• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Deaktivace vypínání válců u motoru PEU/PYU

Potřebuju aby motor trochu vydržel.
A proč by jako nevydržel?
Měl jsem za to, že ti vadí přechod mezi těmi režimy, ale to ani evidentně nepoznáš, když sis celou dobu nebyl jistý tím, jestli ti auto přívod paliva do dvou válců odpojuje.
 
Tak jsem to vyzkoušel a chová se přesně dle návodu. Vypínání válců se nikdy nesepnulo na 1 stupeň, neutrál, zpátečku a po odpojení a znovuzapojení akumulátoru se znovu aktivuje po ujetí 10 km. Šlo by tedy nějak jednoduše nastavit v řídící jednotce, aby se to nesepnulo ani na 2 3 4 5 6 ? Nerozumím tomu, tak se ptám jak to v té řídící jednotce funguje.
 
Tak jsem to vyzkoušel a chová se přesně dle návodu. Vypínání válců se nikdy nesepnulo na 1 stupeň, neutrál, zpátečku a po odpojení a znovuzapojení akumulátoru se znovu aktivuje po ujetí 10 km. Šlo by tedy nějak jednoduše nastavit v řídící jednotce, aby se to nesepnulo ani na 2 3 4 5 6 ? Nerozumím tomu, tak se ptám jak to v té řídící jednotce funguje.
Ne, nijak jednoduše to bez znalosti strojového kódu použitého procesoru NXP MPC5746 nastavit nejde.
 
Ne, nijak jednoduše to bez znalosti strojového kódu použitého procesoru NXP MPC5746 nastavit nejde.
Systém vypíná krajní dvojici válců pomocí aktivního členu integrovaného do hydraulických vymezovačů vůle ventilů. V jejich standardním, „pevném“ nastavení otáčející se vačky prostřednictvím rolny aktivují ventil, jakmile dojde k uvolnění vymezovače hydraulicky ovládaným kolíkem, jeho odpor se stane menším než u pružiny ventilu, takže vačka stiskne vymezovač a ventil zůstane zavřený.
 
Systém vypíná krajní dvojici válců pomocí aktivního členu integrovaného do hydraulických vymezovačů vůle ventilů. V jejich standardním, „pevném“ nastavení otáčející se vačky prostřednictvím rolny aktivují ventil, jakmile dojde k uvolnění vymezovače hydraulicky ovládaným kolíkem, jeho odpor se stane menším než u pružiny ventilu, takže vačka stiskne vymezovač a ventil zůstane zavřený.
Jak to souvisí s použitým MCU v řídící jednotce motoru?
 
Mam pocit, ze se system vypinani valcu sam deaktivuje, pokud bezi 5 minut v kuse. Ale jen na 30s, pak se zase aktivuje. Neslo by ho nejak osalit tim casovym intervalem?
 
Mam pocit, ze se system vypinani valcu sam deaktivuje, pokud bezi 5 minut v kuse. Ale jen na 30s, pak se zase aktivuje. Neslo by ho nejak osalit tim casovym intervalem?
Software, řídící ten motor, obsahuje stovky hodnot 300 a další stovky hodnot 30 (a to počítám jen 32bitové float), žádné nijak "nesousedí", ani přes několik dalších čísel. Platí že to bez znalosti strojového kódu použitého procesoru NXP MPC5746 není možné zjistit.
 
Mam pocit, ze se system vypinani valcu sam deaktivuje, pokud bezi 5 minut v kuse. Ale jen na 30s, pak se zase aktivuje. Neslo by ho nejak osalit tim casovym intervalem?
Dám ve čtvrtek vědět, jak jsem dopadnul = ve středu jedu na zrušení této funkce. Uvidím jestli to dotyčný dokáže jak slibuje. U mazdy mne ještě nevyhovuje dost nízký volnoběh = ten je stejně nízký u motoru 88 kW i 89 kW. Chtěl bych přidat alespoň 100 otáček. U origi servisu mazdy tvrdí, že to nejde, ale ten https://kvchiptuning.cz/ mne slíbil, že to udělá taky, že mne nastaví otáčky volnoběhu kolik si řeknu.
 
Dej pak vědět jak jsi dopadl.
Jen počítej s tím, že otáčky na volnoběh se zvednout sice dají, to ostatně dělá shr3k pro Stage1 - jen on to děla tak aby auto prošlo legálně přes STK - pokud si necháš zvednout otáčky jak chceš tak přes STK neprojdeš.
 
Tak úprava včera provedena. Opravdu to funguje jak jsem si přál = válce nevypínají, otáčky zvýšeny o 150, výkon z 89 kW zvednut na 110 kW..
Průběh následující: ve spolupráci s originálním servisem Mazda (samozřejmě neoficielně) byl software v autě uveden do továrního nastavení = nutno prý smazat všechny aktualizace co mazda pro ČR nahrává. Pak tento čistý software nahrán na icloud ze kterého to někdo mimo ČR z přístupem do online databáze mazdy stáhnul a upravil dle mých požadavků = jde prý udělat vše co bych chtěl = vyřadit istop, deaktivace včech eco nesmyslů,.... Pak takto upravený software nahrán znovu na icloud, ze kterého se to nahrálo do mého vozu. Po připojení na diagnostiku se to opravdu chová jako origo software mazdy a nebude problém ani na emisích. Samozřejmě zálohován starý i nový software = pokud by to náhodou někdo v mazdě přehrál. Za mne kvchiptuning palec nahoru.
 
