• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Čištění vstřiků pomocí TEC 2000

Natural

správce
Člen týmu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
5 251
Návod pro majitele dieselových motorů. Tento postup každý provádí na vlastní triko a autor nenese zodpovědnost za případné problémy.

Co je potřeba: Plechovka TEC2000, kleště (na povolení spon u hadiček), papírový filtřík (např. na pionýra), hadice (8mm, cca 120cm), injekční stříkačka (na zaplnění hadic aby motor nejel ze začátku naprázdno), nádobu (je lépe vidět kolik aditiva zbývá), 30min času

Rady a triky: Nepoužívat zbytečně dlouhé hadice; klidně přilít trochu VIFu, když už je málo aditiva v nádobě.

Návod: TEC2000 připojit přímo na okruh čerpadla (viz. fotodokumentace). Hadice (lepší do obou, když nevíme která jde do čepadla a která je přepad) zaplníme TECem aby motor nejel na prázdno. Nastartujeme a necháme motor cca 5-7min. běžet. Pokud jede bez problému, tak začneme vytáčet motor. 10s zůstaneme na 2000 otáčkách, 10s na 3000 otáčkách, volnoběh a takto si s motorem hrajeme. Pokud nám mizí TEC z nádržky hodně rychle, tak můžeme do nádoby přilít aditivum VIF. Celý proces trvá cca 20min. Potom zapojte hadice zpět na místa, napumpujte naftu tlačítkem na palivovém filtru a nastartujte.
Poslední bod neplatí pro GH. Tam není tlačítko na palivovém filtru. Pokud nemáte odsávačku nebo někoho se startovacími kabely tak se do této akce rozhodně nepouštějte (To je potřeba naftu nacukat opětovným startováním:confused:).

Zkušenosti z GG: Žádné velké zázraky se u čištění neděly (žádný dým z výfuku ani motor který by chtěl vyskočit do pole). Trochu byl slyšet chvíli kovový zvuk, ale taky nic hrozného. A výsledek? Auto jde lépe za plynem. Celkově oživlo. Nejdřív jsem si myslel, že je to placebo, ale cestou kterou hodně dobře znám, tak bylo vidět, že auto je živější. Spotřeba klesla cca o 0,2l.

Zkušenosti z GH: Musím uznat, že na tom bylo hůř. Kovový zvuk byl celkem hlasitý a dým byl taky cítit. Takže předchozí majitel tomu moc dobrou naftu rozhodně nedopřával, protože u motoru který má o 100tis km méně než GG, jsem čekal, že bude v dobrém stavu.
Princip stejný jako u GG, jenom nejsou hadičky pod sebou ale vedle sebe a tím pádem je tam lepší přístup.
A teď ten "průšvih" se startováním o kterém jsem nevěděl. Kvůli absenci tlačítka na palivovém filtru, jsem byl nucen startovat (odsávačku jsem neměl po ruce). Tak cca 10s, potom dát pauzičku a pak znovu cca 10s startovat a pořád dokola. No a u mě to trvalo cca 10min (cca 8-12 startování) a vzduch se dostal z okruhu a auto spokojeně naskočilo. Rozhodně doporučuji mít po ruce někoho se startovacími kabely (měl jsem u sebe druhou mazdu ;) ).
A výsledek u GH? Neskutečná střela teď. Hned jde za plynem a nechá se teď lépe vytočit do otáček. Prostě stejné jako u GG ;) Spotřeba šla dolů o 0,3l.

Určitě pište ohlasy, jak se práce povedla a motory oživly :cool:
Přidávám foto zapojení.

Teď v neděli (26.4.) budeme na srazu "Moravia unit" čistit vstřiky se členem JaMiJa. Takže koho by to zajímalo, může určitě omrknout live :)
 

Přílohy

  • 11124_10543796-565229706921118-524177902-n.jpg
    11124_10543796-565229706921118-524177902-n.jpg
    99,3 KB · Zobrazení: 125
  • 11125_10563573-565229590254463-777254832-n.jpg
    11125_10563573-565229590254463-777254832-n.jpg
    88,1 KB · Zobrazení: 120
  • 11126_10567492-565229623587793-1657167440-n.jpg
    11126_10567492-565229623587793-1657167440-n.jpg
    95,5 KB · Zobrazení: 120
  • 11127_10566347-565229616921127-859631048-n.jpg
    11127_10566347-565229616921127-859631048-n.jpg
    106,3 KB · Zobrazení: 120
  • 11128_10545104-565229613587794-1581892808-n.jpg
    11128_10545104-565229613587794-1581892808-n.jpg
    69,5 KB · Zobrazení: 115
Teď v neděli (26.4.) budeme na srazu "Moravia unit" čistit vstřiky se členem JaMiJa. Takže koho by to zajímalo, může určitě omrknout live :)
Budeš časem měnit i motory na srazech?? Začalo to LEDkama, leštěním, teď čištění vstřiků. Co bude následovat? :D
PS:Máte hadičky, nebo mám vzít ty moje?
 
ja jsem pro změnu dneska vyzkoušel Militec http://www.militec.cz/ a motor se ztišil a nepřijde mi, že bych měl slyšiny nebo placebo efekt :) uvidíme. Použil jsem to dle doporučení, že se to nalije do motoru a projedeš se. Zahřeješ motor, a pak ho cca 20 km ženeš ve vyšších otáčkách. Za mě zatím dobrý :) + teda používám naftu VERVU + VIF adit. Snažím se dopřávat motoru dle mého to nejlepší no.
 
