Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Buď v klidu, je to jen informace, že máš už jet do servisu. Po výměně oleje se provede reset na dalších 20kKM/1rok a pokračuješ dále bez svítící kontrolky a olej bude zase na 100%. Každopádně bych taky zvážil a do toho servisu jezdil dříve než za 20kKMDalší dotaz: Teď se mi rozsvítila oranžová kontrolka pro interval servisu a také i na olej v aplikaci, že je na 0%. Je to jen pro upozornění na údržbu nebo to signalizuje problém, že je málo oleje? Měrku mám v plánu vyzkoušet dnes. Do servisu jsem objednaná až za týden, tak nevím, jestli se bát s tím jezdit. Na dolití bohužel nic nemám (5 let jsem ty zbytky skladovala a nikdy nepoužila...při jarním úklidu šlo všechno na sběrný dvůr...zákon schválnosti).
@Hajtek já tam teda tu C3 nevidím. Jen standartní A3/B4 a její lehkoběžnou variantu A5/B5
@anda22 castrol 5W-30 je dost široký pojem (mají přes 10 typů v této viskozní třídě) je to stejně neurčitá jako informace, že teď ti do motoru dávají total.
A ten Accord by si nezasloužil něco lepšího než mizerně aditivovanej lehkoběžnej olej?
VR1 20w50 je velmi oblubeny a aj odporucany pre wankle a s tym accordom tiez nevidim nejaky problem vo vybere oleja. vyrobca tam predpisuje 0w20, 0w30, 5w30 pre motor k24a3 podla modelu auta, aj ked motor je identicky ?@H4RK0N3N - RX8 - to je jak do starýho letadla - pamatuju si že jsme museli ve 2 párkrát otočit vrtulí aby šlo motor vůbec nastartovat - to ten wankl ustojí? Obecně je to dost tuhej olej pro start
A ten Accord by si nezasloužil něco lepšího než mizerně aditivovanej lehkoběžnej olej?
RX8 mam ako vykendovku, takze tej docela davam naklady 5000-9000 ot/min. Pri takomto style jazdy je tento olej velke plus a je to aj moj pocit, po 2 rokoch, co to auto mam. Ideal by bol japonsky Idemitsu olej, specialne pre wankle a v europe sa fest blbo zhana.Ber to jen jako návrh . Vím že wankel je specifickej, ale právě protože je tam dost vysokej nárok na nižší viskozitu aby se to rychle všude dostalo, měl bych z toho medu obavu, a taky z příliš vysokýho tlaku, ale pokud to máte na RX ověřený že to dlouhodobě problémy nedělá...
Ten accord si něco bere mezi výměnama? Mimo EU jsou tam taky tyto "vodičky"?
Na oboch autach menim olej po 6000-7000 km. Ked ide Rx8 na zimu na udrzbu, tak menim olej bez ohladu na km, ale ono to zatial vychadza na rovnako... Na motoroch 13B-msp sa velmi casto robi uprava, aby sa tlak oleja oproti tovarnemu nastaveniu este zvysil. Nepamatam si presny dovod. mam pocit, ze to je kvoli tomu, ze tento motor vstrekuje olej priamo do spalovacych komor. Na znizenie opotrebenia Apex sealov. Ergo tento motor bude vzdy "stracat" olej, ale nejde o zavadu. Ja, tak ako mnohy iny idem este o krok dalej a priamo do paliva pridavam 2T olej urceny pre motorky, takzvany premix. Ano, na pumpe na mna pozeraju ako na exota ?@H4RK0N3N Je pravda že specifikace pro wankel neznám - ještě jsme to tu neřešili.
Ale obecně používání značně viskoznějších olejů pro auta který jezdí ostře je už za námi díky aditivaci, protože dnes už oleje standartních viskozit ty vyšší teploty ustojí. Má to i několik výhod - v motoru hlavně za studena není enormní tlak, který přetěžuje těsnění, čerpadlo i další části, olej se při startu dostane rychleji tam, kde je potřeba, u nižšího provozního čísla to platí také, navíc se motor díky tomu tolik v zátěži neohřívá. Samozřejmě je zde i jedna nevýhoda - pokud je motor už "zvyklý" na takto viskozní olej (např 20W-50) je možné, že bude po přechodu na 5W-40 olej mizet, ale není to pravidlo.
