• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Jednak katalogový list a jednak stará API SL i to že tento model se beze změny vyrábí již cca 10 let, je zkrátka na dnešní dobu nic moc, a hlavně k té benzínové 2.4 mě ten ekoolej obecně nějak nesedí ;)
 
Tak ono ten Accord je starší, než původní Synpower FE 5w30 (co je stejně Ford/Mazda/Volvo olej )
SynPower se jinak dá brát C2, C3, C4, C5, ale je tam například i 5W30 A3/B4 API SL/CF..Takže ta řada olejů podle mě není vůbec špatná, poměr cena výkon je hodně vysoko a spíš je to o vhodnosti výběru.

Jinak, kdyby někdo chtěl, tak na příští týden plánuju expedování Tigrol 5W50. Původní příspěvek z 2022 včetně technických listů etc : https://www.mazdaklan.cz/threads/prodam-motorovy-olej-5w50-k-dispozici-az-200l.6359/

Akorát dnes je cena 3190Kč/20L včetně dopravy. Cena pro veřejnost je zde : https://eshop.lubstar.cz/tigrol-force-gt-5w50-20l.html

Je to taková slevová akce pro mou osobu. Na Volvoforu toho dneska kluci stáhli 80L :) Tam to běhá v pětiválcích, osmiválcích a taky jednom 2JZ Toyota motoru už nějaký čas a spokojenost.
 
Další dotaz: Teď se mi rozsvítila oranžová kontrolka pro interval servisu a také i na olej v aplikaci, že je na 0%. Je to jen pro upozornění na údržbu nebo to signalizuje problém, že je málo oleje? Měrku mám v plánu vyzkoušet dnes. Do servisu jsem objednaná až za týden, tak nevím, jestli se bát s tím jezdit. Na dolití bohužel nic nemám (5 let jsem ty zbytky skladovala a nikdy nepoužila...při jarním úklidu šlo všechno na sběrný dvůr...zákon schválnosti).
Buď v klidu, je to jen informace, že máš už jet do servisu. Po výměně oleje se provede reset na dalších 20kKM/1rok a pokračuješ dále bez svítící kontrolky a olej bude zase na 100%. Každopádně bych taky zvážil a do toho servisu jezdil dříve než za 20kKM :)
 
@Hajtek já tam teda tu C3 nevidím. Jen standartní A3/B4 a její lehkoběžnou variantu A5/B5

@anda22 castrol 5W-30 je dost široký pojem (mají přes 10 typů v této viskozní třídě) je to stejně neurčitá jako informace, že teď ti do motoru dávají total.



A ten Accord by si nezasloužil něco lepšího než mizerně aditivovanej lehkoběžnej olej?

už sa začínam zahrávať s myšlienkou, čo je lepšie pre motor? Meniť 2x do roka predpísanú viskozitu od výrobcu, alebo nechať tam 10W-50 aký používam teraz a meniť ho 1/rok? Nájazd maximálne 7K.

5W-30.jpg
 
@jirka87 jako jasný já to beru dnešním pohledem proč nevybrat něco lepšího za podobnou cenu když ta možnost je a teoreticky tím prodloužit zivotnost ;)

@Boco1
Na celoroční provoz určitě 5W a tady bych volil radši 5W-40 A3/B4 , 50 je v podstatě zbytečná i skrz výměnu 1x za rok případně pokud se s tím vyloženě skáčou krátký trasy se studeným motorem (i když na to disi moc vhodný není) tak možná i 0W-40 ;)

Interval 7tkm/1x ročně by mělo stačit
 
@H4RK0N3N - RX8 - to je jak do starýho letadla - pamatuju si že jsme museli ve 2 párkrát otočit vrtulí aby šlo motor vůbec nastartovat - to ten wankl ustojí? Obecně je to dost tuhej olej pro start :D

A ten Accord by si nezasloužil něco lepšího než mizerně aditivovanej lehkoběžnej olej?
VR1 20w50 je velmi oblubeny a aj odporucany pre wankle a s tym accordom tiez nevidim nejaky problem vo vybere oleja. vyrobca tam predpisuje 0w20, 0w30, 5w30 pre motor k24a3 podla modelu auta, aj ked motor je identicky ?
 
