• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Deaktivace vypínání válců u motoru PEU/PYU

autoskola

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
88
Řeším možnost deaktivace vypínání válců u motoru skyactiv 2.0 benzin 89 kW rok 2021.Nevěděl jsem, že tento motor vypíná válce. Mám ještě mazdu s motorem 2.0 benzín 88 kW rok 2018 a ten tuhle funkci naštěstí nemá. Rozdíl je opravdu znát. Starší motor bez této funkce je mnohem lepší. Už jsem psal dotaz shr3k, ale moc mne nepotěšil = že to nejde. Někdo zde popisoval, že lze odpojit solenoidy, ale bude to hlásit chyby. Má s tím někdo zkušenost ? Ještě jsem obeslal s dotazy několik firem, které provádějí chiptuning. Pouze jedna mne napsala toto: "Dobrý den,záleží jaká bude nahraná SW verze, je tedy 50:50 zda-li tato služba půjde provést. Tuto skutečnost bez vozidla nezjistíme.
V případě, že služba bude reálná, její cena činí 4.000,- Kč vč. DPH a realizace je na cca 1-3 hodiny.
S pozdravem...."

Budu vděčný za jakoukoliv zkušenost
 
Projevů vypínání válců jsem se před pořízením M3 obával, poněvadž si na to kdosi na fóru stěžoval, ale později zas kdosi uvedl, že updatem firmwaru se to vyřešilo. Já už koupil M3ku asi už s novějším firmwarem, protože tento nesmysl (který mě bude a s i bude mírně karbonovat dva válce) při jízdě nijak necítím. Myslím tím spínání/vypínání. To je moje zkušenost. PS: Mám ji odemklou Shreckem, ale asi to na toto vliv nemělo.
 
Já teda u CX-3 88 kW tohle vnímám jen, když se někde vysloveně ploužím (obvykle nuceně). Když můžu jet podle svého, mám nohu težší a k vypínání nedochází. Tudíž mi to nervy nedrásá, naštěstí. Daleko nesmiřitelnější jsem k i-stopu - tahle záludná a troufl bych si říct i nebezpečná věc už si prostě u mě neštrejchne - a to jsem se k ní snažil být zpočátku nezaujatý.

Opravdu je to vypínání válců u tebe tak nepříjemný?
 
Kdybych to neměl vyzkoušené, tak bych to nepsal, že to nejde.

Dobrý den,záleží jaká bude nahraná SW verze, je tedy 50:50 zda-li tato služba půjde provést. Tuto skutečnost bez vozidla nezjistíme.
V případě, že služba bude reálná, její cena činí 4.000,- Kč vč. DPH a realizace je na cca 1-3 hodiny.
S pozdravem....
Prodavači teplé vody.
 
Ako to je keď je auto nové a treba ho zabehať. To keď sú 2 válce odpojené tak sa vlastne nezabehnú. Šlapať mu zase aby neboli odpojené je v rozpore s tým že sa to nemá trápiť a jazdiť z lahka.
 
To ale vůbec není o nějakým šlapání, teda alespoň u mě. Mám pocit, že mi to vypadává až když plyn vyloženě lehtám a jedná se o vteřiny, maximálně desítky vteřin plavné jízdy. Je to myslím trochu jako kdybys řekl, že se motor nezabíhá, když dáš nohu z plynu a bál se to udělat.
 
Kdybych to neměl vyzkoušené, tak bych to nepsal, že to nejde.


Prodavači teplé vody.
Máte zkušenost to deaktivovat odpojením solenoidů ? Co to bude hlásit za chyby ? A je to opravdu možné ? Někdo o tom zde psal.
 
Ten někdo jsem byl já. Píše to chyb až až, když se tyto chyby v ŘJ vypnou, žádné chyby to (pochopitelně) nepíše, ale zapalování dál nepálí a vstřik nevstřikuje.
 
Ten někdo jsem byl já. Píše to chyb až až, když se tyto chyby v ŘJ vypnou, žádné chyby to (pochopitelně) nepíše, ale zapalování dál nepálí a vstřik nevstřikuje.
Ok. Díky za odpověď. Zkusím ukecat někoho v autorizovaném servisu mazdy. Tam to vypnout umět budou, řešili tak problémy v někdy v roce 2019, když ten systém blbnul, tak vypnuli a byl klid. Neznáte náhodou někoho v mazdě kdo by byl ochoten = samozřejmě jako melouch ?
 
Teď mne odpověděla firma z Prahy kvchiptuning.cz , že můj motor 2.0, 89 kW již třem mazdám vypínání válců deaktivovali. Slyšel někdo z Vás o této firmě ?
 
