říct že pokud jsi tuctovej řidič kterej pravidelně nevyužívá celej potenciál motoru s nastaveným intervalem 10tkm a bez dalších příznaků asi nemusí ten olej řešit.
Například u viskozity 0W-20 jinej olej než C5 nebo C6 dnes už asi ani nekoupíte
 
Dobrý den, chystám se na pravidelnou výměnu oleje a filtru. Zkoušel jsem prohledávat vlákna, ale nikde jsem nenašel odpověď.
Jaký dáváte olej do své Mazdy? Vlastním Mazda CX-5 (KF) 2018 2.5 benzín. Bude to má první výměna. Má najeto 82000 km
díky
 
Tak sem si před 3 měsícema se slávou dle info tady vyměnil olej a od tý doby mám už 8000 km, takže za měsíc měním zase🤦‍♂️😅 Sice trochu extrém, běžně těch 10 000 dám za 5-6 měsíců, ne za 4, ale stejně🤪

Mám podezření, skoro jistotu, že to něco málo sežralo, cca 3-4 deci odhadem, když sem to měnil, možná sem to o milimetr nebo 2 přelil, teď sem tam 2 deci dolil a sem těsně pod značkou... Chci se zepat, je to normální? Byl sem u novejch "zánovních" aut zvyklej, že žerou nula... No je tam ten Castrol Edge Titanium 0W-30, takže hodně "řídký"...

By měl taky zajímalo, když píšete, že to taky záleží podle toho, jaký trasy člověk jezdí a jak moc tomu člověk šlape na krk, kam byste zařadili mě... Denně cca 3 trasy 15-20km (do práce, do školky atd) Zbytek většinou delší trasy, dálnice atd... No většinu času jedu na spotřebu (rozumně, pod 2000rpm, do kopce pod 3000rpm vůbec nechodim, občas nechám z kopce plachtit na neutrál), ale když vycítím příležitost (semafory, vjedem mi tam náklaďák na dálnici atd), tak si to pro radost podřadim na dvojku, na trojku a točím až na maximální otáčky, jenže to trvá řádově 10 sekund, protože pak sem zase na rychlostnim limitu😅, no tak tam hodim šestku a pokračuju "na spotřebu"...Je tohle nějaká extra náročná jízda, když to každej den (ohřátý !!!) vytočim na pár sekund na max otáčky, že bych měl přemejšlet o nějaký xW-40 viskozitě? Když jedu po D1 do Brna, tak to klidně udělám 10x za tu jízdu, jenže to je 10 x 10 sekund, zbytek prostě jedu klidně (ale rychle) na šestku, protože nebudu jen tak bezdůvodně brzdit, abych pak mohl zase zrychlit, benzín není zadarmo:laughing:... A Zase tam sou ty 15-20km trasy denně...
 
Poslední úprava:
Zadne auto (pokud jezdi) nema "nulovou" spotrebu oleje...
Přesně, nedávno mi volal známý, ať se zeptám ve Škodovce (mám ji v práci v Kolíně v baráku), že má ročního naftového Supa a po 21 tkm už dolil 3 litry oleje, jestli je to normální.... Odpověď byla, že ano, že pokud leje olej 0W... , tak je stále v normované spotřebě 🙄
 
No to bych se hádal. Mám 6ti lete auto M3 a celý čas tam dávám 0W30 po 8t km a vždy vypustim úplně stejné množství a totéž i náplň. Takže já si za tou nulou stojím. Mazdy obecně netrpí na zravost oleje. Japonci mají brilantně utesnene motory. U Starého Pazouta dolevam tak litr na 3t km.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
U mě si to za normálních okolností taky nic nevezme, ale jak tomu naložím, 250km ostré jízdy, často omez, tak si to v průměru vezme asi ty 2 deci 😅 ale to jsou prostě extrémy.
Ale beru to tak, že prostě u Mazd je to vlastnost, a když olej nežere, je to výjimka 😅
 
No to bych se hádal. Mám 6ti lete auto M3 a celý čas tam dávám 0W30 po 8t km a vždy vypustim úplně stejné množství a totéž i náplň. Takže já si za tou nulou stojím. Mazdy obecně netrpí na zravost oleje. Japonci mají brilantně utesnene motory. U Starého Pazouta dolevam tak litr na 3t km.

Samsung S22 256GB Tapatalk
No vidíš, a mě na 8mi leté Mazdě ubyde za 10 tkm takřka celá měrka ... Ale od samého začátku, co auto mám, tj. 100000 km. Olej měním co 10 tkm, co 4 měsíce. Např. na našem ex P 307 1.6 benzín jsem olej mezi výměnou po roce olej nedoleval... A na našem nynějším P 308 1.2.PT je po 5000 km od výměny olej lehce pod půlkou ..
 
Očividně co auto to originál. U mě mazda ani kapku teoreticky a právě Pažout 307 sw 1.6 právě olej žere. Ale taky už má nabehano dost přes 200t km.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Očividně co auto to originál. U mě mazda ani kapku teoreticky a právě Pažout 307 sw 1.6 právě olej žere. Ale taky už má nabehano dost přes 200t km.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Přesně, nedá se paušalizovst. Náš ex Pažoutek jezdil převážně krátké trasy a oleje si dal minimálně. A měl 220 tkm. Mazdička jezdí každý den 50 km vc. dálnice a olej si taky dá. Ale říkám, je to tak od začátku, tak to kontroluju a případně před minimem doleju. Teď jsem třeba v Chorvatsku, cesta byla bezmála 1000 km a neubyla ani decka.
 
Víte co vám řekne výrobce/servis (Mazda, Škoda, Peugeot,....) když mu řeknete ,že vám auto sežralo třeba 1L oleje na 2000km a vy to chcete reklamovat ? Řekne vám, že máte smůlu. Každá automobilka to má jinak, ale většinou do žravosti cca 1L oleje na 1800km nic na záruku neřeší.
Sky-G motory nejvíc trpý na žravost při dlouhých cestách třeba 500,800,1200km a víc za jeden den (obzvlášť Sky-G 2.5), ale i tak se bavíme třeba o 1L na 8000-15000km. Mě třeba BM 2.0 nesežrala během 90000km na 0W-30 při výměnách po 10000km vůbec nic. Je to napsaný s nadsázkou, protože správně fungující pístový motor musí něco oleje sežrat, ale prostě to bylo téměř neměřitelný.
Ale když jsem měl kdysi před 19 lety služební 626GE 2.0 s nějakejma 300000km tak tam to žralo 10W-40 asi stejně jako benzínu. Takže co pumpa, to flaška oleje.

A souhlasím s větou: Co auto to originál.
I dva stejný motory nebudou nikdy stejný a uživatel na to má velkej vliv.
 
Back
Top