Ber to jen jako návrh ;) . Vím že wankel je specifickej, ale právě protože je tam dost vysokej nárok na nižší viskozitu aby se to rychle všude dostalo, měl bych z toho medu obavu, a taky z příliš vysokýho tlaku, ale pokud to máte na RX ověřený že to dlouhodobě problémy nedělá...
Ten accord si něco bere mezi výměnama? Mimo EU jsou tam taky tyto "vodičky"?
 
Ber to jen jako návrh ;) . Vím že wankel je specifickej, ale právě protože je tam dost vysokej nárok na nižší viskozitu aby se to rychle všude dostalo, měl bych z toho medu obavu, a taky z příliš vysokýho tlaku, ale pokud to máte na RX ověřený že to dlouhodobě problémy nedělá...
Ten accord si něco bere mezi výměnama? Mimo EU jsou tam taky tyto "vodičky"?
RX8 mam ako vykendovku, takze tej docela davam naklady 5000-9000 ot/min. Pri takomto style jazdy je tento olej velke plus a je to aj moj pocit, po 2 rokoch, co to auto mam. Ideal by bol japonsky Idemitsu olej, specialne pre wankle a v europe sa fest blbo zhana.

Accord mam zatial kratko, 2 mesiace a mam ho na dochadzanie do prace. Iba jedna vymena oleja a spravil som na nom nejakych 5000km, takze nemozem posudit. Ale co som sa docital, tak pokial clovek jazdi, aby zaposobil VTEC, tak treba dolievat olej medzi vymenamy. A tieto specifikacie oleja pre k24a3 su globalne
 
@H4RK0N3N Je pravda že specifikace pro wankel neznám - ještě jsme to tu neřešili.
Ale obecně používání značně viskoznějších olejů pro auta který jezdí ostře je už za námi díky aditivaci, protože dnes už oleje standartních viskozit ty vyšší teploty ustojí. Má to i několik výhod - v motoru hlavně za studena není enormní tlak, který přetěžuje těsnění, čerpadlo i další části, olej se při startu dostane rychleji tam, kde je potřeba, u nižšího provozního čísla to platí také, navíc se motor díky tomu tolik v zátěži neohřívá. Samozřejmě je zde i jedna nevýhoda - pokud je motor už "zvyklý" na takto viskozní olej (např 20W-50) je možné, že bude po přechodu na 5W-40 olej mizet, ale není to pravidlo.
Pokud máš servisní manuál od toho wankelu mohl bys mě hodit prosím do zprávy screen ohledně výkonové specifikace?
Osobně bych zauvažoval třeba nad nějakou 5W-50 - Ravenol RRS - ten ravenol ustojí vyšší teploty ale jako všechny modely z Rxx řady potřebuje trochu zátěž aby se všechny ochranný aditiva naplno aktivovaly, ale u vikendovky RX-8 s wankelem to problém nebude. Případně pokud by olej nejak zásadně nemizel, můžeš po case pak zkusit Ravenol RCS (5W-40), ten má ještě větší tepelnou odolnost. Ale jak říkám - bylo by dobrý znát tu výkonovou specifikaci wankelu
Mezi nama to VR1 je nic moc - vysoká odparnost 15%, TBN jen 8,5 jsou dost nízký hodnoty na olej co má něco vydržet a to nemluvím o vysokých hodnotách čerpatelnosti (to souvisí s 20W) viz tabulka
Screenshot_2023-04-15-07-27-14-779-edit_cn.wps.moffice_eng.jpg

