• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Chystám se na 2. výměnu oleje po Original 0w20 Supra (nyní poprvé Ravenol 5W-40 VST).

Prvně trochu mimo téma. pemacz.cz, autodily-pema.cz, oleje-pema.cz je jeden a ten samý eshop? Důvěryhodný? Mají lepší ceny než jsem byl zvyklý brát asi cokoliv co chci (filtry, svíčky, čističe aj.).

@no_hits jsi mě doporučil 5w40 VST ale po 10tis. km, jsem musel 0,5l dolívat (s původní 0w20 nikoliv). Olej není čirý, je tmavší ale stále vypadá pěkně (původní 0w20 utřená měrka v ubrousku měla skoro stejnou barvu a čirost jak totožný olej z kanystru). Je možný, že je i hlučnější ale pokud to neškodí, neřeším.

Jízda Brno, nemusím ti komentovat, jak se po Brně jezdí. Cukání v koloně… Jednou za 2-3 měsíce dostane trasu 50-100km fakt kudlu. Dost často jedu s automatem po Brně 1200 RPM, kór když jede manželka. Kratší cesty, častý starty.

Nejspíš zůstanu u VST i pro tuto výměnu. Výměna s BG 109 EPR a proplachem.

Nebo je tu nějaká alternativa? Krom toho se odstěhovat z Brna a jezdit trasy bez kolon 😀.
 
Použil jsi při takto zásadní změně viskozity čistič BG 109 EPR?
Důvod proč je VST tmavší než nový je způsobeno rozpouštěním úsad v motoru. Supra byla furt čistá kvůli mizerné aditivaci a velké neschopnosti tyto usady průběžně rozpouštět a tím motor čistit.
Pokud předtím nebyl použít čistič a proplachový olej (postup jsem tu uváděl) , bude rozpouštění úsad pozvolné a než se naplno rozlepí kroužky tak může být i zvýšená spotřeba oleje. Navíc zbytkama supry je VST dost kontaminovaný a zdegradovaný, proto by následující výměna měla přijít ve zkraceném intervalu a doporučil bych určitě ten BG čistič i s proplachovým olejem (např 5L Total Quartz 9000 5W-40 stojí okolo 600kč a je tak na proplach ideální)

Trochu OT : Ten automat ve 1200 ot. To je prostě zlo, nedávno jsme to na klubu řešili, jediný řešení jak to netrápit je manuální režim a chvíle kdy jezdí manželka na automat zkousnout.
 
Chystám se na 2. výměnu oleje po Original 0w20 Supra (nyní poprvé Ravenol 5W-40 VST).

Prvně trochu mimo téma. pemacz.cz, autodily-pema.cz, oleje-pema.cz je jeden a ten samý eshop? Důvěryhodný? Mají lepší ceny než jsem byl zvyklý brát asi cokoliv co chci (filtry, svíčky, čističe aj.).

@no_hits jsi mě doporučil 5w40 VST ale po 10tis. km, jsem musel 0,5l dolívat (s původní 0w20 nikoliv). Olej není čirý, je tmavší ale stále vypadá pěkně (původní 0w20 utřená měrka v ubrousku měla skoro stejnou barvu a čirost jak totožný olej z kanystru). Je možný, že je i hlučnější ale pokud to neškodí, neřeším.

Jízda Brno, nemusím ti komentovat, jak se po Brně jezdí. Cukání v koloně… Jednou za 2-3 měsíce dostane trasu 50-100km fakt kudlu. Dost často jedu s automatem po Brně 1200 RPM, kór když jede manželka. Kratší cesty, častý starty.

Nejspíš zůstanu u VST i pro tuto výměnu. Výměna s BG 109 EPR a proplachem.

Nebo je tu nějaká alternativa? Krom toho se odstěhovat z Brna a jezdit trasy bez kolon 😀.
Auto díly Pema a Pema oleje je jeden a ten samý eshop. Jezdím k nim přímo na prodejnu vyzvedávat díly, oleje, cokoliv, a vždy bez problémů. Už asi 6 let.
 
