• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test CX-5 vs CR-V vs Tuscon vs Forester

A jsme zpět u SMAXu. Mimochodem švagr chce koupit k CX-5 ještě Rifter Long nebo Verso City Long s 1.5 AT8.
 
No o cukani HDM vs. CVT (teda v mem pripade eCVT, coz je precejen neco jineho) mam uz celkem jasno. A pro to me bezne daily jezdeni mestem a primestem jasne v neprospech Mazdy. A to parkovani a prechod mezi D a R a zpet, super!
 
Subaru to ma asi stejny, elektromotor je v CVT prevodovce.
 
Subaru má motor podélně a CVT nemá jako u Toyoty první kvalt napřímo (přemostění CVT). Tady @Ter Leeloo II jede na plný plyn do cca 50-60 na jedničku jako kdyby měl manuál s hydroměničem místo spojky... ;)
 
Uz na to koukam, je teda pekne matouci, ze pouzivaji e- a CVT... neni to lez, ale je to teda fakt neco jinyho.
 
Tak s tím si dovolím nesouhlasit.Já jsem s RAVkou jezdil, 2litr benzín, línější motor jsem zatím nezažil.
nechci se rouhat, ale řekl bych, že po zkušenosti kdy jsem měl CX-5 2.0 AWD manual je podle mě stejná konfigurace RAV 4 AWD 2.0 manuál svižnější i úspornější
 
RAV ale určitě nejede v klidu 200.. na takovém německém autobahnu kolem Mnichova bych s tím v levém pruhu překážet nechtěl...

Naše CX5 2.0 AWD se dost zajela, musím někdy něco změřit, ale proti začátku je to k nerozeznání. (Zrovna mám za sebou 1150 km dálnic a horských silnic, na tacho necelých 17tkm najeto).
 
@Ondrej K to mas 5 deti a dva psi :grinning: IMHO resis co resit ani nemusis. Dej si nohy nahoru, panaka kvalitniho pitiva a poradne se nadechni... ale chapu, ze nekdo musi mit tuzky na stole serazene podle velikosti... neber to jako invektivu, ale obcas nechapu, jaky podrobnosti resis a porovnavas, kor kdyz mas doma CX5. Kup kvalitni stresni box a mas to vyresene ;)
 
@Ondrej K to mas 5 deti a dva psi :grinning: IMHO resis co resit ani nemusis. Dej si nohy nahoru, panaka kvalitniho pitiva a poradne se nadechni... ale chapu, ze nekdo musi mit tuzky na stole serazene podle velikosti... neber to jako invektivu, ale obcas nechapu, jaky podrobnosti resis a porovnavas, kor kdyz mas doma CX5. Kup kvalitni stresni box a mas to vyresene ;)

Že bych ty další děti vozil ve střešním boxu? :D

Možná zaniklo, že ve čtyřech se vejdeme s 6 i CX5 bez boxu v klidu, co se týká zavazadel... Pod plato a místo zbývá, furt lepší než letadlo :). Box je věčně na půdě. Horší je, když má manželka vzadu uprostřed na životním prostoru 25cm rozveselovat na dlouhých cestách desetiměsíční dítě, ale ani kvůli tomu větší auto neřeším.

Co se týká třeba detailních postřehů k Foresteru, tak to nepíšu ani tak kvůli sobě, já tam měl hlavní kritéria asi tak tři... I když tužtičky na stole samozřejmě podle velikosti rovnám!

A rady do života si vážím, vážně.
 
Poslední úprava:
vzadu uprostřed na životním prostoru 25cm
no tak to už ti fakt asi nezbývá než se poohlédnot v segmentu MPV nebo větších kombíků co se praktičnosti týče. no hádám dle tvých priorit, že budeš muset zabrousit do koncernu, kde mají v tomto ohledu nejlepší zkušenosti a hlavně výběr. nebo se vrátíme opět o pár příspěvků zpátky a jsme u @shr3k -kovýho sMaxe :grinning: vím, že soused si třeba strašně chválil Citroen C5 Tourer (prostorný, pohodlný), ale nevím, jak je na tom ten poslední model. takový VW Sharan taky stojí za zvážení...
 
Poslední úprava:
Nový Explorer je za dva mega cool auto, stačí počkat na slevy a bude o 200000 méně.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Ford Explorer bych si samozřejmě nechal moc rád líbit. Ale to bych nesměl chodit na mazdaklan a ztrácet čas zkoušením Subaru uliček nebo Mazd CX-30, a všechny tyhle hodiny času věnovat zakázkám... je ale možné, že bez relaxu bych se toho auta stejně nedožil :broken_heart::skull:.

Samozřejme SMax, Galaxy, Sharan, Berlingo, Peugeot Traveler... všechno "krásný" možnosti, ale málo japonský (Ford taky není, ale to už je třída, kde bych to s radostí odpustil :)). V Subaru mě od dovezeného Ascentu zrazovali, v Mazdě se taky na CX-9 moc netváří.

Ale jak jsem (snad) psal někde výše, ono to zatím nehoří, tak já budu postupně obcházet větší alternativy CX-5 a kdo ví, třeba se nám něco zalíbí... nebo někdo uvede něco nového. Kdyby výrobci chtěli, do aut typu Mazdy CX-5 by se tři sedačky vešly v pohodě, jen by nesměl být zadní sedák tak tvarovaný "pro komfort dvou dospělých", a s ohledem na boční crash testy (isofixy hodně uprostřed). CR-V mimochodem samozřejmě v hledáčku mám taky, jen jsem se tam na zkušební jízdu zatím nedostal; a první volba to nebyla, protože to už roky není Japonec...
 
Poslední úprava:
V Subaru mě od dovezeného Ascentu zrazovali, v Mazdě se taky na CX-9 moc netváří.
Tak samozřejmě, nebyl by to pro ně žádný kšeft. Navíc mezi prodejci koluje různých mýtů, drbů a klepů ažaž. :D
 
Údajně záruka (nebude platit, není globální), dostupnost dílů (nebudou na evropských skladech, i měsíční čekání), neznalost techniků při řešení problémů... V principu jim to nevadilo, prý mi to klidně servisovat budou, jen ať nečekám, že to bude jako s auty, která se tady prodávají. Konkrétně na tu záruku jsem nikdy nemyslel, to je myslím docela zásadní nedostatek - ne že bych na každé mazdě nemusel řešit aspoň nějaké drobnosti. Rozhodně je pro mě záruka, třeba i jen pocitově, jedna z hlavních výhod nového auta... při dlouhých cestách mě ty obavy o auto a každý pazvuk u ojetin zbytečně stresovaly.

O kšeft při prodeji nového jim asi zrovna třeba u Mazdy nejde, však víme, že tam ty nový dostávám takřka bez marže :). A u Subaru byli se spodní hranicí ceny a marží taky otevření.
 
Back
Top