Pokud máš servisní manuál od toho wankelu mohl bys mě hodit prosím do zprávy screen ohledně výkonové specifikace?
Osobně bych zauvažoval třeba nad nějakou 5W-50 - Ravenol RRS - ten ravenol ustojí vyšší teploty ale jako všechny modely z Rxx řady potřebuje trochu zátěž aby se všechny ochranný aditiva naplno aktivovaly, ale u vikendovky RX-8 s wankelem to problém nebude. Případně pokud by olej nejak zásadně nemizel, můžeš po case pak zkusit Ravenol RCS (5W-40), ten má ještě větší tepelnou odolnost. Ale jak říkám - bylo by dobrý znát tu výkonovou specifikaci wankelu
Mezi nama to VR1 je nic moc - vysoká odparnost 15%, TBN jen 8,5 jsou dost nízký hodnoty na olej co má něco vydržet a to nemluvím o vysokých hodnotách čerpatelnosti (to souvisí s 20W) viz tabulka
Zobrazit přílohu 45489
Do toho Accorda bych dal něco z výkonnostní třídy A3/B4. V 5W-30 už se moc nedělají ale možná by neco najít šlo, pokud chceš častěji využívat VTEC, šel bych do 5W-40 - zkus osvědčenej Ravenol VST - těžko najdeš asi líp aditivovanej olej na našem trhu, měl bys mít i nižší ubytek oleje a motor by měl i trochu utichnout. Jen bych předtím použil proplach BG 109 EPR 325ml dle instrukcí výrobce, nebo postup co jsem pár stranek zpět uvedl. Za zkoušku nic nedáš a myslím že u toho accordu budeš spokojen Jakej máš u něj interval výměny? Vidím že najedeš za 2 měsíce slušnou porci km.
On sa ten tlak zvysuje upravou jedneho ventilu na motore. Olej sam o sebe nejak zasadne tlak nezdvihne. Aspon ja som ziadnu zmenu nezbadal. Rx8 ma totiz ukazatel tlaku oleja.On je problém že takto tuhý olej sice zvedne tlak...
S tím 2T olejem to naopak chápu, pokud to Apexům pomůže dýl přežít, tak proč ne.
@Hajtek já tam teda tu C3 nevidím. Jen standartní A3/B4 a její lehkoběžnou variantu A5/B5
Ano to píšu viz výšeOn sa ten tlak zvysuje upravou jedneho ventilu na motore.
S tím nesouhlasím v tomto případěOlej sam o sebe nejak zasadne tlak nezdvihne.
Aspon ja som ziadnu zmenu nezbadal. Rx8 ma totiz ukazatel tlaku oleja.
1) nalít cca 4 litry (Sky-G 2.0)Poslední dobou sleduji mezi lidmi, že se rozchází názory "jak správně měnit motorový olej", respektive "jak nalít správné množství".
Cíl: aby nový olej byl na hranici MAX rysky, což je optimální hodnota a nestalo se, že po najetí nějakých km bude třeba nad ryskou.
1 varianta: po vypuštění naliji přes hrdlo nový v odpovídajícím množství, co vyteklo a motor na krátkou chvíli (15vteřin) nastartuji. Po vypnutí motoru počkám 10 minut a měrkou otestuji, kolik zbývá dolít a potřebné množství doliji► konec a jezdím a neřeším
2 varianta: po vypuštění naliji přes hrdlo nový v odpovídajícím množství, co vyteklo a počkám 15 minut bez startování. Poté měrkou kontroluji a dolívám..opět čekám dalších 15 minut a závěrečně kontroluji měrkou a případně dolívám►konec a jedu.
Jak to má být tedy ideálně podle vás?