• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Zdravím, hezký večer. Zanedlouho mě čeká výměna oleje na M3 BN G165. Jdu za Vámi s prosbou o radu. Jaký byste mi doporučili kvalitní olej, stejných požadavků a specifikací jako je originál MAZDA olej. Chci tam začít lít něco kvalitního. Předem děkuji!
 
Co zkusí kouzelné tlačítko "hledat" a nezakládat další téma
 
Čau, zkoušel jsem prohledat snad už celý vlákno, ale stejně jsem z toho jelen. Snažim se přijít na to, jakej olej dát do m3 bk 2003 2.0 110kw MT LF50 s údajně 170000km. Doufám že mi odpustíte že i přes plný vlákno pořád nerozumim, co do toho, jelikož jsem krátce řidič (5 měsíců) a ještě kratší dobu majitel auta (skoro 2 týdny). Co je v autě teď jsem se nedozvěděl, žádná samolepka nikde, manuál nebyl, ale podle toho co jsem dopátral na netu si myslim, že by to měl být nějaký 5w-30 ACEA A3 (normu A3 mi doporučili v jedný prodejně, kde jsem se byl zeptat, viskozitu jsem se dočetl tady). Stejně se ale radši ptám tady, protože nemám tušení jaký jsou vůle a co si člověk může dovolit a co ne. Vyhledávač na oleje.cz mi doporučuje Dexos 2 5w-30 s ACEA C3 nebo Mannol Dexos taky s C3kou, takže už jsem z toho páv. Filtr podle doporučení MANN W 712/73 a k tomu asi není na škodu rovnou proplach s Liqui Moly proplachem motoru, jelikož nevím co je v tom teď. Díky za jakoukoliv radu/opravu, jestli jsem něco pochopil špatně.
 
Čau, zkoušel jsem prohledat snad už celý vlákno, ale stejně jsem z toho jelen. Snažim se přijít na to, jakej olej dát do m3 bk 2003 2.0 110kw MT LF50 s údajně 170000km. Doufám že mi odpustíte že i přes plný vlákno pořád nerozumim, co do toho, jelikož jsem krátce řidič (5 měsíců) a ještě kratší dobu majitel auta (skoro 2 týdny). Co je v autě teď jsem se nedozvěděl, žádná samolepka nikde, manuál nebyl, ale podle toho co jsem dopátral na netu si myslim, že by to měl být nějaký 5w-30 ACEA A3 (normu A3 mi doporučili v jedný prodejně, kde jsem se byl zeptat, viskozitu jsem se dočetl tady). Stejně se ale radši ptám tady, protože nemám tušení jaký jsou vůle a co si člověk může dovolit a co ne. Vyhledávač na oleje.cz mi doporučuje Dexos 2 5w-30 s ACEA C3 nebo Mannol Dexos taky s C3kou, takže už jsem z toho páv. Filtr podle doporučení MANN W 712/73 a k tomu asi není na škodu rovnou proplach s Liqui Moly proplachem motoru, jelikož nevím co je v tom teď. Díky za jakoukoliv radu/opravu, jestli jsem něco pochopil špatně.
Ahoj, olej dej třeba Ravenol VST 5W-40 a jako proplach použij spíš BG109 EPR
 
Ak nezerie olej tak hociktory 5w30, ak zerie tak daj 5w40 co splnuje normy. Ak chces na istotu daj ravenol vst 5w40
 
Souhlasím s Maxem, Ravenol VST 5W-40, předtím použít proplach BG 109 EPR 325ml. Další výměnu ve zkráceným intervalu. Potom po 10tkm /1rok
 
Ak nezerie olej tak hociktory 5w30, ak zerie tak daj 5w40 co splnuje normy. Ak chces na istotu daj ravenol vst 5w40

Hociktory 5w-30 by som nedal, napr. ACEA C2, A1 alebo A5 radsej nie. Cokolvek s A3 a pripadne sa da aj C3.
 
nevidím důvod použít v benzínové BK ACEA C3
 
urcite radsej A3, ako som napisal aj ja
ale C3 z tych ostatnych urcite radsej ako A1/A5/C1/C2
 
Čau, zkoušel jsem prohledat snad už celý vlákno, ale stejně jsem z toho jelen. Snažim se přijít na to, jakej olej dát do m3 bk 2003 2.0 110kw MT LF50 s údajně 170000km. Doufám že mi odpustíte že i přes plný vlákno pořád nerozumim, co do toho, jelikož jsem krátce řidič (5 měsíců) a ještě kratší dobu majitel auta (skoro 2 týdny). Co je v autě teď jsem se nedozvěděl, žádná samolepka nikde, manuál nebyl, ale podle toho co jsem dopátral na netu si myslim, že by to měl být nějaký 5w-30 ACEA A3 (normu A3 mi doporučili v jedný prodejně, kde jsem se byl zeptat, viskozitu jsem se dočetl tady). Stejně se ale radši ptám tady, protože nemám tušení jaký jsou vůle a co si člověk může dovolit a co ne. Vyhledávač na oleje.cz mi doporučuje Dexos 2 5w-30 s ACEA C3 nebo Mannol Dexos taky s C3kou, takže už jsem z toho páv. Filtr podle doporučení MANN W 712/73 a k tomu asi není na škodu rovnou proplach s Liqui Moly proplachem motoru, jelikož nevím co je v tom teď. Díky za jakoukoliv radu/opravu, jestli jsem něco pochopil špatně.
Dej tam Valvoline MaxLife 5W/10W-40 a mas to a nic nestuduj okolo. Neni to operace mozku. Proste olej. Je i levny a nemusis zbytecne mrhat love na radoby snobsky znacky✌️
 
Aktualizovaný seznam olejů třídy 5W/30 specifikacce ACEA A3/B4 - 5L běžných v obchodní síti ČR cena včetně dopravy.