Do toho Accorda bych dal něco z výkonnostní třídy A3/B4. V 5W-30 už se moc nedělají ale možná by neco najít šlo, pokud chceš častěji využívat VTEC, šel bych do 5W-40 - zkus osvědčenej Ravenol VST - těžko najdeš asi líp aditivovanej olej na našem trhu, měl bys mít i nižší ubytek oleje a motor by měl i trochu utichnout. Jen bych předtím použil proplach BG 109 EPR 325ml dle instrukcí výrobce, nebo postup co jsem pár stranek zpět uvedl. Za zkoušku nic nedáš a myslím že u toho accordu budeš spokojen ;) Jakej máš u něj interval výměny? Vidím že najedeš za 2 měsíce slušnou porci km.
 
Zdovo, že se do toho vložím, samo že tam výrobce nic takového nepíše, je předepsané 5w30 A5 dříve Dexelie. Časem se zjistilo že při servisním intervalu 20tkm je to samo blbost ale 20w50 je extrém teda. Jde o to že je tam ideální olej který i po "požití" nedělá karbon usady. Pač z principu wankel olej žere asi tak 1l na 5tis km záleží na stylu jízdy. Leju MO 5w40 Trident. I tak je to víceméně na ty moje 4tis km za sezónu overkill.
 
@H4RK0N3N Je pravda že specifikace pro wankel neznám - ještě jsme to tu neřešili.
Ale obecně používání značně viskoznějších olejů pro auta který jezdí ostře je už za námi díky aditivaci, protože dnes už oleje standartních viskozit ty vyšší teploty ustojí. Má to i několik výhod - v motoru hlavně za studena není enormní tlak, který přetěžuje těsnění, čerpadlo i další části, olej se při startu dostane rychleji tam, kde je potřeba, u nižšího provozního čísla to platí také, navíc se motor díky tomu tolik v zátěži neohřívá. Samozřejmě je zde i jedna nevýhoda - pokud je motor už "zvyklý" na takto viskozní olej (např 20W-50) je možné, že bude po přechodu na 5W-40 olej mizet, ale není to pravidlo.
Pokud máš servisní manuál od toho wankelu mohl bys mě hodit prosím do zprávy screen ohledně výkonové specifikace?
Osobně bych zauvažoval třeba nad nějakou 5W-50 - Ravenol RRS - ten ravenol ustojí vyšší teploty ale jako všechny modely z Rxx řady potřebuje trochu zátěž aby se všechny ochranný aditiva naplno aktivovaly, ale u vikendovky RX-8 s wankelem to problém nebude. Případně pokud by olej nejak zásadně nemizel, můžeš po case pak zkusit Ravenol RCS (5W-40), ten má ještě větší tepelnou odolnost. Ale jak říkám - bylo by dobrý znát tu výkonovou specifikaci wankelu
Mezi nama to VR1 je nic moc - vysoká odparnost 15%, TBN jen 8,5 jsou dost nízký hodnoty na olej co má něco vydržet a to nemluvím o vysokých hodnotách čerpatelnosti (to souvisí s 20W) viz tabulka
Zobrazit přílohu 45489

Do toho Accorda bych dal něco z výkonnostní třídy A3/B4. V 5W-30 už se moc nedělají ale možná by neco najít šlo, pokud chceš častěji využívat VTEC, šel bych do 5W-40 - zkus osvědčenej Ravenol VST - těžko najdeš asi líp aditivovanej olej na našem trhu, měl bys mít i nižší ubytek oleje a motor by měl i trochu utichnout. Jen bych předtím použil proplach BG 109 EPR 325ml dle instrukcí výrobce, nebo postup co jsem pár stranek zpět uvedl. Za zkoušku nic nedáš a myslím že u toho accordu budeš spokojen ;) Jakej máš u něj interval výměny? Vidím že najedeš za 2 měsíce slušnou porci km.
Na oboch autach menim olej po 6000-7000 km. Ked ide Rx8 na zimu na udrzbu, tak menim olej bez ohladu na km, ale ono to zatial vychadza na rovnako... Na motoroch 13B-msp sa velmi casto robi uprava, aby sa tlak oleja oproti tovarnemu nastaveniu este zvysil. Nepamatam si presny dovod. mam pocit, ze to je kvoli tomu, ze tento motor vstrekuje olej priamo do spalovacych komor. Na znizenie opotrebenia Apex sealov. Ergo tento motor bude vzdy "stracat" olej, ale nejde o zavadu. Ja, tak ako mnohy iny idem este o krok dalej a priamo do paliva pridavam 2T olej urceny pre motorky, takzvany premix. Ano, na pumpe na mna pozeraju ako na exota ?
Bohuzial, manual nemam a toto nie je olej, ktory by odporucal vyrobca. To je skor to, co odporucaju majitelia, tuneri a mechanici, ktori sa na wankle specializuju

