• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

@JardaStoksa viz první příspěvek

@Hot_Dog 0W-30 zas tak řídký není, je to spíš nejřídší standartní olej. Řidší jsou 0W-8, 0W-16, 0W-20, 5W-20 a 5W-30 (C1, C2, C5 a C6)
Jak bylo řečeno, každej motor žere olej jen někde ten ubytek není tak znát. Nejvíce u zdravého motoru mizí olej za studena.
Já třeba rano do práce vyrážím se studrnym motirem do 1km kopce kde navíc musím uprostřed zastavit a znovu se rozjet a to je asi ta nejhorší kombinace. Je to daleko větší zátěž, než když u zahřátýho motoru podřadíš a přejedeš auto ve vysokých otáčkách. Takže než se motor zahřeje, chce to být klidnější, ale stejně se tomu člověk nevyhne viz můj případ.
Nemáš v podpisu uvedeno co máš za auto ale pokud mezi výměnama doliješ 2-3 deci asi bych to neřešil. Pokud ti přijde že tvým stylem jízdy dostává olej zabrat a příliš černá můžeš upravit viskozitu viz první příspěvek

@Katka_S v takovým režimu je to pochopitelná spotřeba

@Theodorek to vypadá u mazdy na nevhodně zvolenou viskozitu vzhledem k typu provozu viz první příspěvek
 
@Theodorek to vypadá u mazdy na nevhodně zvolenou viskozitu vzhledem k typu provozu viz první příspěvek

To je zas nová informace, když se do Mazdičky leje od začátku jenom 5W-30.... Pročítám to furt dokola a stejně z toho nejsem úplně moudrej ;-/ Když proštuduju tvůj první příspěvek, tak mi to vychází na buď 5W-30 HCL nebo 5W-40 VST, který tady vesměs všichni chválíte. Takže spíš tedy to VST ? Ještě tam zmiňuješ SVS pro motory nad 100 tkm, což já už mám - aktuálně 148 tkm. Co myslíš ? Díky moc předem.
 
Předpokládám že teď je tam nějaká ACEA A5/B5 nebo nedej bože C1, C2 varianta 5W-30. V tom případě by měla změna na HCL stačit. Pokud tam máš A3/B4 5W-30, pak by měl pomoct přechod na VST
 
Děkuju ti za info 👍 Já tam na vaše doporučení leju 5W-30 Ravenola DXG.... Co by tedy bylo vhodnější ? Ještě jednou díky.
 
DXG nemá ACEA normu ale odpovídá C2 normě, i když jsem se ho snažil několikrát klukům vymluvit tak ho používají protože donedávna byl jedinej s API SP normou, což už neplatí viz první stránka. Zkus to HCL aspoň 2 výměny když to nepomůže, k VST se dá přejít vždycky. Nevšiml sis jestli to třeba za stuseba vic modře nekouří?
 
Poslední úprava:
Krom úbytku nesleduju nic. Měrku to sežralo i na Mazdí originál 5W-30, pak jsem přešel na DXG a nepatrně se to zlepšilo (fakt nepatrně, na měrce cca 1 mm rozdíl oproti originálu). Jinak po 10000 km je olej tmavě hnědý, né černý, nesmrdí a auto nekouří, resp. za studena kouří, modře bych ale neřekl. Každopádně díky za rady, mám 4000 km do výměny, tak to krapet zkrátím a dám tam to HCL a budu sledovat. 10000 km najedu za 4 měsíce, tak to nebude ani na dlouho to sledování ;)
 
Mazdí originál je totiž taky řídkej - lehkoběžnej. Dej pak vědět jak jsi dopadl
 
Zdarec Mazdaci, tiez by som chcel svojej CX-5 dopriat to naj aby potiahla co najdlhsie :), tak pozeram, ze ktory z toho mnozstva olejov by bol pre nu najvhodnejsi. Presiel som to tu cele hore-dole ale jasnu odpoved zatial uplne nemam. Je to ulozenka 2017 2.5i benzin s tym nestastnym vypinanim valcov, najazdene ma len cca 34tis a je po cerstvej vymene oleja (Origo Filter + MAZDA ORIGINAL 5W-30 ULTRA - po 10k pozorujem ubytok asi 2-3mm na ryske), - vymenu som zial urobil skor ako som nasiel toto forum :( a teda info ze ten MAZDA ORIGO olej nie je nic moc. Zatial ho tam asi necham a po 10k by som ho vymenil alebo to radsej urobit cim skor? Co sa tyka vyberu nahrady, tak najviac sa mi pozdava hodne spominany RAVENOL VollSynth Turbo VST 5W-40 ale nie som si isty ci je pre tento konkretny typ motora vhodny ?? - rozcny najazd mam tych 10k a vatsinou su to kratke trasy do 30km ale obcas aj nejake to Chorvatsko :). Na cene az tak nezalezi, ide mi hlavne o to aby bol motor v poho a vydrzal co najviac. Dikes.
 
