• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín [DISI] Nepravidelný chod, klepání výfuku

3nv1r0

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
118
Zdravím. Už týden na Šestce pozoruju neobvyklý chod na volnoběh. Nejvíc to vnímám po zahřátí – otáčky se sice drží na 700, ale auto se lehce a nepravidelně třese. Zvenčí od motoru nic extra slyšet není, ale z druhé strany se potřepává i výfuk a ozývá se takové plechové klepání, viz video.


Diagnostiku jsem zkoušel zatím pouze skrze OBDLink MX Bluetooth a androidí aplikace OBDLink a Torque Pro. Nevím, nakolik jsou jejich výstupy relevantní – prošel jsem jen výpisy chyb a ty byly prázdné. Můžu zkusit ještě Forscan na notebooku.

Má někdo tip, na co se zaměřit? Motor a okolí, nebo výfuk?

Mimochodem – od té doby mívám sporadicky i problém se startováním. Točí to déle než obvykle, ale nevím, zda si to s tím výše uvedeným jevem spojovat. Po nabití baterie trochu lepší, ale je fakt, že ona samotná je asi ještě původní.
 
Najeto něco přes 134.000, svíčky jsem měnil loni v létě při sto dvaceti. Leda že by byly už zanesený karbonem, co myslíš?
 
Na tu jsem se o víkendu díval, Mildo. Měnil jsem pro jistotu i vzduchovej filtr.
 
Problém se startováním se projevuje u zahřátého motoru. Studený obvykle chytne "na drc". Na volnoběh (700 ot.) jakoby se ten motor dusil a držel před zhasnutím jen taktak.

FORScan ve výpisu chyb DTC nic neměl. Zaujaly mě jen výsledky testu OBDII Mode 6 (přiloženy). Jinak ale nejsem mechanik a nevím, které hodnoty sledovat.
[Misfire Cylinder 1 Data]

Počet selhání zážehů EWMA za posledních 10 jízdních cyklů
MID: A2
TID: B
Hodnota: 0 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts

Počet poruch zapalování pro poslední/aktuální cyklus jízdy (vypočítaný)
MID: A2
TID: C
Hodnota: 0 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts

[Misfire Cylinder 2 Data]

Počet selhání zážehů EWMA za posledních 10 jízdních cyklů
MID: A3
TID: B
Hodnota: 3 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts

Počet poruch zapalování pro poslední/aktuální cyklus jízdy (vypočítaný)
MID: A3
TID: C
Hodnota: 0 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts

[Misfire Cylinder 3 Data]

Počet selhání zážehů EWMA za posledních 10 jízdních cyklů
MID: A4
TID: B
Hodnota: 0 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts

Počet poruch zapalování pro poslední/aktuální cyklus jízdy (vypočítaný)
MID: A4
TID: C
Hodnota: 0 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts

[Misfire Cylinder 4 Data]

Počet selhání zážehů EWMA za posledních 10 jízdních cyklů
MID: A5
TID: B
Hodnota: 2 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts

Počet poruch zapalování pro poslední/aktuální cyklus jízdy (vypočítaný)
MID: A5
TID: C
Hodnota: 0 Counts
Limit: 0 Counts
Limit: 65535 Counts
 
Zdarec,
co tankuješ za benál ? Možná, jak jsi psal, zkusil bych vyměnit baterku. Třeba nedává to co by měla....
 
Čau, tankuju Natural 95 u Shellky, nikde jinde. Plus ta aditiva ze stříkačky :) Baterku řeším souběžně - po dnešním měření opravdu dává mnohem míň než by měla, takže budu v nejbližších dnech měnit. Bylo by fajn, kdyby se to baterkou vyřešilo, ale moc na to nevsázím.
 
@RexBrno Včera večer jsem posílal dotaz do nejbližšího servisu, kterej dělá dekarbonizaci :) Sice to bude dražší, ale když už, radši to nechám udělat pořádně. Jen doufám, že už tam nedošlo k nějakým nevratným změnám.
 
Toto bych řešil až jako poslední možnost, servis by měl zjistit, zda je vůbec potřeba tato celkem náročná "operace". Jako ve 130 tkm zakarbonovanej motor, to by bylo hodně smutný....No asi tady jsme moc dobře nevybrali, já tankuju Vervu 100 a zatím dobrý, ale taky celkem drahý....Když si ještě ke všemu ta mrcha vezme 9,5 l/100km :-(
 
Nazdar, zatím ne. Baterku jsem vyměnil a starty studenýho motoru jsou o něco lepší, zahřátej však stále točí dlouho a chytne taktak (blikne kontrolka mazání). Třeba patnáct minut od poslední jízdy.

Nepravidelnej volnoběh se podle očekávání nezměnil. S tou dekarbonizací máš asi pravdu, do servisu se ale zatím nedostanu - nemám náhradní auto.
 
Zkus ještě natankovat lepší benzín (já tankuji tu Vervu 100 od Benziny), jestli se to nezlepší....A ještě jak jsem psal, tak tu chemii na čištění palivové soustavy a vstřikovačů...Napiš ještě na Mazdaklub, jestli se někdo nechytne...
 
Ten prémiák od Benziny zkusím, jedno tankování asi ale stačit nebude, hádám. A ta aditiva - už přes rok do každé nádrže přilívám 60 ml Super Benzin Aditiv od VIFu. Čekal jsem, že právě tu palivovou soustavu a vstřikovače postupně vyčistí, nebo ne? :confused:
 
Nazdar, mělo by...Podle recenzí a nezávislého testu ano. Já to liju při každém tankování....Po cca roce se mně zdá auto o něco živější, měnil jsem svíčky, tankuju N98 a liju VIF. Tak ještě aby ne....Prodáme to a koupíme Avensise 1,8 :). Tam je ten jeden z nejméně údržbový motor, kde se nemá co stát....Pořád si to vyčítám, že jsem měl jít do toho....
 
Jen odbočím, Verva 100 není N98, je to minimálně 100 oktan, spíše 102-103 dle aktuální dávky. Taky ji tankuju, s benzina kartou to není tak hrozné. S DISI jezdím tak za 8.5 průměr. A jinak si myslím, že přidávání jakýchkoliv aditiv do Vervy 100 může být i kontraproduktivní, sama o sobě již aditiva obsahuje.
 
VIF tam přidávám z důvodu vyčištění motoru od karbonu. Myslím, že by to motoru nemělo nějak uškodit, Jinak ta spotřeba, nevím jak to borci děláte, ale já jsem na 9,5l. Je pravda, že mám rád svižnější jízdu a auto nějak nedusím...
 
Tak jasne, styl jizdy ma na spotrebu zrovna u tohoto motoru ma sileny vliv. Presel jsem z nafty, kde jsem slapal jak jsem chtel s spotreba nesla pres 7,5, ale rozhodne nelituju.
 
Back
Top