U accordu este neviem, co mu bude chutit. Vravim, mam ho kratko a este stale si nan zvykam. Teraz je po vymene oleja, tak uvidim ako sa bude chovat, aky bude mat ubytok atď...
 
On je problém že takto tuhý olej sice zvedne tlak, ale průtok je naopak nižší než při méně viskozním oleji, pokud se dělá úprava na cerpadle na zvýšení tlaku (s touto úpravou se zároveň zvýší i průtok) - což bych pochopil, rozhodně bych nešel po takové úpravě ještě cestou dalšího zvýšení tlaku za cenu snížení průtoku. Ani mě nenapadá v čem by to měla být výhoda, ale budu rád když mně to někdo odůvodní

S tím 2T olejem to naopak chápu, pokud to Apexům pomůže dýl přežít, tak proč ne.
 
On je problém že takto tuhý olej sice zvedne tlak...

S tím 2T olejem to naopak chápu, pokud to Apexům pomůže dýl přežít, tak proč ne.
On sa ten tlak zvysuje upravou jedneho ventilu na motore. Olej sam o sebe nejak zasadne tlak nezdvihne. Aspon ja som ziadnu zmenu nezbadal. Rx8 ma totiz ukazatel tlaku oleja.
A 2T olej bez catu robi sexy plamene z vyfuku, ked okolo 7500ot./m da clovek rychlo nohu z plynu??? Pritazlive hlavne pre ???
 
@Hajtek já tam teda tu C3 nevidím. Jen standartní A3/B4 a její lehkoběžnou variantu A5/B5

já jsem ani oleje typu C3 nikdy neřešil. Psal jsem, že výrobce uvádí jak A3, tak A5 a ptal se jaký je pro auto lepší. Už to ale nemá cenu asi řešit. Je to zamluvený a já už stejně koupil A3.
 
Poslední dobou sleduji mezi lidmi, že se rozchází názory "jak správně měnit motorový olej", respektive "jak nalít správné množství".
Cíl: aby nový olej byl na hranici MAX rysky, což je optimální hodnota a nestalo se, že po najetí nějakých km bude třeba nad ryskou.
1 varianta: po vypuštění naliji přes hrdlo nový v odpovídajícím množství, co vyteklo a motor na krátkou chvíli (15vteřin) nastartuji. Po vypnutí motoru počkám 10 minut a měrkou otestuji, kolik zbývá dolít a potřebné množství doliji► konec a jezdím a neřeším

2 varianta: po vypuštění naliji přes hrdlo nový v odpovídajícím množství, co vyteklo a počkám 15 minut bez startování. Poté měrkou kontroluji a dolívám..opět čekám dalších 15 minut a závěrečně kontroluji měrkou a případně dolívám►konec a jedu.

Jak to má být tedy ideálně podle vás?
 
Tak já rozsekl své dilema ;)
Zvolil jsem nakonec DXG 5W-30, protože:

Lehce snížená viskozita (snazší průtok oleje a motor je prostě navržen na sníženou viskozitu nejen co do mazání, ale i chlazení) a všechny provozované auta na něj celou dobu jezdí. (Protokol z emisí hovoří jasně, za 1).