Motorový olej Ravenol HCL 5W-30, 5L cena 1360 Kč




Motorový olej Millers Oils Trident Professional 5W-30, 5L cena 1289 Kč

Jedná se polosyntetiku což může někoho odrazovat, ale jde jen marketingový výraz. Rozhodující je kvalita aditiv a výkonové třídy oleje. Často i plně minerální olej je výrobcem klidně vydáván za plně syntetický právě z těchto důvodů. Navíc ani ve specifikacích výrobců motorů a automobilů se rozlišení oleje syntetika, polosyntetika, minerální nevyskytuje. Zde dle renomované značky možná jeden z kvalitnějších olejů.
Oleje jsou sestaveny s použitím nanočástic, které svými vlastnostmi způsobují snížené tření, vedoucí ke snížení spotřeby paliva nejméně o 3% a výrazné, až 50%, redukci opotřebení součástí motoru. (převzato z jejich webovek bez záruky)






Eurol Super Lite 5W-30 A3/B4, 5L cena 769 Kč

Ve viskozitní třídě 5W-40 vítěz testu Světa Motoru, nepředpokládá se že ve viskozitní třídě 5W-30 by měli být dramatické kvalitativní změny. Možná nejlepší olej v poměru cena-výkon.






Motorový olej Shell Helix Ultra 5W-30, 5L cena 1220 Kč




Motorový olej Valvoline Max Life 5W-30, 5L cena 1166 Kč




Motorový olej Liqui Moly Special Tec LL 5W-30, 5L cena 1640 Kč




Motorový olej Valvoline All Climate 5W-30 2732, 5L cena 920 Kč




Motorový olej Pemco 330 A3/B4 5W-30, 5L cena 643 Kč




Motorový olej Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4 5L cena 1191 Kč




Motorový olej MOL Essence 5W-30, 4L 528 Kč + 1L 150 + doprava 69 celkem cena cca.747 Kč

 
Poslední úprava:
@Etien ono je to spíš všechno polosyntetika, spíš plná je většinou marketing :)
 
Dámy a pánové,možná blbá otázka,ale i tak se zeptám.Jaká je doba použitelnosti motorového oleje? Bavíme se o neporušeném originálním balení.Mám litrovku Ravenolu a přemýšlím, že dokoupím jenom 4l,abych se té litrovky zbavil při další výměně.Mám ji cca 2roky.Není rozbalená,skladovaná v dílně pod stolem.?
Díky za případné reakce.
 
@HHBota kdysi jsem četl na stránkách Totalu v nějaký info sekci pro zákazníky, že neotevřená flaška oleje má životnost nějaký 3 roky, ale prej se to nedá jednoznačně říct. Nesmí tam být hlavně vidět oddělený složky od oleje na dně, pak už je úplně KO. Nejvíc jsem se setkával s názorem 5 let. Ale viděl jsem video kde i 70 let stará plechovka od oleje ještě splnila účel do sekačky :blush:
 
Díky @Max6 ,obhlédnu flašku a asi ho tam při další výměně vrazím.Koupil jsem ho kdysi do rezervy kdyby nahodou,ale protože Mazdice nebere nic tak mě zůstal.
 
Největší problém je to nechat na slunku a v mrszu dlouhodobě když ten olej nepracuje. Podle toho co říkáš by to mělo být v pohodě a drobný nedoststky srovná porce aditiv z novýho balení ;)
 
Největší problém je to nechat na slunku a v mrszu dlouhodobě když ten olej nepracuje. Podle toho co říkáš by to mělo být v pohodě a drobný nedoststky srovná porce aditiv z novýho balení ;)
Leží v dílně pod stolem v šeru a i když venku mrzne,tak tam je minimálně tak 5-10°C.Díky.?
 
Zdravím, dnes jsem absolvoval servis ve Fryštáku. Měnili mě olej(vlastní), a dali tam 4,4L střed mez ryskama. Ve Zlíně mě tam 2x dali olej aš po vrchní rysku, tak se ptám, co je správně. Já myslím ten střed, jaký na to máte názor. Dík.
 
Zdravím, dnes jsem absolvoval servis ve Fryštáku. Měnili mě olej(vlastní), a dali tam 4,4L střed mez ryskama. Ve Zlíně mě tam 2x dali olej aš po vrchní rysku, tak se ptám, co je správně. Já myslím ten střed, jaký na to máte názor. Dík.
Správně/Bezpečný je cokoliv mezi půlkou rysky a FULL a u Sky-G 2.5 se doleje alepoň 4,5 litru novýho oleje - to se dá považovat jako dopře provedená výměna.
Při výměně je běžný, že se olej dolejvá cca 1-1,5mm pod rysku FULL u oleje, který má pokojovou teplotu, což u Sky-G 2.5 při dobře vypuštěným starým oleji je něco okolo 5 litrů novýho oleje (záleží i na velikosti olejovýho filtru, tak tenhle údaj ber jako hrubě informativní).
 
A ještě taková malá otázka, můžu ten zbylý půl litr použít na výměnu v roce 2024, když je láhev již jednou otevřená, ale dobře zavřená a skladovaná:p Typický český šetřil:cool: Dokoupil bych samozřejmě ten samý olej 5 L.
 
Back
Top