Zajímavé. Jen takový detail, žádné "aktualizace pro ČR" se nikam nenahrávají. Tovární diagnostika MDARS má vždy k dispozici poslední verzi software a ten přehraje v ŘJ motoru celý kompletně. Software je shodný pro celou Evropu (občas i s UK). S volnoběhem zvýšeným z 550 na 700 auto neprojde emisemi.
 
Poslední úprava:
Zajímavé. Jen takový detail, žádné "aktualizace pro ČR" se nikam nenahrávají. Tovární diagnostika MDARS má vždy k dispozici poslední verzi software a ten přehraje v ŘJ motoru celý kompletně. Software je shodný pro celou Evropu (občas i s UK). S volnoběhem zvýšeným z 550 na 700 auto neprojde emisemi.
Mám již na emisích ověřeno, že to projde. Tak si myslím že se pleteš, stejně jako jsi tvrdil, že deaktivace válců nepůjde vypnout.
 
Tak úprava včera provedena. Opravdu to funguje jak jsem si přál = válce nevypínají, otáčky zvýšeny o 150, výkon z 89 kW zvednut na 110 kW..
Průběh následující: ve spolupráci s originálním servisem Mazda (samozřejmě neoficielně) byl software v autě uveden do továrního nastavení = nutno prý smazat všechny aktualizace co mazda pro ČR nahrává. Pak tento čistý software nahrán na icloud ze kterého to někdo mimo ČR z přístupem do online databáze mazdy stáhnul a upravil dle mých požadavků = jde prý udělat vše co bych chtěl = vyřadit istop, deaktivace včech eco nesmyslů,.... Pak takto upravený software nahrán znovu na icloud, ze kterého se to nahrálo do mého vozu. Po připojení na diagnostiku se to opravdu chová jako origo software mazdy a nebude problém ani na emisích. Samozřejmě zálohován starý i nový software = pokud by to náhodou někdo v mazdě přehrál. Za mne kvchiptuning palec nahoru.
BP má 90kW - já to nechal zvednout na Stage1 120kW je to výrazně lepší jak úprava na 110kW - plus ty lepší reakce plynu a silnější spodek.

Volnobeh ti na STK neprojde - pro BP je limit pro měření volnobehu 550-600 (možná 610) takže cokoliv nad tyto otáčky ti řeknou ze auto nejde změřit a je po STK - musel bys jít někam na černo.

Ta úprava na vypnutí ,,vypínání válců” je zajímavá - zatím jsem nenarazil ani v zahraničí na to že by to šlo vypnout, uprimě moc se mi tomu nechce věřit ale kdo ví…
 
Mě by spíš zajímalo, když někdo tak moc nechce motor s vypínáním válců, respektive, mu to tolik vadí, proč si auto s takovým motorem teda koupí 😅 pokud vím, že by mě to moc sralo, tak prostě do toho nepůjdu, ne?
Tak jako mě vadí el. ruční brzda, tak jsem prostě koupila BM, namísto BN.
Nebo někteří prostě kupují zajíce v pytli, a vlastně ani neví, co v autě mají - ještě ta horší varianta.

Jen taková úvaha...
 
Tak úprava včera provedena. Opravdu to funguje jak jsem si přál = válce nevypínají, otáčky zvýšeny o 150, výkon z 89 kW zvednut na 110 kW..
Průběh následující: ve spolupráci s originálním servisem Mazda (samozřejmě neoficielně) byl software v autě uveden do továrního nastavení = nutno prý smazat všechny aktualizace co mazda pro ČR nahrává. Pak tento čistý software nahrán na icloud ze kterého to někdo mimo ČR z přístupem do online databáze mazdy stáhnul a upravil dle mých požadavků = jde prý udělat vše co bych chtěl = vyřadit istop, deaktivace včech eco nesmyslů,.... Pak takto upravený software nahrán znovu na icloud, ze kterého se to nahrálo do mého vozu. Po připojení na diagnostiku se to opravdu chová jako origo software mazdy a nebude problém ani na emisích. Samozřejmě zálohován starý i nový software = pokud by to náhodou někdo v mazdě přehrál. Za mne kvchiptuning palec nahoru.

V ktorom kroku bol použitý ten drahý stroj?

nějakým přístrojem za 2 mega.
 
On je asi fakt Autoškola, tak nebude kupovat ojetinu.
Přesně jsi trefil. Dnes z nových aut třivalec nebo motor s vypínáním válců nebo hybrid v automatu. Navíc jsem to opravdu nevěděl, že to kupuji s vypínáním válců. Popravdě dokud jsem po úpravě auto pořádně neprojel, tak jsem nevěřil že to bude fungovat bez toho vypínání. Jsem prý čtvrtá mazda které to dělal.
 
Pokud jsem chtěl čtyřválcový, benzinový atmo motor a pouze japonský vůz, byla tu jediná volba. A bude pravděpodobně hůř. Věděl jsem moc dobře, že CX30 má to vypínání, protože než jsem si ho objednal, tak mi ho dealer půjčil k vyzkoušení na celý den . Večer už jsem věděl že to auto potřebuju. Vypínání mi sice vadí, ale smířil jsem se s tím. Podstupovat něco podobného co "autoskola" však nebudu.
 
Back
Top