- 4 227
@JardaStoksa viz první příspěvek
@Hot_Dog 0W-30 zas tak řídký není, je to spíš nejřídší standartní olej. Řidší jsou 0W-8, 0W-16, 0W-20, 5W-20 a 5W-30 (C1, C2, C5 a C6)
Jak bylo řečeno, každej motor žere olej jen někde ten ubytek není tak znát. Nejvíce u zdravého motoru mizí olej za studena.
Já třeba rano do práce vyrážím se studrnym motirem do 1km kopce kde navíc musím uprostřed zastavit a znovu se rozjet a to je asi ta nejhorší kombinace. Je to daleko větší zátěž, než když u zahřátýho motoru podřadíš a přejedeš auto ve vysokých otáčkách. Takže než se motor zahřeje, chce to být klidnější, ale stejně se tomu člověk nevyhne viz můj případ.
Nemáš v podpisu uvedeno co máš za auto ale pokud mezi výměnama doliješ 2-3 deci asi bych to neřešil. Pokud ti přijde že tvým stylem jízdy dostává olej zabrat a příliš černá můžeš upravit viskozitu viz první příspěvek
@Katka_S v takovým režimu je to pochopitelná spotřeba
@Theodorek to vypadá u mazdy na nevhodně zvolenou viskozitu vzhledem k typu provozu viz první příspěvek
@Hot_Dog 0W-30 zas tak řídký není, je to spíš nejřídší standartní olej. Řidší jsou 0W-8, 0W-16, 0W-20, 5W-20 a 5W-30 (C1, C2, C5 a C6)
Jak bylo řečeno, každej motor žere olej jen někde ten ubytek není tak znát. Nejvíce u zdravého motoru mizí olej za studena.
Já třeba rano do práce vyrážím se studrnym motirem do 1km kopce kde navíc musím uprostřed zastavit a znovu se rozjet a to je asi ta nejhorší kombinace. Je to daleko větší zátěž, než když u zahřátýho motoru podřadíš a přejedeš auto ve vysokých otáčkách. Takže než se motor zahřeje, chce to být klidnější, ale stejně se tomu člověk nevyhne viz můj případ.
Nemáš v podpisu uvedeno co máš za auto ale pokud mezi výměnama doliješ 2-3 deci asi bych to neřešil. Pokud ti přijde že tvým stylem jízdy dostává olej zabrat a příliš černá můžeš upravit viskozitu viz první příspěvek
@Katka_S v takovým režimu je to pochopitelná spotřeba
@Theodorek to vypadá u mazdy na nevhodně zvolenou viskozitu vzhledem k typu provozu viz první příspěvek