Výrazně modernější normy. (Proste ochrana řetězu, pístů a td co vše tu padlo je za mne plus do budoucna).

Bod tuhnutí -57°C u DXG není v podstatě rozdíl proti -60°C u SSO a viskozita při běžných mínusových teplotách je stejná jak mi přepočítali data z Ravenolu v Německu. Takže žádné ,,rychlejší mazání” u SSO jak tu bylo naznačeno se nekoná, v plusových teplotách má DXG lehce navrch.

Lepší aditivace

Lepší teplotní ochrana.

Lepší odparnost pouhých 6% oproti 7,7% u SSO.

Lepší cena.

Nicméně je nutné podotknout, že ani jeden z těch olejů nebude špatná volba.


no_hits - ano jsem tvrdohlavej, nicméně i tak ti děkuji za tvůj čas. Řešil jsem to i na fóru oleje kde se většina schodla také na DXG před SSO. Ale i diskuze ze zahraničí.
 
Poslední dobou sleduji mezi lidmi, že se rozchází názory "jak správně měnit motorový olej", respektive "jak nalít správné množství".
Cíl: aby nový olej byl na hranici MAX rysky, což je optimální hodnota a nestalo se, že po najetí nějakých km bude třeba nad ryskou.
1 varianta: po vypuštění naliji přes hrdlo nový v odpovídajícím množství, co vyteklo a motor na krátkou chvíli (15vteřin) nastartuji. Po vypnutí motoru počkám 10 minut a měrkou otestuji, kolik zbývá dolít a potřebné množství doliji► konec a jezdím a neřeším

2 varianta: po vypuštění naliji přes hrdlo nový v odpovídajícím množství, co vyteklo a počkám 15 minut bez startování. Poté měrkou kontroluji a dolívám..opět čekám dalších 15 minut a závěrečně kontroluji měrkou a případně dolívám►konec a jedu.

Jak to má být tedy ideálně podle vás?
1) nalít cca 4 litry (Sky-G 2.0)
2) počkat cca 1-2 minuty a zkontrolovat přes měrku a případně dolít aby byl olej někde mezi 1/2 a Full
3) nastartovat na cca 20-30 vteřin,aby se naplnil olejový filtr
4) chcípnout motor a počkat cca 5-10 minut.
5) zkontrolovat přes měrku a dolít aby bylo cca 1-1,5mm pod Full u studenýho oleje.
 
Olejovy filter naplnim asi 3x este pred namontovanim, prve dve naplne vsiakne filtracny material, az posledna zostane tekuta vo filtri. Inak presne ako pises.
 
Hmmm. Já jen, že olej byl měněn cca měsíc zpět metodou, co potvrdil @Max6 a hladina byla na horní rysce. Dosud to bylo při každé výměně stejné a na rysce se to nehlo ani o mm. Ale teď po měsíci mám studený olej asi 1mm nad ryskou a při zahratem oleji a chvíli odstani dokonce snad 5mm. Každopádně ta 0W30 je po zahřátí jak voda, tak těžko soudit při vytahování rysky ale mám obavy, jestli se mi neblizi nějaký problém. Přitom auto z roku 2018 sotva najeto 44t km, každá jízda je o vyšších otáčkách (2-5000otacek), obden cesta do práce 2x30km včetně části po dálnici a olej měním každých 7000km za Castrol Edge 0W30 C3. Pokud vyměním olej znovu a bude to opět přibývat tak nevím co řešit, vysokotlaké čerpadlo, vstriky či pístni kroužky? Ačkoli je to vůbec možné? Vždyť jezdí takových Mazd v automatu, které věčně majitel nevědomky podtaci a třeba i jezdí krátké trasy a nic takového se neděje. Nebo jsem jen nějak neodhadl doliti nového oleje

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top