Jen pro info. Mazda 3 BP má 90 kW. Jinak za sebe, v 98% případů, nepoznám zda auto jeden na 2 nebo 4 válce.
 
Mně po nabíjení baterie 12V v odpojeném stavu nefunguje vypínání válců ani po ujetí 100 km. V minulosti to trvalo vždy jen 10 až15 km.
K tomu přibylo jiné chování nabíjení hybridní acu. Když bylo vše v pořádku, tak se na symbolu auta ukazovalo šipkami nabíjení, nebo vybíjení podle stylu jízdy. Ovšem nyní , když jedu v režimu při kterém by se měly odpojit dva válce, tak k tomu nedojde, ale odpojí se acu. Není ani nabíjená, ani vybíjená. Šipky zmizí. Taky se mi zdá, že motor má při volnoběhu trochu hrubší zvuk výfuku. Jedná se o CX30 150 HP, 2023 s nájezdem 8500 km, manuál.
Zítra se chci zastavit v Mazdě........
 
Jen tak mimochodem, dá se někde přes OBD najít jestli auto zrovna jede na 2 válce? Můj infotainment v 6tce tu informaci neposkytuje a tak bych se rád aspoň mrknul jestli ty drobné vibrace co občas cítím (hlavně v zimě s tím maj něco společný)
 
Jen tak mimochodem, dá se někde přes OBD najít jestli auto zrovna jede na 2 válce? Můj infotainment v 6tce tu informaci neposkytuje a tak bych se rád aspoň mrknul jestli ty drobné vibrace co občas cítím (hlavně v zimě s tím maj něco společný)
IMO snad sledovat pozici škrticí klapky výfuku EX_SHUT_VLV_ACT ... měl by být vidět skok, jak to přivře.
 
Tak jsem se na vypnutí válců objednal do té firmy v Praze https://www.kvchiptuning.cz/
Udělají při tom i navýšení výkonu, když budu chtít. Jedu tam za týden ve středu 21.února. Práce prý minimálně na půl dne. Bude vyndávat z auta řídící jednotku a upravovat jí nějakým přístrojem za 2 mega. Tvrdil, že je jediný v ČR kdo to dělá a že se specializuje na nejnovější modely aut. Když nebudu spokojen, tak do dvou měsíců vrátí peníze a nahraje původní verzi. Má kamennou pobočku, tak to snad nebude podvod. Uvidím a napíšu zde.
 
Společnost KV Chiptuning přišla s revolučním řešením, které vás zbaví problémů s AdBlue, s vadnými čidly a s vysokou spotřebou vašeho kamionu. Úprava spočívá v odpojení systému AdBlue a softwarové úpravě řídící jednotky. V kombinaci s chiptuningem a odstraněním filtru pevných částic garantujeme snížení spotřeby o 8 až 10%.
Evidentně jdou se službami pro zákazníka až na samou hranu zákona :cool:
Neuvěřitelný tohle...
 
Práce prý minimálně na půl dne. Bude vyndávat z auta řídící jednotku a upravovat jí nějakým přístrojem za 2 mega. Tvrdil, že je jediný v ČR kdo to dělá a že se specializuje na nejnovější modely aut.
Nechápu smysl, tyto jednotky jdou načíst přes OBD-II, stačí mít správný J2534 adaptér a software. Jednotka jde načíst cca za 20 minut a zapsat za 4 minuty.
 
Mne je vcelku jedno jak to provede. Taky mne napadlo, že má někoho známého v originálním servisu mazdy a tam tu řídící jednotku odnese naprogramovat. Obeslal jsem s dotazem ohledně úpravy všechny firmy v ČR i v Polsku, co dělají chiptuning a nikdo to neumí. Někteří co si mysleli, že to zvládnou, tak chtěli foto řídící jednotky a po zaslání foto a VIN přišla odpověď, že to bez přístupu do systému servisů mazdy nelze udělat. Motor 2.0 88 kW prý je v pohodě, ale ten můj 2.0 89 kW nedokážou. Ten z kvchiptuningu chtěl taky nejdříve VIN a foto řídící jednotky a cca půl dne mu trvalo než přišla odpověď, že to udělá
 
Problém se změnami vypínání válců vyřešen. Několikrát v minulosti jsem tankoval 95 V Power Shell, takže jsem pro změnu dnes nabral Vervu 98 a po pár kilometrech problém zmizel. I ten zvuk výfuku při neutrálu je v poho. Nevím, co si mám o tom myslet, ale už u Orlenu asi zůstanu.
 
Back
Top