čus, vypadá to že jsi nenáročný řidič a že i přes extra řidký olej si ho motor moc nevezme, navíc vzhledem ke krátkým trasám bych volil 0W-30 Ravenol SSO , ten by ti měl stačit. Rozhodně bychudělal proplach pomocí BG109 EPR 325ml, + 2 olejový filtry a nějakej olej na vypláchnutí zbytků než tam dáš to SSO např Total Quartz 9000 Energy 0W-30
 
dikes za tipa. ale viskozitu by som nechcel menit, predsalen v zime chodime aj do hor - co som nespomenul, tak radsej by som asi ostal pri 5W-30 pripadne 5w-40 (asi lepsie na Chorvatske vedro :)), pls. ktory z tych RAVENOLov (pripadne aj iny vyrobca) je pre ten typ motora najvhodnejsi v danej viskozite? Diky
 
Jenže ty si neuvedomujeș že teď máš lehkoběžnej olej ktwrej je celkově řidší než SSO. Jinak SSO má větší rozsah teplot než 5W-30 HCL, protože je líp aditivovanej. Proto říkám pro tebe SSO
 
Jo jasne uz chapem. A kebyze to chcem este vylepsit mozem pouzit RAVENOL SSL 0W-40 alebo je to zbytocne? Trosku sa obavam tych vyssich teplot v kolonach na Chorvatskom pobrezi :).
 
Má vyšší tepelnou odolnost, je taky hodně aditivovanej ale má kratší životnost díky velkýmu rozpětí co musí ustát
 
Ano a proto jsem doporučil sso, ty 0W-40 mívají životnost kratší stejně jako 5W-50 oleje. Podívej zeptal ses, poradil jsem podle zadání a tím bych to ukončil, pokud jsi byl předem pevně rozhodnut pro něco jiného, možná bylo zbytečné se ptát
 
Diky moc za rady. Prave nie som rozhodnuty pre nic konkretne a snazim sa v tom celom vyznat a zvolit fakt len to najlepsie. SSO som si zaradil na prve miesto rebricka a pride mi to ako rozumna volba pre moje potreby. Este raz diky moc.
 
SSO používám asi tři roky a nemůžu si stěžovat.Někdo tvrdí, že motor s ním má za studena hrubší chod, což já nepozorují.Mám dojem, že to i Max6 vzpominal.Jízdně to mám podobně jako ty.Většinou kratší trasy a čas od času delší.V zimě hory,v létě Chorvatsko.Měním mezi 8-9 tisíci.Důležitější je spíše včasná výměna,než jaký tam dáš olej.Pochopitelně v dané specifikaci výrobce.
 
Potrebujem poradiť, ale tentokrát ohľadom merania množstva oleja v motore.

Našiel som si na to samozrejme tradičný návod, ale nejak mi to nejde.
- prídem po dlhšej ceste s autom domov, nechám ho trošku vychladnúť, aby olej stiekol dole (naposledy som čakal hodinu)
- vytiahnem mierku, ktorá je do polovice od oleja, utriem ju dosucha, zasuniem nazad
- vytiahnem ju znova a zas je tak 10-15cm od oleja...
- opakujem utieranie a zasúvanie, vyťahovanie viackrát dokola, ale stále s rovnakým výsledkom, neviem sa dostať do bodu, žeby som na mierke mal jasnú hranicu medzi tými dvoma dierkami na mierke

Čo robím zle a mohol by som robiť lepšie?
Alebo to nikdy nevyzerá takto jednoznačne ako na obrázku? Mám pocit, ako keby sa otrela o olej niekde pri vyťahovaní a tým dosť pokazila výsledok...

1722353625462.png
 
Nechcem ťa strašiť ale vyzerá to že máš preliatý olej, keď pozerám že nad tou hranicou od oleja máš mierku už bez oleja. Keď ti menili olej v servise a robili to systémom že nedokvapkal a naliali podla predpísaného množstva čo je bežný jav tak je to tutovka. Keby to bol 1mm tak v pohode ale toto treba zredukovať, najlepšie odsátím.

Tu máš na to odsávačku za pár šušňov.
 
Poslední úprava:
Back
Top