Použil jsi při takto zásadní změně viskozity čistič BG 109 EPR?
Důvod proč je VST tmavší než nový je způsobeno rozpouštěním úsad v motoru. Supra byla furt čistá kvůli mizerné aditivaci a velké neschopnosti tyto usady průběžně rozpouštět a tím motor čistit.
Pokud předtím nebyl použít čistič a proplachový olej (postup jsem tu uváděl) , bude rozpouštění úsad pozvolné a než se naplno rozlepí kroužky tak může být i zvýšená spotřeba oleje. Navíc zbytkama supry je VST dost kontaminovaný a zdegradovaný, proto by následující výměna měla přijít ve zkraceném intervalu a doporučil bych určitě ten BG čistič i s proplachovým olejem (např 5L Total Quartz 9000 5W-40 stojí okolo 600kč a je tak na proplach ideální)

Trochu OT : Ten automat ve 1200 ot. To je prostě zlo, nedávno jsme to na klubu řešili, jediný řešení jak to netrápit je manuální režim a chvíle kdy jezdí manželka na automat zkousnout.
Ano, do původní 0w20 jsem dával BG 109 EPR, po 15-30 min vylil, nový filtr a nalil ten zmiňovaný Total. Asi 250 km jsem najel, vylil a nalil VST s novým filtrem. Vezmu zase VST a výměnu s proplachem, uvidím co dalších 10tis km.

Automaty si kupuji z jediného důvodu, aby odváděl práci za mě 😀 teď už občas jezdím v manuálu po městě ale nebaví mě to.
 
Tak zkus ještě jeden ten proplach, já to dělal 3x ob jednu výměnu oleje. Posledně už to bylo vidítelně čistý tak už 109 používám jen každou 4. Výměnu

Kdyby šla upravit /přeučit jednotka automatu, bylo by to vyřešeno. Má to vůbec režimy normal a sport? Nebo je tam jen jeden ekologickej?
 
Tuhle jsem v nějakém pořadu viděl firmu tuším z Prahy co děla úpravy automatu - zvedali tam právě otáčky aby to tak nepodtáčelo a bylo vyladěné podle optima krouticiho momentu.
Takže to jde.
 
Tak zkus ještě jeden ten proplach, já to dělal 3x ob jednu výměnu oleje. Posledně už to bylo vidítelně čistý tak už 109 používám jen každou 4. Výměnu

Kdyby šla upravit /přeučit jednotka automatu, bylo by to vyřešeno. Má to vůbec režimy normal a sport? Nebo je tam jen jeden ekologickej?
Ok.
Před FL má jenom jednu mapu. Prostě D 😂. Drive bez Sport režimu.
 
Tuhle jsem v nějakém pořadu viděl firmu tuším z Prahy co děla úpravy automatu - zvedali tam právě otáčky aby to tak nepodtáčelo a bylo vyladěné podle optima krouticiho momentu.
Takže to jde.
Ano, DSG nebo ZF8HP se běžně upravuje.

Ok.
Před FL má jenom jednu mapu. Prostě D 😂. Drive bez Sport režimu.
Jedině tam zkusit natlačit nějakou USA kalibraci, ale jednotka TCM musí jít ven. Pro tento automat neexistují žádné ukradené definice map ani dokumentace, jak tomu bývá u evropských výrobců.
 
Jedině tam zkusit natlačit nějakou USA kalibraci, ale jednotka TCM musí jít ven. Pro tento automat neexistují žádné ukradené definice map ani dokumentace, jak tomu bývá u evropských výrobců.
Vůbec to neřeším, až to dojede, tak ho prodám a koupím nový. Chovám se k autům velmi pěkně ale ocamcať pocamcať 😂. Nebudu jezdit s automatem v manuálu.
 
Vůbec to neřeším, až to dojede, tak ho prodám a koupím nový. Chovám se k autům velmi pěkně ale ocamcať pocamcať 😂. Nebudu jezdit s automatem v manuálu.
Hold niektoré veci sa tu riešia až moc, držalo ma to asi 2 dni, kedy som jazdil na manuál, potom som sa nato proste vykašľal...a nič sa neudialo. Auto ma 180K a verím že predchádzajuci majitelia nejazdili na manuál, obzvlášť v USA.
 
Moja otázka na skúsenejších :
Ak do motora 2.2 diesel R2, (ale aj všeobecne) pri výmene oleja, vrátane výmeny olejového filtra, nalejem predpísané množstvo 4,9 litrov oleja, po naplnení olejového filtra olejom pri voľnobehu motora,

na mierke množstva oleja, má byť - bude výška hladiny oleja na úrovni označenia - Max.
alebo v strede, medzi označeniami Min. - Max. ????

