- 5 251
Návod pro majitele dieselových motorů. Tento postup každý provádí na vlastní triko a autor nenese zodpovědnost za případné problémy.
Co je potřeba: Plechovka TEC2000, kleště (na povolení spon u hadiček), papírový filtřík (např. na pionýra), hadice (8mm, cca 120cm), injekční stříkačka (na zaplnění hadic aby motor nejel ze začátku naprázdno), nádobu (je lépe vidět kolik aditiva zbývá), 30min času
Rady a triky: Nepoužívat zbytečně dlouhé hadice; klidně přilít trochu VIFu, když už je málo aditiva v nádobě.
Návod: TEC2000 připojit přímo na okruh čerpadla (viz. fotodokumentace). Hadice (lepší do obou, když nevíme která jde do čepadla a která je přepad) zaplníme TECem aby motor nejel na prázdno. Nastartujeme a necháme motor cca 5-7min. běžet. Pokud jede bez problému, tak začneme vytáčet motor. 10s zůstaneme na 2000 otáčkách, 10s na 3000 otáčkách, volnoběh a takto si s motorem hrajeme. Pokud nám mizí TEC z nádržky hodně rychle, tak můžeme do nádoby přilít aditivum VIF. Celý proces trvá cca 20min. Potom zapojte hadice zpět na místa, napumpujte naftu tlačítkem na palivovém filtru a nastartujte.
Poslední bod neplatí pro GH. Tam není tlačítko na palivovém filtru. Pokud nemáte odsávačku nebo někoho se startovacími kabely tak se do této akce rozhodně nepouštějte (To je potřeba naftu nacukat opětovným startováním).
Zkušenosti z GG: Žádné velké zázraky se u čištění neděly (žádný dým z výfuku ani motor který by chtěl vyskočit do pole). Trochu byl slyšet chvíli kovový zvuk, ale taky nic hrozného. A výsledek? Auto jde lépe za plynem. Celkově oživlo. Nejdřív jsem si myslel, že je to placebo, ale cestou kterou hodně dobře znám, tak bylo vidět, že auto je živější. Spotřeba klesla cca o 0,2l.
Zkušenosti z GH: Musím uznat, že na tom bylo hůř. Kovový zvuk byl celkem hlasitý a dým byl taky cítit. Takže předchozí majitel tomu moc dobrou naftu rozhodně nedopřával, protože u motoru který má o 100tis km méně než GG, jsem čekal, že bude v dobrém stavu.
Princip stejný jako u GG, jenom nejsou hadičky pod sebou ale vedle sebe a tím pádem je tam lepší přístup.
A teď ten "průšvih" se startováním o kterém jsem nevěděl. Kvůli absenci tlačítka na palivovém filtru, jsem byl nucen startovat (odsávačku jsem neměl po ruce). Tak cca 10s, potom dát pauzičku a pak znovu cca 10s startovat a pořád dokola. No a u mě to trvalo cca 10min (cca 8-12 startování) a vzduch se dostal z okruhu a auto spokojeně naskočilo. Rozhodně doporučuji mít po ruce někoho se startovacími kabely (měl jsem u sebe druhou mazdu ).
A výsledek u GH? Neskutečná střela teď. Hned jde za plynem a nechá se teď lépe vytočit do otáček. Prostě stejné jako u GG Spotřeba šla dolů o 0,3l.
Určitě pište ohlasy, jak se práce povedla a motory oživly
Přidávám foto zapojení.
Teď v neděli (26.4.) budeme na srazu "Moravia unit" čistit vstřiky se členem JaMiJa. Takže koho by to zajímalo, může určitě omrknout live
Co je potřeba: Plechovka TEC2000, kleště (na povolení spon u hadiček), papírový filtřík (např. na pionýra), hadice (8mm, cca 120cm), injekční stříkačka (na zaplnění hadic aby motor nejel ze začátku naprázdno), nádobu (je lépe vidět kolik aditiva zbývá), 30min času
Rady a triky: Nepoužívat zbytečně dlouhé hadice; klidně přilít trochu VIFu, když už je málo aditiva v nádobě.
Návod: TEC2000 připojit přímo na okruh čerpadla (viz. fotodokumentace). Hadice (lepší do obou, když nevíme která jde do čepadla a která je přepad) zaplníme TECem aby motor nejel na prázdno. Nastartujeme a necháme motor cca 5-7min. běžet. Pokud jede bez problému, tak začneme vytáčet motor. 10s zůstaneme na 2000 otáčkách, 10s na 3000 otáčkách, volnoběh a takto si s motorem hrajeme. Pokud nám mizí TEC z nádržky hodně rychle, tak můžeme do nádoby přilít aditivum VIF. Celý proces trvá cca 20min. Potom zapojte hadice zpět na místa, napumpujte naftu tlačítkem na palivovém filtru a nastartujte.
Poslední bod neplatí pro GH. Tam není tlačítko na palivovém filtru. Pokud nemáte odsávačku nebo někoho se startovacími kabely tak se do této akce rozhodně nepouštějte (To je potřeba naftu nacukat opětovným startováním).
Zkušenosti z GG: Žádné velké zázraky se u čištění neděly (žádný dým z výfuku ani motor který by chtěl vyskočit do pole). Trochu byl slyšet chvíli kovový zvuk, ale taky nic hrozného. A výsledek? Auto jde lépe za plynem. Celkově oživlo. Nejdřív jsem si myslel, že je to placebo, ale cestou kterou hodně dobře znám, tak bylo vidět, že auto je živější. Spotřeba klesla cca o 0,2l.
Zkušenosti z GH: Musím uznat, že na tom bylo hůř. Kovový zvuk byl celkem hlasitý a dým byl taky cítit. Takže předchozí majitel tomu moc dobrou naftu rozhodně nedopřával, protože u motoru který má o 100tis km méně než GG, jsem čekal, že bude v dobrém stavu.
Princip stejný jako u GG, jenom nejsou hadičky pod sebou ale vedle sebe a tím pádem je tam lepší přístup.
A teď ten "průšvih" se startováním o kterém jsem nevěděl. Kvůli absenci tlačítka na palivovém filtru, jsem byl nucen startovat (odsávačku jsem neměl po ruce). Tak cca 10s, potom dát pauzičku a pak znovu cca 10s startovat a pořád dokola. No a u mě to trvalo cca 10min (cca 8-12 startování) a vzduch se dostal z okruhu a auto spokojeně naskočilo. Rozhodně doporučuji mít po ruce někoho se startovacími kabely (měl jsem u sebe druhou mazdu ).
A výsledek u GH? Neskutečná střela teď. Hned jde za plynem a nechá se teď lépe vytočit do otáček. Prostě stejné jako u GG Spotřeba šla dolů o 0,3l.
Určitě pište ohlasy, jak se práce povedla a motory oživly
Přidávám foto zapojení.
Teď v neděli (26.4.) budeme na srazu "Moravia unit" čistit vstřiky se členem JaMiJa. Takže koho by to zajímalo, může určitě omrknout live
Přílohy
-
11124_10543796-565229706921118-524177902-n.jpg99,3 KB · Zobrazení: 125
-
11125_10563573-565229590254463-777254832-n.jpg88,1 KB · Zobrazení: 120
-
11126_10567492-565229623587793-1657167440-n.jpg95,5 KB · Zobrazení: 120
-
11127_10566347-565229616921127-859631048-n.jpg106,3 KB · Zobrazení: 120
-
11128_10545104-565229613587794-1581892808-n.jpg69,5 KB · Zobrazení: 115