Jojo Verva má v sobě aditiva na bázi VIF. Aditivovat ji, je tedy spíše pro dobrý pocit :)
 
Jojo Verva má v sobě aditiva na bázi VIF. Aditivovat ji, je tedy spíše pro dobrý pocit :)

je to spíš do jineho vlákna, tak jsem na to nechtěl reagovat :D ... ale joo spíš pro dobrej pocit z dobře vykonané práce. Co jsem tak četl a slyšel, tak ten VIF by se neměl nijak extra mlatit s Vervou, takže spíš nic proti ničemu. A za sebe a za vstřiky musím říct, že dobry a čisty :D ... Jinak zpátky k temátu:

Osobně jsem zvědavej na ten militec jestli to bylo jen placebo pro moje uši, nebo ne. Uslyším za pár dní až pojedu :) Dneska jsem plný pozitivních dojmů z jízdy :D .
 
Přesně tak, něco je popsáno i TADY. ;)

Jasná věc, určitě dej potom echo, jak probíhá efekt dále. Já si opravdu nemůžu vynachválit TEC.
Před rokem čištěno a při tankování čisté nafty bez Bio a přidávání VIF, stále jako nové. Potvrdilo mi to více lidí, se stejnou motorizací, že mám mazdu živější.
U GH, kde se tankuje nafta s BIO příměsí a aditivuje se VIFem, je znát postupný úbytek živosti. To se dalo čekat a nejspíše příští rok proceduru čištění zopakuji :)
 
Přesně tak, něco je popsáno i TADY. ;)

Jasná věc, určitě dej potom echo, jak probíhá efekt dále. Já si opravdu nemůžu vynachválit TEC.
Před rokem čištěno a při tankování čisté nafty bez Bio a přidávání VIF, stále jako nové. Potvrdilo mi to více lidí, se stejnou motorizací, že mám mazdu živější.
U GH, kde se tankuje nafta s BIO příměsí a aditivuje se VIFem, je znát postupný úbytek živosti. To se dalo čekat a nejspíše příští rok proceduru čištění zopakuji :)

udělal bych takovy maly hromadný čistící srazík :D s našima milejma ropáčkama :D pěkně s vizuální instruktaží od prooofy @Natural
 
Takový sraz už tu byl :D Minulý měsíc ve Vrbátkách. Nicméně výsledek nestál za řeč :) Zjistili jsme, že zničený vstřik se už nesrovná a nepomůže mu ani svěcená voda.
Nicméně není problém zopakovat takovouto akci ve větším počtu ;)

Ono historicky první čištění probíhalo taktéž ve větším počtu a pěkně jsme to s @Petapr zmákli :)
 
Pokud by byl zájem, není problém udělat čistící skázek. Jen najít chvilku času....
PS: hadiček mám dooost :D
 
Tak jako u každé mazdy, i na Liliovou se dostalo a proběhlo před nějakou tou dobou čistění vstřiků podle návodu nahoře ;)
Výsledek podle očekávání, hladší chod, lehké oživení motoru.
Dneska kontrolovány u pravidelné výměny oleje hodnoty vstřiků na PC /zda se nejedná náhodou o placebo/ a opravdu nejedná, výsledek potvrzen i diagnostikou :)
Hodnoty vstřiků jsou srovnané a Mazda mi tak udělala velkou radost (na jednom vstřiku úprava z hodnoty 120 na -16) ;)
2017-04-08-9712.jpg
 
Zdravím, omlouvám se, že oživuji toto staré téma. Ale chtěl bych se zeptat, jaké tato procedura nese rizika? Jako například jestli je možné, že se třeba uvolní něco co by mohlo poškodit vstřik. Nebo rovnou propalit třeba válec. Díky za odpověď
 
dělal jsem čištění dle návodu teď o víkendu a můžu potvrdit srovnání hodnot vstřiků dle diagnostiky. vliv na jízdní vlastnosti nemůžu posoudit, čistil jsem zároveň i EGR ventil z důvodu častého spouštění regenerací a tam se to projevilo hodně solidně - v sobotu regenerace spuštěna po 160km a hodnotě PM_GEN 5,7g/l, dneska při 150km mám hodnotu PM_GEN 2,7
 
Back
Top