Ďakujem za odpovede.
 
Manuály všetkých značiek a všetkých motorizácii píšu medzi Max a Min, ale to predsa musíš vedieť. Teraz či tvoj motor spáli nejaký olej a musíš dolievať aj medzi výmenami alebo nie. Keď áno tak je praktické ho naliať po Max a máš istotu že tam vydrží dlhšiu dobu bez doliatia. Myslím źe väčšina z nás nalieva po Max alebo lehce pod Max.
 
Nalial som do motora presne 4,9 litrov oleja a hladina sa dostala na bod Min. + 1/3 rozpätia min-max.
Ak by som sa chcel dostať s hladinou oleja tesne, pod bod Max., musím ešte doliať olej cca 0,2- 0,3 litrov, teda spolu 5,1-5,2 litrov oleja.
Olej je originál Mazda DPF 5 litrové balenie.

Sú dve možnosti,

- alebo nebol v bandaske deklarovaný objem 5 litrov oleja, ale menej, preto nedosahuje hladina oleja výšku tesne pod Max.

- alebo predpísaná náplň oleja od mazdy 4,9 litrov, neznamená, že to bude tesne pod bod Maximálna hladinu oleja, ale len do výšky Min.+ 1/3 rozpätia medzi min-max.

Ak som doteraz menil oleje v mojich benzínových motoroch, a ak som naplnil predpísaný objem náplne oleja do motora, vždy to bolo do výšky, tesne pod bodom Max.

Preto som teraz v rozpakoch a pýtam sa na vaše skúsenosti.
 
V manuály sa píšu až tri množstvá oleja a to z výmenou filtra-bez výmeny filtra a u nového motora, Záleží aj na tom ako pedantne ten olej vypustíš plus viac faktorov. Necháš vykvapkať-máš rovinu kde je auto-teplota motora. Ja olej mením tak keď sa mi podarí a to po dlhšej jazde cca 200 km, vtedy vytečie ako malinovka.

V neposlednom rade kupujem aj 1L na doliatie alebo keď mi chýba pri výmene nejaké deci ako je tvoj prípad čo sa mi aj stalo.

Nehladaj v tom nejakú gróse záhadu. Mohlo byť menej v jednej flaške alebo si to vypustil aj z olejových kanálikov :)
 
V manuály sa píšu až tri množstvá oleja a to z výmenou filtra-bez výmeny filtra a u nového motora, Záleží aj na tom ako pedantne ten olej vypustíš plus viac faktorov. Necháš vykvapkať-máš rovinu kde je auto-teplota motora. Ja olej mením tak keď sa mi podarí a to po dlhšej jazde cca 200 km, vtedy vytečie ako malinovka.

V neposlednom rade kupujem aj 1L na doliatie alebo keď mi chýba pri výmene nejaké deci ako je tvoj prípad čo sa mi aj stalo.

Nehladaj v tom nejakú gróse záhadu. Mohlo byť menej v jednej flaške alebo si to vypustil aj z olejových kanálikov :)
Tak to asi bude v tom, že som poctivo nechal vytiecť olej aj z olejových kanálikov ;) .
Vďaka za povzbudzivé slová.
 
Motor R2, 2.2 diesel 136 kW .
Na foto je výška hladiny náplne na mierke oleja, po naplnení motora 5 litrami oleja, vrátane výmeny olej filtra. (5 litrové balenie Mazda original DPF).
Predpísané "približné množstvo" na výmenu je 4,71 :eek: litrov oleja.
Fakt som asi vypustil starý olej, ešte aj z olejových kanálikov :rolleyes:


Olej náplň  5 litrov .jpg
 
Poslední úprava:
Motor R2, 2.2 diesel 136 kW .
Na foto je výška hladiny náplne na mierke oleja, po naplnení motora 5 litrami oleja, vrátane výmeny olej filtra. (5 litrové balenie Mazda original DPF).
Predpísané "približné množstvo" na výmenu je 4,71 :eek: litrov oleja.
Fakt som asi vypustil starý olej, ešte aj z olejových kanálikov :rolleyes:
Máš ho krásny čistý, vidieť že si pedant. Množstvo tiež v poriadku tak ako z múdrej knižky :) Po čase skontroluj či sa to nezmenilo.
 
Back
Top